منوي اصلي
موضوعات وبلاگ
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

اگر از سرهایمان کوه ها بسازند هرگز در کتاب های تاریخ نخواهند خواند "خامنه ای" تنها ماند... ------------------------------------ امام خامنه ای (مدظله العالی) : ای جوانان و ای بسیجیان عزیز ، در هر جای کشور که هستید ، این بصیرت را روز به روز افزایش دهید .
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 787
بازدید کل : 65331
تعداد مطالب : 735
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا ساعت فلش مذهبی سوره قرآن مهدویت امام زمان (عج)
روزشمار فاطمیه
دعای فرج اوقات شرعی ذکر روزهای هفته ذکر روزهای هفته آیه قرآن پخش زنده حرم حدیث موضوعی
پیج رنک گوگل
دعای فرج
زیارت عاشورا
ابر برچسب ها


[ مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]

[ Designed By Ashoora.ir ]


۰

حضور سردار سلیمانی در جبهه الانبار +عکس

سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه حاج ابومهدی المهندس در جبهه الانبار

 



برچسب ها :

افشاگری‌های یک زن داعشی

از زمان پیدایش داعش در منطقه خاورمیانه عملیات نظامی و امنیتی آمریکا علیه داعش بر اعضای مرد این گروه متمرکز شده است در حالی که ارزشمندترین منبع اطلاعاتی از این گروه که به دست آمریکایی‌ها افتاده یک زن است.
افشاگری‌های یک زن داعشی
به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد لبنان در تحلیلی با عنوان "گنج اطلاعاتی درباره داعش در دستان یک زن ؛ ام سیاف شکار ارزشمندی که در اختیار دستگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت"، نوشت: "ام سیاف"، همسر یکی از بزرگترین چهره‌های عضو داعش به نام ابوسیاف است که پس از بازداشت توسط نیروهای آمریکایی برخی جزئیات فعالیت‌های داخلی داعش از جمله وجود شبکه‌ای از زنان را فاش کرد که کار عضو گیری، حفظ نیروها و اطلاعات را برعهده داشتند.

 

نیروهای ویژه آمریکایی ام سیاف را طی یکی ازعملیات‌های کوماندوها که با هدف بازداشت "ابوسیاف" همسر وی انجام شده دستگیر کردند.

 

ابوسیاف، فرماندهی عملیات داعش را با هدف کنترل بر منابع نفت وگاز در مه گذشته برعهده داشت اما این عملیات با کشته شدن وی و بازداشت همسرش پایان یافت. در این عملیات کامپیوترها، گوشی‌های همراه و اسنادی که نشان دهنده نحوه دستیابی داعش به بودجه مورد نیاز خود و نیز هزینه روزانه دو میلیون دلاری اش به دست آمد.

"ام سیاف" عالی رتبه ترین زن عضو داعش در زندان‌های آمریکا محسوب می‌شود که در حال حاضر برای تخلیه اطلاعات و تطابق آن با اطلاعات به دست آمده از کامپیوترهای ضبط شده، در عراق به سر می برد.

 

طبق گزارش روزنامه دیلی پست آمریکا چهار تن از مسئولان وزارت دفاع آمریکا اتفاق نظر دارند، ام سیاف در به کارگیری زنان و تشکیل شبکه‌ای از زنان فعال و مبارز داعشی نقش رهبری داشته است.

 

یکی از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: ام سیاف یکی از مشاوران اصلی داعش بوده است و اطلاعات بسیاری از این تشکیلات دارد. در تشکیلات داعش، زنان تابع رتبه همسران خود هستند و به این ترتیب هرچه رتبه همسران آنان در تشکیلات بالاتر رود همسر وی بیشتر از عملیات‌های گروه مطلع می‌شود.

 

یکی از مقامات عالی رتبه آمریکایی که کار بازجویی از ام سیاف را برعهده دارد گفت: ام سیاف بخشی از زنجیره رهبری نظامی داعش بوده است. وی در طراحی برنامه‌های گروه نقش داشته است گرچه او نقش رهبری نداشته اما مسلما یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار گروه بوده است.

طبق اسنادی که نیروهای ویژه آمریکا منتشر کرده‌اند ام سیاف در راه اندازی شبکه‌ای داخلی زنان داعش نقش داشته است.

 

البته ام سیاف اولین زنی نیست که از داعش اطلاعاتی در اختیار دارد پیش از او نیز تعداد زیادی از زنان عضو داعش از این گروه جدا شده بودند که برخی از آنان درباره نحوه عضو شدنشان و یا سفر به کشورهای تحت تصرف داعش اطلاعاتی ارائه کردند. برخی دیگر درباره اینکه داعش چگونه هزینه سفر آنان را فراهم کرد و اینکه چگونه توانستند خانواده‌های خود را فریب دهند و به این سفر ترغیب کنند صحبت‌هایی کرده بودند اما منابع این اطلاعات تاکنون زنان داعشی بودند که در هرم تشکیلاتی داعش در جایگاه پایینی قرار داشتند و به همین دلیل است که اعترافات ام سیاف اهمیت می‌یابد.

 

براساس اظهارات مقامات آمریکایی ام سیاف درباره تمامی امور داعش از مهمترین تا جزئی‌ترین مسائل حرفی برای گفتن دارد. او جزئیاتی چون اسامی فعالان و کارمندان دستگاه‌های ارتباطی داعش را نیز می‌داند.

 

آشکار است نقش زنان در داعش به مسائل دنیوی مختصر می‌شود در مقام اول مدیریت خانه و فرزند آوری و سپس فعالیت در هیات شرعی داعش و شرکت در گروه نظارت بر پایبندی دیگر زنان به ملاک‌های مذهبی و اجتماعی این گروه تروریستی.البته تعدادی نیز در زمینه تجارت زنان فعالیت می کنند.

 

روشن است که آمریکایی‌ها به این چهره داعش اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تلاش می‌کنند اطلاعاتی از ربوده شدن کایلا مولر، امداد رسان آمریکایی به دست آورند که حین بازداشت توسط داعش جان خود را از دست داد.

گرچه صحت اظهارات ام سیاف درباره مولر و دو گروگان آمریکایی دیگر، روشن نیست اما مسئولان وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه جزئیاتی درباره تشکیلات داعش و نحوه اجرای عملیات‌های این گروه تروریستی و نیز رهبران آن در اختیار دارند که دستیابی به این اطلاعات با بررسی بیانیه‌ها و توئیت‌های این گروه ممکن نبوده است، اعلام کردند: داعش حتی در کنترل نیروها و مدیریت تشکیلات خود بر زنان تکیه می‌کند.

 

بازجویی از ام سیاف در تعیین نقش زنان در عضو گیری‌ها نقش بسزایی داشته است که در اغلب موارد نیز این نیروها را با وعده زنی که به همسری‌اش درآید به خطوط مقدم جنگ اعزام می‌کردند.

 

طبق گزارش صادره از موسسه "گفت‌وگوی استراتژیک" نقش زنان در تشکیلات داعش در مقام اول برآوردن نیازهای مرد و سپس حفظ وی در خطوط نبرد و استقرار در سرزمین‌های تحت تصرف است. بسیاری از زنان نیز با امید پیوستن به صفوف زنان مبارز به داعش می‌پیوندند.

یک مقام عالی رتبه در گفت‌وگو با دیلی پست عنوان داشت: تاکنون اطلاعاتی از تعداد زنان داعشی کشته شده در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش وجود ندارد و حتی آمار دقیقی از این جمعیت در دسترس نیست این در حالی است که نزدیک به 500 زن در توئیتر از عملیات این گروه تروریستی حمایت می‌کرده و از دیگر زنان برای پیوستن به داعش دعوت می‌کنند که اکثر آنها نیز بخشی از جنگ تبلیغاتی داعش هستند .

 

کارشناسان تعداد زنان عضو داعش را در مقایسه با مردان، یک به 10 می‌دانند و از آنجایی که داعش با 50 هزار نیرو کار خود را آغاز کرد پس دستکم 5 هزار زن عضو این گروه تروریستی هستند.

 

این نسبت هرگونه که باشد ام سیاف، عالی رتبه‌ترین زن داعش است که توسط آمریکایی‌ها بازداشت شده است به حدی که با گذشت هفته‌ها از بازجویی وی، همچنان مقامات آمریکایی اطلاعات جدیدی از وی کسب می‌کنند و تاکنون حکمی را برای وی تعیین نکرده‌اند.

 

یکی از مسئولان دولت آمریکا اظهار داشت: بازپرسان هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا ام سیاف گناهکار است تا در دادگاه آمریکا محاکمه شود یا نه. اگر اینگونه باشد وی باید از عراق به آمریکا منتقل شود اما اگر شواهد و مدارک برای محاکمه وی در آمریکا کافی نباشد ام سیاف به مسئولان عراقی تحویل داده خواهد شد.

منبع: ایسنا



برچسب ها :

عکس/مراسم شب قدر در جوار شهید غواص شناسایی شده

کرج شب گذشته میزبان شهید غواص سید جلیل میری از شهدای شناسایی شده گردان غواص های دست بسته بود و جمع کثیری از مردم کرج مراسم احیای خود را در جوار این شهید عالی قدر برگزار کردند.



برچسب ها :

مراسم تشییع پیکر پاک شهید "سید جلیل میری ورکی" شهید غواص تازه تفحص شده در کرج برگزار شد.



برچسب ها :

مراسم تشییع پیکر شهید محمدعلی بمانی و سید جلیل میری ورکی صبح امروز چهارشنبه با حضور گسترده مردم در قزوین برگزار شد.



برچسب ها :

مشاور پوتین:

پیوستن ایران به سازمان شانگهای به بعد از لغو تحریم‌‌های شورای امنیت موکول شد

"کوبیاکوف " ساعاتی پیش از پرواز رئیس جمهور به روسیه به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای برای الحاق ایران به این سازمان محدویت زمانی تعیین کرد.
به گزارش مشرق،ساعاتی پیش از پرواز بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران به سمت شهر «یوفای» روسیه بمظور شرکت در اجلاس سالانه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، مشاور رئیس‌جمهور روسیه برای الحاق ایران به این سازمان محدویت زمانی تعیین کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، «آنتون کوبیاکوف» مشاور ولادیمیر پوتین در خصوص عضویت ایران در این سازمان گفته: «درخواست ایران (برای الحاق) در دستور کار اجلاس است و عضویت، دیر یا زود، پس از برداشته شدن تحریم‌ای شورای امنیت به ایران اعطا می‌شود.»

کشورهای روسیه، چین، قرقستان، قرقیزستانف تاجیکستان و ازبکستان اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای را تشکیل می‌دهند.

11 کشور دیگر از جمله ایران و مصر هم برای عضویت کامل در این سازمان، درخواست خود را تسلیم دبیرخانه این سازمان کرده‌اند.

ایران عضو ناظر شانگهای است و حق رأی ندارد.
منبع: نسیم



برچسب ها :

صادق زیباکلام: پس از شب‌های قدر می‌توانیم توافق را جشن بگیریم

زیباکلام تاکید کرد شواهد و قرائن نشان می‌دهد توافق هسته‌ای فردا اعلام خواهد شد و با پشت سر گذاشتن شب‌های قدر می‌توانیم این توافق را جشن بگیریم.

به گزارش نامه نیوز ، صادق زیباکلام،  از چهره‌های اصلاح‌طلب امروز پنج شنبه ۹۴/۴/۱۸ طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: مذاکرات هسته‌ای که قرار بود طی روزهای قبل به نتیجه برسد دوباره تا فردا (جمعه) تمدید شد. با این حال بعید به نظر می‌رسد این مذاکرات دوباره تمدید شود و تا فردا به نتیجه نرسد. علت آنکه این مذاکرات تا کنون تمدید شده، این است که دو طرف قصد دارند در اصول به توافق برسند.

ایران و آمریکا هر دو می‌دانند که طرف مقابلشان می‌خواهد به توافق برسد. در واقع به خاطر بی‌اعتمادی که بین ایران و آمریکا وجود داشته، طرفین قصد دارند همه چیز به صورت مشخص و شسته‌ورفته روی کاغذ بیاید. تمدیدها به این علت است که موضوعات مورداختلافی که مورد تفسیرهای متفاوت قرار می‌گیرند، باقی نماند. یکی از بزرگ‌ترین نکات، تحریم‌هایی است که در پی قطعنامه شورای امنیت به‌وجود آمده است؛ تحریم‌هایی که در دولت قبل کاغذپاره قلمداد می‌شد و امروز برای رفع آنها روزها و ساعت‌ها مذاکره می‌شود.

بر اساس یکی از این تحریم‌ها از صدور تسلیحات به ایران جلوگیری شده است. بیش از سه سال از این تحریم‌ها می‌گذرد و روس‌ها بر اساس آن نتوانسته‌اند به ایران صادرات داشته باشند، چراکه این صادرات شکستن تحریم‌های شورای امنیت به‌حساب می‌آمد. آن موقع که قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به تصویب رسید، فرض طرف مقابل بر این بود که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است. بنابراین با توجه به اینکه سلاح هسته‌ای با موشک‌های قاره‌پیما حمل می‌شود، طبق قطعنامه شورای امنیت، هرنوع صادراتی که به ساخت و توسعه موشک‌های دوربرد ایران کمک می‌کند، ممنوع شد. اکنون فرض طرف مقابل بر این است که ایران در چارچوب توافق به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و بنابراین ایران از نظر ساخت موشک‌های دوربرد همانند کشورهای دیگر خواهد بود و منعی در ساخت موشک‌های دوربرد نخواهد داشت.

با توجه به این فرض مکانیسم‌هایی که برای نظارت و جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای به وجود آمده بلاموضوع خواهد شد. نحوه اینکه چگونه این مورد بی‌اثر شود تا ایران بتواند به فعالیت‌های ساخت موشک دوربرد خود ادامه دهد و درعین حال غیرقانونی نباشد خود جای بحث بیشتری دارد که تاکنون مذاکرات هسته‌ای را طولانی کرده است. از سوی دیگر دو طرف مایلند مسائل موجود حل‌وفصل شود و موضوع لاینحلی باقی نماند. با این وجود شواهد و قرائن نشان می‌دهد توافق هسته‌ای فردا اعلام خواهد شد و با پشت سر گذاشتن شب‌های قدر می‌توانیم این توافق را جشن بگیریم.

منبع: فارس



برچسب ها :

 

حسن روحانی هند روحانی در دیدار با "مودی":

با حضور داعش در عراق و افغانستان منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه کشورهای عراق و افغانستان دچار یک بحران امنیتی شده‌اند و با حضور گروه‌هاى تکفیری همچون داعش در این کشورها منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو شده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در دیدار با "نارندرا مودی" نخست‌وزیر هندوستان، بر توسعه روابط دو کشور و افزایش همکاری‌ها تأکید کرد.

وی روابط دو کشور را صمیمانه و تاریخی توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم این دیدار پایه‌گذار حرکتی سریع و رو به جلو در روابط بین دو کشور باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آثار حرکت پرشتاب روابط بین دو کشور در ماه‌های گذشته به‌خوبی نمایان شده و حضور جنابعالی به‌عنوان نخست‌وزیر هند فرصتی مغتنم برای توسعه روابط فی‌مابین می‌باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به درخواست هند جهت توسعه بندر تجاری چابهار و همچنین پیوستن هند به پروژه کریدور شمال به جنوب، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه منعی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با هند ندارد.

وی بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با هند در سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و همچنین توسعه بندر چابهار، توریسم، همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور به‌ویژه در حوزه‌های علمی و فناوری تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نقش ایران و هند در مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار حساس است، به شرایط ناگوار مردم یمن اشاره کرد و گفت: متأسفانه در کشور یمن شاهد کشتار زنان، کودکان و نظامیان هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی نقش ایران و هندوستان در منطقه برای حفظ ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم را نیز مهم دانست و گفت: همکاری دو کشور نه تنها در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، بلکه برای ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه بسیار ضروری است.

وی در این دیدار که در حاشیه اجلاس مشترک گروه بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای برگزار شد، به رواج افراط‌گری و خشونت در منطقه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشورهای عراق و افغانستان دچار یک بحران امنیتی شده‌اند و با حضور گروه‌هاى تکفیری همچون داعش در این کشورها منطقه با شرایط بسیار ناگواری روبه‌رو شده است.

همچنین "نارندرا مودی" نخست‌‌وزیر هند نیز در این دیدار با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه حسن روحانی در رهبری و راهبردی برای شناسایی و خشکاندن ریشه‌های تروریسم در منطقه و همچنین برقراری ثبات و امنیت، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تروریسم شک و شبهه‌ای در خصوص اسلام و مسلمانان در جهان ایجاد نماید.

وی افزود: ایران، هند و کشورهای همسو باید با توجه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در دفاع از بشریت و جهان عاری از خشونت با یکدیگر همکاری نمایند.

در این دیدار همچنین بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی، همکاری هنرمندان دو کشور، توسعه گردشگری و تسریع در روند صدور روادید تأکید شد.

انتهای پیام/*

 




برچسب ها :

دیدار یک ساعته ظریف و کری در کوبورگ/امروز از توافق خبری نیست!

چهارمین روز دور نهایی مذاکرات ایران و ۱+۵پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
 
محد جواد ظریف و جان کری در هتل کوبورگ وین دیدار کردند.

به گزارش گروه اعزامی مهر به مذاکرات هسته ای وین، وزرای خارجه ایران و امریکا دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که از ساعت ۱۱ به وقت وین آغاز شده بود، پس از حدود یک ساعت پایان یافت. 

اگرچه برخی منابع خبری از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در امروز پنج شنبه خبر داده اند، اما شواهد میدانی و اخباری که از مذاکرات درز می کند حکایت از تداوم برخی اختلافات دارد که به نتیجه رسیدن آن در روز جاری را دور ذهن می کند خصوصا که عمده وزرای خارجه اکنون در وین حضور ندارند و وزیران چین و روسیه هم در اجلاس شانگهای در اوفا روسیه حضور دارند.

 




برچسب ها :

آموزش حرفه‌ای سر بریدن به کودکان داعشی

داعش به کودکانی که از قلب اروپا وارد این گروه شدند، تیراندازی، سربریدن، آمادگی برای اجرای عملیات انتحاری و منفجر کردن کمربند انتحاری را آموزش می‌دهد.
به گزارش مشرق، در تصاویری که با لوگوی موسوم به ارم نیوز پخش شد، گروه تکفیری داعش به کودکانی که از قلب اروپا وارد این گروه شدند یا داعش با کشتن پدران و کنیزی گرفتن مادرانشان آنان را به اسیری گرفته است در اردوگاههای آموزشی، تیراندازی، سربریدن، آمادگی برای اجرای عملیات انتحاری و منفجر کردن کمربند انتحاری را آموزش می دهد.
 
در این تصاویر کودکان، بچه شیرهای ابوبکر البغدادی توصیف می شوند که نه فقط از کشورهای اسلامی بلکه از قلب اروپا به مرکز پرورش تروریستهای داعش آمدند.
 
در این تصاویر اذعان شد این کودکان یتیمانی هستند که خانواده های خود را در خلال جنگ از دست دادند یا پسرانی هستند که گروه صهیونیستی تکفیری داعش در مناطق اشغال شده پس از کشتن پدرانشان و به کنیزی گرفتن مادرانشان آنها را به غنیمت گرفته است و اکنون آنها را آموزش می دهد علاوه بر اینکه این سازمان آموزش اجباری نظامی کودکان را در شهرها و روستاهای تحت سلطه ابوبکر البغدادی اعلام کرد ، کودکان در خلال این آموزش تیراندازی ،سربریدن ، سوار شدن بر تانک ها را آموزش می بینند.
 
در تصاویر پخش شده در عملیاتی فرضی کودکان قبل از رفتن به عملیات انتحاری و منفجر کردن کمربندهای انفجاری خود با دیگر دوستان خود وداع می کنند سپس با رفتن به صحنه، کمربندهای خود را منفجر می کنند.
 
در پایان این گزارش اذعان شد گروه تکفیری داعش هم اکنون در حال آموزش هزاران کودک است.
منبع: نسیم



برچسب ها :

زنی که می‌خواهد به ایران حمله کند

ناظران و کارشناسان غربی بر این باروند که حمله به ایران با پیامدهای نامشخصی برای آمریکا و متحدانش همراه خواهد بود و حتی می تواند برای منافع ایالات متحده فاجعه بار باشد.

 

«می خواهم ایرانی ها بدانند که اگر من رئیس جمهور شوم، به ایران حمله خواهم کرد ... ما قادر خواهیم بود آن ها را کاملا نابود سازیم 
 
به گزارش تسنیم، اندیشکده آمریکایی گلوبال ریسرچ (Globalresearch) به بهانه اظهارات ضدایرانی اخیر هیلاری کلینتون، نگاهی داشته به رویکرد جنگ طلبانه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تلاش وی برای جلب رضایت صهیونیست ها در کارزار انتخاباتی.
  
در ابتدای این تحلیل که زیر عنوان "هیلاری کلینتون: اگر من رئیس جمهور شوم، به ایران حمله خواهیم کرد" تنظیم و منتشر شده می خوانیم: کلینتون ایران را "تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل" خوانده و گفته، امیدوار است آمریکا بتواند به توافقی با ایران دست یابد که "برنامه سلاح هسته ای" این کشور را محدود سازد. 
 
هیلاری کلینتون می افزاید: اما حتی اگر ما به این توافق دست یابیم، هنوز هم مشکلات بزرگی از جانب ایران خواهیم داشت، از جمله حمایت این کشور از حزب الله لبنان و حماس و روند رو به رشد به دست گرفتن کنترل کشورهای منطقه توسط ایران و افزایش نفوذ این کشور.
 
 
گلوبال ریسرچ با انتقاد از اظهارات کلینتون درباره برنامه هسته ای ایران می نویسد: واقعیت این است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل می گویند، برنامه هسته ای ایران، هیچ بخش نظامی ندارد و هیچگونه مدرکی مبنی بر اینکه تهران به دنبال ساخت این سلاح هاست هم در دست نیست. 
 
ناظران و کارشناسان غربی بر این باروند که حمله به ایران با پیامدهای نامشخصی برای آمریکا و متحدانش همراه خواهد بود و حتی می تواند برای منافع ایالات متحده فاجعه بار باشد.
  
این اندیشکده آمریکایی در ادامه به اظهارات جنگ طلبانه کلینتون در تلاش ناکام سال 2008 وی برای رسیدن به کاخ سفید اشاره کرده نوشت: وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا خطاب به همایش سالانه آیپک گفته بود: می خواهم ایرانی ها بدانند که اگر من رئیس جمهور شوم، به ایران حمله خواهیم کرد.
  

براین اساس، کلینتون در اظهاراتی توهین آمیز افزوده است: طی ده سال آینده و در زمانی که ممکن است ایرانی ها با تصمیمی احمقانه قصد حمله به اسرائیل را داشته باشند، ما قادر خواهیم بود آن ها را کاملا نابود سازیم.




برچسب ها :

تایم: نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران
 

«اکنون بمب های نفوذگر مهمات انبوه، از بمب افکن های B-۲ Bomber که می توانند آن ها را تا فاصله ۷.۰۰۰ مایلی تا ایران حمل کنند، فاصله چندانی ندارند.»

به گزارش جام نیوز، پایگاه آمریکایی تایم (Time) با انتشار گزارشی تحت عنوان "نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته ای ایران است"، در روزهای حساس مذاکرات هسته ای، به نوعی تلاش کرد ایران را تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که کارشناسان و مقامات غربی، بارها به ناکارآمد بودن گزینه نظامی با دستیابی ایران به دانش هسته ای اعتراف کرده اند. در این گزارش آمده است: «نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به پایگاه های هسته ای ایران است، اما در صورت شکست مذاکرات، آیا اوباما دستور حمله را صادر خواهد کرد؟»

تایم در ادامه می نویسد: «مذاکره کنندگان آمریکا و ایران در وین برای دستیابی به توافقی که جاه طلبی های هسته ای ایران را دست کم برای یک دهه متوقف می کند، تلاش می کنند. در همین حال، پنتاگون نیز زمانی مشابه را به طرح ریزی اختصاص داده که در صورت موفق نبودن تلاش ها بر سر میز مذاکرات، چگونه می توان جاه طلبی های هسته ای ایران را بی نتیجه گذاشت.

آمریکا این موضوع را روشن ساخته است که اجازه ساخت بمب هسته ای با هدف تهدید اسرائیل و یا دیگر کشورهای همسایه در اطراف خلیج فارس را به ایران نخواهد داد. در صورتی که مذاکرات هسته ای با شکست مواجه شود و نهادهای اطلاعاتی آمریکا تشخیص دهند که ایران در آستانه تجهیز شدن به تسلیحات هسته ای است، بمب های "نفوذگر مهمات انبوه" نیروی هوایی می توانند ماموریت نابودی این قابلیت را بر عهده بگیرند.»

این پایگاه آمریکایی نوشت: «البته دولت اوباما و متحدین آن در مذاکرات هسته ای، به همان اندازه که درگیر بازی ماهرانه روانی [در مذاکرات] هستند به احتمال استفاده از گزینه نظامی نیز پرداخته اند. ایالات متحده، اطلاعات کافی در رابطه با بمب های سنگر شکن خود را منتشر کرده است تا ایرانیان بدانند آمریکا اعتقاد دارد با استفاده از آن می تواند تلاش های ایران برای دستیابی به بمب هسته ای را سال ها به عقب بازگرداند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «البته مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده اند که یک حمله و استفاده از یک یا چند بمب نفوذگر مهمات انبوه، نمی تواند جاه طلبی های هسته ای ایران را متوقف سازد. "اشتون کارتر" وزیر دفاع [آمریکا] در تاریخ ۱ جولای گفت "بدیهی است که هر چیز مانند آن [تاسیسات هسته ای] می تواند دوباره ساخته شود. پس چنین حمله نظامی تنها برنامه هسته ای را به عقب می راند و نمی تواند جلوی بازسازی آن در طول زمان را بگیرد."

گزینه نظامی چکشی است که در صورت سرباز زدن ایران از عقب نشینی و ادامه کار بر روی برنامه هسته ای، باید بارها مورد استفاده قرار گیرد. ژنرال "دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش [آمریکا] نیز در این رابطه گفته است: "اینگونه نیست که گزینه نظامی یک بار استفاده شود و کنار گذاشته شود. استفاده از گزینه نظامی به قدرت خود باقی است."»

این پایگاه آمریکایی در ادامه به بررسی تاسیسات هسته ای ایران از جمله "سایت فردو" پرداخته و با بیان ویژگی های بمب های آمریکایی و سیر تکامل آن از ۱۰ سال گذشته تا کنون و بیان توانایی های آن با آب و تاب، در نهایت می نویسد: «پس از چندین بار ارتقاء، نیروی هوایی [آمریکا] اعلام کرده است که زرادخانه ای عملیاتی از قوی ترین بمب های غیر هسته ای جهان در پایگاه هوایی "وایتمن" در ایالت میسوری وجود دارد. این بمب ها از بمب افکن های B-۲ Bomber که می توانند آن ها را تا فاصله ۷.۰۰۰ مایلی تا ایران حمل کنند، فاصله چندانی ندارند.»




برچسب ها :