منوي اصلي
موضوعات وبلاگ
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

اگر از سرهایمان کوه ها بسازند هرگز در کتاب های تاریخ نخواهند خواند "خامنه ای" تنها ماند... ------------------------------------ امام خامنه ای (مدظله العالی) : ای جوانان و ای بسیجیان عزیز ، در هر جای کشور که هستید ، این بصیرت را روز به روز افزایش دهید .
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 735
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا ساعت فلش مذهبی سوره قرآن مهدویت امام زمان (عج)
روزشمار فاطمیه
دعای فرج اوقات شرعی ذکر روزهای هفته ذکر روزهای هفته آیه قرآن پخش زنده حرم حدیث موضوعی
پیج رنک گوگل
دعای فرج
زیارت عاشورا
ابر برچسب ها


[ مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]

[ Designed By Ashoora.ir ]

تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه دامغان
 
 
همزمان با دومین روز از ماه محرم در پنجم آبان ماه امسال، دو تن از شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه دامغان تدفین می‌شوند.


به گزارش "خبرگزاری دانشجو" ، بعد از پیگیری‌های چند ساله دانشجویان دانشگاه دامغان و درخواست از مسئولان دانشگاهی و کشوری، پنجم آبان‌ماه امسال این دانشگاه میزبان دو تن از شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس می‌شود.

طبق خبرهای رسیده از این دانشگاه، دانشجویان دانشگاه دامغان بخصوص فعالان فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان آماده میزبانی از این شهیدان گلگون کفن و جمع کردن طومارهایی مبنی بر نشان دادن جدیت خود برای میزبانی از شهیدان در دانشگاه خود هستند.

لازم به ذکر است، در ماه گذشته دانشجویان دانشگاه دامغان آخرین درخواست‌های خود را از مسئولان دانشگاه و سازمان حفظ و نشر از ارزش‌های دفاع مقدس بیان کردند.




برچسب ها :

اولين نشانه جدي ورود آمريكا به عراق
درباره عمليات پيچيده كاظمين
 
 
در واقع آنچه پنجشنبه گذشته رخ‌داد، تلاش براي اجراي دنباله عمليات «شكست ديوارها» در عراق است كه به واسطه آن داعش ۳۱ تیرماه ۱۳۹۱ ، بخش اول آن را با طراحی ۴۲ عملیات انفجاری سهمگین و تاثیر‌گذار در مناطق هدف و در ادامه ، حمله به ۸ زندان در خاک عراق آغاز کرده...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،پنجشنبه هفته گذشته ۲۷ شهريور داعش اقدام به طراحي يك عمليات پيچيده كرد كه هدف از آن حمله به زندان «العدالة» درمحله كاظميه بغداد (كاظمين) بود كه خنثي شد.

سرتيپ «العميد سعد معن» سخنگوي فرماندهي بغداد اعلام كرد اين حمله به‌وسيله يك خودروي بمب گذاري شده و حملات خمپاره‌اي انجام شد كه ۸ كشته و۶۰ زخمي برجاي گذاشت. اين بمب در «ساحة الجواد» منفجر شد و نيروهاي امنيتي بمب ديگر را در خيابان «المحيط» كشف و خنثي كردند.

در اين عمليات ناكام يك خمپاره روي پل شناور در منطقة «الكريعات» ، فرود آمد و ۳ خمپاره ديگر به نزديكي «الوقف السني» اصابت كرد.همچنين تعداد ديگري خمپاره و موشك كاتيوشا در محوطه نظامي «العدالة» در نزديكي زندان فرود آمد. اين درحالي است كه نيروهاي امنيتي نيز ۲ نيروي انتحاري را درحالي كه به خود جليقه انفجاري بسته و براي شكستن حلقه امنيتي از دايره پنجم كاظمين تلاش مي‌كردند دستگير نمودند. اين دو نفر با انجام عمليات ايذايي قصد فريب مأموران را داشتند تا پس آن از ۲ خودرو بمب گذاري شده را وارد حلقه امنيتي كنند.

بنابراين ما شاهد اجراي يك عمليات پيچيده از سوي داعش بوده‌ايم كه به‌واسطه هدايت خودروهاي انتحاري ، خودروهاي بمب گذاري‌شده ، حملات خمپاره اي و نيروهاي انتحاري انجام شد اما هدف يالثارات از شرح جزئيات اين عمليات صرفا توصيف يك حمله معمول تروريستي در عراق نبود. در واقع اين اولين عمليات نفوذ بود كه توسط پياده نظام داعش و پس از آغاز حملات هوایي آمريكا انجام شد كه حكايت از ۲ نكته قابل توجه دارد.



اول اينكه داعش عليرغم حملات هوايي آمريكا همچنان هسته سلولي عمليات خود را حفظ كرده و دوم آنكه با شدت بيشتري قصد نفوذ به كمربند امنيتي بغداد را دارد. اين درحالي است كه روز يكشنبه ۳۰ شهريور گردان هاي حزب الله عراق نيز گزارش دادند كه روز پيش از حمله داعش به زندان «العداله»، نيروي هوايي آمريكا عامدانه و در حالي كه از محل استقرار نيروهاي بسيج مردمي و افراد منتسب به گردان‌هاي حزب الله عراق مطلع بوده است اين نيروها را در منطقه العويسات در شمال بابل مورد حمله قرار داده است كه ظاهرا بهانه آن، هدف قرار دادن نيروهاي داعش در «جرف الصخر» درنزديكي اين منطقه بوده است.

در واقع آنچه پنجشنبه گذشته رخ‌داد، تلاش براي اجراي دنباله عمليات «شكست ديوارها» در عراق است كه به واسطه آن داعش ۳۱ تیرماه ۱۳۹۱ ، بخش اول آن را با طراحی ۴۲ عملیات انفجاری سهمگین و تاثیر‌گذار در مناطق هدف و در ادامه ، حمله به ۸ زندان در خاک عراق آغاز کرده و ۳۰ تیر۱۳۹۲ با حمله به زندان «ابوغریب» و آزادی ۵۰۰ زندانی ، آن را به پايان برده بود.

عمده اين زندانيان اعضاء خطرناک القاعده در طول دوره اشغال عراق محسوب می شدند که به جرم انجام عملیات های خرابکارانه دستگیر و زندانی شده بودند. برخی تحلیل‌گران معتقدند توانایی «داعش» برای گسترش بحران به عراق نه به دلیل قدرت نمایی و تثبیت حضور در سوریه ، بلکه پس از آزادی عناصر قدرت مندی ایجاد شد که در عملیات زمان بندی شده «شکست دیوارها» دوباره به جمع فرماندهان میدانی درعراق بازگشتند. زیرا آنها دارای شبکه وسیع تحت امری بودند که توانایی بالای تحرک و لجستیک در عراق را بر ایشان فراهم می ساخت.

چنانچه با پایان موفقیت آمیز بخش اول عملیات ، مرحله دوم آن با نام «درو کردن سربازان» از ۸ مرداد ۱۳۹۲ آغاز شد. اين درحالي است كه در آن مقطع نيز اجراي چنين عمليات دقيق و مرحله به مرحله‌اي بدون همكاري اطلاعاتي امكان‌پذير نبود.بنابراين به نظر مي رسد براساس تجربه ياد شده بايد بيش از پيش نسبت به ورود آمريكا به ميدان نبرد عراق و سوريه هوشيار بود.




برچسب ها :

حـرف «چ» در قـرآن!
 
روایتی از اجرای واجب فراموش شده
 
 
حرف چ از حروف فارسیه و اصلاً تو زبان عرب نیست. بعد هم اینکه بله در قرآن با کلمات جلباب و جلابیب در آیات مختلف صریحاً به این که زن مسلمون باید عفت خودشو حفظ کنه و حجابش چطور باشه پرداخته و این که نوع حجاب چه اثری تو روابط اجتماعی آدم می‌ذاره در همین آیات کریم آمده...

پایگاه خبری انصارحزب الله - نیت خود را از این که مبادا برای غیر خدا باشد مرور کرد.بسم اللّهی گفت و به آسمان نگاه کرد و بعد نفس عمیقی کشید . گویی توان بیشتری در خود احساس می‌کرد. چادر خود را محکم گرفت و از خودرو پیاده شد. پشت سرش دو خواهر دیگر که یکی چادری و دیگری مانتویی اما کاملا محجبه بود از خودرو بیرون آمدند. با کمی پیاده‌روی وارد پارک مورد نظر شدند.

هوا با اینکه آفتابی بود اما به دلیل آلودگی و غبارآلود بودن کمی سنگین می‌نمود. در مسیر یکی دو تا گل که معلوم بود که از باغچه کنده شده‌اند در زیر دست و پا افتاده و پژمرده شده بودند. کمی آن‌طرف تر خانم بدحجابی با پسر سه-چهار ساله ‌اش در حال حرکت بود. هر سه خواهر نگاهی به هم کردند و تذکر به وی را برای شروع کار مناسب دیدند.

سن زن بدحجاب حدود بیست و چند سال می‌نمود و درحالیکه شلوار جین نسبتاً تنگ پوشیده بود و دکمه‌های پايین مانتوی کوتاهش را باز گذاشته بود، شال رنگی باریک را بر سر کرده بود که نه جلوی موهای مش کرده‌اش را می‌پوشاند و نه عقب را.

بوی تند ادکلن زن از چند متری قابل استشمام بود! خواهر اول آمر به معروف که خود دارای دو فرزند است از دو خواهر دیگر خواست با کمی فاصله دنبال آن ها بیایند و خود با تند کردن قدم‌ها به زن بدحجاب رسید و دستی بر روی سر پسرک که دستش در دست مادرش بود کشید و گفت: سلام! به به چه پسر خوبی! چه بامزه راه می‌ره!
زن بدحجاب بعد از لحظاتی که به چهره خانمی چادری که به وی سلام کرده بود خیره شد، جواب سلامی داد و با لبخند کوتاهی که بر لب داشت، دست پسرش را گرفت و به راهش ادامه داد.

خواهر چادری همانطور که پا به پای مادر و پسر خردسالش حرکت می‌کرد گفت: خانم محترم، می‌خواستم چند کلمه‌ای باهاتون صحبت کنم.

زن که قدم‌هایش را آهسته می‌کرد با کمی تردید گفت: خوب ... بگو.
- می‌خواستم بگم خواهرم، لطفاً‌حجابتونو درست کنید.
زن که متوجه منظور خانم چادری شده بود، نگذاشت ادامه بدهد و ابرو نازک کرد و گفت: چی گفتی!!!

- گفتم لطف کنید شالتون را که خیلی عقب رفته درست کنید و ضمناً‍ دکمه‌‌های مانتوتون رو هم ببندید.

- زن که حالا صورتش کمی بر افروخته شده بود بچه را بغل کرد و با صدای بلندی گفت: مگه تو فضولی؟! امّل به تو چه ؟

دو خواهر دیگری که برای نهی از منکر با فاصله چند قدم می‌‌آمدند، جلوتر آمدند . خانم مانتویی که مانتوی گشاد و بلندی به همره شلوار مناسبی که تقریباً همرنگ با مانتو البته به رنگ سرمه ‌ای تیره بود پوشیده بود و روسری بزرگی که کاملاً سر و مو و سینه اش را پوشانده بود، بر سر داشت خطاب به زن بد‌حجاب سلام کرد، ولی جوابی نشنید. با لحنی شمرده، محکم و در عین حال با لبخندی مهربانانه گفت: خانم محترم! چرا توهین می‌کنی؟ این خواهر که به شما چیز بدی نگفت. فقط مؤدبانه خواست که حجابتو درست کنی. این که به نفع خودتِ . رعایت ادب چیز خوبی نیست؟!

بدحجاب که انتظار چنین برخورد توأم با احترامی را نداشت، آب دهانش را فرو داد و درحالی‌که به این طرف و آن طرف نگاه می‌‌کرد خود را تنها دید؛ کمی شالش را جابجا کرد و چند دکمه مانتویش را بست و با صدایی نه به بلندی قبل گفت: خوب شد؟!
خانم چادری با لبخند: بله خانمم بهتر شد. خدا حفظتون کنه.

خانم بدحجاب که ناگهان به یاد تیتر یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب -که چند روز پیش گذری خوانده بود- افتاد، با پرخاش پرسید: راستی مگر شما مجوز دارید که به آدم گیر می‌‌دید؟!

خانم چادری با خونسردی گفت: بله عزیزجان، مجوز هم داریم.
بدحجاب که منتظر بود کاغذ یا برگی از کیف خانم‌های ناهی از منکر خارج شود و دید خبری نشد ، با لحن تند و تیزی گفت: دروغ می‌‌گید، خالی‌بندا !! می‌‌دونستم.

خانم چادری لحظاتی چشمانش را بست و نفس عمیقی کشید و زیر لب لااله الا الله گفت و نگاهی به خانم چادری دیگر کرد و گفت: خواهر جان، شما که استاد حوزه هستید جواب ایشونو بدید. ممکنه حرف شما تأثیر بیشتری داشته باشه.

خانم چادری دوم با متانت گفت: سلام خانم، شما مسلمان هستی دیگه ؛ قرآن تا حالا خوندی؟

زن بدحجاب که حالا چشمانش گرد شده بود و تندتند نفس می‌‌کشید گفت: بله که هستم. شماها فکر کردید فقط خودتون همه چیز رو می‌دونید و بقیه بی‌سواد و نفهمن!! و درحالی‌که سر و گردن خود را جلوتر آورد گفت: آخر کجای قرآن گفته که باید چادر سر کنیم؟ اصلاً کلمه چادر تو قرآن هست؟!

خانم چادری دوم لحظه‌ای یاد تلاش فراوان و برنامه‌ریزی شده دشمنان می‌‌افتد که چگونه کار کرده اند تا توانسته‌اندبا تهاجم فرهنگی سازماندهی شده افکار عده قابل توجهی از دختران و زنان ممکلت اسلامی را به اهداف خود بکشند و در عین حال مسئولان بخصوص مسئولان فرهنگی با این‌که دم از کار فرهنگی می‌‌زنند،‌هیچ تلاش هماهنگ،منظم و برنامه‌ریزی شده‌ای برای مقابله با تهاجم دشمن ندارند!

و در این حال بغض گلویش را فشرد. ولی با توجه به فرصتی که برایش پیش آمده بود تا شبهه مسلمانی را در حد توان برطرف کند، لبخندی زد و خواهرانه گفت: خانم باسواد! اولاً که ما هیچ‌وقت چنین ادعایی نکردیم و تو فکرمون هم نیست که ما از همه بهتر و فهمیده تریم که این از حماقت آدمِ. دوم این‌که حرف چ از حروف فارسیه و اصلاً تو زبان عرب نیست. بعد هم اینکه بله در قرآن با کلمات جلباب و جلابیب در آیات مختلف صریحاً به این که زن مسلمون باید عفت خودشو حفظ کنه و حجابش چطور باشه پرداخته و این که نوع حجاب چه اثری تو روابط اجتماعی آدم می‌ذاره در همین آیات کریم آمده.

خانم بدحجاب که ظاهراً مجاب شده بود و حرفی برای گفتن نداشت گفت: قبول، اما شماها به عنوان انصار حزب الله مجوز این کارها رو ندارید؛ دارید؟

خانم چادری اول کمی جلوتر آمد و گفت: اولاً ما انصارحزب‌الله نیستیم. ما خواهرهایی هستیم که از پایگاه‌های مختلف ازحوزه، مساجد و ... به عنوان عناصر ان‌شاءالله حزب‌اللهی به دنبال این هستیم که واجب فراموش شده اسلام رو که همون امر به معروف و نهی از منکرِ در خصوص بی‌عفتی و بی‌حجابی در حد توان خودمون احیا کنیم. البته حالا برادرانی با عنوان انصارحزب الله با نشریه و امکاناتی که دارند از ما و کار ما حمایت می‌کنند؛ همین.

تازه، شما باید بدونید که امر به معروف و نهی از منکر کردن، مثل همین کاری که الان ما داریم می‌کنیم و با این طریقه زبانی مثل سایر واجبات، نیاز به گرفتن مجوز از فلان مسئول دولتی نداره. مجوز این کار رو خالق همه ما، همون خدای مهربانی که به صلاح و فساد بندگانش از همه آگاه‌ترِ تو کتاب هدایتش صادر کرده تازه تو قانون اساسی کشورمون هم این مسئله تو اصل هشتم اومده و اونجا شرط انجام این‌کار رو گفتن مجوز از فلان مسئول (!) ندونسته. اگه همون مسئولان دولتی و سایرین به وظیفه‌شون تو این زمینه عمل کرده‌بودند، نیاز چندانی نبود تا ماها وارد قضیه بشیم.

زن بدحجاب که گویی هنوز پرسشی در ذهنش بود اما لحن نرم و تا حدی دوستانه داشت گفت: من اینا رو نمی‌دونستم ولی اگر خانمی به حرف‌ شماها گوش نکرد چی کار می‌کنید.

خانم چادری: ما همین‌قدر وظیفه شرعی داریم . و نگاهی به پسر خردسال بدحجاب کرد و ادامه داد: اگر خانم های بدحجاب به بچه‌هاشون، خواهرا و برادراشون واقعاً و از رو فکر و آگاهی علاقه دارند باید خودشون آینده پاک و بی‌دغدغه جوان‌هاشون رو از الان درست کنند، با عقل و نه با لجبازی و بی‌منطقی.

بدحجاب که گویی تا به‌حال به این مسئله خوب فکر نکرده بود، لحظه‌ای به این فکر کرد که اگر پسرش چند سال بعد با شرکت در شوها و پارتی‌‌های مختلط درحالی که مشروب و موادمخدر مصرف کرده دستگیر شود، او چه حالی خواهد داشت، رعشه‌ای بر جانش افتاد و پسرک را محکم در آغوش کشید و قطره‌ای اشک بر گونه‌اش جاری شد و سرش را پایین انداخت و در فکری عمیق فرو رفت...




برچسب ها :

توضیح حداد درباره سخنان اخیر روحانی
 
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رئیس‌جمهور گفتند مقصود من این نبوده که به دانشجوی ایرانی با زبان انگلیسی تدریس کنیم بلکه دانشجوی خارجی جذب کنید و با زبان انگلیسی در آنجا تدریس کنید.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به سوال خبرنگاری، نسبت به سخنان اخیر حسن روحانی در دانشگاه تهران مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه غیر فارسی گفت: مقصود آقای روحانی این است که دانشگاهی درست کنیم برای دانشجویان غیرایرانی، زیرا آنها زبان فارسی نمی‌دانند و باید به آنها با زبان انگلیسی آموزش دهیم.

وی افزود: این موضوع را از ایشان سؤال کردیم و گفتند مقصودم من این نبوده که به دانشجوی ایرانی به زبان انگلیسی تدریس کنیم، بلکه منظور این بوده که دانشجوی خارجی جذب کنیم و با زبان انگلیسی در آن دانشگاه به آنها تدریس کنیم که البته این موضوع با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تعارضی ندارد.

منبع: فارس




برچسب ها :

آرایش آقایان، از ابروهای باریک تا اپیلاسیون!
 
 
در گذشته داشتن اخلاق پهلوانی و قهرمانی و البته زور بازو معیار اصلی برای مردانگی هر پسری بود و کودکان در کوچه و خیابان برای نشان دادن مردانگی خود مچ می‌انداختند و با زغال برای خود سبیل و ابروی پیوسته می‌کشیدند اما این روزها ترویج سبک آرایش زنانه در میان مردان ساده‌ترین روش برای خودنمایی بسیاری از جوانان شده که نمی‌توانند با قدرت بازو و توانایی‌های ذهنی خود را به جامعه نشان دهند.

پارسینه: با گشت و گذاری در بازار و اماکن عمومی و نگاهی به آرایشگاه‌های مردانه، پی به رواج آرایش در میان مردان و پسران ایرانی می‌شویم. آرایش‌هایی که چه بسا منجر به تغییر شکل برخی مردان به ظاهرهای زنانه شده است. دیگر آرایشگاه‌های مردانه تنها خدمات کوتاهی موی سر و اصلاح ریش انجام نمی‌دهند، بلکه پای انواع و اقسام خدمات آرایشی همچون برداشتن ابرو، آرایش مو به مدل‌های عجیب و غریب، بافت مو، خدمات رنگ و مش و حتی در کمال تعجب اپیلاسیون به آرایشگاه‌های مردانه باز شده است تا گوی سبقت را از زنان بربایند.


دیگر به راحتی می‌توان خیل عظیمی از پسران آرایش کرده را دید که با ابروهای باریک، گونه‌های سرخ، موهای بافته و رنگ کرده، لباس‌هایی با یقه‌های بسیار باز حتی در سرمای زمستان در شهر خودنمایی می‌کنند و در برخی موارد نمی‌توان آن‌ها را از دختران تشخیص داد. این خدمات تنها در آرایشگاه‌های مردانه ارائه نمی‌شود بلکه بسیاری از سالن‌ها و باشگاه‌های بدن‌سازی نیز به دستگاخ‌های سولاریوم مجهز شده و برای برنزه کردن پوست مردان خدمات می‌دهند. علاوه بر این انواع تاتو و خال‌کوبی‌های رنگی نیز در این مراکز انجام می‌شود که حتی گاهی منجر به آلودگی‌های بسیار و بیماری‌های سخت در این گروه خواهد شد.

علاوه بر آرایش و لباس‌های ناهنجار شاهد جراحی‌های فراوان بینی و پروتز گونه و لب در میان پسران نیز هستیم که با آرایش‌های خاص گاهی اوقات حتی مضحک نیز به نظر می‌رسد. اما عجیب‌تر از همه انجام اپیلاسیون در مردان است. از همان زمان که بند انداختن صورت آقایان کم کم مورد توجه عده‌ای خاص قرار گرفت، به مرور آرایش‌های مردانه تبلیغات اپیلاسیون را نیز بر روی شیشه‌ ویترین خود و یا در و دیوار شهر چسباندند و این عمل نیز در میان مردان رواج پیدا کرد.

« اگر بدنبال بهداشت خود می‌باشید، اگر کشتی گیرید و از دست تیغ کردن موهای بدن خسته شده‌اید، اگر بدن سازید و از دست تیغ کردن موهای بدن خسته شده‌اید، اگر ورزشکارید و به بهداشت بدن خود اهمیت می‌دهید، اگر هر شغلی دارید و به بهداشت بدن خود اهمیت می‌دهید و از تیغ خسته شده‌اید، بامرکز ما تماس بگیرید تا در محیطی آرام و بهداشتی و با استفاده از وسایل یکبار مصرف بدنی زیبا و تمیز به شما ارمغان دهیم.» این تنها نمونه‌ای از این تبلیغات است.

انواع کرم، رنگ‌های مخصوص گریم، انواع ژل و چسب مو، ونیک‌های ترمیم کننده ی پوست، ماسک صورت، آدامس مو، اسپری‌های خوشبو‌کننده، ریمل، سایه چشم و دیگر لوازم آرایشی که تا پیش از این به عنوان لوازم آرایش زنانه شناخته می‌شدند، این روزها در سالن‌های آرایش مردانه به وفور یافت شده و میزان استفاده از آن‌ها به قدری زیاد است که حتی بیم آن می‌رود گوی سبقت را در استفاده از این لوازم آرایش از سالن‌های آرایش زنانه بربایند.

آمار میزان مصرف لوازم آرایشی در کشور نشان می‌دهد، ۹۰ درصد این بازار در انحصار زنان بوده و ۱۰ درصد مابقی را مردان به خود اختصاص داده‌اند. آماری که روز به روز نیز در حال افزایش است و اظهارات فروشندگان لوازم آرایشی نشان از آن دارد که مصرف این مواد روند رو به رشد در آقایان داشته و تمایل مردان نسبت به این مواد در آینده سبب بیشتر شدن این آمار خواهد شد.

اما این روند رو به رشد استفاده از لوازم آرایش توسط مردان و پسران جوان در حالی رخ می‌دهد که بر اساس آمارها سن استفاده از این لوازم نیز نسبت به دو دهه گذشته حدود ۱۰ سال کاهش یافته و حال به گفته کارشناسان، نوجوانان ۱۷ ساله نیز آرایش می‌کنند. آمارها حکایت از این واقعیت تلخ دارند که کشورمان در مصرف لوازم آرایشی دارای رتبه دوم در آسیا و رتبه هفتم در جهان است و اگر وضع به همین منوال پیش برود احتمال اول شدن در دنیا را در مصرف لوازم آرایش نباید نادیده بگیریم. جامعه‌شناسان بر این اعتقادند، دلیل آرایش‌های آنچنانی اینگونه مردان و پسران، اثبات خویش و خودنمایی در جامعه از روش‌های مختلف است تا تحسین دیگران را نسبت به خود داشته باشند.




برچسب ها :

فروش عمده تریاک، شیشه و کراک با معرف معتبر!
 
 
در یکی از مناطق شرق تهران فردی اقدام به فروش کیلیویی مواد مخدر می‌کند.

به گزارش دانا، اعتیاد به عنوان یکی از معضلات و مشکلات نگران‌کننده در جامعه محسوب می‌شود و مبارزه، مقابله و پیشگیری از توسعه این چالش مهم اجتماعی همواره مورد توجه مسئولان در جامعه بوده است.

البته با وجود تمام تلاش ها برای ریشه کن کردن این پدیده شوم متاسفانه هر از گاهی اخباری در این رابطه به گوش می رسد که خیلی خوشایند نیست.

در همین رابطه چندی پیش خبرنگار دانا مطلع شد که در یکی از مناطق شرق تهران مواد مخدر به صورت عمده و کیلویی به مشتریان عرضه می‌شود.

توزیع کننده مواد در کمال آسایش و راحتی و با استفاده از موتورسیکلت و اتومبیل شخصی خود انواع مواد مخدر با حجم بالا را جا به جا کرده و به فروش می‌رساند.

وی که دارای سابقه دستگیری نیز در این زمینه بوده این بار دست به فروش حجم بالای انواع مواد مخدر از جمله، شیشه، تریاک و کراک می کند.

گفتنی است بنا بر اطلاعات به دست آمده فرد مذکور با هوش و دقت بسیار این مواد را در منزل مسکونی خود و در خودروی پراید خود جا سازی کرده و در صورت خواست مشتری ضمن درخواست نام معرف از وی، پس از تایید ادعای درخواست کننده مواد را به مشتری تحویل می دهد.




برچسب ها :

زنگ خطر در تبلیغات زنانه تلویزیون
 
 

جهان نیوز ـ اگر بیننده تلویزیون باشید و ندانید آن‌چه می‌بینید متعلق به شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی است یا یکی از کشورهای عربی دور و اطراف (و البته صدای تلویزیون هم قطع باشد)، شما به سختی متوجه خواهید شد که تبلیغات پخش‌شده مربوط به چه کشوری است؛ زنان جوان و بزک‌کرده، لبخندزنان و پُر ادا و اطوار، با لباس‌هایی به رنگ‌های تند و شاد (و موهایی کاملا پوشانده‌شده) و فعال و پرتحرک و در کنار مردان، در نماهایی نیمه‌نزدیک و بسته، مرتبا نمایش داده می‌شوند و کالاهایی را تبلیغ می‌کنند که با مصرف بیش‌تر آن‌ها، کانون خانواده‌ گرم‌تر خواهد شد!

در نیمه دوم دهه هفتاد که بازار رنگین‌نامه‌های مطبوعاتی داغ شده بود و هر روز عکس دُرشت چهره‌ای زنانه، روی جلد مجلات و روزنامه‌ها نقش می‌بست، قانونی در مجلس شورای اسلامی در ۲۵ مرداد ۷۷ به تصویب رسید که طی آن یک بند و یک تبصره به ماده شش قانون مطبوعات (که بیان‌گر خطوط قرمز است) بدین نحو اضافه شد: استفاده ابزاری از افراد (‌اعم از زن و مرد) در تصاویر و محتوی، تحقیر و توهین
به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی.

در دستورالعمل تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی که به وسیله اداره کل بازرگانی صدا و سیما تهیه شده و در اختیار سازندگان و سفارش‌دهندگان آگهی‌ها هم قرار می‌گیرد، این موارد آمده است:

• زن در نظام مقدس اسلامی از موقعیت ویژه ای برخوردار است... لذا استفاده از خانم‌ها در آگهی‌های رادیو تلویزیونی مستلزم اعمال دقت‌های خاصی است و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مد نظر باشد.

• حضور خانم‌ها و دختر خانم‌ها در آگهی‌های رادیو تلویزیونی در صورت اقتضاء موضوع مورد آگهی، بدون آرایش و با رعایت کامل حجاب اسلامی امکان پذیر است.

• حضور خانم‌ها در آگهی‌هایی که وضعیت کالا و مصارف آن با نقش خانم‌ها بستگی نداشته باشد مجاز نیست.

خب کافی است این آیین‌نامه‌ها و قوانین را با حال و روز امروز پخش آگهی در تلویزیون مقایسه کنید؛ نه به آگهی‌های ابتدای دهه هفتاد و نه به این آگهی‌ها. کار بدان‌جا رسیده که در برخی موارد کلیپ‌های مشهور خوانندگان روز دنیا دقیقا کپی‌برداری‌شده و در تبلیغات تلویزیونی به نمایش در می‌آیند.

نگارنده بنای شرح و تفصیل‌دادن به این بحث ‌را ندارد و البته جای خوش‌وقتی است که بعد از حدود یک‌سال، رئیس رسانه ملی تصمیم گرفت در جهت اجرای قانون و اقدامی خیرخواهانه، مانع از تداوم تبلیغ کالاها در برنامه‌های کودک شود. اکنون و در آستانه تغییرات پراهمیت این رسانه، کاملا ضروری است تا نحوه اجرایی‌سازی راه‌بردهای کلان سیما در زمینه آگهی‌های بازرگانی مورد بازنگری جدی قرار گیرد و بیش از این اجازه داده نشود تا حریم عفت و حیای عمومی، مخدوش شود.

آگهی‌ها از پُربیننده‌ترین بخش‌های برنامه‌های تلویزیونی‌اند و باید به‌شدت مراقبت کرد مبادا آن‌ها از جاذبه‌های کاذب برای بالابردن اثرگذاری‌شان بهره بگیرند.




برچسب ها :

دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را امیدوار و معارضان را ناامید کنید
موانع فعالیت جوانان مؤمن و انقلابی را کنار بزنید
 
 
مهندسی فرهنگی و موضوع تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و نیز تحول در علوم انسانی که در دوره های گذشته نیز مورد تأکید بوده است، هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده است، به تعویق افتادن این امور خسارت بزرگی متوجه انقلاب اسلامی خواهد کرد...

حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی، بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ با «استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت ها و ظرفیت ها»، «مهار تهدیدها و آسیب ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه‌ی هوشمندانه با معارضه‌های مهاجمان و ستیزه گران» بعنوان تکالیف اصلی شورایعالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.

ایشان همچنین ۷ اولویت کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله پیگیری تصمیمات و مصوبات قبلی و اجرای سریع آنها، مواجهه فعال و مبتکرانه با جبهه بندی هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود آن، پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری، و تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور بویژه تحول در علوم انسانی را مشخص کردند و ۳ عضو حقوقی جدید را به مجموعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فلسفه وجودی شورایعالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و پایش پیشرفت های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت ها و شایستگی های عظیم ایران اسلامی و انقلابی است.

مدیریت راهبردی چالش های این حوزه با «استفاده کامل و کارآمد و هم افزا از همه فرصت ها و ظرفیت ها» و نیز «مهار تهدیدها و آسیب ها با نگاه حکیمانه و معقول» و «مواجهه ی هوشمندانه با معارضات مهاجمان و ستیزه گران» از جمله تکالیف اصلی این شورا است. عرصه های کلیدی و اساسی همچون تولید علم، سبک زندگی، آموزش و پژوهش، فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی، حوزه های مهمی هستند که ساماندهی آن در جمهوری اسلامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی سپرده شده است.

التزام شورایعالی انقلاب فرهنگی به نام و عنوان خود، شرط موفقیتش در مأموریت های خطیری است که بر عهده ی آن گذاشته شده است.

با توجه به پایان یافتن دوره ای دیگر از مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و در آستانه آغاز دوره ای جدید اعضاء حقوقی و حقیقی این شورا همچون دوره ی گذشته با اضافه شدن معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی به اعضای حقوقی برای یک دوره ۳ ساله دیگر منصوب می گردند.

لازم می دانم از زحمات و تلاشهای بی وقفه و مثمرثمر رئیس و اعضاء محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر محترم و دبیرخانه شورا طی این دوره قدردانی و تشکر و نکات و موارد ذیل را به عنوان اولویت های کاری شورا در دوره جدید اعلام نمایم:

۱- با وجود تلاشهای خوب شورا در پیگیری اولویت های ابلاغی در سالهای گذشته، امروز اولویت اصلی شورا تحقق و اجرای سریع و کامل تصمیمات و مصوبات و پیگیری آنها تا حصول نتیجه کامل می باشد.

۲- با توجه به جبهه بندی جدی میان هواداران فرهنگ انقلابی و اسلامی و معارضان عنود با انگیزه ی آن، شورایعالی انقلاب فرهنگی باید با برخورد فعال و مبتکرانه با این جبهه بندی آشکار فرهنگی، دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را در داخل و خارج کشور دلگرم و امیدوار و مطمئن و معارضان را نگران و ناامید کند.

۳- با توجه به رویش های معتنابه و جوشش های فراوان فعالیت های فرهنگی در سطوح مردمی، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی، دستگاههای فرهنگی نظام و در رأس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش حلقات مکمل و تسهیل گر و الهام بخش را در فعالیت های خودجوش و فراگیر مردمی عرصه فرهنگ برای خود قائل باشند و موانع را از سر راه آنها کنار بزنند.

۴- ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ی ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد. باز مهندسی ساختار فعالیت ها و مدیریت های فرهنگی با چنین رویکردی لازمه موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است. شورایعالی باید بتواند همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری و منابع انسانی حوزه فرهنگ را متناسب با شرایط پیش گفته، بازآرایی و هم افزا کند.

۵- پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری کشور یکی از اساسی ترین اولویت های کشور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن نقش جدی دارد. بحمدالله با تصویب و ابلاغ نقشه جامع علمی کشور، حوزه علم و فناوری نقشه راه خود را یافته، ستاد راهبری نقشه جامع علمی تشکیل شده؛ و حرکت در آن مسیر آغاز گردید و تاکنون آثار و دستاوردهای خوبی هم در پی داشته است، لازم است این مسیر با جدیت و اهتمام بیشتری بویژه از سوی مسئولان در قوای سه گانه و خصوصاً دولت محترم دنبال شود. شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد، بلکه باید روز به روز بر آن افزوده شود و شورا نیز نقش خود را در نظارت و پایش و راهبری آن بطور جدی و فعال ایفا نماید.

۶ - مهندسی فرهنگی و موضوع تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور اعم از آموزش عالی و آموزش و پرورش و نیز تحول در علوم انسانی که در دوره های گذشته نیز مورد تأکید بوده است، هنوز به سرانجام مطلوب نرسیده است، به تعویق افتادن این امور خسارت بزرگی متوجه انقلاب اسلامی خواهد کرد، لذا باید این امور جدی تر گرفته شده و با یک بازنگری و برنامه ریزی جدید طی مدت زمان معقول و ممکن به سرانجام خود برسد.

۷- تشکیل منظم و به موقع جلسات شورای عالی و حضور فعال و با مطالعه و سازنده اعضاء بویژه رؤسای محترم قوا در جلسات و مباحث شورا و صرف وقت و همت کافی توسط همه اعضاء بویژه اعضاء حقیقی مورد تأکید می باشد.
توفیقات همه ی حضرات را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه ای
۲۶/ مهر/ ۱۳۹۳




برچسب ها :

جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران خبر داد
 
آخرین اخبار از اسیدپاشی سریالی به زنان در اصفهان
 
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی آخرین وضعیت اسیدپاشی‌های انجام شده در اصفهان را تشریح کرد و به دست‌آمدن سرنخ‌های اولیه در این خصوص خبر داد.
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین اشتری در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری‌های پلیسی،امنیتی و ایمنی ایپاس ۲۰۱۴ در خصوص اسیدپاشی‌های اخیر انجام شده بر روی دختران اصفهانی اظهار داشت: متاسفانه ۴ مورد اسیدپاشی از این دست گزارش شده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط ماموران، به سرنخ‌های اولیه‌ای دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم به زودی عوامل این اسیدپاشی‌ها دستگیر شوند.

وی ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه داشت که افرادی که مورد هدف عاملین این اقدام قرار گرفته‌اند از قشر خاص و یا تیپ ظاهری خاصی نبودند و پیگیری این پرونده‌ها در دست بررسی است.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص امنیت مرزهای شرقی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی اشرار از آن سوی مرزها به کشور ما وارد می‌شوند و این در حالی است که کشورهای همسایه قدرت کنترل کافی در مرزهای خود ندارند.

اشتری عدم دارا بودن کنترل مناسب مرزی توسط کشورهای همسایه را با وارد آمدن آسیب‌هایی به کشورمان دانست و افزود: ولی خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی پلیس ایران در بحث کنترل مرزی انجام شده است و شاید اگر مقاومت ما در کنترل مرزهای شرقی نبود، اشرار وارد کشور شده و این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی درباره سیزدهمین نمایشگاه ایپاس نیز از افزایش ۱۲ درصدی تعداد غرفه‌داران خارجی و افزایش ۱۰ درصدی مساحت این نمایشگاه خبر داد.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره میزان بومی‌سازی تجهیزات در نیروی انتظامی گفت: بخشی از تجهیزات را از طریق اقدامات خلاقانه و مبتکرانه و بخشی نیز با مهندسی معکوس نخبگان ایرانی بومی‌سازی شده و در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که توانسته‌این در شرایط تحریم روی پای خود بایستیم.



برچسب ها :

يك تابوشکنی جدید از سوي رسانه ملی
 
وقتي ورزش بانوان تبديل به ضدارزش مي‌شود!
 
 
اینکه برخی به دستگاه های حکومتی ما فشار بياورند که چرا زنان آزاد نیستند و چرا آزادیشان گرفته شده است و سپس می گویند اگر اینها آزاد هستند چرا در المپیک های ورزشی شرکت نمی کنند و ... رويه در پيش گرفته شده از سوي دشمن است...
اهداف ما در ورزش زنان

پایگاه خبری انصارحزب الله: بر کسی پوشیده نیست که ورزش یکی از عناصر اصلی موفقیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی کشورهایی است که می خواهند در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

اما اين مسئله در جمهوري اسلامی ایران با زاويه متفاوتي مورد توجه است چرا كه بنا براين است تا توجه به آرمان هاي انقلابي خود که يكي از اهداف آن پیاده کردن موازین اسلامی در کشور و صدور آن به جهان است از ورزش به عنوان ابزار استفاده نماييم.
اما مساله مورد مناقشه در اين عرصه، بحث حضور بانوان است آن هم به گونه اي كه با تدوین و تعیین راهکارهایی بتوانيم از اين ابزار براي نشر و صدور ارزشهاي اسلامي - انقلابي استفاده كنيم.

اما بايد گفت وراي توضيح ساده مسئله بر روي كاغذ ، در واقع حضور بانوان ورزشكار ایرانی براي تحقق اهداف يادشده كه رعايت حجاب اسلامی در عرصه ورزش از الزامات اساسي آن محسوب مي شود ، اراده ای محكم و انگيزه اي انقلابي می طلبد.

تهیه لباس های مناسب برای ورزشکارانی که در ورزش های با تحرک بالا فعالیت می کنند و یا درخواست و پیگیری از فدراسیون های جهانی برای مدیریت تماشاگران خارجی ورزش بانوان ، خود می تواند بخشی از مساله را حل کند.

اگر چه شاید مدیریت لباس و پوشش زنان دیگر کشورها برای مسئولین مربوط ورزش کشور غیر ممکن است اما مدیریت پوشش بانوان ایرانی در ورزش جهانی دور از دسترس مسئولین مربوط نیست.طوری که وقتی که برای دنیا جا می افتد که بانوان ایرانی حتما با حجاب کامل سر و با مقنعه در بازی ها حاضر می شوند حتی به نوعی آنها هم با ورزشکاران همراه می شوند.

به طوری که در مسابقات آسیایی اینچئون شاهد بودیم که یکی از داوران کره ای مسابقات کبدی هنگامی که حجاب یکی از ورزشکاران ایرانی این رشته ورزشی به هم خورد این داور شرایطی را فراهم کرد تا بانوی ایرانی مجددا حجاب کند.

اما سوالی که شاید در اذهان عمومی شکل بگیرد این است که با وجود چنین شرایطی در ورزش های اینچنینی که این احتمال وجود دارد که حجاب ورزشکار به هم بخورد آیا شرکت در آن مسابقه واجب است؟ و جدا از این مسئله آیا به تصویر کشاندن بانوان ورزشكاري که حجابشان کامل نیست آن هم به صورت زنده و مستقیم از رسانه ملی برازنده جامعه اسلامی و نام جمهوري اسلامي ايران است؟

در مسابقات بازیهای آسیایی اینچئون شاهد بودیم که تصویر ورزشکار بانوی ایرانی به صورت زنده و مستقیم پخش می شد که البته متاسفانه حتی حجاب اصلی بانوان در حد و اندازه یک بانوی ایرانی مسلمان نبود.آیا حجاب بانوان ایرانی که در ام القرای جهان اسلام زندگی می کنند و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به این بازیها اعزام شده بودند نباید الگوی دیگر کشورها که بعضا مسلمان هستند، باشد؟ اين درحالي است كه از ديگر سو پخش این مسابقات در نوع خود يك تابوشکنی جدید از سوي رسانه ملی قلمداد مي شد.

آنچه واجب و لازم است

چنانچه درباره مسئله حجاب بانوان و جایگاه زنان ایرانی در این مسابقات حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با یالثارات، مي گويد: چند موضوع در این فقره قابل توجه است: یک اینکه انقلاب مبتنی بر مجموعه‌ای از ارزشهای دینی و اسلامی است که بسیار برای ما مهم است هم از جهت شریعت اسلام و هم از جهت اخلاق اسلامی و هم از جهت اعمالی که ما در این جهت انجام می دهیم. لذا بر تمام دستگاه های حکومتی لازم و واجب است تا این ارزشهای اسلامی را حفظ کنند و اجازه خدشه به آن را ندهند که از جمله این ارزشها، حجاب و عفاف است.

حجاب و عفاف یک ارزش الهی برای خانم ها است و اگر این ارزش ضربه بخورد به مصونیت آنها خدشه وارد می شود و مشکلاتی را برای آنها بوجود خواهد آورد کما اینکه تمام سایتها و رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا این قشر عظیم و اثرگذار، یعنی خانمها را از دین جدا کنند. لذا برای اینکه موفق شوند، ضدارزشها را عادی سازی می کنند و این عادی سازی در رسانه های بیگانه ابتدائا ار برداشتن حجاب شروع می شود و بعد از آن هم به اشکال مختلف دیگر مثل شوخی با نامحرم و غیره و بعد هم مسائلی از این مقوله را برای جوانان ما عادی می کنند مثل جا انداختن مساله خانه های مجردی یا همباشی سفید یا طلاق توافقی و امثال این مسائل را.

فشار به دستگاههاي حكومتي

وی در ادامه با انتقاد از برخی فشارها به حکومت درباره برخی مسائل اضافه کرد: اینکه برخی به دستگاه های حکومتی ما فشار بياورند که چرا زنان آزاد نیستند و چرا آزادیشان گرفته شده است و سپس می گویند اگر اینها آزاد هستند چرا در المپیک های ورزشی شرکت نمی کنند و ... رويه در پيش گرفته شده از سوي دشمن است.

یعنی از یک طرف استکبار فشار رسانه ای می آورد به نظام و از یک طرف مبانی ارزشی را زیر سوال می برد و از طرف دیگر عادی سازی می کند ضدارزش ها را تا مردم را از اصل ارزشهای نظام و مسائل مربوطه اش جدا كند. این نکته مهمی است که ما باید ارزشهای اسلامی را حفظ کنیم.

وقتي ورزش در تضاد با ارزشهاي اسلامي است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استعدادهای درخشان جوانان کشور در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: این استعداد فوق العاده ی که در میان دختران و پسران ما وجود دارد، در منطقه و حتی جهان کم نظیر است. ما شاهد این مساله رشد استعدادهای نخبگانمان در سراسر دنیا هستیم که واقعا می درخشند. لذا این نکته را باید در آن لحاظ کنیم که استعدادهای ما باید جهت‌دار و هدفمند هزینه بشوند که این مسئولیتش به عهده وزرا و دستگاه های حاکمیتی و مجلس و غیره هست. که ما در این جهت نباید بگذاریم فرزندان انقلاب و اسلام تحت عناوین مختلف بازیچه دشمن بشوند.

حجت الاسلام سالک درباره شرایط ورزش بانوان گفت: چه لزومی دارد در این عرصه حرکاتی صورت بگیرد یا ورزشهایی برای بانوان انتخاب بشوند که حرکاتشان نمادی از یک ضد ارزش باشد؟ نکته بعدی اینکه در مقابل چشم نامحرمان بین‌المللی است و این نکته مهمی برای ماست چرا که ارزشهای ما دینی است و بحث محرم و نامحرم دارد و وقتی می گوییم اندام بانوان باید پوشیده باشد و تحرکاتش باید تحت کنترل خودشان باشد خب یک باره می بینید در صحنه های ورزشی حرکاتی که ناگزیر آن ورزش است انجام می گیرد دیگران هم دارند تماشا می کنند که این با ارزشها در تضاد است.

حضور به قيمت خدشه به ارزش‌ها

وی با تاکید بر اینکه مخالف حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی نیست، افزود: البته این نکته را باید عرض بکنم که من مخالف ورزش بانوان یا حضور بین المللی آنها نیستم و موافقم و در بالا هم عرض کردم رشد استعدادهایمان باید هدفمند و جهتدار باشد و افتخار می کنیم به صحنه های غرور آفرینی که ورزشکارانمان آفریدند و پرچم جمهوری اسلامی را بالا بردند. ولی این به این معنا نیست که اجازه بدهیم حرکتها طوری باشد که ارزشها را مخدوش کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به مسئولیت مهم وزارت ورزش در این زمینه گفت: وزارت ورزش و دیگران مسئولیتشان در این مساله باید بالاتر باشد چرا که تدوین راهکار برای چگونگی حفظ ارزشها در کنار حضور جدی در ورزش نیازمند ایجاد کارگروهی جدی است که باید به تدوین راهکارها بپردازد.که مطمئنا این آمر نیازمند آن است که وزارت ورزش و جوانان برای این امر پیوست فرهنگی ارائه بدهد.



برچسب ها :

باید از اشاعه منکرات در کشور جلوگیری شود
 
نفوذ هرزه‌گری بااشاعه لاابالی‌گری به بهانه توسعه موسیقی
 
 
چطور برخی برای آمران به معروف شاخ و شانه می‌کشند اما با همایش حامیان فتنه برخورد نمی‌کنند؟/ نقطه امتیاز مردم ما این است که با وجود همه هجمه‌ها، در پای ستون خیمه انقلاب ایستاده‌اند...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع نمازگزاران حرم رضوی تصریح کرد: فردا بیست و سوم ذی‌الحجه، سالروز شهادت میثم تمار یکی از یاران ارزشمند و وفادار حضرت علی علیه‌السلام است. جریان‌های وابسته به حضرت علی علیه‌السلام در همه دوران با جریان‌های ضد ولایی مواجهه داشته‌اند و به هر مقدار جبهه امیرالمومنین توسعه پیدا می‌کرد، جبهه مقابله با ولایت نیز گسترده‌تر می‌شد؛ بحث مقابله با جبهه ولایت نیز در لحظات پس از واقعه غدیر آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز که جبهه ولایت به پهنای یک نظام مثل جمهوری اسلامی درآمده، جبهه مقابله با ولایت نیز در دنیا به شکل استکبار جهانی قرار دارد و تمام نقطه هدف در جنایات و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل، زدن ِ ستون خیمه نظام ولایت است. این رفتار دشمنان به خاطر مواجهه با انقلاب مردمی و دموکراسی و یا به دلیل یک کشور و جغرافیایی آن نیست بلکه به دلیل وجود نظام انقلابی است که قرار است تا زمان ظهور صاحب اصلی آن توسعه یابد و جامعه را به دست صاحب اصلی آن بسپارد. لذا دشمنان و توطئه‌چینان قصد مقابله با این نظام انقلابی را دارند.

امام جمعه مشهد گفت: نقطه امتیاز مردم ما این است که با وجود همه هجمه‌ها، در پای ستون خیمه انقلاب ایستاده‌اند. تمام پشتیبانی‌های مردمی و حضور در صحنه‌های سیاسی به خاطر یک نقطه است و آن نقطه این است که پسر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در رأس رهبری این نظام قرار دارد. البته در این عرصه در جامعه دو جریان منافی وجود دارد، یکی جریان لائیک و ضدارزشی سیاسی که برای قدرت‌یابی در کشور گاهی سر به دامان دشمن می‌گذارد و دست به دست دشمن مقابل می‌دهد که این مسئله باعث مصیبت و مقابله با جریان ولایی مردم است.

علم‌الهدی افزود: اینکه رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ما است و از به کارگیری عناصر آن باید جلوگیری شود، به خاطر این نیست که یک عده علیه نظام قیام کردند و اموال مردم را آتش زدند، زیرا افراد خلافکار خلاف می‌کنند و شاید بعدها مسیرشان عوض شود، اما فتنه به خاطر این خط قرمز است که فتنه‌گران دست به دست دشمن داده‌اند تا به قدرت برسند و عوامل اجرایی دشمن در کشور شده‌اند. اردوکشی خیابانی راه انداختند که بگویند نه غزه و نه لبنان، و عزا خانه امام حسین را به آتش بکشند. اینکه یک جریان سیاسی با دشمن برانداز هم‌دست شود، بزرگترین خیانت به جریان ولایی این نظام است.

وی با بیان اینکه نباید در یک همایش از فتنه‌گران و عوامل دشمن تعریف و تمجید شود، تأکید کرد: برگزاری این همایش متضاد با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه است. چطور عزیزان ما که برای امر به معروف تلاش می‌کنند با شاخ و شانه کشیدن از سوی برخی مواجه می‌شوند اما بعضی دیگر می‌توانند چنین همایشی برگزار کنند. در کجای دنیا حمایت از هم‌دستی با دشمن "آزادی بیان" است و این مقوله در کجای دنیا و کجای اسلام قرار دارد.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: منافی دوم، مقابله با جریان ولایی است. متولیان فرهنگ باید بدانند اشاعه لاابالی‌گری به بهانه توسعه موسیقی باعث نفوذ هرزه‌گری در جامعه می‌شود. این به نفع دشمن است و جبهه انقلاب را تضعیف می‌کند. متولیان فرهنگ باید به این نکته توجه داشته باشند توسعه لاابالی‌گری به نفع نظام نیست و توسعه منکرات شرعی زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند. متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرای نه‌تنها با این لاابالی‌گری مخالفت نمی‌کنند بلکه مروج منکرات هم شده‌اند. تک خوانی زن در کشور را چه کسی راه انداخت و به پای آن نشست. باید از اشاعه منکرات در کشور جلوگیری شود.




برچسب ها :

آقای وزیر اینجا ایران است، ایران اسلامی!

رقص زنان آوازه‌خوان در پایتخت ایران با کدامین حکم!
 
 
 
بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه کشور در نامه‌ سرگشاده‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تک‌خوانی زنان در کشور اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، بسیج دانشجویی ۴۰ دانشگاه کشور در نامه‌ سرگشاده‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تک‌خوانی زنان در کشور اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«اینجا تهران است... صدای ما را از رادیو ملی جمهوری اسلامی ایران می‌شنوید، به گزارش واحد مرکزی خبر، امروز ۲۵ مهر ماه سال ۶۳ رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین عاشورا در منطقه می‌مک، توانستند ۱۰۰ کیلومتر مربع از خاک مقدس ایران اسلامی را از چنگ دشمن بعثی آزاد کنند، در این عملیات تعدادی از جوانان این مرز و بوم به فیض رفیع شهادت نایل شدند.

۳۰ سال بعد...

اینجا تهران است، صدای ما را از رادیو ایران می‌شنوید، به گزارش واحد مرکزی خبر، امروز ۲۵ مهر ماه سال ۹۳ چهار کنسرت تکخوانی زنان در حضور مردان نامحرم و برای اولین بار به شکل همزمان در بزرگ‌ترین تالارهای تهران و همراه با حرکات موزون برگزار شد.!

جناب آقای وزیر، اینجا ایران است، سرزمینی که برای اسلامی ماندن هر وجب آن یک جوان پاک در خون خود غلطیده است، اینجا سرزمین باستانی موحدان تاریخ و مردمی با غیرت از‌نژاد سلمان فارسی است، مردم این دیار هزار و ۴۰۰ سال است که از جان و جوانانشان می‌گذرند و خونشان بر زمین می‌ریزد تا پرچم حیا و عفت و دین اسلام همچنان در آسمان ایران در اهتزاز بماند.

آقای وزیر اینجا ایران است... ایران اسلامی!

نمی‌دانیم چه بر سر برخی افراد آمده که در سال اقتصاد و فرهنگ، نه فقط در شعار که در رفتار و عمل، فرهنگ اسلامی ـ ایرانی را از اولویت اول خود خارج کرده و بی‌فرهنگی و بی‌حیایی را ترویج می‌کنند.

آیا معنی مدیریت جهادی در سال اقتصاد و فرهنگ، حمایت از کنسرت‌های تکخوانی زنان آوازه خوان و حرکات موزون و رقص باله در حضور مردان است؟! معلوم نیست اگر نام امسال مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ نبود چه می‌کردید؟!

جناب وزیر ارشاد اسلامی، با کدامین حکم و اجازه شرعی چنین مجوز‌هایی صادر کرده‌اید؟ رقص زنان آوازه‌خوان در پایتخت ایران، مطابق با کدام سرفصل و اولویت فرهنگ این کشور است؟ آقای وزیر، هنوز نگاه مادران به تابوت استخوان‌های باقی مانده از فرزندانشان تمام نشده است، هنوز اشک چشم دختران و پسرانی که پدرانشان را دادند تا حیا و عفتشان را نگه دارند، خشک نشده است.

آقای وزیر! محرم نزدیک است و به یادتان می‌آوریم که حماسه ۹ دی در ادامه عاشورا است، آیا برخی هوس دیدن یک حماسه ۹ دی دیگر در سال اقتصاد و فرهنگ برای به هم پیچیدن طومار فتنه گران فرهنگی را دارند؟

ما دانشجویان دانشگاه‌های ایران اسلامی با ابراز انزجار عمیق از وقایع ضد فرهنگی روزهای اخیر، به جنابعالی و مسئولان فرهنگی دولت و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس اخطار جدی می‌دهیم که در صورت عدم اصلاح وضعیت موجود، به انتشار بیانیه اکتفا نکرده و گام‌های بعدی را از طریق مجاری نظارتی و چارچوب‌های پیش بینی شده قانونی برخواهیم داشت.

از ریاست جمهوری نیز انتظار می‌رود تا صبر و تحمل ملت مسلمان و غیرتمند ایران تمام نشده، هرچه سریع‌تر در اصلاح امور فرهنگی و زدودن شائبه "ترویج بی‌عفتی" از دامان دولت، اقدام کنند تا دولت بتواند در فضایی آرام و به دور از التهاب، به رفع مشکلات و مطالبات واقعی مردم بپردازد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)
بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان
بسیج دانشجویی دانشگاه یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس فارابی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان، پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س)
بسیج دانشجویی دانشگاه هنر شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا (ع) مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قوچان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بروجن
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی ـ کاربردی دادگستری قم
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر قم




برچسب ها :

 

ماجرای گیر افتادن قاسم سلیمانی و سه فرمانده در یک دکل سه پایه


قاسم سلیمانی آمده بود پایین و تانک‌های عراقی هم هی می‌زدند. در همین حین یکی دیگر از پایه‌های دکل را هم زدند، ولی خیلی شانس آوردیم که سالم پایین آمدیم و از آنجا عبور کردیم. ولی هیچ یادمان نمی‌رود که وقتی ما می‌دیدیم فرماندهان عالی‌رتبه ما در خط مقدم جبهه و در خطرناک‌ترین نقاط حضور پیدا می‌کنند، خیلی روحیه می‌گرفتیم.
ماجرای گیر افتادن قاسم سلیمانی و سه فرمانده در یک دکل سه پایه

بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس و گرد هم آمدن فرماندهان و رزمندگان آن روزهای با شکوه از نگاه سردار شوشتری جزو بهترین ساعات عمرش به حساب میآمد که میشد صفا، صمیمیت، مهربانی، تواضع و ادب و همه خصلتهای نیکوی فرهنگ مقاومت را دوباره به یاد آورد. متن زیر، بخشهایی از سخنرانی سردار شهید شوشتری در جمع نخبگان دفاع مقدس است. این سخنرانی علاوه بر یادآوری خاطرات شیرین دوران دفاع مقدس، ابعادی از شخصیت سردار شهید شوشتری را به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس آشکار میسازد. 

«شوشتری» هستم از «خراسان»!

من هیچ یادم نمیرود اولین روزی که در «گلف» خدمت ایشان رسیدم، یک جوان خوشاندام، خوشتیپ، بشاش و پرخروش را دیدم. نمیدانم ایشان هم یادشان میآید یا نه اما از من پرسیدند: «از کجا آمدهای؟»

من عرض کردم: «شوشتری هستم از خراسان». گفت: «شوشتری از خراسان!؟»

گفتم «بله، حالا دیگراینطور شده، شوشتری هستم از خراسان».

خب،آن روزها روزهای سختی بود کهاین برادر عزیزمان تمام وقتشان را گذاشته بودند و از انقلاب و کشور دفاع میکردند. همه شما آن روزهای تلخ را به یاد دارید.

من اجازه میخواهم که دراین جلسه، اولین خاطره را از تیمسار فلاحی یا امیر فلاحی نقل کنم. (آن روزها به برادران عزیز ارتش تیمسار میگفتیم، امیر لقب جدیدی است که پس از دفاع مقدس آمده است.)

یادی از نبرد دب حردان

من فرمانده گردان بودم در جنگلهای «دب حردان» طرحی داشتیم. (درود میفرستیماینجا به روح پرفتوح همه شهیدان از جملهایشان و شهید رستمیکه فرمانده عملیات خراسان بود و واقعا بر گردن همه ما حق بزرگی دارد). شهید رستمیبا تیمسار شهید فلاحی ارتباط صمیمانه ای داشتند. ما طرحی داشتیم که خدمت شهید رستمیارائه دادیم وایشان رفتند و با تیمسار فلاحی به جنگلهای «دب حردان» تشریف آوردند.

تیمسار فلاحی که تشریف آوردند، رفتند روی دیدگاه و منطقه را تماشا کردند، همانجا بودند که تانکهای عراقی شروع کردند به زدن، شاید 200 تا 300 متر را با یک حرکت سریع طی کردیم، آن روزها ما جوان بودیم و مثل الان پیر نبودیم،ایشان سن و سالی ازشان گذشته بود و ما جوان بودیم ولی خیلی شجاعانه و ماهرانهاین 300متر را رفتیم و از دید تانکهای عراقی در واقع نجات پیدا کردیم.

حضورایشان آن روز در کنار ما و در خط مقدم واقعا برایمان بسیار ارزشمند و روحیهبخش بود که از محضرش در آن روز استفاده کردیم. من چون اینجا عکسشان را دیدم حیفم آمد از این امیر سرافراز و فرمانده عزیز صحنههای تلخ آن روزها نام نبرم و یادی نکنم.

4 فرمانده در دکل 3 پایه!

خاطره دیگر را که کمیهم شاید خندهدار باشد، خوب است که از خود امیر شمخانی نقل کنم. یاد مبارکشان هست که در «هور» دکلی زده بودیم برای شناسایی منطقه در خط مقدم و جلوتر از خط. خب، آن وقتها ما هم شور و حال خودمان را داشتیم، ایشان را برداشتیم و بردیم به دکلی که دیدهبانها از آن بهسختی بالا میرفتند.

ما هم خبر نداشتیم که چند ساعت قبل عراقیها دکل را شناسایی کرده و یکی از پایههای دکل را زده و انداخته بودند و دو سه نفر را هم شهید کردهبودند که خونشان همانجا ریخته بود. من قبل ازایشان رفتم و نمیشد هم که ایشان را از آنجا برگردانیم. بهسختی بالا رفتیم. آنجا که میخواستیم برویم داخلاتاقک دیدهبانی، ورودیاتاقک خیلی کوچک بود و دریادار شمخانی هم خیلی چاقتر از حالا بودند و جا نمیشدند. به هر سختی داخل شدند. آنجا بودیم که تانکهای عراقی باز شروع کردند به زدن. خدایا چکار کنیم، ایشان را حالا میخواهیم بیاوریم پایین اما نمیتوانیم، گیر کردهایم. من بودم و آقای سلیمانی و قربانی و شمخانی.

آقای سلیمانی آمده بود پایین و تانکهای عراقی هم هی میزدند. در همین حین یکی دیگر از پایههای دکل را هم زدند، ولی خیلی شانس آوردیم که سالم پایین آمدیم و از آنجا عبور کردیم. ولی هیچ یادمان نمیرود که وقتی ما میدیدیم فرماندهان عالیرتبه ما در خط مقدم جبهه و در خطرناکترین نقاط حضور پیدا میکنند، خیلی روحیه میگرفتیم.

موتور سواری در خط مقدم

برادر عزیزمان آقای شمایلی را هماینجا دیدم، خوب است که یک خاطره هم ازایشان بگویم که جنبهمستند هم داشته باشد.

برادرمان شمایلیکه در جهاد قرارگاه کربلا در جنوب بودند، در عملیات والفجر8، مرحله دوم عملیات را در جاده استراتژیک انجام داده بودیم. صبح عملیات تشریف آورده بودند و ما در خدمتشان بودیم. من موتورسواریام خوب نبود، الان هم خوب نیست، اما ایشان موتورسواریاش خیلی خوب بود، من نشستم ترکایشان و رفتیم به خط. هنوز وضعیت خط مشخص نبود و معلوم نبود چیبه چی است. داشتیم میرفتیم که دیدیم عراقیها هنوز وسط جادهاند، چند تا عراقی از جمله یک افسر که من پریدم و کلتش را گرفتم و گفتم: همینجا بخواب.

باز من ترک آقای شمایلی سوار شدم و چون بچهها هنوز جلوتر بودند، رفتیم جلو. خب، خطی نبود. عراقیها هم تانکهایشان را شکل داده بودند و شروع کرده بودند به زدن بولدوزرها و بچههای خط. بهسختی توانستیم آنجا خط را شکل بدهیم، بولدوزرها شروع کردند به خاکریز زدن (به زبان ساده است،‌‌اینجا زیر سقف امن نشستهایم) گلوله تانک بود که به شکم بولدوزرها میآمد و رگبار مسلسل بود که بچههای جهادگر و رانندهها را یکییکی میانداخت. واقعا در مقابل گلوله تانک و تیر مسلسل روی لودر و بولدوزر نشستن و خاکریز زدن، کار سختی بود.

از روزهای سخت جنگ

برادر عزیزم سردار احمدی را آخر سالن میبینم. خیلی غمانگیز است،این خاطرهای که میخواهم بگویم. عملیات والفجر1بود. عملیات خیلی موفقیتآمیز نبود. آن روزایشان فرمانده تیپ جوادالائمه(ع) بود و من جانشینایشان بودم. خب، عملیات چند روز طول کشید، اکثر بچههایمان شهید شده بودند، بهویژه فرماندهان گردانها و گروهانها. نتوانستیم خط را تثبیت کنیم، عقبنشینی کردیم و آمدیم به اردوگاه. شاید یکی از بدترین روزهای زندگیام بهحساب میآمد، به هر چادری که نگاه میکردیم، دو تا شهید، 3 تا شهید، 5 تا شهید، بعضا بیشتر بچههای چادرها شهید شدهبودند، همه سنگرها و چادرها گریه و عزاداری میکردند، بدوناینکه کسی برایشان نوحهای بخواند، بدوناینکه کسی صحبتی کند، همه دور هم نشسته بودند و عزاداری میکردند. من و سردار احمدی هم رفتیم گوشهای روی یک بلندی، یک خرده گریه کردیم و بعد آمدیم. خیلی روزهای تلخی بود، البتهاین روزهای تلخ را زمان جنگ همه شما زیاد داشتهاید.

هیچ مشکلی ندارم!

شهید طاهری از کاشمر جانشین تیپ بود و نوحهخوانی هم میکرد. در عملیات خیبر توی چهارراه خندق، چندینباراین چهارراه به دست دشمن افتاد و ما باز پس گرفتیم،ایشان آنجا مجروح شده بود. امکانات تخلیه هم که نداشتیم، مجروحان زیاد بودند وایشان هم کنار آنها  افتاده بود. ما هر وقت که میرسیدیم بالای سرش میگفتیم «آقای طاهری حالت چطوره؟» میگفت:«من هیچ مشکلی ندارم». حالا نیمیاز بدنش تکهتکه شده است! وضعش خیلی خراب بود. همین که من دور میشدماین دردایشان را واقعا از پا در میآورد، آه و ناله میکرد ولی همین که چشمش به من میافتاد، میگفت «حاجآقا من هیچ مشکلی ندارم، شما نگران من نباشید» ولی بر اثر همان جراحتها شهید شد و ما نتوانستیم در آن وضعیتایشان را به عقب منتقل کنیم.

شیرینترین جلسات

پس از گفتناین خاطرهها میخواهم بگویماین جلسه که الان داخلش نشستهایم از شیرینترین و عزیزترین جلسهها برای ماست. ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهادی، قطعا داخل ما بچههای کمیته، شهربانی و ژاندارمری آن روزها هم هستند.

خانواده عزیز شهدا و برادران عزیزی که پشتیبابی از جنگ را داشتند، دراین جمع حاضرند، کسانی که هم رزمنده بودند هم جانباز و هم خانواده شهید، جمع زیادی از عزیزان حاضر دراین جلسهاینگونه هستند. خب، بااین وضعیت در کنار هم در صحنههای دفاعی حضور داشتهاند و از انقلاب و ولایت و اسلام در تلخترینروزها دفاع کردهاند.

هیچکسی مثل شماها وقتی به چهره هم نگاه میکنید خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را که هر کدام میتواند برای جامعهای الگو باشد به یاد نمیآورد. خاطراتی که اگر مورد استفاده قرار بگیرد، جامعه را به رستگاری میرساند. شما وقتی کنار هم مینشینید آن روزهای افتخارآفرین در ذهنهایتان تداعی میشود و از هم استفاده میکنید.

امروز برای شهادت آمادهتریم

فکر میکنم ازاین نوع جلسهها کم داریم که همه کسانی که دل در گرو انقلاب داشتهاند با نامها، لباسها و سازمانهای مختلف ولی دارای یک هدف(دفاع انقلاب)، مثل روزهای دفاع مقدس در کنار هم باشند. امروز هیچ کسی بهتر از ما خودمان را نمیشناسد و بهتر از خودمان از دردمان آگاه نیست و حرفمان را بهتر از خودمان نمیفهمد. حتما امروز ما باید کنار هم بنشینیم تا هم از دفاع مقدس دفاع کنیم و هم بگوییم اگر امروز ابلهی یا بیگانهای دستش به کشورمان دراز شود دستش را قطع میکنیم. حالا درست است که موهایمان سفید شده است، اما ما همان آدمهای انقلاب هستیم با همان انگیزه و امروز برای شهید شدن بیشتر آمادهایم چون آن روزها در دل آرزوهایی داشتیم ولی امروز آرزوهایمان هم تمام شده.

امروز برای شهادت از هر روزی آمادهتر هستیم و برای دفاع از کشور نسبت به آن روزها با انگیزههای بیشتری میتوانیم دفاع کنیم.لازمهاین توانمندیها، برگزاری همین تجمعات است.

برگرفته از کتاب آخرین پست در کشیک هشتم




برچسب ها :

ماجرای گیر افتادن قاسم سلیمانی و سه فرمانده در یک دکل سه پایه


قاسم سلیمانی آمده بود پایین و تانک‌های عراقی هم هی می‌زدند. در همین حین یکی دیگر از پایه‌های دکل را هم زدند، ولی خیلی شانس آوردیم که سالم پایین آمدیم و از آنجا عبور کردیم. ولی هیچ یادمان نمی‌رود که وقتی ما می‌دیدیم فرماندهان عالی‌رتبه ما در خط مقدم جبهه و در خطرناک‌ترین نقاط حضور پیدا می‌کنند، خیلی روحیه می‌گرفتیم.
ماجرای گیر افتادن قاسم سلیمانی و سه فرمانده در یک دکل سه پایه

بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس و گرد هم آمدن فرماندهان و رزمندگان آن روزهای با شکوه از نگاه سردار شوشتری جزو بهترین ساعات عمرش به حساب میآمد که میشد صفا، صمیمیت، مهربانی، تواضع و ادب و همه خصلتهای نیکوی فرهنگ مقاومت را دوباره به یاد آورد. متن زیر، بخشهایی از سخنرانی سردار شهید شوشتری در جمع نخبگان دفاع مقدس است. این سخنرانی علاوه بر یادآوری خاطرات شیرین دوران دفاع مقدس، ابعادی از شخصیت سردار شهید شوشتری را به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس آشکار میسازد. 

«شوشتری» هستم از «خراسان»!

من هیچ یادم نمیرود اولین روزی که در «گلف» خدمت ایشان رسیدم، یک جوان خوشاندام، خوشتیپ، بشاش و پرخروش را دیدم. نمیدانم ایشان هم یادشان میآید یا نه اما از من پرسیدند: «از کجا آمدهای؟»

من عرض کردم: «شوشتری هستم از خراسان». گفت: «شوشتری از خراسان!؟»

گفتم «بله، حالا دیگراینطور شده، شوشتری هستم از خراسان».

خب،آن روزها روزهای سختی بود کهاین برادر عزیزمان تمام وقتشان را گذاشته بودند و از انقلاب و کشور دفاع میکردند. همه شما آن روزهای تلخ را به یاد دارید.

من اجازه میخواهم که دراین جلسه، اولین خاطره را از تیمسار فلاحی یا امیر فلاحی نقل کنم. (آن روزها به برادران عزیز ارتش تیمسار میگفتیم، امیر لقب جدیدی است که پس از دفاع مقدس آمده است.)

یادی از نبرد دب حردان

من فرمانده گردان بودم در جنگلهای «دب حردان» طرحی داشتیم. (درود میفرستیماینجا به روح پرفتوح همه شهیدان از جملهایشان و شهید رستمیکه فرمانده عملیات خراسان بود و واقعا بر گردن همه ما حق بزرگی دارد). شهید رستمیبا تیمسار شهید فلاحی ارتباط صمیمانه ای داشتند. ما طرحی داشتیم که خدمت شهید رستمیارائه دادیم وایشان رفتند و با تیمسار فلاحی به جنگلهای «دب حردان» تشریف آوردند.

تیمسار فلاحی که تشریف آوردند، رفتند روی دیدگاه و منطقه را تماشا کردند، همانجا بودند که تانکهای عراقی شروع کردند به زدن، شاید 200 تا 300 متر را با یک حرکت سریع طی کردیم، آن روزها ما جوان بودیم و مثل الان پیر نبودیم،ایشان سن و سالی ازشان گذشته بود و ما جوان بودیم ولی خیلی شجاعانه و ماهرانهاین 300متر را رفتیم و از دید تانکهای عراقی در واقع نجات پیدا کردیم.

حضورایشان آن روز در کنار ما و در خط مقدم واقعا برایمان بسیار ارزشمند و روحیهبخش بود که از محضرش در آن روز استفاده کردیم. من چون اینجا عکسشان را دیدم حیفم آمد از این امیر سرافراز و فرمانده عزیز صحنههای تلخ آن روزها نام نبرم و یادی نکنم.

4 فرمانده در دکل 3 پایه!

خاطره دیگر را که کمیهم شاید خندهدار باشد، خوب است که از خود امیر شمخانی نقل کنم. یاد مبارکشان هست که در «هور» دکلی زده بودیم برای شناسایی منطقه در خط مقدم و جلوتر از خط. خب، آن وقتها ما هم شور و حال خودمان را داشتیم، ایشان را برداشتیم و بردیم به دکلی که دیدهبانها از آن بهسختی بالا میرفتند.

ما هم خبر نداشتیم که چند ساعت قبل عراقیها دکل را شناسایی کرده و یکی از پایههای دکل را زده و انداخته بودند و دو سه نفر را هم شهید کردهبودند که خونشان همانجا ریخته بود. من قبل ازایشان رفتم و نمیشد هم که ایشان را از آنجا برگردانیم. بهسختی بالا رفتیم. آنجا که میخواستیم برویم داخلاتاقک دیدهبانی، ورودیاتاقک خیلی کوچک بود و دریادار شمخانی هم خیلی چاقتر از حالا بودند و جا نمیشدند. به هر سختی داخل شدند. آنجا بودیم که تانکهای عراقی باز شروع کردند به زدن. خدایا چکار کنیم، ایشان را حالا میخواهیم بیاوریم پایین اما نمیتوانیم، گیر کردهایم. من بودم و آقای سلیمانی و قربانی و شمخانی.

آقای سلیمانی آمده بود پایین و تانکهای عراقی هم هی میزدند. در همین حین یکی دیگر از پایههای دکل را هم زدند، ولی خیلی شانس آوردیم که سالم پایین آمدیم و از آنجا عبور کردیم. ولی هیچ یادمان نمیرود که وقتی ما میدیدیم فرماندهان عالیرتبه ما در خط مقدم جبهه و در خطرناکترین نقاط حضور پیدا میکنند، خیلی روحیه میگرفتیم.

موتور سواری در خط مقدم

برادر عزیزمان آقای شمایلی را هماینجا دیدم، خوب است که یک خاطره هم ازایشان بگویم که جنبهمستند هم داشته باشد.

برادرمان شمایلیکه در جهاد قرارگاه کربلا در جنوب بودند، در عملیات والفجر8، مرحله دوم عملیات را در جاده استراتژیک انجام داده بودیم. صبح عملیات تشریف آورده بودند و ما در خدمتشان بودیم. من موتورسواریام خوب نبود، الان هم خوب نیست، اما ایشان موتورسواریاش خیلی خوب بود، من نشستم ترکایشان و رفتیم به خط. هنوز وضعیت خط مشخص نبود و معلوم نبود چیبه چی است. داشتیم میرفتیم که دیدیم عراقیها هنوز وسط جادهاند، چند تا عراقی از جمله یک افسر که من پریدم و کلتش را گرفتم و گفتم: همینجا بخواب.

باز من ترک آقای شمایلی سوار شدم و چون بچهها هنوز جلوتر بودند، رفتیم جلو. خب، خطی نبود. عراقیها هم تانکهایشان را شکل داده بودند و شروع کرده بودند به زدن بولدوزرها و بچههای خط. بهسختی توانستیم آنجا خط را شکل بدهیم، بولدوزرها شروع کردند به خاکریز زدن (به زبان ساده است،‌‌اینجا زیر سقف امن نشستهایم) گلوله تانک بود که به شکم بولدوزرها میآمد و رگبار مسلسل بود که بچههای جهادگر و رانندهها را یکییکی میانداخت. واقعا در مقابل گلوله تانک و تیر مسلسل روی لودر و بولدوزر نشستن و خاکریز زدن، کار سختی بود.

از روزهای سخت جنگ

برادر عزیزم سردار احمدی را آخر سالن میبینم. خیلی غمانگیز است،این خاطرهای که میخواهم بگویم. عملیات والفجر1بود. عملیات خیلی موفقیتآمیز نبود. آن روزایشان فرمانده تیپ جوادالائمه(ع) بود و من جانشینایشان بودم. خب، عملیات چند روز طول کشید، اکثر بچههایمان شهید شده بودند، بهویژه فرماندهان گردانها و گروهانها. نتوانستیم خط را تثبیت کنیم، عقبنشینی کردیم و آمدیم به اردوگاه. شاید یکی از بدترین روزهای زندگیام بهحساب میآمد، به هر چادری که نگاه میکردیم، دو تا شهید، 3 تا شهید، 5 تا شهید، بعضا بیشتر بچههای چادرها شهید شدهبودند، همه سنگرها و چادرها گریه و عزاداری میکردند، بدوناینکه کسی برایشان نوحهای بخواند، بدوناینکه کسی صحبتی کند، همه دور هم نشسته بودند و عزاداری میکردند. من و سردار احمدی هم رفتیم گوشهای روی یک بلندی، یک خرده گریه کردیم و بعد آمدیم. خیلی روزهای تلخی بود، البتهاین روزهای تلخ را زمان جنگ همه شما زیاد داشتهاید.

هیچ مشکلی ندارم!

شهید طاهری از کاشمر جانشین تیپ بود و نوحهخوانی هم میکرد. در عملیات خیبر توی چهارراه خندق، چندینباراین چهارراه به دست دشمن افتاد و ما باز پس گرفتیم،ایشان آنجا مجروح شده بود. امکانات تخلیه هم که نداشتیم، مجروحان زیاد بودند وایشان هم کنار آنها  افتاده بود. ما هر وقت که میرسیدیم بالای سرش میگفتیم «آقای طاهری حالت چطوره؟» میگفت:«من هیچ مشکلی ندارم». حالا نیمیاز بدنش تکهتکه شده است! وضعش خیلی خراب بود. همین که من دور میشدماین دردایشان را واقعا از پا در میآورد، آه و ناله میکرد ولی همین که چشمش به من میافتاد، میگفت «حاجآقا من هیچ مشکلی ندارم، شما نگران من نباشید» ولی بر اثر همان جراحتها شهید شد و ما نتوانستیم در آن وضعیتایشان را به عقب منتقل کنیم.

شیرینترین جلسات

پس از گفتناین خاطرهها میخواهم بگویماین جلسه که الان داخلش نشستهایم از شیرینترین و عزیزترین جلسهها برای ماست. ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهادی، قطعا داخل ما بچههای کمیته، شهربانی و ژاندارمری آن روزها هم هستند.

خانواده عزیز شهدا و برادران عزیزی که پشتیبابی از جنگ را داشتند، دراین جمع حاضرند، کسانی که هم رزمنده بودند هم جانباز و هم خانواده شهید، جمع زیادی از عزیزان حاضر دراین جلسهاینگونه هستند. خب، بااین وضعیت در کنار هم در صحنههای دفاعی حضور داشتهاند و از انقلاب و ولایت و اسلام در تلخترینروزها دفاع کردهاند.

هیچکسی مثل شماها وقتی به چهره هم نگاه میکنید خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را که هر کدام میتواند برای جامعهای الگو باشد به یاد نمیآورد. خاطراتی که اگر مورد استفاده قرار بگیرد، جامعه را به رستگاری میرساند. شما وقتی کنار هم مینشینید آن روزهای افتخارآفرین در ذهنهایتان تداعی میشود و از هم استفاده میکنید.

امروز برای شهادت آمادهتریم

فکر میکنم ازاین نوع جلسهها کم داریم که همه کسانی که دل در گرو انقلاب داشتهاند با نامها، لباسها و سازمانهای مختلف ولی دارای یک هدف(دفاع انقلاب)، مثل روزهای دفاع مقدس در کنار هم باشند. امروز هیچ کسی بهتر از ما خودمان را نمیشناسد و بهتر از خودمان از دردمان آگاه نیست و حرفمان را بهتر از خودمان نمیفهمد. حتما امروز ما باید کنار هم بنشینیم تا هم از دفاع مقدس دفاع کنیم و هم بگوییم اگر امروز ابلهی یا بیگانهای دستش به کشورمان دراز شود دستش را قطع میکنیم. حالا درست است که موهایمان سفید شده است، اما ما همان آدمهای انقلاب هستیم با همان انگیزه و امروز برای شهید شدن بیشتر آمادهایم چون آن روزها در دل آرزوهایی داشتیم ولی امروز آرزوهایمان هم تمام شده.

امروز برای شهادت از هر روزی آمادهتر هستیم و برای دفاع از کشور نسبت به آن روزها با انگیزههای بیشتری میتوانیم دفاع کنیم.لازمهاین توانمندیها، برگزاری همین تجمعات است.

برگرفته از کتاب آخرین پست در کشیک هشتم




برچسب ها :

بورسیه‌ نیازمندان‌ برای دختر فریدون!/ روایتی از تحصیل فرزند ظریف

سؤال رسانه آمریکایی: چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟

بورسیه‌ نیازمندان‌ برای دختر فریدون!/ روایتی از تحصیل فرزند ظریف

 

سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به تناقض میان سخن و عمل برخی مسئولان ایرانی پرداخته و نوشته است: در حالی که مسئولان ایرانی در کلام خود علیه غرب، سخنرانی می‌کنند اما فرزندان خود را برای تحصیل و کار به غرب می‌فرستند.

 

 

پارس نوشت:
بیزینس اینسایدر که مقر آن در نیویورک واقع است، در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و بیشتر اخبار اقتصادی و فناوری را پوشش می‌دهد.

بیزینس اینسایدر در ابتدای گزارش خود به انقلاب فرهنگی در ابتدای انقلاب اسلامی و تصفیه دانشگاه‌ها از اساتید سکولار اشاره کرده و استیضاح اخیر وزیر علوم را ادامه همان تفکرات ضدغربی دانسته است.

بیزینس اینسایدر در ادامه به تداوم احاطه آمریکاستیزی در بیان و گفتار مسئولان جمهوری اسلامی اشاره کرده اما از یک تناقض در این ماجرا ابراز تعجب کرده است: چرا طیف مسئولان ایرانی، فرزندان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های غربی می‌فرستند و از آلوده شدن آن‌ها به تفکرات و اخلاقیات غربی، نمی‌ترسند؟

بیزینس اینسایدر به خانم مریم فریدون دختر حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور ایران) اشاره کرده و درباره سوابق حسین فریدون نوشته است: او از ابتدا از حامیان انقلاب اسلامی بوده است. او از مسئولان حفاظت امام خمینی (ره) در زمان بازگشت ایشان به ایران در سال ۱۳۵۷ بود. فریدون سپس استاندار شد و هشت سال هم سفیر ایران در مالزی بود و بعدها به هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل پیوست و اکنون مشاور برادرش یعنی رئیس‌جمهور ایران است.

 


بیزینس اینسایدر خبر داده که مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی ۱۹۲۹-۲۰۰۹) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است.

بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر بردار رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است. به نوشته این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است.

 


بیزینس اینسایدر شوهر مریم فریدون را پسر سفیر جدید ایران در سوئیس اعلام کرده که هم‌اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است.

 

 

بیزینس اینسایدر همچنین مدعی شده که مهدی ظریف فرزند وزیر خارجه ایران و احمد عراقچی برادرزاده معاون وزیر خارجه ایران نیز در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده‌اند.

 


مهدی ظریف بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرده و در شرکت‌های فضایی و مخابراتی مشغول به کار بوده اما در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشته است. این سایت آمریکایی معتقد است مهدی ظریف پس از بازگشت به ایران، درباره سوابق کاری‌اش در آمریکا اغراق کرده و در حالی که مدعی است برای شرکت معتبر وریزون Verizon کار می‌کرده، اما این شرکت اعلام کرده که مهدی ظریف برای یکی از پیمانکاران این شرکت کار می‌کرده است و نه خود این شرکت.

 


احمد عراقچی نیز پس از سال‌ها زندگی در پاریس و نیویورک به تهران بازگشته است.

 


بیزینس اینسایدر همچنین به تحصیل نیمه‌تمام مهدی هاشمی پسر اکبر رفسنجانی در دانشگاه آکسفورد اشاره کرده و آن را یکی دیگر از مصادیق تحصیل فرزندان مسئولان ایرانی در غرب دانسته است.

 


بیزینس اینسایدر از این که مسئولان ایرانی شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و نظام غرب را فاسد می‌خوانند اما فرزندانشان را برای تحصیل و زندگی روانه غرب می‌کنند، ابراز تعجب کرده و پرسیده است: مگر مسئولان ایرانی، فرزندانشان را دوست ندارند که آن‌ها را به دامان غرب می‌فرستند؟

ابهام دیگری که این سایت آمریکایی مطرح کرده، این است که مردم عادی ایران برای سفر به غرب و تحصیل در آنجا با محدودیت‌های فراوانی از جانب کشورهای غربی مواجه می‌شوند؛ اما چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟

منبع:جهان

 




برچسب ها :

مسئول مجمع احیاگران واجب فراموش شده:
بـه‌سـكوت ادامـه‌دهـيـم،سرنوشت مخوف مدينه‌ درانتظار ماست
 
 
ما در حالی ادعا داریم که امر به معروف و نهی از منکر، اثرگذارترین کاری است که می توان برای از بین بردن گناهان در جامعه انجام داد که برخی می گویند باید کار فرهنگی نمود. حال آنکه کار فرهنگی نظیر نگارش کتاب یک کار دیربازده و زمان بر محسوب می‌شود که در مواجهه با منکراتی نظیر بدپوششی و بی‌حجابی یک امر مضحک به نظر می‌رسد
حديث تاريخ‌ساز

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله - علی تقوی ، بنیانگذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده و مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر دومين سخنران در جمع داوطلبان جديد درگروههاي امر به معروف و نهي از منكر انصار حزب الله بود كه سخنان خود را با ذكر حديث مشهور امام حسین علیه اسلام كه در تبيين قيام تاريخي آن حضرت ادا شده آغاز كرد وگفت: «إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی (صلی الله عليه وآله وسلم) أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی عَنِ المُنْكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّی وَ أَبی عَلِی بْنِ أَبيطالب: من از روی خودخواهی وخوشگذرانی و يا برای فساد و ستمگری قيام نكردم، بلكه قيام من برای اصلاح در امّت جدّم می باشد، می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به سيره و روش جدّم و پدرم علی بن ابي طالب عمل كنم.»

جای ترغیب به امر به معروف در منابر؟ برادران و خواهران بیش از ۳۵ سال از عمر انقلاب اسلامی در ایران نمی گذرد! برادر حسن زاده به این نکته اشاره کردند که در۵۰ سالگی تشکیل حکومت اسلامی در مدینه النبی این شهر به مرکز رقاصه ها و آوازه خوان ها و فاحشه ها تبدیل شد. پس اگر ما نیز بنشینیم و دست روی دست بگذاریم از گرفتار شدن به چنین سرنوشتی مصون و محفوظ نخواهیم ماند. هر چند که گروه‌های زیادی در سطح کشور برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده اند اما براساس آیه ۱۰۴ سوره آل عمران که محور جلسه امروز ماست این وظیفه بر دوش کل امت است.

امروز در وضعیتی قرار داریم که باید از برگزاری منابر و جلسات تکراری و دهان پر کن که همه محتوای آن را از بر هستند احتراز کنیم. منابری که هیچ اثری از ذکر مبتلا به ترین احکام اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر دیده نمی شود.

كار تا كجا خراب است؟!

این امر تاسف بار تا آنجا پیش رفته که آیت الله نوری همدانی مرجع عالی قدر شیعیان در کتاب خود از ساحت امر به معروف و نهی از منکر عذر خواهی می‌کند و می نویسد بسیاری از مجتهدین در رساله های خود اصلا بخشی برای امر به معروف و نهی از منکر در نظر نگرفته اند. ما حاضریم در این رابطه به جدال احسن بپردازیم و اثبات کنیم که قطعا امروز یکی از۵ اولویت موجود در نزد مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر است.

کار تا آنجا خراب است که وقتی به یکی از حضرات صاحب تریبون در رسانه ملی می گویم چرا مقداری از وقت خود را برای امر به معروف و نهی از منکر در رسانه ملی اختصاص نمی دهید؟ در پاسخ می گوید اکر من بگویم ممکن است کسی ترتیبات آن را نداند و غلط انجام دهد و مشکلی پیش آید و بعد بگویند که فلانی گفت انجام دهید و این مسئله برای وجهه اجتماعی بنده مناسب نیست!

چالش «به تو چه مربوط است؟!»

اما در این جلسه می خواهیم بار دیگر اهداف خود را از امر به معروف و نهی از منکر زبانی مرور کنیم. یکی از چالش های موجود در این عرصه برای آمران به معروف و نهی از منکر این است که به محض انجام فریضه به او می گویند «به تو چه مربوط است؟!» همین نقطه باعث سردی و تعطیلی امربه معروف در نزد عده ای گردیده است. چنانچه در ادله انجام ندادن آن فریضه می گویند گفتیم و اثر نداشت. این در حالی است که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این تکرر تذکرات است که باید برگوش مرتکب منکر سنگینی کند. چنانچه نفر اول بگوید نفر دهم بگوید نفر پنجاهم بگوید گناه می‌خشکد در جامعه!.

اصلاح جامعه ، فرد مرتکب منکر و اصلاح خود و بسیاری از فواید دیگر ، مواردی است که ممکن است در اثر امر به معروف و نهی از منکر انجام پذیرد ، اما دلیل اصلی آنچه ما برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کردیم آن است که بگوییم:«مَعْذِرَةً إِلي‏ رَبِّكُمْ»

قرآن در سوره الأعراف آيه ۱۶۴مي فرمايد: «وَ إِذْ قالَتْ أُمّه مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَديداً قالُوا مَعْذِره إِلي‏ رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» و آنگاه كه گروهي از ايشان گفتند: «براي چه قومي را كه خدا هلاك‏كننده ايشان است، يا آنان را به عذابي سخت عذاب خواهد كرد، پند مي‏دهيد؟» گفتند: «تا معذرتي پيش پروردگارتان باشد ، و شايد كه آنان پرهيزکاري كنند.»

وجوب يادگيري احكام امر به معروف

اما امام خمینی در صفحه ۳۹۲ جلد دوم تحریرالوسیله در مسئله هشتم ، درباره یادگیری جزئیات امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: «یاد گرفتن شرایط امر به معروف و نهی از منکر و موارد واجب بودن و نبودن آن و موارد جواز و عدم جواز آن واجب است تا در امر و نهی خود به منکر نیفتیم.»

همچنین مقام معظم رهبری در سال۱۳۷۱در این باره در جمع فرماندهان بسیج می فرمایند: «مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل مسئله نماز است. یادگرفتنی است ، باید بروید یاد بگیرید. مسئله دارد که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.»

اجتماعي ترين حكم

درحالی قرآن کریم خود تماما امربه معروف و نهی از منکر است که بیش از۱۲۰ آیه آن خطاب به مسلمانان و به این مسئله اختصاص دارد. حال آنکه تعداد آیات مربوط به برخی احکام در قرآن حداکثر۱۰ عدد است. مرحوم صاحب جواهر می گوید:حجم احادیث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که اگر بخواهم آن را احصاء و در کتابی مجلد بیاورم کمر من زیر بار آن خواهد شکست.مقام معظم رهبری درباره جایگاه امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:«اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر برای مردم معلوم شود ، یکی از نوترین ، زیبا ترین و کار آمدترین روش‌های تعامل اجتماعی همین امر به معروف و نهی از منکر است.»

این درحالی است که در جامعه ما یا عده ای امر به معروف نمی کنند که به تعبیر امیرالمومنین مرده‌های متحرک هستند و طبق وعده پیامبر گرامی اسلام در روز قیامت به خاطر سکوت خود به شکل بوزینه و خوک محشور می شوند و یا آنکه به شیوه غلط امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

جمله ترسناك مقام معظم رهبري

امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی ترین واجب اسلام است که درعین وظیفه بودن آن یک حق برای تمام افراد جامعه است که باید شیوه صحیح اجرای آن را فرابگیرند.
بازخوانی ما از مهم ترین واجب الهی درحالی است که مقام معظم رهبری طی فرمایشات خود در حرم رضوی ، بعد از سفارش مردم به نهی از منکر مسئولین جمله قابل تامل و البته ترسناکی را بر این مبنا طرح کردند که «مرگ برای ضعیف ، امر طبیعی است.»

این جمله پس از این قابل تامل می شود که به مرور تجربه مدینه النبی و آندلس بپردازیم. مقام معظم رهبری می فرمایند:«اگر صدها سال از عمر این انقلاب بگذرد و مردم همچنان آمر به معروف و ناهی از منکر باقی بمانند این نظام جوان شاداب باقی می ماند» و از طرف دیگر می فرمایند:«اگر حتی سالهای کمی از این انقلاب بگذرد ولی مردم لال باشند ، گناه ببینند و سکوت کنند این نظام به زودی پیر خواهد شد.» و نکته نگران کننده اینجاست که مرحله بعد از پیری مرگ خواهد بود.

ما در حالی ادعا داریم که امر به معروف و نهی از منکر، اثرگذار ترین کاری است که می توان برای از بین بردن گناهان در جامعه انجام داد که برخی می گویند باید کار فرهنگی نمود. حال آنکه کار فرهنگی نظیر نگارش کتاب یک کار دیر بازده و زمان بر محسوب میشود که در مواجهه با منکراتی نظیر بد پوششی و بی حجابی یک امر مضحک به نظر می رسد. بنابراین علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.



منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)



برچسب ها :

خبری که باعث گریه امام حسین(علیه السلام) شد
 
 
فرزدق به امام حسین علیه السلام گفت: چگونه به سوی کوفه می روی و نسبت به مردم آن امید بسته ای در حالی که همین ها بودند که مسلم بن عقیل پسر عموی شما را کشتند.


به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، کاروان امام حسین علیه السلام پس از یک شبانه روز اقامت در "خزیمیه" در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ ذی الحجة سال ۶۰ هجری قمری به "شقوق" وارد شدند.

در این منزلگاه امام (ع) مردی را دید که از جانب کوفه می آمد و از او درباره مردم کوفه سئوال نمود. آن مرد پاسخ داد: "مردم عراق در مخالفت با شما متحد و هماهنگ گرده اند و برجنگ با شما هم پیمان شده اند."

امام حسین (ع) در پاسخ فرمود: "امور[بندگان]، به دست خدای متعال است، هرچه را که بخواهد انجام می دهد و پروردگار ما هر روز اراده ای دارد؛ اگر قضای الهی بر ما نازل شد، ما خدا را بر نعمتهایش حمد کرده و از برای شکرش از او مدد می جوییم و اگر قضای الهی میان ما و آرزوهایمان فاصله انداخت، آن که نیّت او خالص است و بر پایه حق استوار، از رحمت او دور نیست."

در کتاب ابن عثم کوفی آمده است که : "فرزدق در این منزل نیز با امام حسین(ع) ملاقات داشته است.» سید بن طاووس نیز نقل کرده است که امام حسین(ع) اشعاری را در پاسخ سؤال فرزدق بیان نمود. فرزدق گفت: «چگونه به سوی کوفه می روی و نسبت به مردم آن امید بسته ای در حالی که همین ها بودند که مسلم بن عقیل پسر عموی شما را کشتند؟!"

امام حسین(ع) اشک از چشمانش جاری شد و فرمود: "خداوند مسلم را رحمت کند؛ مسلم به سوی رحمت و رضوان الهی شتافت و آنچه برعهده او بود انجام داد، [اما] آن مسئولیتی که برعهده ماست، همچنان باقی مانده است."

منبع: باشگاه خبرنگاران




برچسب ها :

پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام عزاداری
 
 
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نظر دارد به پرسش‌های شرعی مخاطبان درباره احکام عزداری مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پاسخ دهد.

 
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نظر دارد به پرسش‌های شرعی مخاطبان در موضوعات خاصی که کمتر به آنها پرداخته شده، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پاسخ دهد.

در همین راستا و در آستانه‌ی ماه محرم و صفر، کاربران گرامی می‌توانند سوالات شرعی خود را که مربوط به احکام عزاداری است تا ۲۷ مهر ۱۳۹۳ در بخش نظرات این صفحه (http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۲۷۹۰۷) و یا شماره پیامک ۲۰۱۱۰ ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده، کارشناس مسائل فقهی به پرتکرارترین سوالات، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پاسخ خواهد داد.

این پایگاه اطلاع رسانی به مخاطبان توجه داده که با توجه به کثرت پرسش‌ها، علاقه مندان می‌توانید ابتدا نظرات منتشر شده در همین صفحه را مشاهده نمایید و یا به منابع فقهى موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی (اجوبة الاستفتائات: احیاء مناسبت‌های دینی | رساله آموزشی: احیای مناسبت­های مذهبی و ملی) مراجعه کرده و اگر پرسش و پاسخ مدنظرتان را نیافتید، سؤال شرعی خود را نوشته و ارسال کنند.
منبع: Khamenei.ir




برچسب ها :

سرایت اداهای شبه‌روشنفکری در طیف ارزشی!
استحاله خاموش
 
 
ظاهرا هر چه به جلوتر می‌رویم قرار است تمام ظواهر دینی و شعائر مذهبی و المان های ارزشی جامعه جای خودش را به یکسری سبکسری کردن ها و یا ادا درآوردن های مضحک بدهد...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب‌اسلامی در۵ بخش اصلی بین‌الملل، رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن، فن‌آوری و اطلاعات و همچنین در ۵ بخش جانبی، دیجیتال در آیینه هنر، كارگاه‌ها و نشست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، واقعیت‌افزوده و كودك و نوجوان در محل نمایشگاهی بوستان گفتگو از یكم تا هفتم شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

متاسفانه برخی اداهای شبه روشنفکری که پای ثابت مراسم‌های مختلف سینه چاکان غرب و خودباختگان مدعی انتلکتوئلیته که در پیله خود تنیده خودشیفتگی در خلسه نارسیستی به سر می‌برند، به مراسم‌ها و برنامه‌هایی که اصطلاحاً توسط طیف ارزشی جامعه برگزار می‌گردد سرایت کرده و به نوعی این طیف دچار استحاله خاموش شده است. یکی از این مصادیق که در مراسم‌های مختلف این نمایشگاه از افتتاحیه تا اختتامیه و برگزاری مراسم‌های جانبی وجود داشت مربوط می‌شود به پای ثابت شدن موسیقی های پاپ و امروزی در برنامه‌هایی که تا چند سال پیش بدون این بخش همیشه حاضر این روزها برگزار می‌شد،جایی نداشت.

این حرف ربطی به نفی موسیقی و مخالفت با آن یا تعطیلی انواع خارج از گستره لهو و لعبی موسیقی نیست؛ بلکه حرف این است که اولا تا چند سال پیش که چنین خوش سلیقگی هایی نمی‌شد مگر ما مراسم و برنامه‌ای نداشته‌ایم؟ مگر برنامه‌هایی که بدون اجرای موسیقی برگزار می‌شده و می‌شوند، ایرادی دارند؟ آیا اگر به بهانه تکریم و تعظیم ارزش‌ها قرار است مراسم و یا برنامه ویژه ای برگزار شود، باید کنسرت بدهیم؟

موضوع دیگری که در این مراسم و مراسم های مشابه در حال تکثیر و زیاد شدن است قرار گرفتن زن و مرد به صورت مختلط در کنار یکدیگر است. شاید این حرف کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که اگر قرار باشد در بین طیف حزب‌اللهی و بچه مذهبی‌ها هرآنچه ذیل عنوان اختتامیه، افتتاحیه، جشنواره ، نمایشگاه و یا ...برگزار می‌شود و کیفیت برگزاری آن نمونه ای از متشابهات متعدد همین برنامه‌ها در بین شبه روشنفکران و دیگر افرادی که دچار خودباختگی فرهنگی شده اند، باشد؛ خب چه فرقی بین این دو قشر وجود دارد؟!

چه اینکه قبلا و حتی در همین ایام بعضا برنامه هایی هم برپا می‌شوند که ضمن احترام به بانوان و آقایان هر کدامشان در بخشی از سالن به صورت مجزا می‌نشینند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد و از قدر و منزلت هیچکدام از مدعوین هم کاسته نمی‌شود! به قول قدیمی ها «شتر سواری که دولا دولا نمی شود!» ظاهرا دوستان محترم و ارزشی ما به جای اینکه طیف مقابل را به سمت خودشان جذب حداکثری کنند، خودشان دچار استحاله شده و رنگ تجدد و شبه روشنفکری به عقایدشان زده و تالی‌تلو کسانی شده اند که احترام به ارزش های ملی و میهنی را «اُمُل» بودن فرض کرده و سعی دارند هر چه بیشتر به افراد لامذهب و یا اجداد غارنشین و برهنه شان تشبّث و تشبّه پیدا کنند!

موضوع دیگری که نه فقط در این مراسم که متاسفانه در بیشتر برنامه‌ها و مراسم های فرهنگی و انقلابی دیده می شود منسی شدن فرستادن صلوات و جایگزین شدن دست زدن به منظور تشویق برگزیدگان است. ظاهرا هر چه به جلوتر می‌رویم قرار است تمام ظواهر دینی و شعائر مذهبی و المان های ارزشی جامعه جای خودش را به یکسری سبکسری کردن ها و یا ادا درآوردن های مضحک بدهد.

اصل فرستادن صلوات گذشته از اینکه یکی از شعائر مذهبی ما مسلمانان و بخصوص شیعیان است از جمله راهها و کارهایی است که موجب رضایت خداوند متعال و رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و همچنین حضرات معصومین علیهم‌السلام نیز می گردد. چه اینکه در احادیث و روایت منقول از پیامبر اعظم صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم موجود است که ایشان فرموده اند هر کس بر من و اهل بیتم صلوات بفرستد خداوند دری از درهای سلامتی را به روی او می‌گشاید(نقل به مضمون). این نکته نشان می دهد که اولا صلوات فرستادن به غیر از متبرک کردن مراسم ها و جلسات، باعث تسری و نشر و ترویج این ذکر عظیم و دیگر شعائر مذهبی در میان آحاد افراد جامعه می گردد.


منبع:هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع)




برچسب ها :

حاشیه‌های تاسف بار یک اجلاس
 
 
آنچه که در جشنواره‌های حاشیه‌ای اجلاس میراث فرهنگی ناملموس رخ داد شایسته هیچ یک از بخش‌های فرهنگی و میراثی این سرزمین کهن اسلامی نبوده و نیست.

 «خبرگزاری دانشجو»: دانستن تعریف "میراث ناملموس" برای بازشناختن این میراث در اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم و شیوه‌های نگاه‌داری از آن بسیار اهمیت دارد. این میراث در آن واحد، سنتی، معاصر و زنده است، دربرگیرنده است، نماینده است و در گروه‌های اجتماعی ریشه دارد.

میراث فرهنگی ناملموس عامل مهم و در عین حال ظریف و آسیب‌پذیری‌ در نگاهداشت گوناگونی فرهنگی در مقابل روند رو به فزونی جهانی شدن است. درک میراث فرهنگی ناملموسِ اجتماعات متفاوت به گفتگوی میان‌فرهنگی یاری می‌رساند و احترام متقابل را به سایر روش‌های زندگی تشویق می‌کند. اهمیت میراث فرهنگی ناملموس در ظاهر فرهنگی آن به خودی خود نیست بلکه در وفور دانش و مهارت‌هایی‌ست که از طریق آن از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود وهمه اینها با تلاش‌های مسئولین و مدیران شهرداری اصفهان طی ماه‌ها برنامه‌ریزی در جهت تحقق سیاست‌های کلان فرهنگی کشور و دیپلماسی بین‌المللی ایران در روزهای اخیر در اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.

این جملات همه در باب اهمیت این شاخصه بارز و تاثیرگذار فرهنگی و نشانگر اهمیت چنین اقدام شایسته‌ای است. البته برگزاری آن محاسن بسیاری را برای کشور و شهر اصفهان در پی داشت ولی باید توجه داشت که ما در این قرابت فرهنگی و نزدیک شدن به کشورهای جهان، باید اصالت فرهنگی ایرانی-اسلامی خود را حفظ کنیم و به بهانه‌های مختلف اسیر برخی اقدامات شتاب‌زده نشویم. اقداماتی که با برخی نظارت‌ها و حساسیت‌ها به راحتی قابل کنترل است. اما این روزها در اصفهان به دلیل برخی کوتاهی‌ها شاهد صحنه‌هایی بودیم که نه شایسته فرهنگ ایرانی است و نه برازنده شهر گنبدهای فیروزه‌ای.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در صدر لیست میراث ناملموس اصفهان و ایران جای دارد، حیاست. پدیده‌ای که در عمق فرهنگ دینی و ملی ایرانیان جای داشته و دارد و شایسته نیست اینگونه و با اقداماتی که در حاشیه این اجلاس بین‌المللی رخ داد مورد تاخت‌وتاز قرار گیرد. بی حیایی فرسنگ‌ها از فرهنگ اسلامی و ایرانی فاصله دارد و جای بسی تاسف و تأثر است که این رقصیدن‌ها و بی عفتی‌ها به عنوان میراث ناملموس ما به میهمانان داخلی و خارجی معرفی شود.

آیا بنا نیست هویت ملی ایران نیز طبق فرموده رهبری معطوف به دوران ایران پس از اسلام باشد؟ آیا نباید مولفه‌های اصلی فرهنگ ایرانی بر مبنای موازین اسلام عزیز و شرع مقدس باشد ولو اینکه نماینده همه کشورهای دنیا شاهد و نظاره‌گر ما باشند؟

آنچه که در جشنواره‌های حاشیه‌ای اجلاس میراث فرهنگی ناملموس رخ داد شایسته هیچ یک از بخش‌های فرهنگی و میراثی این سرزمین کهن اسلامی نبوده و نیست. رقص‌های گروهی و انفرادی، اجرای بازی‌های پر تحرک زنان در محل‌های عمومی، اجرای موسیقی توسط بانوان در محیط‌های عمومی، حضور بانوان خارجی با پوشش نامناسب در محیط‌های مذهبی و اجرای موسیقی در این اماکن و استفاده از موسیقی‌های نامناسب در غرفه‌های نمایشگاهی نمونه‌ای از کوتاهی‌ها و حوادث نگران کننده‌ای است که در حاشیه این اجلاس فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ رخ داده است.

هر چند برخی مسئولین مربوطه بعد از اطلاع از این رخدادهای ضد فرهنگی، با اقدام مناسب از تکرار این اعمال جلوگیری نموده‌اند، اما باید پرسید اساسا دعوت و برنامه‌ریزی برای اجرای چنین مراسمی کجا و توسط چه کسانی انجام شده است؟

همچنین با دقت نظري كه بعضی از مسئولين برگزار كننده جشنواره در دعوت گروه‌هاي نمايشي داخلي و خارجي، داشته اند، تعداد زيادي از اين گروه‌ها كه رفتار و اعمال آنها در شأن فرهنگي ايران و اسلام نبوده است از حضور در اين جشنواره منع شده‌اند و از سوي ديگر جلوي اجراي برخي برنامه‌هاي گروه‌هاي داخلي نيز به دليل رعايت نشدن شئونات فرهنگي و اسلامي گرفته شده است. اين موارد نشان دهنده حساسيت برخي مسئولين برگزار كننده است، ولی اي كاش اين حساسيت جامع‌تر مي‌بود تا شاهد چنین صحنه‌هایی نباشيم.

در سال ۹۳ که تحت عنوان شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" پیش روی ملت و مسئولین کشور است و نیمی از آنرا طی کرده‌ایم، باید تلاش شود تا در این دو محور اساسی که این روزها از ملزومات اساسی استقلال کشور‌ها و عامل افزایش بازدارندگی در مقابل تهدید‌ها می‌شود اقدامات موثرتری انجام شود.

در مساله فرهنگ تا امروز کاری نکرده‌ایم و مسئولان هم برنامه‌ای برای اصلاح نداشته‌اند، اما باید توجه داشت که تاثیرگذاری کوتاه مدت بر این بحث ممکن نخواهد بود اما اگر در طرح‌های بلند مدت، فرهنگ یک ملت تحت تاثیر قرار گرفت دیگر اصلاح و بهبود آن به سادگی نخواهد بود و مستلزم پرداخت هزینه‌های فراوان در مدل‌های گوناگون است.

پس اگر برای ساخت فرهنگ قدمی بر نمی‌داریم نباید زمینه آسیب رساندن به آن را فراهم کنیم. امروز برای ایجاد شکست در ساختار اجتماعی ملت‌ها، از الگوهای پیشرفته تهاجم‌های نرم فرهنگی بهره جسته می‌شود. تهاجم‌هایی کهدر آنها نه جبهه روبه‌رو مشخص است و نه آژیر خطری در پی دارد. اما زمانی متوجه اثرات مخرب آن می‌شویم که دشمن تا عمق جبهه‌های کشور در روستا‌ها و شهر‌ها پیش آمده و مصدومان این جنگ نیز مرده‌های متحرکی هستند که بهبود آن‌ها شاید به زمانی دو برابرتهاجم صورت گرفته نیاز داشته باشد.

مقوله فرهنگ و تمدن یک کشور به مثابه مرز‌های تسخیر نشده و امن یک ملت است که استقلال و اتحاد و یکپارچگی آن را رقم می‌زند و در صورت آسیب دیدن نه تنها خود فرد از تهاجم آسیب می‌بیند بلکه به همه این مفاهبم ملی و اجتماعی نیز آسیب خواهد رسید.

شاید باگذشت شش ماه از سال فرهنگ، دیگر نوبت به مسئولین رسیده است که با عزم ملی و به کارگیری مدیریت جهادی بدون اتلاف وقت و فرصت‌سوزی به وظیفه‌های رصد شده و تکالیف ابلاغ شده از طرف رهبری انقلاب جامه عمل بپوشانند.

شرایط کشور امروز به نحوی است که در میانه راه رسیدن به قله قرار دارد و با تحمل اندکی سختی و برداشتن چند گام دیگر به قله خواهد رسید اما در مقابل در جایی که قرار دارد که در صورت لغزش یا عقب گرد به پایین کوه سقوط خواهد کرد و سال‌ها تلاش و تحمل سختی بی ثمر خواهد شد. انتخاب این موضوع بر عهده مسئولین است که صعود را انتخاب کنند یا سقوط، به نظر می‌رسد تحمل این چند گام باقی مانده تا تحقق چشم‌اندازها بسیار آسان‌تر و کوتاه مدت‌تر ار آغاز یک مسیر از ابتدا و تحمل وابستگی‌ها و تحقیر‌ها باشد.




برچسب ها :

واکنش وزیر به انتشار فیلم‌های اتاق عمل
 
 
وزیر بهداشت گفت: مباحثی هم که اخیرا مطرح شده مشابه دیگر جوسازی‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که ساحت حوزه پزشکی از این آلودگی‌ها بری است.

به گزارش ایسنا: وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیلم‌هایی از اتاق عمل و همچنین درباره لزوم رعایت حریم خصوصی بیماران در مراکز درمانی گفت: مطمئن باشید آنچه که اکنون در فضای مجازی مطرح شده هیچ ارتباطی به مجموعه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ندارد و ساحت حوزه پزشکی از این آلودگی‌ها بری است.

دکتر سیدحسن هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: این چنین فیلم‌هایی مربوط به مراکز درمانی ما نیست البته همه نوع فیلمی را می‌توان ساخت، در اینترنت قرار داد و بعد هم کنار آن حاشیه ایجاد کرد و به نوعی باعث آزار مردم شد اما مطمئن باشید آنچه که اخیرا مطرح شده هیچ ارتباطی به مجموعه بیمارستان‌های ما ندارد.

وی در این باره افزود: در بیمارستان‌های ما صرفا فیلم‌های آموزشی تهیه می‌شود، به عنوان مثال در حوزه چشم می‌توانم بگویم که روی میکروسکوپ‌های اتاق عمل که من خودم جراحی می‌کنم حدود ۲۵ تا ۲۶ سال است که دوربین نصب است و تمام اعمال ما ضبط می‌شود؛ البته از فیلم عمل و چشم بیمار فیلم گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: مباحثی هم که اخیرا مطرح شده مشابه دیگر جوسازی‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد. مطمئن باشید که ساحت حوزه پزشکی از این آلودگی‌ها بری است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این قاطعیت هم به دلیل اطلاعم از مراکز دانشگاهی و دولتی است. البته من این فیلم‌ها را مشاهده نکرده‌ام اما گزارشی از آن به من رسیده است. باز هم تاکید می‌کنم ساحت پزشکی از چنین مسائلی بری است. از طرف دیگر هر روز در فضای مجازی حاشیه‌ای درست می‌کنند که بهتر است رسانه‌ها به این حاشیه‌ها وارد نشوند.




برچسب ها :

جشن"بزن و برقص"به مناسبت اعیاد قربان و غدیر!
 
 
اخیرا برخی آگهی‌های اینترنتی منتشر شده است که بر اساس آن، جشنی با عنوان "حرکات موزون آیینی با موسیقی زنده ویژه بانوان" تبلیغ می‌شود که در اعیاد مذهبی با تخفیف ویژه نیز همراه است!
 برخی موسسه‌های فرهنگی (!) کشور به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر اقدام به برگزاری جشن های رقص زنانه کرده اند!

به گزارش گروه فرهنگی صراط، اخیرا برخی آگهی‌های اینترنتی در سایت های مختلف منتشر شده است که بر اساس آن، جشنی با عنوان "حرکات موزون آیینی با موسیقی زنده ویژه بانوان" تبلیغ می شود.

بر این اساس، جشن مذکور به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با ۵۸% تخفیف استثنایی(!) همراه است و به این ترتیب بلیت ۷۰هزار تومانی آن ۲۹هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود!

در این جشن زنانه حضور پسربچه ها و نیز هرگونه تصویربرداری ممنوع اعلام شده است. در آگهی های مربوطه، توضیحی درباره مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مراسم رقص داده نشده است.

با این وجود، برگزاری چنین جشنی آن هم به بهانه مذهبی با مجوز یا بدون مجوز ارشاد عجیب به نظر می رسد. اگر ارشاد برای چنین جشن رقصی مجوز صادر کرده باشد، معلوم نیست مسئولان این وزارتخانه چه توضیحی برای این موضوع دارند و اگر مجوزی در کار نباشد، چگونه است که جشن رقصی آن هم در اعیاد مذهبی بدون مجوز، اطلاع و اقدام وزارت ارشاد برگزار می‌شود؟



برچسب ها :

خانه‌های زیرزمینی پدیده نامبارک سریال‌های ماهواره‌ای
 
 
یک کارشناس و درمانگر مسائل خانواده گفت: شبکه های ماهواره ای با تبلیغات و سریال سازی تلاش می کنند جوانان را از کانون خانواده به بیرون در غالب خانه های گروهی که از آن به عنوان خانه های زیرزمینی یاد می شود، سوق دهند تا فرهنگ غلط خود را به آنها القا کنند؛خانه های زیرزمینی یکی از فرهنگ های غلط غربی است.

افسانه نیکراد، کارشناس و درمانگر مسائل خانواده در گفت وگو با خبرنگار بسیج در خصوص خانه های زیرزمینی و اثرات سوء آن بر جامعه اظهار داشت: متأسفانه امروزه شاهد رواج این خانه ها هستیم.

وی افزود: متأسفانه بیشترین افرادی که گرایش به خانه های زیرزمینی پیدا کرده اند، جوانان هستند، تعدادی جوان خانه هایی را اجاره می کنند و به زندگی گروهی همجنس و در بعضی از موارد غیرهمجنیس می پردازند.

نیکراد ادامه داد: برخی دیگر از جوانانی که برای ادامه تحصیل و کار به شهر دیگری می روند و از آنجایی که هزینه های اسکان بالا است با تعداد دیگری به طور شراکتی خانه ای را اجاره می کنند البته بسیاری از این جوانان جذب افرادی می شوند که به رایگان تسهیلات اقامتی از آنان دریافت می کنند اما غافل از اینکه باید به شکل های دیگری این بها را بپردازند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: بسیاری از جوانان که جذب افرادی که امکانات رایگان معیشتی در اختیار آنها قرار می دهند، دچار دردسرهای زیادی شده اند و این افراد در عوض این تسهیلات خواسته های نا به جایی دارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: ترک خانواده و گرایش به خانه های زیرزمینی بیشتر در جوانانی که بنیان خانواده آنها متزلزل است به چشم می خورد، فرزندانی که در خانواده به آنها بها و به درستی با آنها رفتار نمی شوند، گرایش به گروهای دوستی و خانه های زیرزمینی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر خانه های زیرزمینی وجود ندارد، تصریح کرد: عدم نظارت بر این خانه ها اثرات سوء و جبران ناپذیری را برای جامعه و خود فرد خواهد گذاشت؛ خانواده ها باید آگاه باشند و این مسائل برای آنها بازگو شود همچنین والدین باید کنترل غیرمستقیم از فرزندان را داشته باشند.

نیکراد ادامه داد: به دلیل عدم نظارت بر مسائل جوانان و برنامه ریزی نکردن برای الگوبندی، هجمه شبکه های ماهواره ای دردسرهایی را به وجود آورده است ضمن اینکه این شبکه ها سعی دارند با تبلیغات و سریال سازی، جوانان را از کانون خانواده به بیرون از منزل و خانه های گروهی سوق دهند تا فرهنگ غلط خود را به آنها القا کنند؛ خانه های زیرزمینی هم یکی از فرهنگ های غلط غربی است که سعی دارند جوانان ما را گرفتار این فرهنگ غلط کنند.

وی بیان داشت: متأسفانه امروزه خانواده ها به قدری درگیر مسائل اقتصادی شده اند که مسائل تربیتی، فرهنگی و عاطفی فرزندان به حاشیه رفته است البته بسیاری از خانواده های مرفه نیز درگیر این مسائل هستند چرا که اکثر آنها سرگرم کارهای خود هستند و تمام امور فرزند را می خواهند با مادیات جایگزین کنند.

نیکراد گفت: پاینبندی به اعتقادات و ارزش هایی که در خانواده ها وجود دارد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلات اخلاقی و رفتاری در جوانان تأثیرگذار است.

این درمانگر مسائل خانواده خاطرنشان کرد: مسئولان به جای اینکه به حاشیه ها بپردازند بیشتر دغدغه مسائل تربیتی داشته باشند چرا که اگر مسائل اعتقادی، تربیتی و فرهنگی نهادینه شود از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.




برچسب ها :

رشد قارچ گونه کنسرت‌های زنان با حرکات موزون
 
 


پیک بامدادی گزارش داد:

برگزاری کنسرت تک خوانی بانوان در حضور مردان نامحرم باعث اعتراض افراد متدین جامعه شده است و این در حالی است که در روز عرفه نیز ۴ زن در تهران اقدام به برگزاری کنسرت کردند که این در حالی است که حرکات موزون نیز خود گنجانده شده است. و طی روزهای آینده نیز کنسرت هایی از این دست در تهران برگزار خواهد شد.




برچسب ها :

درباره گروههاي موسيقي خياباني:
 
شيوع بزن و بكوب خياباني؛ گدايي يا پروژه امنيتي؟!
 
قابل توجه ناجا و اطلاعات !
 
 
اين زنگ خطري است براي مسئولان و متوليان فرهنگ در كشور كه اگر دير بجنبند ما ديگر حتي در جزيي ترين بخش هاي زندگي اجتماعي مان نيز مقلد غرب خواهيم شد...

پایگاه خبری انصارحزب الله: اين روزها ديگر ديدن گروههاي حرفه اي موسيقي در سطح شهر تبديل به يك پديده عادي شده كه همه به عنوان يك هنجار آن را پذيرفته و هر روز از كنار آن بدون تفاوت رد مي شوند.

زماني گداهاي حرفه اي با يك ابزار نواخت موسيقي مثل آكاردئون يا تمپك و... داخل وسايل نقليه مي پريدند و پس از اجراي فالش قطعاتي از يك ترانه عهد بوق دشتي مي كردند و مي رفتند. هرچند گروههاي چند نفره اي كه اين روزها در پاتوق هاي ثابت خود ، مشغول كسب درآمد به همان شيوه هستند اما نه ظاهرشان مثل آن گداهاي فالش نواز است و نه سبك كارشان غيرحرفه اي است.

البسه مد روز و بعضا زيور آلات ميليوني مارك دار آويزان به سر و گردن و دستشان نشان مي دهد حتي مثل گداهاي نسل قبل هيچ اصراري به مظلوم نمايي و نمايش فلاكت ندارند.افراد خبره مي گويند بعضي ابزار آلات موسيقي اين افراد و تجهيزات جانبي آن چند ده ميليون قيمت دارد. حتي كلاهي كه روي زمين گذاشته اند تا به سبك همكاران غربي خود پول دريافتي را در آن جمع كنند در رده گران قيمت ترين اقلام اينچنيني قرار دارد.

نگاهي به چهره نوازندگان نيز حكايت از اعتماد به نفس در انجام كاري دارد كه با هيچ توجيهي انگيزه انجام آن كسب درآمد به نظر نمي رسد ، هرچند كه طبعا اين فعاليت ، قطعا درآمد روزانه يك مدير عالي رتبه بهره مند از رانتهاي دولتي را نيز نصيبشان خواهد كرد.

بنابراين وقتي يك گروه ۵- ۶ نفره كه متوسط سني آنها ۲۰- ۲۵ سال است و به نظر نمي رسد از نظر مالي در مضيقه باشند ساعتهايي از روز را بدون آنكه تهديدي از سوي نهادهاي انتظامي و امنيتي متوجه آنان باشد مشغول نواخت انواع موسيقي غربي در سطح معابر هستند يك ذهن هوشيار به اين نتيجه مي رسد كه كاسه اي زير نيم كاسه است.

موسیقی زیر زمینی و ايجاد حفره هاي ذهني

دکتر مجید ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه درباره ظهور و بروز پدیده وارداتی گدایی مدرن و تکدی گری با ابزار آلات موسیقی در سطح خیابانها و شهرها توسط برخی افراد، می گوید: موسیقی جاز ، رپ ، متالیکا و هوی متال و دیگر سبکهای آزار دهنده موسیقایی غربی به خاطر اینکه بر روی یک خط مستقیمی در حرکت بوده و فراز و فرودی ندارند اثر نامطلوبی بر اعصاب و روان انسان می گذارند که در کنار سایر عوامل منفی مربوط به این سبک از موسیقی ها مسائل پزشکی و روانی نیز در درجه اول قرار دارند.

اگر ما روان شناسان و رفتارشناسان با چنین رویه ها و رفتارهایی مخالفیم به خاطر این است که اینگونه افراد ضمن گدایی با ابزار و آلات موسیقی، قصد گسترش نوعی از موسیقی غیر مجاز و آزار دهنده را دارند که گوش دادن به آن در مدت طولانی باعث ایجاد حفره های ذهنی و مغزی در شنونده گردیده و در نتیجه به افسردگی ، انزوا و خودکشی منجر می گردد.

گدايان نوازنده و ابعاد ۴ گانه

دکتر محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و فعال رسانه ای در زمینه ظهور پدیده گروههاي موزيسين حرفه اي در خیابان معتقد است افرادي كه شبيه برخي از كشورهاي اروپايي يا امريكا، با ايستادن كنار خيابان ظاهرا به شيوه مدرن مشغول گدايي به سبك غربي هستند چند نكته را به ذهن مخاطب هوشمند متبادر مي كنند:

۱- در ساده ترين حالت و با حذف ساير فرضيات چنين اقدامي ترويج تنبلي ، تن پروري و تكدي گري است ، كه اين امر بخصوص براي جواناني كه داراي صحت و سلامت جسمی و بدني هستند بسيار مذموم و زشت است و اين سوال را پديد مي آورد كه اگر تكدي گري خلاف قانون است چرا اين افراد توسط شهرداري جمع آوري نمي شوند؟ تا به امروز معمولاً گدايان كساني بودند كه لااقل به ظاهر داراي ناتواني مالي و يا جسمي بودند و يا اينكه خودشان را به ناتواني مي زدند.

اما اين گدايان و متكديان مدرن كساني هستند كه با وقاحت تمام و در عين سلامت و توان لازم براي كار كردن، مي آيند و سعي مي كنند با تبلي و تن پروري و از راه تكدي گري ارتزاق بكنند. بنابراين مثل هرنوع از مظاهر تكدي گري ديگري مي بايست شهرداري با آنها برخورد كند. مشخصا اين موارد به دليل زشت كردن چهره شهرها و نيز اقدام خلاف قانون سد معبر، لازم است با آنها برخورد جدي و عملي صورت بگيرد.

۲- بروز چنين اتفاقاتي نشان مي دهد كه فرهنگ غربي در همه عرصه ها و ابعادش حتي در زمينه گدايي كردن نيز در جامعه ما نفوذ كرده و در حال ترويج است و كسب در آمد هنگفت از اين راه يعني اينكه اگر حتي در حوزه گدايي هم از فرهنگ غرب پيروي كنيد موفق تر خواهيد بود.

۳- فرهنگ غربي در همه ابعادش ، حتي در اين بعد، در حال ترويج و رايج شدن در كشور است و اين زنگ خطري است براي مسئولان و متوليان فرهنگ در كشور كه اگر دير بجنبند ما ديگر حتي در جزيي ترين بخش هاي زندگي اجتماعي مان نيز مقلد غرب خواهيم شد.

۴- باعث تعجب است كه وقتي تيم هاي مجرب ناجا در طول و عرض چند دقيقه سازندگان و بازيگران يك كليپ رقص بين المللي در ايران را شناسايي و ظرف يك ساعت آنها را دستگير مي كند چطور به پديده اي تا اين اندازه مشكوك بي توجه هستند؟ چنانچه به نظر مي رسد پس از بازداشت و يك بازجويي كارشناسي از اين افراد حقايق قابل تاملي از سوي آنان قابل كشف باشد. مسئولان امنيتي بايد در قبال اين پديده نوظهور كه به شكل قارچ گونه اي درحال رشد است از خود بپرسند كه انگيزه واقعي يك گروه حرفه اي از اجراي موسيقي راك و متال درخيابان چه مي تواند باشد در حالي كه حتي به شكل تصنعي هم وانمود نمي كنند كه قصدشان از اين كار صرفا گدايي است.

بازخواني هشدار يالثارات

هشدار كارشناسان فرهنگي درحالي است كه يالثارات پيش از اين در نيمه آبان ماه سال ۹۲ نسبت به شيوع اين پديده هشدار داده بود .در آن گزارش كه با عنوان : «اجراي کنسرت زنده در خيابانها! / ديسکوهايي که راهي پياده‌روها مي‌شوند» به عنوان سند مدعاي خود مبني بر امنيتي بودن اين پديده به گزارشي از پايگاه خبري ضد انقلاب «صداي آلمان» استناد كرده بود كه طي گفت و گويي که با دو عکاس که حرفه شان عکاسي از مطرب‌هاست ، تصويري مربوط به «محسن نامجو» منتشر كرده بود که مقيم آمريکا است و تا كنون دوبار در اشعارش به مقدسات اسلامي و شيعيان توهين کرده است

اين آوازه خوان شهريور ماه سال ۹۱ در اثر خودش با عنوان «۱۳/۸» ضمن تمسخر فرهنگ انتظار، انديشه‌ مهدويت را انکار کرده و به اين بهانه، امام زمان را مورد خطاب‌هاي موهني قرار داده بود.وي همچنين در آن ترانه از اکبر گنجي ضد انقلاب فراري نام برده بود که چند سال پيش در مصاحبه‌اي تلويزيوني وجود امام زمان را انکار کرده بود. نامجو پيش از اين نيز در ترانه‌هاي متعددي با لحن نامتعارفي به قرآن اهانت کرده بود.اما نکته محوري گزارش تصويري «صداي آلمان» اين بود که اين فرد زماني سر چهار راه ولي عصر سه تار مي‌زده و البته سند اين حرف نيز عکسي بود که از سوي اين دو عکاس به اين پايگاه خبري داده شده بود!

يالثارات در آن گزارش هشدارگونه توصيه كرده بود كه بهتر است مسئولين يک نگاهي به دوروبرشان و خودشان بيندازند و از هم بپرسند در جمهوري اسلامي ايران چه خبر است؟ يک زماني گروه‌هاي زير زميني با ترس و لرز و هزار جور هماهنگي، در پارتي‌ها کسب درآمد مي‌کردند اما حالا به اين نتيجه رسيده‌اند که يکي دو ساعت اجراي روزانه زنده در معابر عمومي هم منفعت خيلي بيشتري دارد و هم خيلي کلاس!

درضمن ديگر خطراتي نظير تماس همسايه‌هاي عاصي از سرو صداي پارتي به ۱۱۰ و بازداشت و سوء سابقه هم تهديدشان نمي‌کند! چون احتمالا اگر هم به تور بازرسان شهرداري بيفتند با يک تذکر بساط خود را جمع و جور کرده و به نقطه ديگري مي‌روند.
انتقال آوازه خوان‌ها از زير زمين‌ها و پخش شدن آنها کف خيابان در حالي در شرف تبديل به يک اپيدمي در بين جوانان شاغل در اين صنف است که به خوبي مي‌توان دورنماي تبديل شدن اين کار به يک حرفه پذيرفته شده در عرف جامعه و يا حداقل جوانان را ديد.

عرفي که احتمالا با پيشرفته تر و مجهز تر شدن اين گروه‌هاي موسيقي مي‌تواند شامل تشکيل حلقه‌هاي دختر و پسري در گوشه و کنار خيابان‌ها و تبديل پياده روها به ديسکو‌هاي بي سرقفلي باشد تا «اهالي حال» به جاي قايم شدن در ۷ سوراخ ، به راحتي در معابر عمومي به عشق و حال مشغول شوند.




برچسب ها :

تأملی در علل و عوامل گستاخی و بی‌پروایی در جامعه
 
آقایان! کجای کارید؟!
 
 
هم‌اینک فضاحت و افسارگسیختگی، لاابالی گری و شهوت انگیزی به حدّی است که سخن از کار فرهنگی به شوخی و هزل شبیه تر است تا راه علاج و درمان!...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، مدیرمسئول هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع) در سرمقاله هفته‌نامه یالثارات نوشت:

«آیـا بـه دنبـال بـازگـرداندن فرهـنـگ و روش دوران جاهلیت هستند؟!»۱

«کسانی که به احکام الهی حکم نکنند(و تن ندهند) کافرانند ... ظالم و ستمکار و تجاوزگرند ... از حدود انسانی و الهی خارج شده و فاسقانند.»۲

یکی از ویژگی‌های بارز سکولاریسم، عرفی کردن و فروکاستن احکام دین به نفع مدرنیته و به عبارت دیگر عقب راندن دین از حوزه‌های زندگی بشر به نفع هوا و هوس و تمایلات شیطانی و کفرآمیز است.

از این مقال، سخن مشخصاً در حوزه عفت و حیا و شکل مسخ شده آن یعنی عریانی، جلوه‌گری، کام‌انگیزی و کام فروشی‌های نامشروع است و ضروری است ذکر مقدماتی چند:

۱-خدایی که در دین اسلام مطرح است، چنان خدایی نیست که انسان و جهان را خلق کرده و رفته باشد سراغ کارش توی بالابالاهای آسمان‌ها و احیاناً اگر کسی با او خرده فرمایشی داشت و گفت«وای خدا جونم» اگر دلش خواست و میلش کشید سرکی بکشد و تکانی به خود بدهد: خدای اسلام، هم خالق است و هم ربّ و مربّی و مراقب و مرتّباً در کار عالم است(کل یوم هو فی شأن). اگر انسان احساس قدرت و اختیاری می‌کند، دلیل بیکارگی و برکنار بودن خدا نیست. خداوند در ابتدای آفرینش امانتی به او عرضه کرد، که آسمان‌ها و کوه‌های عظیم و سر به فلک کشیده،‌از تحمل بار آن درماندند و از ترس عظمت آن بارِ امانت پا پس کشیدند، اما انسان این بار را به دوش کشید و باید با اختیار و آزاد باشد و در پایان عمر این جهانی و آغاز حیات دیگر در قبال مسئولیت به دوش کشیدن این بار امانت پاسخگو باشد.

«آسمان بار امانت نتوانست کشید
قرعه فال به نام من دیوانه زدند!»۳

خدایی که در دعای عرفه چنین معرفی می‌شود: «چگونه ممکن است تو غایب باشی درحالی‌که (پیوسته)نگهبان و مراقب و حاضری»۴

۲-با توجه به این واقعیت که صاحبِ کار خودش بالا سرِ کار حاضر و ناظر و مدیر و مدبّر است، کسانی را که به جای کارِ درست و مسئولانه، کار‌خرابی می‌کنند کافر، ظالم و فاسق می‌نامد.

کافرند چون بر خلاف حکم خدا عمل و بلکه ستیز می‌کنند.۵ ظالمند چون به حقوق انسان‌های دیگر تجاوز می‌کنند و خود را به نفهمی می‌زنند. فاسقند چون از حدود الهی و انسانی خارج شده اند.

با این بیان نیازی به توضیح واضحات نیست، که بی‌حیایی و بی‌عفتی زنان در جامعه دینی یکی از بارزترین نمونه‌های چنین مواردی است که خدا آن‌ را توصیف کرده است. و اگر در بیان پیامبرِ رحمت،‌انسان بی‌حیا، عیناً همان انسان بی دین معرفی می‌شود،۶ نه کمتر و نه بیشتر! دلیل آن پیشاپیش از سخن خداوند آشکار شده است.

انسانی که خود را از چشم پروردگارش می‌اندازد، خودش می‌ماند و کیفر و پیامد کارهای زشت و تجاوزکارانه اش و دیگر خبری از مهر و عطوفت و دستگیری«خدا جونم» نخواهد بود!

شوربختانه عذاب و کیفر بی‌حیایی و بی‌عفتی، سندش دو قبضه است و مو هم لای درز آن نمی‌رود. هم قرآن و رسول‌الله(ص) از آن خبر دادند و هم پیامبر رحمت در سفر معراج آن عذاب‌ها و کیفر‌های هولناک را بعینه دید و سپس برای علی و فاطمه سلام الله علیهما بازگو کرد و اکنون به دست من و شما رسیده است.۷

لازم به ذکر است این آتش و عذاب، چیزی نیست که از جای دیگری آمده باشد و گریبان بی‌عفتان را گرفته باشد، همانند الاغی که بار بر پشت آن می‌نهند؛ بلکه بروز و ظهور و آشکار شدن همان فجایعی است که اینان در جامعه به‌وجود آوردند، اما در اثر مستی هوا و هوس و اطاعت شیطان از دیدن آن کور بودند. به‌همین دلیل خداوند در وقت کیفر می‌فرماید:«این کیفر، همان چیزی است که شما انجام می‌دادید و خدا هرگز به بندگان ظلم نمی‌کند.»۸

***

پس از ذکر مقدّمه اینک جمع‌بندی مقال:

الف- همانگونه که از کلام روشنگرِ الهی هویداست، بی‌حیایی و بی عفتی هم اینک آتش است و جهنمِ سوزان و هلاکت‌بار.

و آنان که دل و دیده به زنگار گناه نیالوده‌اند، در همین دنیا واقعیت مسئله را می‌بینند.
بی‌جهت نیست که شهیدان بسیاری در وصایای خود به همه ما سفارش مؤکّد بر امر حیا و عفت و حجاب داشتند. زیرا رزمنده مجاهد فی سبیل الله به هر میزان که از محیط منجلاب شهوانی شهرها فاصله می‌گیرد و در هوای حیات طیّب و بدون‌گناه تنفس می‌کند، نسبت به زشتی و جهنم‌گونگی بی‌عفتی درک روشن‌تر و عمیق‌تری پیدا می‌کند و بنابر این ‌به دلیل خیرخواهی و خیراندیشی تعمّد و اصرار دارد، این درک یقینی را به بازماندگان برساند.

ب-نوع مواجهه ما افراد عادی جامعه با پدیده جهنمی بی‌عفتی و بی‌حیایی از دو حال خارج نیست.

یا در اثر غفلت و بی‌بصیرتی پا در تله مین انفجاری بی‌حجابان و بی‌عفتان نهاده و ترکش‌های سوزان و کشنده آن،‌روح و روان را سوراخ سوراخ و ریش ریش می‌کند و چه خود بدانیم یا ندانیم پیوسته درگیر درد و خونریزی زخم و جراحت‌های روحی و روانی خواهیم بود. در بهترین حالت چنانچه از تله انفجاری بی‌عفتان بی‌حیا و شهوت‌انگیز جان سالم به در بریم، آنچنان دچار گرفتگی و یبوست روانی می‌‌شویم که دیگر هیچ حال و دل و دماغی برای نماز و یا هر عمل عبادی و روی آوردن به پیشگاه حق متعالی باقی نماند.

«بی‌حیا تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد»

ج- بدون شک بی‌حجابی و بی‌حیایی رایج در جامعه چیزی جز تزیین شیطان رجیم نیست. شیطان می‌خواهد در جهت ایفای سوگندی که از ابتدای خلقت انسان یاد کرده، فساد و شهوت‌انگیزی را در چشم بندگان بیاراید و هزاران مفسده و پیامد خانمان سوز و هلاکتبار آن‌را لاپوشانی کند؛ همانگونه که اولیاء‌شیطان و جنود شیطان هم در دوران ما چنین می‌کنند.

در این سو نیز حزب‌الله،‌آهنگ آن دارد یک دم از هشدار فرمانروا و رئیس حزب، (الله) غافل نشود که فرمود: «بلاشک شیطان دشمن شماست . شما هم او را دشمن انگارید.»۹

ی- به باور ما، متصدیان و مسئولانی که در امر استقرار عفاف و حجاب مماطله و سهل‌انگاری و بعضاً سنگ‌اندازی می‌کنند،‌از بدیهیات عقل و شرع غفلت و یا تغافل دارند.

ما از رئیس دولت، مؤدبانه و محترمانه مطالبه داریم: شما که بر مبنای یک سنت حسنه گاه و بیگاه از خاندان شهدا و جانبازان دیدار می‌کنید، تقبّل الله منکم بقبولٍ حسن.
آیا وقت آن نرسیده جهت رفع دغدغه دینی این ولی نعمتان همه ما و شما همّتی، سخنی یا قلمی یا قدمی...

آیا این است چهره شهر و دیاری که شهدا جان بر سر آن نهادند و ایثارگران و جانبازان قبول رنج و درد بی‌پایان و طاقت فرسا...؟!

هم‌اینک فضاحت و افسارگسیختگی، لاابالی گری و شهوت انگیزی به حدّی است که سخن از کار فرهنگی به شوخی و هزل شبیه تر است تا راه علاج و درمان!

آقایانی که دم از کار فرهنگی می‌زنند بهتر است ابتدا تدبیری بیندیشند تا آتش افروزان شهوت جنسی از حضور در جامعه منع شوند و آن‌گاه برای هدایت آنان کار فرهنگی کنند الی یوم القیامه !

آقایان! خطر جدی است . دشمن با سیل بی‌بندو‌باری و فساد، می‌خواهد آش را با جاش ببرد. در این مواجهه آنان که اهل خطر کردن هستند آماده و جدّی اند، شما کجای کارید؟!

والسلام
والله الموفّقِ و المعین

۱-قرآن کریم .س ۵. ی ۵- ترجمه برگرفته از مجمع البیان
۲-قرآن کریم. س۵ . ی ۴۴-۴۵-۴۹
۳-لسان الغیب، حافظ
۴-فراز آخر ملحق دعای عرفه امام حسین(ع)
۵-پرواضح است که منظور کفر عملی و مرامی است نه کفر فقهی متعارف
۶-ر.ک. سخنان پیامبر(ص)؛ نهج الفصاحه
۷-بخشی از حدیث معراج پیامبر(ص) -که توسط اهل سنت و شیعه نقل شده- در مورد زنان بی‌عفت متجرّی به قدری سخت و هراس انگیز است که اولیای الهی با شنیدن آن دچار غشوه و بی‌هوشی می‌شدند.
۸-س۳. ی۱۷۹
۹-س۳۵. ی ۶




برچسب ها :

تأملی در چرایی امر به معروف کار فرهنگی خدا و لفّاظی مدعیان! سردمداران تئوری‌های لائیک و مذهب ستیز غربی با اصالت دادن به هوا و هوس سرکش بشری در تعاملات اجتماعی چه گلی بر سر خود زده‌اند که مقلدانِ چشم و گوش بسته داخلی گریبان چاک می‌کنند!.... به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، مدیرمسئول هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع) در سرمقاله هفته‌نامه یالثارات نوشت: «کسی را که خداوند بخواهد هدایت کند سینه(روح) او را برای پذیرش دستورات اسلام گشایش می‌دهد. و آن کس را که بخواهد گمراه نماید، سینه او را تنگ (و بسته) می‌کند.»۱ «کار فرهنگی» لقلقه‌ای است که از دوران دولت سازندگی و سپس اصلاحات و مهر‌ورزی و اعتدال همواره در زبان دولتمردان و مسئولان سلامت و امنیت روانی و اجتماعی، در پاسخ به مطالبه انقلابیون مؤمن در زبان‌ها چرخیده و به عنوان حربه‌ای برای فرار از مسئولیت و عمل به وظایف قانونی مطرح شده است. مقال حاضر تلاشی است جهت ارزیابی و سنجش کمّ‌وکیف ادعاهای نافرجام از دیدگاه مکتب که مستلزم ذکر نکاتی چند است: الف-بر خلاف القائات مادی گرایانه غرب و مقلدان داخلی آن، لوح روح و روان انسان همانند بیابان برهوت و بی‌آب و علف خلق نشده است،‌بلکه همراه با زینت یعنی مجموعه‌ای از گرایش‌ها و بینش‌ها به عرصه وجود آمده است. همانند خلقت آسمان که به مجموعه‌ای از ستارگان پرفروغ مزین شده است.۲ ب-هدایت و راه‌یافتگی انسان به سعادت زندگانی هر دو جهان از دیدگاه قرآن، با زمینه‌سازی انسان اما به دست خداست. توضیح لازم آنکه انسان با سرمایه خدادادی درونی خود،‌راه سعادت و کمال و رستگاری را اولاً می‌شناسد، ثانیاً به سمت آن کشش و گرایش دارد. اگر با قدرت و اختیاری که دارد با این بینش و گرایش درونی خود هماهنگ و هم جهت شد، دارای «شرح صدر» و ظرفیت گشاده روحی و روانی می‌شود و آن‌گاه هدایت تکمیلی الهی در می‌رسد و او را در مسیر بهروزی و بهجت و سرور و کمال حقیقی به‌راه می‌برد. و بعکس اگر سرمایه بینش و کشش درونی را با گناه و سرکشی مدفون و پنهان کرد،‌ آن‌گاه دیگر خبری از هدایت تکمیلی خداوندی نخواهد بود و همین بی بهرگی از هدایت الهی به معنای «اضلال کيفري الهی» و بسته بودن روزنه‌های روح و قلب انسان است که دیگر هیچ هدایتی را بر نمی‌تابد و امید هیچ خیری به او نیست و سقوط و هلاکت او حتمی است. ج-به لحاظ حقوقی نیز در قوانین نظام اسلامی و وظایف دولتمردان، راه‌های شقاوت و تباهکاری-از جمله قوانین ناظر به رعایت حجاب و عفت اجتماعی- پیش‌بینی و مقرر شده و متقابلاً کیفر قانون گریزی و بی‌مبالاتی به حقوق اجتماعی افراد نیز مدوّن و مصوّب و سازوکارهای کیفری آن مستوفا بیان شده است. *** با مواجهه این مقدّمات مکتبی و حقوقی با عرف و عملکرد رایج در جامعه نتایجی چند متصوّر خواهد بود. ۱-به فراموشی سپردن انسان‌شناسی مکتبی اسلام و دل خوش داشتن به‌کار فرهنگی نسیه در مقوله حیا و عفاف اجتماعی، معنایی جز پیروی خواسته یا ناخواسته از انسان‌شناسی مادی اندیش غرب و گرفتار کردن مردم و جامعه در «ایسم»های آزموده شده و بدفرجام جوامع کفرزده غربی نخواهد‌بود. سردمداران تئوری‌های لائیک و مذهب ستیز غربی با اصالت دادن به هوا و هوس سرکش بشری در تعاملات اجتماعی چه گلی بر سر خود زده‌اند که مقلدانِ چشم و گوش بسته داخلی گریبان چاک می‌کنند! ورق پاره‌ای که امروز به بهانه تصویب طرح حمایت از آمران به معروف، شیون و واویلا می‌کند، چگونه خواهد توانست از کیفر و مجازات ردّ حکم حجاب قرآنی(به‌دلیل ردّ و انکار ضروری دین) در امان بمانَد؟! ۲-حجاب به‌ جهت آن که یک واجب ضروری دین است و به‌دلیل ماهیت اجتماعی آن و لزوم متابعت از نظم اجتماعی مشمول وضع قانون قرار گرفته است، نقض آن همانند هر قانون دیگری موجب مجازات شرعی و قانونی است؛ مثل سرقت و دزدی، قاچاق مواد مخدر، رشوه‌گیری، قتل و سایر جرائم. کار فرهنگی در این میان نه جایگزین اجرای قانون تواند بود و نه بدیلی برای امر به‌معروف و نهی از منکر که اصل و اساس همه خیرها و خوبی‌هاست. کار فرهنگی به شرط توخالی نبودن و واقعیت داشتن تا مرحله قبل از ارتکاب جرم است یا برای بازپروری مجرم مجازات شده. گفت شخصی: خوب ورد آورده‌ای لیـک ســوراخ دعـا گـم کرده‌ای۳ اصولاً خداوند صادق القول و صادق الوعد، بیش و پیش از مدعیان لاف زن بی‌کردار نهال کار فرهنگی را در نهاد جان انسان کاشته و پیامبرانش را- به‌عنوان سرسلسله‌هاي حزب‌الله- برای شکوفایی آن نهال از راه تبيين و امر به معروف و نهی از منکر گسیل فرموده. پیامبران به نوبه خود به فرزندان جسمی و معنوی خویش - حزب‌الله- همین مسئولیت را مؤکداً بیان داشتند(یابُنَیَّ... وامر بالمعروف و انه عن المنکر)۴ والسلام ۱-قرآن کریم- انعام۱۲۵ ۲-س حجرات – ی۷ ۳-مثنوی معنوی ۴-س لقمان




برچسب ها :


ترکیه کامیون‌های ایرانی را شوکه کرد...!


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اقدام غير منتظره كشور تركيه در وضع 50 یورو عوارض برای کامیون‌های ایرانی از ابتدای این هفته انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر مسئولان كشورمان در تلاش هستند تا موضوع را از طريق مقامات این کشور با مذاكرات حل و فصل کنند و با هدف‌گذاري مقامات ارشد دو كشور براي تجارت 30 ميليارد دلاري، فضا را براي رونق كسب و كار افزايش دهند.

به گزارش مهر، داود كشاورزيان با اشاره به اينكه كشور تركيه در یک اقدام دور از انتظار و برخلاف موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور، عوارض عبوری کامیون‌های ایرانی از داخل این کشور را از نخستين ساعت جمعه گذشته وضع و ظرف مدت 48 ساعت به دو برابر افزايش داده است، اظهار داشت: طرف ترکیه برای نخستین بار ساعت صفر روز جمعه (18 مهرماه)به حدود 25 یورو از کامیون‌های ایرانی بابت عوارض عبور دریافت کرد و ایران نیز بر طبق قوانين جاري و رفتار متقابل ، از ساعت صفر روز شنبه حدود 25 یورو از کامیون‌های ترکیه عوارض دریافت می‌کند‌.
 
وي  ضمن تاكيد بر تعامل همه جانبه در روابط از سوي جمهوري اسلامي ايران با كشور تركيه از جمله روابط حمل و نقلي كه همواره رو به توسعه بوده و مورد علاقه هر دو كشور نيز است، افزود: در پي اين اقدام دولت ترکیه از ساعت 14 روز شنبه عوارض دریافتی خود را از کامیون‌های ایرانی به حدود 50 یورو افزایش داد، این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه مناسبات هميشگي دوجانبه، از افزایش عوارض دوم خودداری و مراتب اعتراض خود را از طریق وزارت امور خارجه کشورمان به مقامات ترکیه‌ای اعلام کرد و هرگونه رفتار متقابل را منوط به بررسي موضوع در اين زمينه در مبادي ذيربط مي‌داند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تصريح كرد: طبق ماده 5 موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و ترکیه که در سال 1373 به تصویب مجلس شورای اسلامی و پارلمان ترکیه رسیده است، دو کشور متعهد شده‌اند هيچ‌گونه ماليات يا عوارض نسبت به وسايل‌نقليه طرف متعاهد ديگري كه در سرزمين آن طرف متعاهد به صورت ترانزيت و يا به مقصد دو كشور عبور مي‌كنند به جز عوارض براي استفاده از شبكه‌ راه‌هاي اصلي و عوارض به منظور تأمين هزينه‌هاي مربوط به نگهداري و مرمت راه‌ها و حمل‌ونقل در ايستگاه هاي عوارضي، دريافت نكنند.
 
کشاوزیان افزود: در این موافقتنامه آمده که تنها وجوهاتی دريافت شود که به صورت یکسان جهت پوشاندن تفاوت قیمت سوخت در داخل كشور و قیمت‌ بین‌المللی قابل دریافت است و از آنجا كه نرخ سوخت در ایران یارانه‌ای است، از 20 سال گذشته از کامیون‌هایی که از مرز ترکیه وارد ایران می‌شدند، مابه‌التفاوت نرخ سوخت دریافت می‌شد که بعد از افزایش نرخ سوخت، این مابه‌التفاوت  وفق قوانين و مقررات محاسبه و از کامیون‌های ترک دریافت می‌شود، البته اين مقدار بسيار كمتر از قيمت گازوئيل در طرف تركيه بوده و در مقابل مابه التفاوت در ايران سوخت به قيمت جايگاه به كاميونهاي ترك عرضه مي‌شود، ضمن آينكه قيمت گازوئيل در تركيه حدود 14 برابر قيمت در ايران مي باشد.
 
معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از توضيحات خود افزود: طبق توافقی که از سالها قبل با طرف ترک صورت گرفته ، جمهوری اسلامی ایران بابت هر 100 کیلومتر پیمایش کامیون‌های ترك در ازاي فروش گازوئيل به قيمت جايگاه در داخل خاک ایران 25 یورو از كاميونهاي ترك دریافت می‌كرده است، اين در حالی است که كشور ترکیه بدون فروش سوخت به كاميون هاي ايراني، شروع به اخذ عوارض از هر کامیون ایرانی به مقدار  25 یورو در هر 100 كيلومتر پيمايش کرده است و پس از اقدام مشابه جمهوري اسلامي ايران آنان دوباره عوارض ديگر 25 يورويي وضع و برقرار کردند.
 
وی تصریح کرد: هرچند جمهوری اسلامی ایران افزایش 25 یورو دیگر بابت عوارض عبور کامیون‌های ترکیه از داخل کشور را برای خود محفوظ می‌داند ليكن در راستاي سياست‌هاي دو جانبه و توسعه مناسبات دو كشور در حال حاضر مسئولين كشورمان در تلاش هستند تا موضوع را از طريق مقامات این کشور با مذاكرات حل و فصل نمايند و با هدف گذاري مقامات ارشد دو كشور براي تجارت 30 ميليارد دلاري ، فضا را براي رونق كسب و كار افزايش دهند.
 
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ضمن اشاره به منافع اقتصادي و بازرگاني دو كشور و نگراني هاي بازرگانان و تجاري كه از طريق حمل و نقل جاده اي كالاهاي خود را از قلمرو تركيه و جمهوري اسلامي ايران عبور مي دهند، گفت: هم‌اکنون کامیون‌های ایرانی در داخل ترکیه بابت خريد  هر لیتر گازويیل بايد 6.1 یورو پرداخت ‌کنند، اما کامیون‌های ترکیه در خاک ایران به ازای هر لیتر گازوييل 92 سنت می‌پردازند بنابر اين رفتار اخير ترکیه در حوزه حمل و نقل جاده اي طبق توافقات دوجانبه نبوده و به صلاح توسعه روابط نيست ، چرا كه رؤسای جمهور دو کشور همواره بر ضرورت توسعه مناسبات تأکید دارند، بنابراين اقدام صورت گرفته مغایر با دیدگاه‌های مقامات دو کشور محسوب مي‌شود.
 
وی تصریح کرد: طرف ترکیه‌ای در گذشته چندين بار اعلام کرده بود كه کامیون‌های این کشور که از داخل خاک ایران عبور می‌کنند مخزن سوخت آنها پلمپ شود و پس از اینکه بار خود را در ایران تحویل دادند با کنترل پلمپ از مرز عبور کنند، اين در حالی است که کنترل پلمپ این وسايل نقليه در مبادی ورودی دو کشور به دليل حجم تردد کامیون‌ها ضمن افزايش ایستایی کامیون‌ها در مرزهای دو کشور، مشكلات فراواني را ميتواند براي رانندگان تمامي كشور نيز ايجاد کند و اين در حالي است كه در حال حاضر كاميون هاي تركيه به سهولت و به راحتي بدون داشتن سوخت وارد خاك جمهوري اسلامي ايران ميشوند و در اولين جايگاه به مقدار دلخواه سوختگيري نموده و به هنگام خروج از مرزها نيز بدون هيچ كنترل و ممانعتي با باك پر از كشور خارج مي‌شوند.
 
وی افزود: طرف ترکیه‌ای هم‌اکنون مخزن سوخت کامیون‌های ایرانی را پلمپ می‌کند تا سوخت اضافی در ترکیه به فروش نرسد، چرا که نرخ سوخت در ترکیه با قیمت سوخت ایران قابل مقایسه نیست و از اين منظر منطق پلمپ کردن مخزن سوخت کامیون‌های ایرانی در ترکیه با عدم پلمپ کردن کامیون‌های ترکیه در داخل ایران برابر نیست.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بيان اينكه در صورت ادامه روند فعلي، فضای رقابتی برای کامیون‌های هر دو طرف مشكل‌ساز مي‌شود، ابراز اميدواري كرد کامیون‌های دو كشور طبق توافقنامه موجود و در یک فضای رقابتی سالم و عادلانه در داخل خاک یکدیگر تردد کنند‌.
 
در سال 2013 بیش از 65 هزار کامیون ترکیه وارد خاک ایران شدند که معادل همین مقدار هم کامیون‌های ایرانی وارد خاک ترکیه می‌شوند. همچنین سالانه 10 هزار اتوبوس ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند.



برچسب ها :

آنچه درباره حجامت نمی دانید

سلامت > عمومی - ندا نوربخش:
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر و در طب کلاسیک، کتاب معروفی به نام «هاریسون» در دانشکده‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود و در بخش‌هایی از این کتاب از درمان‌هایی مانند بادکش کردن و حجامت هم برای تسریع روند درمان برخی از بیماری‌ها نام برده شده است؛

يعني طب سنتي، جايگاه خود را درميان انواع روش‌هاي درماني طب نوين يا كلاسيك هم باز كرده و هنوز هم به‌عنوان راهي درماني در كنار ساير روش‌ها، مطرح است. يكي از رايج‌ترين انواع طب سنتي و اسلامي كه طرفداران بسيار زيادي هم در سراسر دنيا دارد، حجامت است‌ اما اگر همين حجامت با رعايت اصول اوليه همراه نباشد و به‌درستي انجام نشود، نه‌تنها شما را از شر بيماري‌هايتان رها نمي‌كند، بلكه ممكن است دردسرهاي جديدي از ايدز و هپاتيت گرفته تا بيماري‌هاي عفوني پوستي را هم به جانتان بيندازد. به‌همين دليل ‌ در صفحه سلامت اين شماره، با دكتر محمد فصيحي دستجردي، متخصص بيماري‌هاي عفوني و محقق طب سنتي گفت و گو كرده‌ايم و از زير و بم حجامت و بايدها و نبايدهاي آن پرسيده‌ايم.

تفاوت حجامت با خون‌دادن چيست؟

در بدن ما، 2 نوع مايع به نام‌هاي خون و لنف وجود دارد. خون در رگ‌ها و لنف، بين سلول‌ها جريان پيدا مي‌كند و از عروق لنفاوي وارد رگ‌ها مي‌شود. جريان لنفاوي در همه جاي بدن سرعت‌ يكساني ندارد و بسته به نقاط مختلف بدن، سرعت آن مي‌تواند بسيار تند يا بسيار كند باشد؛ مثلا قسمت قله يا خلف ريه، جايي است كه جريان مايعات لنفاوي، بسيار كند است. با اين حساب، زماني كه سلول‌هاي عفوني وارد بدن مي‌شوند، ترجيح مي‌دهند در نقاطي از بدن كه جريان لنفاوي سرعت كمتري دارد، تجمع كنند. چرا؟ چون اين قسمت‌هاي بدن از دسترس سلول‌هاي سيستم دفاعي بدن در امان هستند؛ در نتيجه، مثلا عفونت سل كه وارد بدن فردي شده است، پس از مدتي در همه قسمت‌هاي بدن او جز خلف ريه‌اش كه جريان لنفاوي كندي دارد، از بين مي‌رود. در اين صورت، مي‌توان اين عفونت‌ها و باكتري‌هاي احتمالي تجمع‌يافته را با كمك حجامت از بدن خارج كرد. در طب كلاسيك هم تأكيد مي‌شود كه مي‌توان افزايش رگ‌سازي و جريان خون را با كمك حجامت خشك، به‌وجود آورد. در طب سنتي هم اعتقاد بر اين است كه برخي سلول‌ها مانند سلول‌هاي خوني پيرتر، وزن حجمي بالاتر، سرعت جريان كندتر و تمايل به رسوب‌كردن بيشتري هم در قسمت‌هاي خاصي از بدن دارند. با اين حساب، حجامت هم توسط متخصصين اين امر، تنها در قسمت‌هايي از بدن كه سرعت جريان خون و لنف‌ها كمتر است (مانند بين 2 كتف )، انجام مي‌شود و از اين نظر، مي‌توان به بارزترين تفاوت حجامت و خون‌دادن، پي برد. درواقع در طول فرايند خون‌دادن، سلول‌هاي سبك و كم‌حجم از بدن خارج مي‌شوند اما حجامت، باعث خارج شدن سلول‌هاي حجيم، سنگين و گاهي آلوده از مويرگ‌هاي ضعيف‌تر بدن مي‌شود. اگر دقت كرده باشيد در قسمت‌هايي از بدن مانند بين 2 كتف‌، احتمال بروز لكه‌هاي پوستي، جوش‌ها، عفونت‌ها و زخم‌هاي بستر (به‌خاطر كند بودن جريان خون و لنف در كنار ضعيف بودن رگ‌ها)، بيشتر است. حجامت باعث باز شدن مويرگ‌ها به‌صورت موضعي و افزايش جريان خون مي‌شود. اوره، تري‌گليسيريد، كلسترول و غلظت خوني كه از حجامت گرفته مي‌شود، بسيار بالاتر از مقداري است كه از رگ گرفته مي‌شود. اين مسئله، نشان‌دهنده آن است كه بدن به‌طور طبيعي براي حفظ سلامتي خود، سلول‌هاي پير و بيمار را به قسمت‌هايي مي‌فرستد كه كمتر در جريان خون نقش داشته باشند و حجامت، باعث تخليه اين سلول‌ها مي‌شود.

حجامت در نوجوانان براي كاهش جوش‌ها

نوجوان‌ها هم مانند كودكان، داراي خون چندان غليظي نيستند؛ در نتيجه، حجامت آنها بيشتر براي افزايش رطوبت پوست و كاهش لكه‌ها و جوش‌هاي پوستي‌شان انجام مي‌شود. البته ممكن است گروهي از نوجوان‌ها هم مبتلا به غلظت خون باشند كه در اين صورت، ديگر در گروه بزرگسالان قرار مي‌گيرند و معمولا انجام حجامت، براي درمان بيماري‌هايشان به آنها توصيه مي‌شود. حدود 84 نقطه براي حجامت وجود دارد كه اين نقاط بيشتر براي بيماران به‌كار مي‌روند؛ يعني براي افراد سالم، كودكان و نوجوانان سالم از حجامت بين 2‌كتف يا حجامت عمومي استفاده مي‌شود. گاهي براي كاهش خارش پوستي يا جوش‌هاي شديد در دوران نوجواني، از حجامت كبد هم كمك گرفته مي‌شود.

حجامت در سالمندان براي درمان بيماري‌ها

به‌طور كلي، انجام حجامت در قسمت‌هاي مختلف بدن سالمندان و افراد ميانسال براي درمان مشكلات و بيماري‌هاي آنها صورت مي‌گيرد. مثلا مي‌توان براي بيماري‌هاي ذهني، سردردها و عفونت‌هاي سر از حجامت سر كمك گرفت. اين نوع حجامت براي كاهش درد گردن و ريزش مو هم تا اندازه‌اي مؤثر است. احاديث زيادي هم در اين مورد وجود دارد كه در مشهورترين آنها، پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايند: «حجامت سر علاوه بر آرام‌بخش بودن، باعث افزايش نور چشم هم مي‌شود». حجامت گودي كمر هم از ديگر حجامت‌هاي بسيار مهم است كه مي‌تواند مشكلات گوارشي، تناسلي و عروقي پايين‌تنه را تا حد مطلوبي در بزرگسالان مرتفع كند. حجامت ريه‌ها، كليه‌ها، گردن، كبد، ساق‌ها، صورت و... هم براي بيماران مختلف انجام مي‌شود.

چند وقت يك‌بار حجامت كنيم؟

بهتر است افرادي كه براي نخستين بار قصد حجامت كردن دارند، 3مرتبه به فاصله يك‌ماه يك بار، حجامت بين 2 كتف را انجام دهند تا غلظت عمومي خونشان كم شود و سپس سالي 2بار حجامت كنند. البته در بسياري از كتاب‌ها و متون قديمي‌تر آمده است كه جوان‌ترها اگر ماهي يك مرتبه هم حجامت بكنند، اشكالي ندارد. در برخي از منابع هم آمده است كه از سن جواني به بعد مي‌توان براساس سن، حجامت كرد؛ مثلا اگر كسي 30سال دارد، مي‌تواند هر 30روز يك‌بار حجامت كند و اگر 40سال دارد، مي‌تواند هر 40روز يك‌بار حجامت را انجام دهد. اين در حالي است كه در طب نوين، انجام حجامت از كودكي تا حدود 55سالگي با اين دفعات زياد، توصيه نمي‌شود و همان سالي 2 مرتبه بعد از 3مرحله ابتدايي آن، كفايت مي‌كند. بعد از 55سالگي هم حجامت، تنها سالي يك و حداكثر 2بار، آن هم با توصيه پزشك و همراه با مصرف گياهان دارويي بدون اشكال است.

در چه فصلي حجامت كنيم؟

فصل حجامت ‌ خيلي مهم است. بهترين فصل براي حجامت، بهار است. اگر در فصل بهار نتوانستيد‌ حجامت كنيد، فصل پاييز را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. تابستان و زمستان هم جزو توصيه‌هاي سوم و چهارم هستند. البته فصل زمستان براي اين كار، چندان مناسب و قابل توصيه نخواهد بود.

كجا حجامت كنيم؟

بهتر است بدانيد كه حجامت كردن بدون مصرف گياهان دارويي فايده چنداني ندارد. از طرف ديگر، حجامت در منازل يا توسط اشخاصي كه اصول ابتدايي و اساسي قبل و بعد از اين كار را نمي‌دانند، اصلا مؤثر نخواهد بود و گره‌اي از مشكلات‌تان باز نخواهد كرد. بيماري كه بدنش قبل از حجامت با داروهاي گياهي آماده انجام اين كار نشده باشد، نمي‌تواند حجامت خوبي داشته باشد. با اين حساب، حجامت بايد در مكان‌هاي كاملا استريل، تميز و حتما توسط پزشك يا زيرنظر پزشك انجام شود. اتاق حجامت بايد شرايط يك اتاق عمل سرپايي از نظر پاكيزگي را داشته باشد. ضمن اينكه اگر پزشكي مي‌خواهد حجامت انجام دهد، بايد دوره‌هاي طب سنتي را ديده باشد تا فرد را دچار عوارض ناشي از حجامت (مخصوصا در افراد بالاي 55سال كه طبع سرد و‌ تر آنها غالب است) نكند.

حجامت در كودكان براي افزايش اشتها و رشد

حجامت مي‌تواند از دوران كودكي تا سالمندي انجام شود اما روش انجام آن در سنين مختلف، متفاوت است. معمولا حجامت كودكان براي افزايش اشتها، وزن و تحريك ايمني آنها صورت مي‌گيرد.
براي اين كار، قسمتي از بدن كودك براي ملتهب‌شدن، بادكش مي‌شود. سپس تيغ‌هايي بسيار سطحي و نازك براي تحريك قسمت ملتهب، روي پوست كودك زده مي‌شود. در موارد زيادي، اين خراش‌ها به اندازه‌اي سطحي هستند كه تنها باعث ايجاد تحريك مي‌شوند و نه درد چنداني براي كودك به‌وجود مي‌آورند و نه حتي باعث خارج‌شدن خون چنداني از بدن او مي‌شوند.
اين تحريك، براي افزايش قدرت سيستم دفاعي بدن كودكان‌ خوب است. چرا؟ چون اين پيام ورم‌كردن و خراشيدگي قسمتي از بدن، به سيستم دفاعي مخابره ‌ و در نتيجه، تمام سيستم دفاعي بدن تحريك مي‌شود. اين در حالي است كه ما چنين تحريكي را به‌صورت مصنوعي ايجاد كرده‌ايم و نه تورم و نه پارگي عميق و طبيعي، وجود خارجي ندارند. اين تحريك ايمني در بدن بچه‌ها، واكسيناسيون حجامت هم نام دارد و باعث مي‌شود كه بدن آنها در برابر بسياري از عفونت‌ها، مقاوم شود.
معمولا ميزان ابتلا به آلرژي‌هاي مختلف هم در اين بچه‌ها كمتر و اشتهاي آنها بيشتر مي‌شود. به اين ترتيب، رشد قدي و وزني بهتري هم برايشان اتفاق مي‌افتد.
احاديث زيادي هم درباره حجامت بچه‌ها وجود دارد كه در معروف‌ترين آنها امام جعفر صادق(ع) مي‌فرمايند: «حجامت كودكان، مانند هرس كردن درختان است».

از حجامت تا ايدز و هپاتيت
دكترايرج خسرونيا
رئيس انجمن متخصصان داخلي

در گذشته‌هاي دور افراد زيادي براي درمان و رفع غلظت خون خود، اقدام به حجامت مي‌كردند. اين در حالي است كه در طول سال‌هاي اخير، انجام حجامت براي بسياري از افراد جنبه رواني دارد و آنها با تلقين بهبود بيماري، اقدام به حجامت مي‌كنند. در واقع، متأسفانه اين روزها برخي از سودجويان براي سوءاستفاده از افكار و احساسات مردم، در مكان‌هاي نامناسبي مانند آرايشگاه‌ها يا حتي منازل خود اقدام به انجام حجامت مي‌كنند. ضمن اينكه بسياري از اين افراد، نه علم اين كار را دارند و نه دوره‌هاي مخصوص آن را گذرانده‌اند. حتي بسياري از كساني كه حجامت مي‌كنند، اصلا پزشك نيستند و به همين دليل، مي‌توانند سلامت بيماران را به‌شدت به خطر بيندازند. حجامت در مكان‌هاي آلوده و توسط اشخاصي كه پزشك نيستند، مي‌تواند مشكلات بسيار زياد و حتي خطرناكي مانند ابتلا به بيماري‌هاي عفوني پوستي، ايدز، انواع هپاتيت، بيماري‌هاي قارچي، بيماري‌هاي ويروسي و عفونت سوار شده بر زخم ناشي از حجامت را براي افراد در پي داشته باشد. با اين حساب، توصيه مي‌شود كه در عين حال كه براي سلامتي خود حجامت مي‌كنيد، اهداي خون را فراموش نكنيد تا خونتان به درد گروهي از بيماران نيازمند هم بخورد.

 




برچسب ها :

این کرم در حقیقت یک نمونه جهش یافته ژنتیکی است که می‌تواند همانند یک قرص زنده در بدن فرد زندگی کند و وزن او را کنترل کند.

این موجود جاندار چربی‌های دور شکم را می‌خورد! (+عکس)دانشمندان شیوه‌ای باورنکردنی برای از بین بردن چربی‌های دور شکم پیدا کرده‌اند.

 کار‌شناسان در نظر دارند کرمی را وارد بدن کنند که چربی‌ها را می‌خورد و به این ترتیب باعث کاهش وزن در افراد شود.

گفتنی است، این کرم در حقیقت یک نمونه جهش یافته ژنتیکی است که می‌تواند همانند یک قرص زنده در بدن فرد زندگی کند و وزن او را کنترل کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس آمار‌ها، چاقی باعث ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند انواع سکته‌ها، دیابت نوع دو و حتی سرطان می‌شود.

کار‌شناسان امیدوار هستند با این روش درمانی مانع از ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن شوند.




برچسب ها :

بازی ناتمام ملیکا .../ تلنگری برای همه

کرمان - ایرنا - زمین سخت و سقوط مرگبار از بالای سرسره، بازی ملیکا در پارک را ناتمام گذاشت و مبینا خواهر دو قلویش را در بهت و ماتم فرو برد.

 

 

خواستم در آغاز کلام از دهم شهریور 93 که مادر ملیکا و مبینا فرزندان دو قلویش را برای بازی به پارک قلعه دختر شهر کرمان برد به

عنوان روز شوم یاد کنم که تلنگری به یادم آورد هیچ روز خدا، شوم نیست و ما انسان ها هستیم که با غفلت و بی توجهی،

انداختن کار امروز به فردا و شاید رد شدن از کنار مسوولیت هایمان روزهای قدسی خدا را برای خود و گاهی سایرین به زمانی شوم بدل می کنیم.

بردن بچه ها به پارک میان مشغله های پدر و مادرها یکی از تفریح های قابل قبول، پسندیده، رایج و البته کم خرج است و لذت و

دلهره این تفریح را همه پدر و مادرها به نوعی تجربه کرده اند.

آفتاب از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می تابید، وزش نسیمی خنک گونه ها را نوازش می داد، روزی دلپذیر، درست دهم

شهریور، چند روزی مانده به باز شدن مجدد مدارس و فرصتی مغتنم بود تا مادر، ملیکا و مبینای هفت ساله را که حالا به شوق و

اشتیاق برای مدرسه رفتن آماده می شدند برای بازی در روزهای واپسین تابستان به پارک ببرد.

همه چیز خوب به نظر می رسید؛ ملیکا و مبینا خوشحال و شاد به سمت وسایل بازی می دویدند و سعی داشتند همه وسایل

پارک را با بازی های کودکانه خود امتحان کنند.

مادر ملیکا اشک هایش را با گوشه چادرش پاک کرد و از سر درد آهی کشید و رو به من گفت: زندگی مان به سختی می گذشت

همسرم با خودرو پیکانش مسافرکشی می کرد و درآمد اندکی داشت ولی خوشبخت و همیشه شاکر خدا بودیم، اما حق دخترم

این نبود و این حادثه زندگی ام را به آتش کشید.

'مهدیه کوهستانی' که بغض صدایش را می لرزاند افزود: بچه ها مشغول بازی بودند، ملیکا از بالای سرسره مرا صدا کرد و گفت:

مامان آب می خوام، به طرفش رفتم و از پسرم که کلاس دوم دبیرستان تحصیل می کند، خواستم مراقب بچه ها باشد تا برایشان

آب تهیه کنم.

وی گفت: وقتی به سمت پارک برگشتم تا آب را به ملیکا برسانم، صدای پسرم را شندیدم که فریاد می زد مامان ملیکا از سرسره افتاد ...

وی ادامه داد: دنیا پیش چشمانم تیر و تار شد، سرسره های پارک قلعه دختر شهر کرمان از نوع فایبرگلاس و استاندارد بودند اما زیر

وسایل بازی این پارک به جای کفپوش، بتن و سیمان است، ملیکا به گفته باغبان پارک و پسرم از سرسره پرت می شود و با سر

به زمین می خورد.

مادر ملیکا، افزود: پسرم ملیکا را در آغوش گرفته بود، ملیکا را از پسرم گرفتم و با سرعت او را به بیمارستان شهید باهنر رساندم.

وی گفت: پزشکان بیمارستان شهید باهنر بعد از عکس گرفتن و انجام آزمایشات بسیار، گفتند ملیکا مشکلی ندارد و می توانید او

را به خانه ببرید. آن روز ملیکا بالا می آورد و پزشکان می گفتند، شاید مسمومیت غذایی باشد و باعث شد او را در بیمارستان نگه

دارند.

مادر ملیکا گفت: دیگر فکرم به جایی نمی رسید، نمی دانستم باید چه کار کنم، فرشته کوچولوی من از روز دهم شهریور تا

دوازدهم در بیمارستان بستری بود در این مدت دخترکم راه می رفت، حرف می زد و هر بار سراغ مبینا را می گرفت.

وی ادامه داد: ظهر دوازدهم، ملیکا تشنج کرد او را به اتاق عمل انتقال دادند و چندی بعد پرستار از به کما رفتن او خبر داد.

وی لحظه ای سکوت کرد، آهی کشید و سپس گفت: خیلی برایم سخت گذشت، انتظار مرگباری بود از طرفی نگران مبینا و سه

فرزند دیگرم نیز بودم، دنیا برایم سخت می گذشت، ثانیه ها کند حرکت می کردند، بعد از حدود یک ساعت یکی از پرستاران خبری

را برایم آورد که دنیا را برایم به جهنمی سوزان تبدیل کرد پرستار سرش را به نشانه تاسف تکان داد و به من فهماند که ملیکا از

دست رفت.

وی در حالی که به نقطه ای خیره شده بود، ادامه داد: بهت و ناباوری سراپایم را فرا گرفته بود، نه! امکان ندارد، این چه بازی مسخره

ای است، مگر می شود دخترک من!

این مادر افزود: لحظاتی بعد دکتر از اتاق عمل بیرون آمد و من بهت زده به سمتش دویدم و گفتم دخترم کجاست؟ دکتر نگاهم کرد و

گفت: متاسفم! و این آخرین کلمه ای بود که درباره ملیکا شنیدم.

وی گفت: وقتی به هوش آمدم و یادم آمد چه بلایی به سرم آمده از عمق وجود داد زدم و گریه کردم، مگر می شود، من فرزندانم را

برای تفریح به پارک برده بودم این چه تفریحی بود چه سرنوشتی ...

خانم کوهستانی اظهار کرد: به خانه که آمدم، اوضاع فرزندانم را بدتر و اسف بارتر از خودم دیدم، مبینا هر لحظه سراغ ملیکا را می

گرفت و فرزندام نیز به نوبه خود پریشان و گریان بودند، تصمیم گرفتم خودم را کمی آرام نگه دارم تا بتوانم شرایط روحی فرزندان

دیگرم را کنترل کنم.

وی گفت: جای خالی ملیکا همه ما را آزار می داد و خانه برای من، همسر و فرزندانم به جهنم تبدیل شده بود دیگر هیچ چیزی نمی

توانست خوشحالمان کند، شاید برای ما دنیا به آخر رسیده بود!

وی ادامه داد: بعد از گذشتن این دوره سخت، برای بی توجهی و سهل انگاری در مورد ملیکا در بیمارستان و اینکه آنها بعد از بارها

عکسبرداری متوجه خونریزی مغزی ملیکا نشدند، شکایت کردم که هنوز جوابی دریافت نکرده ام.

این مادر گفت: بعد از آن برای ساکت کردن داغ دل خود و خانواده ام به شهرداری مراجعه کردم و در یکی از مراجعاتم که کف سیمان

و بتنی پارک را در محل وسایل بازی مطرح کردم یکی از مسوولان شهرداری با کمال بی مهری گفت از کجا معلوم که فرزندت در پارک

به زمین خورده، در حالی که باغبان پارک شاهد این اتفاق بوده است.

وی افزود: از پزشکان بیمارستان نیز به دلیل اینکه مشکل فرزندم را متوجه نشدند شکایت دارم.

وی بیان کرد: حالا مبینا خواهر دوقلوی ملیکا تنها به مدرسه می رود و هر روزش با بهانه گیری و گریه سپری می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان در این باره می گوید: وسایل بازی بسیاری از پارک های کشور تقریبا

شرایط استاندارد را دارند و البته برای شرایط خاص سنی در نظر گرفته شده اند.

'ایمان سیف الهی' با اشاره به حادثه سقوط ملیکا از سرسره ای در پارک قلعه دختر شهر کرمان، افزود: اگر کف زمین محل قرار

گرفتن وسایل بازی این پارک کف پوش داشت، بهتر بود و این کودک ضربه کمتری را متحمل می شد!

وی اظهار کرد: این سرسره و نمونه های این سرسره که در پارک های سطح شهر نیز وجود دارد، شرایط استاندارد و مجوز اداره کل

استاندارد را دارند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 70 تا 90 درصد از زمین محل استقرار وسایل بازی کودکان در پارک های شهر کرمان خاکی، شن

بادامی و موزاییک است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان تاکید کرد: این سازمان ملزم به اجرای طرح کف پوش در محل قرار گرفتن

وسایل بازی در پارک ها نیست.

وی گفت: ولی به مرور زمان با توجه به تعویض وسایل و نوسازی پارک ها، طرح کف پوش محل قرار گرفتن وسایل بازی در پارک ها

اجرا می شود که البته اجرای این طرح زمان و هزینه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کودکی سن شیطنت و بازی گوشی است، گفت: احتمالا ملیکا در حال شیطنت و بازی گوشی بوده است.

سیف الهی، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری سعی دارد وسایل بازی با شرایط ایمنی بالاتر و بیشتر را در پارک ها استفاده کند و

وسایل بازی غیر استاندارد قدیمی به طور نسبی از پارک ها جمع آوری شده است.


وی گفت: شهرداری به دلیل بودجه اندک نمی تواند همه وسایل بازی موجود در پارک ها را به صورت استاندارد تامین و تمام وسایل

غیر استاندارد را در زمان کوتاهی جمع آوری کند.

وی به بازی افراد بزرگسال با وسایل بازی پارک ها و کاهش ایمنی و صدمه دیدن این وسایل اشاره کرد و از آنان خواست از بازی با

این وسایل خودداری کنند.

این مقام مسوول در شهرداری کرمان با اشاره به اینکه کف پوش موجود در پارک ها چند لایه به هم فشرده است از پدر و مادرها

خواست، هنگام بازی فرزندانشان با وسایل بازی از آنها مراقبت کنند و اصول اولیه بازی و رعایت نکات ایمنی را به آنها آموزش دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری بیمه مدنی است، گفت: سیستم حقوقی شهرداری در حال پیگیری پرونده ملیکا کشاورزی است و در

صورت تایید اداره حقوقی شهرداری دیه این کودک به خانواده وی پرداخت می شود.

سیف الهی با اشاره به اینکه عصرها با خانواده به منظور کنترل اوضاع وسایل بازی و سایر موارد به پارک ها می رود، بیان کرد:

فرزندم بارها با همین سرسره بازی کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس توانمندی و بنیه مالی، آسفالت کوچه ها را انجام می دهد، گفت: کف پوش پارک ها نیز با

توجه به اعتبارت انجام می شود.

وی چهاردهم تیر امسال نیز در گفت و گو با ایرنا در گزارش 'شهربازی هایی که باید ایمن شوند' چنین گفت: بیش از 150 پارک و

بوستان و بیش از 350 قطعه فضای سبز در شهر کرمان وجود دارد که حدود 800 هکتار فضای سبز را شامل می شود.

سیف الهی افزود: حدود 12 تا 13 مترمربع سرانه فضای سبز برای جمعیت حدود 700 هزار نفر جمعیت شهر کرمان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با وجود شرایط کم آبی این مقدار فضای سبز از حد نرمال بیشتر است.

وی گفت: یک گروه از وسایل بازی موجود در پارک های عمومی شهر کرمان بدون مشارکت بخش خصوصی و برخی دیگر با

مشارکت بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: ترامپولین، استخر توپ، استخر بادی، ماشین شارژی و غیره توسط

بخش خصوصی در پارک ها در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تمامی این وسایل بازی بخش خصوصی از نظر قانونی مجوز اداره استاندارد را دارند و بیمه هستند.

وی گفت: برخی وسایل بازی موجود در پارک های شهر کرمان مانند تاب و سرسره های قدیمی به صورت غیر استاندارد وجود دارند

و درصدد جمع آوری آنها هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان ادامه داد: وسایل قدیمی و غیراستاندارد بازی برخی پارک های شهر کرمان جمع آوری و با مشارکت بخش خصوصی وسایل استاندارد دیگر جایگزین آنها شده است.

وی گفت: به جای تاب و سرسره های آهنی در این پارک ها وسایل بازی با پلاستیک فشرده استاندارد برای سنین زیر 10 تا 11

سال جایگزین شده است.

سیف الهی، گفت: کف پارک ها نیز در محوطه بازی با وسایل با فوم پوشانده شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز پارک ها به عهده شهرداری های مناطق است، تصریح کرد: امسال به کمک شهرداری های مناطق چهارگانه

شهر کرمان وسایل بازی فلزی جمع آوری و وسایل استاندارد جایگزین آنها شده که این طرح در حدود 60 تا 70 درصد پارک ها اجرا

شده است.

وی گفت: هنوز وسایل غیر استاندارد و قدیمی در حدود 30 تا 40 درصد پارک های کرمان وجود دارد.

سیف الهی با اشاره به افزایش قیمت کالا و خدمات در بخش های مختلف، گفت: افزایش قیمت در زمینه وسایل بازی نیز مانع از

تعویض کامل وسایل بازی در پارک های شهر کرمان شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع مالی، مشخص نیست تا چه زمانی

موفق به اجرای طرح تعویض وسایل بازی فرسوده در پارک شویم.

وی افزود: 250 پیمانکار بخش خصوصی در پارک های کرمان در بخش وسایل بازی وجود دارد که با حدود هزار قطعه وسیله بازی در

پارک های عمومی فعال هستند.

مدیر داخلی بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتقال ملیکا در روز دهم شهریور سال جاری به این

بیمارستان به دلیل سقوط از سرسره، گفت: به محض ورود این بیمار به اورژانس، سی تی اسکن و سونوگرافی لگن و شکم انجام

می شود.

'مسعود مقدری' افزود: نتایج آزمایشات و اقدامات پزشکی در مورد ملیکا بدون مشکل و نرمال بوده است و بعد از معاینه رزیدنت مغز

و اعصاب با توجه به وجود استفراغ های مکرر این کودک از بیمارستان مرخص نمی شود.

وی اظهار کرد: ملیکا روز یازدهم نیز به دلیل وجود استفراغ های مکرر در بخش جراحی مغز و اعصاب دوباره سی تی اسکن و این بار

نیز نتیجه نرمال و بدون خونریزی مغزی گزارش می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد با وارد شدن ضربه به سر، مغز دچار ضربه و جابجایی می شود، گفت: در این حالت که بسیار

خطرناک است در سی تی اسکن و عکس برداری ها خونریزی نشان داده نمی شود.

مقدری بیان کرد: با این حال پزشکان اقدام به ترخیص بیمار نکرده و با استفاده از داروهای ضد تشنج، اوضاع جسمی بیمار را کنترل

کرده اند.

وی ادامه داد: با وجود استفاده از داروهای ضد تشنج، متاسفانه ملیکا تشنج می کند و به آی سی یو منتقل و دو باره سی تی

اسکن می شود که عصر روز دوازدهم، بیمار علایم حیاتی خود را از دست می دهد و با وجود عملیات احیا از دنیا می رود.

وی با اشاره به خطرناک بودن برخی وسایل بازی پارک ها از جمله سرسره ها، گفت: به طور متوسط هر هفته یک کودک به دلیل

بازی با این وسایل غیر استاندارد از جمله سرسره ها و سرسره بادی در اورژانس بیمارستان شهید باهنر پذیرش می شود.

مدیر بیمارستان شهید باهنر کرمان از والدین خواست علاوه بر ارایه آموزش چگونگی بازی با وسایل بازی در پارک ها از بازی

فرزندانشان با وسایل بازی غیر استاندارد و غیر ایمن خودداری کنند.

دوازدهم شهریور برای ملیکا کوچولو پایان بازی های کودکانه بود ولی آیا برای مادری داغدار و پدری دلسوخته هم می تواند پایان

همه خاطرات تلخ و شیرین فرزندشان باشد؟!

به امید پایان همه کمبودها و نقص ها و حوادثی تلخ چون بازی ناتمام ملیکا ...ک/4




برچسب ها :

با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
 

مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی برگزار شد

 
مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 

مراسم تشییع پیکر هفت شهید سانحه هوایی نیروی انتظامی صبح امروز سه شنبه 21 مهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین

شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور

ایثارگران، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و همسنگران شهدا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و ا مور ایثارگران، شهیدی با صدور پیامی شهادت پرسنل

نیروی انتظامی در این سانحه هوایی را به فرمانده نیروی انتظامی و خانواده این شهدا تبریک و تسلیت گفته بود که متن این پیام در

این مراسم نیز قرائت شد.

در این مراسم خانواده شهدا نیز حضور داشتند و پس از قرائت قرآن و مداحی، پیکر شهدا بر دوش همسنگران و همکاران آن ها تشییع شد.

لازم به ذکر است، شامگاه شنبه 18 مهر بر اثر سانحه هوایی در حوالی زاهدان هفت نفر از پرسنل نیروی انتظامی به درجه رفیع

شهادت نایل شدند. شهدای این سانحه هوایی برای بررسی حوادث اخیر در سراوان راهی سیستان و بلوچستان شده بودند.

سردار سرتیپ شهید عبدالعلی صادقی، سردار قربان محمد درودگر، سردار خلبان علی احمد فرخی، سردار علی خرسندی نیا،

سرهنگ حجت خلیل لو، سروان قربانعلی قویدل و کارمند محسن طلوعی شهدای این سانحه هوایی بودند.




برچسب ها :


حامد هاکان

حامد هاکان

یکی دیگر از چهره های مطرح موسیقی پاپ دهه هشتاد به جمع خوانندگان مجاز پیوست و آلبوم او منتشر خواهد شد. اولین آلبوم رسمی «حامد هاکان» به زودی از سوی شرکت «آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل پور» به بازار عرضه می شود. این آلبوم شامل 10 یا 12 قطعه است و ترانه سرایی و آهنگسازی تمامی قطعات آن توسط حامد هاکان انجام شده است. ترانه ها و ملودی ها در فضای آثار خاطره انگیز این خواننده است اما کلیت آلبوم مدرن و منطبق با فضای امروز مارکت موسیقی خواهد بود. «میلاد ترابی» هم وظیفه تنظیم ها را بر عهده داشته است.

هنوز زمان دقیقی برای انتشار این اثر بیان نشده است و حامد هاکان در گفتگویی کوتاه درباره زمان عرضه آلبوم اظهار بی اطلاعی کرد. او همچنین اعلام کرد که قطعات آلبوم را از مدتها قبل در اختیار شرکت آوای هنر قرار داده است.

حامد هاکان یکی از خواننده های موسیقی پاپ است که از اوایل دهه هشتاد نسبت به انتشار آثار خود اقدام کرد. همکاری این چهره پرطرفدار آن روزهای پاپ با «محسن چاوشی» و «محسن یگانه» به انتشار چند تک قطعه منجر شد که جنجال های زیادی را به دنبال داشت. رفته رفته فعالیت های این خواننده کمتر شد و او طی چند سال اخیر صرفا به انتشار چند تک قطعه در فضای مجازی بسنده کرد.

 

منبع: موسیقی ما



برچسب ها :

در جمع خبرنگاران مطرح شد

نظر حاجی‌بابایی درباره دعوت اصولگرایان از احمدی‌نژاد

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: ‌امروز وحدت میان اصولگرایان یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است که نیاز انقلاب و نظام است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در حاشیه نشست همگرایی اصول گرایان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این ساز و کار وحدت چه مقدار جواب می‌دهد گفت: با توجه به حضور گسترده امروز نتیجه داده است و این بدون حساب و کتاب نیست و نشان از علاقه و اعتقاد اصول‌گرایان دارد.
 
وی تصریح کرد: گیر و بست و شکست‌هایی که در طو ل این مدت رخ داده به دلیل تفرقه است و امروز همه می‌دانند که رمز پیروزی اصول گرایان رفع این تفرقه‌ها و وحدت است.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: اصول‌گرایان باید دندان روی جگر بگذارند و همدیگر و فراز و فرودها را تحمل کنند تا بتوانند همه با هم هماهنگ‌تر حرکت کنند زیرا اصول‌گرایان منادی ارزش‌ها هستند.
 
حاجی بابایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دعوت‌ها در این نشست به صورت حقیقی انجام شده است گفت:‌ دعوت‌کننده این جلسات شورای مرکزی اصولگرایان بوده است و مسئول آن حجت الاسلام والمسلمین تقوی است که تلاش یک ساله دوستان در شورای همگرایی امروز نتیجه داده است و اتفاقات رخ داده در طول یک سال گذشته و نگاه آینده، اصول گرایان را به این نتیجه رسانده است که با یکدیگر وحدت داشته باشند.
 
وی افزود: اصول‌گرایان باید ساز و کارها و سیاست خود را تعیین کنند و دلخوری‌های موجود افراط و تفریط‌ها را کنار بگذارند تا به موضوع وحدت و همگرایی کمک کنند.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش تأکید کرد: ‌امروز وحدت میان اصول‌گرایان یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است که نیاز انقلاب و نظام است و ما باید بر ارزش‌های خود پافشاری کنیم و در سایه رهبری حرکت کنیم.
 
حاجی بابایی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا همه اصول‌گرایان در این قالب قرار می‌گیرند واحمدی نژادهم در این حیطه حضور دارد گفت: زمانی که ما صحبت از اصولگرایان می‌کنیم تمامی اصولگرایان در این وادی قرار می‌گیرند و در رابطه با دعوت از احمدی نژاد باید از حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی بپرسیم و هر کس که خود را اصول‌گرا بداند و شاخصه‌های رهبری را بپذیرد جزو اصول گرایان به حساب می‌‌آید.
 




برچسب ها :

تله انفجاری‎ در مسیر خودروی پلیس‌ راه‎ زاهدان
 
محمدرضا کورسی در زاهدان اظهار کرد: صبح امروز در هشت کیلومتری محور جکیگور تله انفجاری در مسیر تردد خودروی پلیس‌راه منفجر شد.

 محمدرضا کورسی در زاهدان اظهار کرد: صبح امروز در هشت کیلومتری محور جکیگور تله انفجاری در مسیر تردد خودروی پلیس‌راه منفجر شد. فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در این حادثه تنها به خودروها خسارت وارد شده هیچ یک از ماموران پلیس راه صدمه ندیده‌اند.

وی گفت: علت حادثه در دست پیگیری مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان قرار دارد.



برچسب ها :

هانی‌زاده در نشست تخصصی "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله":

پیام سردار سلیمانی تأثیرگذار بود/ شلیک 4 هزار موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی

کارشناس ارشد جهان عرب گفت: پیام سردار سلیمانی بسیار تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد.

حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد جهان عرب در نشست تخصصی "مسلح‌سازی کرانه باختری؛ مقاومت ازغزه تا رام‌الله" که در سالن همایش‌های معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری یک راهبرد جدید در انتفاضه فلسطین ایجاد کرد و بیانات ایشان در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به امضای قرارداد اسلو در سال 1993 تصریح کرد: غرب با اختصاص کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد نوعی قطب‌بندی در سرزمین‌های فلسطینی است.

کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به میل شدید به مقاومت در غزه و فشار بلوک غرب به این منطقه اضافه کرد: بیشترین بار فشار مبارزاتی روی دوش غزه است.
 
هانی‌زاده با اشاره به خصوصیات جغرافیایی و جمعیتی کرانه باختری گفت: تسلیح کرانه باختری یکی از مهم‌ترین راهبردهای مبارزاتی است و دیدیم که به فاصله 48 ساعت پس از بیانات رهبر معظم انقلاب 40 هزار نفر از جمعیت کرانه باختری با رژیم صهیونیستی درگیر شده و 20 شهید تقدیم کردند.
 
وی با اشاره به اهمیت موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی و سرزمین‌های دولت فلسطین اشاره کرد: کرانه غربی این آمادگی را دارد که به مبارزات مردم غزه بپیوندد.
 
کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به کمک کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ 51 روزه، امارات عربی متحده به صهیونیست‌ها تعهد داده بود که اگر حماس را نابود کند تمام هزینه‌های جنگ را تقبل می‌کند و پایگاه سیلیه قطر نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی در طول جنگ 51 روزه این اتفاق رخ نداد.
 
وی با اشاره به شلیک 4 هزار موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی گفت: ارتش اسرائیل که یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه است در مقابل جهاد اسلامی و حماس شکست خورد.
 
هانی‌زاده با اشاره به رفاه بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها و ایجاد امنیت به عنوان دو عنصری که رژیم صهیونیستی با آن، شهروندان یهودی را از سراسر دنیا در فلسطین اشغالی جمع می‌کند، اضافه کرد: مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و اگر کرانه باختری و غزه دست به دست هم بدهند و کرانه باختری تسلیح شود، سقوط رژیم صهیونیستی قطعی است.
 
کارشناس ارشد جهان عرب با اشاره به هدف‌گذاری صهیونیست‌ها در سرکوب یک هفته‌ای حماس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در محاسبات با شکست مواجه شده است.
 
وی با اشاره به آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها از نیروگاه دیمونا گفت: وحشت اسرائیل از انفجار دیموناست، نیروگاهی که زمانی نماد امنیت این رژیم بوده و امروز یکی از خطرناک‌ترین تأسیسات جهان تلقی می‌شود.
 
هانی‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره مبارزه با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از طریق موشک‌های زمین به هوا و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان جهان و به خصوص مقاومت اسلامی تأکید کرد: باید درباره جنگ مستقیم با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خوبی تأمل کرد.
 
وی با اشاره به دخالت کشورهای عربی در حمایت از صهیونیست‌ها در صورت بروز هر گونه جنگی با ایران تصریح کرد: راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که با هدایت و انتقال تجربیات به مقاومت، با رژیم صهیونیستی مبارزه کند.
 
کارشناس ارشد جهان عرب در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت نقش سرلشکر "قاسم سلیمانی" اضافه کرد: اظهارات سردار قاسم سلیمانی یک پیام تأثیرگذار بود که ملت فلسطین با تکیه بر امکانات بومی، برد موشک‌های خود را افزایش دهد و این در حقیقت تجربه همان جنگ هشت ساله‌ای است که ما داشتیم و امروزه پیشرفت‌های زیادی در حوزه دفاعی داشته‌ایم و با استفاده از خلاقیت‌های جهانی به عنوان یک قدرت منطقه حضور پیدا کرده‌ایم.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نقش کشورهای مجاور در کمک به مسأله فلسطین و ارتباط دیپلماتیک آن‌ها با ایران خاطرنشان کرد: در معادلات سیاسی هیچ چیز ثابت نیست و در اردن و مصر هم ممکن است این اتفاق بیفتد کمااینکه پس از هشت سال جنگ در عراق امروز این کشور یکی از دوستان نزدیک ایران است و با توجه به وابستگی مصر به عربستان در بخش مالی ملاحظاتی وجود دارد اما ممکن است تغییرات دیپلماتیک به نفع فلسطین باشد.




برچسب ها :

خبر خوشحال کننده درباره آیت‌الله مهدوی‌کنی
 
 
حجت‌الاسلام میرلوحی، مسؤول دفتر آیت‎الله مهدوی‎کنی گفت: آیت‎الله مهدوی‌کنی با دستور پزشکان چشمان خود را باز و بسته کرد.

به گزارش مشرق، سیدمحمود میرلوحی با اشاره به بهبود وضعیت آیت‎الله محمدرضا مهدوی‎کنی، رئیس مجلس خبرگان ابراز کرد: وضعیت آیت‎الله مهدوی‌کنی در حال بهبود است و اکنون روزی ۱۰ تا ۱۵ ساعت بدون دستگاه تنفس می‎کند. مسؤول دفتر آیت‎الله مهدوی‎کنی‎، گفت: به گفته تیم پزشکی آیت‎الله مهدوی‌کنی فعالیت مغزی وی روبه‎ بهبود است و در حال حاضر قلب، کلیه و کبد وی به خوبی کار می‎کند. وی افزود: در حال حاضر وضعیت داخلی رئیس مجلس خبرگان مطلوب است.

وی با بیان اینکه حرکات دست، پا و چشم وی در حال بهبود است، گفت: امروز دکتر فوق تخصص وی در برابر چشمان بنده با آیت‌الله مهدوی‌کنی صحبت کرد و به وی گفت چشمانت را باز کن و آیت‌الله چشمانش را باز کرد و بعد از آن گفت چشمان خود را ببند که چشمانش را بست. وی ادامه داد: برای آنکه از اتفاقی نبودن این موضوع اطمینان پیدا کنیم، دکتر فوق‌تخصص وی چندین بار این موضوع را تکرار کرد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی هر چند وقت یک‌بار حرکاتی دارد اما ما هر بار این موضوع را رسانه‎ای نمی‎کنیم و ان‌شاءالله ام




برچسب ها :

جنایت جدید داعش در عراق +عکس
 
 
گروه‌های مسلح وابسته به داعش عراقی‌ها را در این کشور قتل عام کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری ال بی سی؛ گروهک دولت اسلامی در عراق و شام داعش با انتشار تصاویر جدید نحوه قتل عام نظامیان ارتش و ملت عراق را به نمایش گذاشتند.



گروهک تروریستی داعش که هم اکنون عملیات تروریستی وحشیانه خود را در عراق و سوریه دنبال می کنند، با انتشار تصویری جدید از موج جنایات خود در عراق در این تصویر نشان دهده می شود که حدود ۵ عضو تروریست داعشی در حال تیراندازی به سمت حدود ۵۰ شهروند و نظامی عراقی هستند و در این تصویر یکی از تروریست های داعشی در لحظه گرفته شدن این عکس هنوز در حال تیراندازی به این افراد بود.



در این تصویر گروهی مشتمل بر ۵۰ عراقی را نشان می دهد که با بسته شدن دستانشان از پشت بر روی شکم خوایانده اند و با مسلسل در حال تیراندازی به سر قربانیان هستند.



این تصویر گروه تروریستی داعش را در استان صلاح الدین در شمال عراق نشان می دهد.



تصویر مذکور دیروز و امروز بر روی پایگاه خبری ویژه داعش مربوط به استان صلاح الدین منتشر شده است و پایگاه خبری انها بنام های المنبر الاعلامی الجهادی و حنین آن را پوشش داده اند.




برچسب ها :

نقشه جدید قلمرو خلافت داعش
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
 
پایگاه‌‌های خبری وابسته به تکفیری‌های داعش نقشه‌ای موهوم از قلمرو نهایی آنها منتشر کرده‌اند که نشان دهنده برنامه تروریست‌ها برای تجاوز به کشورهای دیگر است.

 پایگاه خبری عراقی «المسلة» نوشت: تکفیری‌های داعش بر روی پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود، نقشه‌ای موهوم از قلمرو خلافت خودخوانده خود منتشر کرده‌اند و امارتها و استانهای تابع آن را مشخص کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این نقشه برخی کشورهای عربی، آفریقایی، اروپایی و آسیایی نیز وجود دارند که نشان می‌دهد تکفیری‌هایی که در باتلاق سوریه و عراق گرفتار شده‌اند و پیشروی‌های آنها متوقف شده، گمان می‌کنند می‌توانند قلمروی خود را گسترش دهند. 


داعش از طریق پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود اعلام کرده که می‌خواهد در مرحله آتی، عراق، شام، حجاز، یمن، خرسان، کردستان، بلاد قفقاز، آناتولی، اروپا، اندلس، سرزمین کنانه، حبشه و مغرب را تحت سیطره و خلافت خود در آورد. در این نقشه در مناطقی که تکفیری‌ها می‌خواهند اشغال کنند به رنگ پرچم داعش در آمده است.

در توضیح این نقشه که موسوم به نقشه «خلافت اسلامی» شده، آمده است که قلمرو خلافت خودخوانده تکفیری‌ها شامل چندین ولایت می‌شود که هر ولایت نیز شامل چند امارت خواهد بود که عبارتند از.

ولایت عراق شامل عراق و کویت

ولایت شام شامل سوریه، لبنان، فلسطین، اردن و سینا

ولایت حجاز شامل عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و کشور پادشاهی عمان

ولایت یمن

ولایت خرسان شامل ایران، افغانستان و ازبکستان

از سوی دیگر «صبرة القاسمی» از سرکرده‌های سابق جهادی درباره رشد روز افزون طرفداران داعش در لیبی و افزایش فعالیت‌های آنها هشدار می‌دهد و می گوید تاکنون ۱۰ هزار فرد مسلح این کشور به عضویت داعش درآمده‌اند و تهدیدی برای امنیت مصر به شمار می‌روند.

منبع: فارس



برچسب ها :

خودروی جدید ضد شورش ناجا + عکس
 
 
فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی از تولید خودروهای سدکننده و نفوذ کننده براساس الگوهای جدید در داخل کشور و توسط این یگان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار «حسن کرمی» در حاشیه صبحگاه مشترک این یگان در جمع خبرنگاران افزود: آمادگی داریم تا تجهیزات و آموزش های خود را به کشورهای منطقه منتقل کنیم.

وی با بیان این که تجهیزات قبلی خود را ایمن سازی و بهینه سازی کرده ایم گفت: بهینه سازی تجهیزات قدیمی به منظور کاهش آسیب پذیری و ارتقای ایمنی انجام شد و همچنین تجهیزات جدید متناسب با شرایط جامعه و نوع تهدیدها به توانمندی های یگان ویژه اضافه شد.

وی با اشاره به این که خودروهای جدید واحدهای عملیاتی را در زمان انجام عملیات در امنیت نگاه داشته و ما را به اهدافمان نزدیک می کند گفت: با این تجهیزات با کمترین آسیب، اجتماعات کنترل شده و خلا موجود در این زمینه برطرف خواهد شد البته این خودروها هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی با اشاره به عملیات رزمی و شهری و امداد و نجات گفت: این ماموریت ها به ماموریت های ما با توجه به تهدیدات منطقه ای اضافه شده است و فنون رزمی، تاکتیک ها و استفاده از انواع سلاح برای انجام این ماموریت به نیروها آموزش داده شده است.




کرمی با بیان این که پیش از این سلاح جنگی در یگان ویژه وجود نداشت گفت: هم اکنون سلاح به این یگان عملیاتی اضافه شده تا در مواقع خاص و در تهدیدات پیرامونی در عملیات رزمی و دفاع شهری از آنها استفاده شود هر چند یگان ویژه ذاتا واحدی نظامی است اما این ماموریت ها به منظور دفاع در مرزها به ماموریت های ما اضافه شده است.

کرمی با بیان این که از نیروهای ما در حوادث غیرمترقبه در قالب عملیات امداد و نجات استفاده می شود گفت: حضور یگان ویژه با ارائه آموزش های لازم قابل توجه مسوولان قرار گرفته است.

کرمی در مورد اقدامات واحد رهایی گروگان یگان ویژه که به صورت مستقل فعالیت می کند گفت: از سال ۹۰ تا کنون ۱۸ عملیات رهایی و گروگان گیری انجام شده که هیچ کدام امنیتی نبوده و به دلیل قاچاق و اختلافات شخصی یا معتادانی که اقوام خود را به گروگان گرفته اند انجام شده است.

به گفته وی درتمام این عملیات ها فرد گروگان گرفته شده سالم آزاد شده و برخی از گروگان گیرها دستگیر یا کشته شده اند اما ما تلفاتی در این زمینه نداشته ایم.

وی با اشاره به عملیات اخیر یگان ویژه در سیرجان گفت: در این عملیات سه نفر از گروگانگیران فرزند پسر تالارداری را به گروگان گرفته و از وی مطالبه یک میلیاردی داشتند که ماموران ما در این عملیات موفق عمل کرده و یک نفر از سه نفر گروگان گیران کشته و فرد گروگان گرفته شده سالم به خانواده تحویل داده شد.



برچسب ها :

هر زن ایزدی بین ۱۰مرد داعشی رد و بدل می‌شود
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
 
یک زن ایزدی نجات یافته از اسارت تکفیری‌های داعش در موصل می‌گوید که هر زن اسیر ایزدی بین ۱۰ مرد داعشی رد و بدل می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد.


به گزارش «شفق‌نیوز»، یکی از زنان ایزدی نجات یافته از اسارت تکفیری‌های داعش از سرنوشت اسف‌بار صدها زن ایزدی دربند تکفیری‌ها در شهر موصل حکایت می‌کند.

پایگاه خبری «یورو نیوز» نیز اظهارات زنان ایزدی ربوده شده به دست داعش و داستان تجاوز و شکنجه آنها از سوی مردان داعشی را ثبت کرده است.

«عمشه» زن ایزدی است که در «سنجار» به دست تروریست‌ها به اسارت گرفته شد و به موصل انتقال یافت و پس از مدتی توانست به کمک چند شیعه در شب از این شهر فرار کند.

وی روایت می‌کند: هر زن ایزدی بین ۱۰ مرد داعشی دست به دست می‌شود و هر یک از آنها با قیمت ۱۰ تا ۱۲ دلار از دیگری خریداری می‌شود. آیا خداوند از این رفتار آنها راضیست؟ بسیار ننگین است که به زنان تجاوز شود اما واقعا اینکه ۱۰ مرد به یک زن تجاوز کنند چه معنایی دارد؟ آنها حیوان هستند نه انسان و من به خاطر آنها همیشه در ترس و هراسم.

تکفیری‌های داعش بر بخشهای زیادی از «سنجار» واقع در ۱۲۴ کیلومتری غرب موصل سیطره یافته‌اند و طی این اقدام بسیاری از زنان را به منظور ارضای غرایز حیوانیشان به اسارت گرفتند و جنایات زیادی علیه ایزدی‌ها مرتکب شدند. علاوه بر تجاوز به عنف، بسیاری از زنان ایزدی به عنوان برده در بازارهای سوریه، عراق و حتی عربستان فروخته می‌شوند.




برچسب ها :

توهین علنی یک آقازاده به شورای نگهبان و خبرگان!
 
 
یک آقازاده ساروی در لحنی توهین آمیز روند فعالیت های شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار بلاغ از مازندران؛ یک آقازاده ساروی که از نزدیکان سیدمحمد خاتمی است، در مصاحبه با یکی از سایت های محلی اظهارات سخیفی داشته که لازم است دستگاه های امنیتی هر چه سریع تر از این قبیل ناپختگی های سیاسی جلوگیری کنند.

وی در گوشه ای از اظهارتش با زیر سوال بردن شورای نگهبان، گفت: ما یک فرایند اشتباه در عرصه انتخابات داریم که فرایند فیلتر شورای نگهبان است، در هر انتخاباتی این فیلتر را داریم که یک عده کثیری از ثبت نام کنندگان رد می شوند و در نهایت در سال ۸۸ دیدید ۴ نفر توانستند از این فیلتر رد شوند.

وی در اقدامی جانبدارانه از جریان فتنه، با بیان اینکه در انتخابات سال ۸۸ به کروبی رأی داده است، اظهار داشت: تحلیل خودم این است با توجه به جلساتی که با کارشناسان مختلف برگزار کردیم، اهمیت انتخابات خبرگان رهبری بیشتر از مجلس است زیرا شورای نگهبان با تصمیماتی که گرفته قصد ندارد غیر اصولگرا وارد مجلس شود البته آن هم اصولگرایانی با تفکرات خودشان، مثلاً آقای علی مطهری یک اصولگرا هستند ولی با این وضعیت شاید تائید صلاحیت نشوند.

این آقازاده ساروی ابراز کرد: بنده خودم در دوره قبلی مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شدم و تمام شرایط لازم را هم داشتم ولی چون دوم خردادی بودم، رد صلاحیت شدم، معتقدم مجلس خبرگان رهبری در حال حاضر دو مشکل عمده دارد، اول سن زیاد آن است یعنی مجلس خبرگان رهبری ما پیر است و دوم اینکه مجلس خبرگان رهبری با توجه به وظیفه ذاتی اش که باید از رهبری حمایت کند، در موفقیت های رهبری نقشی ندارد.

وی که خود را مدعی ورود به مجلس خبرگان می داند، قانون مدارانه شورای نگهبان مصرّح قانون اساسی را انکار می کند، در مورد کاندیدا شدن نوه حضرت امام راحل در انتخابات خبرگان گفت: به نظر من هر کس که تلاش کند تا سیدحسن آقا مجاب شود در انتخابات خبرگان رهبری کاندیدا شوند، به ایشان خیانت کرده است چون معتقدم مجلس خبرگان رهبری برای ایشان جایگاه کوچکی است و ایشان با توجه به محبوبیتی که به دست آورده اند، باید به دنبال مرجعیت بروند.



برچسب ها :

عکس/سردار «سپاه قدس» در کنار سردار «سپاه بدر»
 
 
پس از حماسه آزادسازی «آمرلی»،چندین عکس یادگاری از مجاهدان عراقی در کنار سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس (سپاه قدس) منتشر شده است که نشان از حضور این فرمانده خستگی ناپذیر در کنار آنان دارد.

به گزارش مشرق، این روزها، خصوصا پس از حماسه آزادسازی «آمرلی»،چندین عکس یادگاری از مجاهدان عراقی در کنار سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس (سپاه قدس) منتشر شده است که نشان از حضور این فرمانده خستگی ناپذیر در کنار آنان دارد. نمایی که پیش رو دارید، جدیدترین تصویر از آن دست است. در تصویر، «هادی العامری» فرمانده سازمان بدر(سپاه بدر) نیز دیده می شود. سپاه بدر در نخستین سال های دهه ۱۳۶۰، توسط شهید «محمد باقر حکیم» تاسیس شد که نخستین فرمانده نظامی آن، سردار شهید «اسماعیل دقایقی» بود.
این نما، در نخستین روزهای پس از آزادسازی شهر «آمرلی» به ثبت رسیده است:




برچسب ها :

محض خنده برای مدیران امروزی!
 
خاطره‌ای تکان‌دهنده از سردار شهید مهدی باکری
 
 
شما يه انسان بالغ هستي، وقتي يه جايي رو مي‌تونيم با اتوبوس بريم، چرا با هواپيما و پول ملت بريم؟ وقتي مي‌تونيم توي هتل معمولي بخوابيم، چرا بريم هتل چهار ستاره؟....

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله - مرحوم «مصطفی الموسوی» از نیروهای کهنه‌کار لشکر ۳۱ عاشورا و از هم‌رزمان «مهدی باکری» ، خاطره ای از آن سردار شهید نقل کرده است که بسیار تکان دهنده و تاثیرگذار است و حقیقتا مایه شرمند‌گی بسیاری از آقایان و عزیزانی است که بار مسئولیت مدیریت های گوناگون را بر گردن دارند. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند، همان گونه که عاقبت مهدی باکری را؛ و العاقبة للمتّقين.

«به سمیناري در مشهد دعوت شده بودم. از لشکر اجازه گرفتم و آمدم تبريز. رفت و برگشت‌مان با هواپيما بود. آن‌جا هم ما را به يك هتل چهار ستاره بردند كه امکانات خوبی هم داشت. براي من كه مدت زيادي در منطقه بودم، سفر لذت‌بخشي بود. چند روزي آن‌جا بوديم و برگشتيم.

آقا مهدي، اولين حقوق سپاهش را گرفته بود. به ما گفت: «امروز همه مهمون من، مي‌خوام همه رو جيگر مهمون كنم.» خيلي سر حال بود. ما را صبحانه جگر مهمان كرد. سر صبحانه، همين‌طور كه مشغول خوردن بوديم، پرسيد: «خُب، آقاي الموسوي، تعريف كن ببينم، از سمينار مشهد چه خبر؟» با آب و تاب گفتم: «آقا مهدي، سمينار نگو، بگو دومينار. عجب سميناري بود. با هواپيما بردنمون و رفتيم هتل چهار ستاره و خلاصه همه چيز به راه بود.» تا اين ها را گفتم، قيافه‌اش در هم رفت.

حرف‌هايم كه تمام شد، همين‌طور كه سيخ‌ها دستش بود، گفت: «آقاي الموسوي! اين سيخ‌ها رو مي‌بيني؟ روز قيامت اين‌ها رو توي بدنت فرو مي‌كنن. شما مي‌تونستي با اتوبوس بري، با اتوبوس هم برگردي.» گفتم: «من كه هواپيما نگرفتم، برامون گرفته بودن.» سعي كردم خودم را تبرئه كنم، اما او با ناراحتي گفت: «شما يه انسان بالغ هستي، وقتي يه جايي رو مي‌تونيم با اتوبوس بريم، چرا با هواپيما و پول ملت بريم؟ وقتي مي‌تونيم توي هتل معمولي بخوابيم، چرا بريم هتل چهار ستاره؟» مي‌گفت «چون مأموريت بوده و از بيت‌المال خرج شده، نبايد مي‌رفتي.»




برچسب ها :

 
انگشتری که برای جبهه‌ سه وانت شد...
 
 
در بحبوحه‌ جنگ، آیت‌الله مدرسی برای کمک به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها قصد می‌کند تا انگشتر عقیق خود را بفروشد و مردم که از این نیت خیر آگاه می‌شوند انگشتری ایشان را به قیمت بالایی خریداری می‌کنند و در نهایت این انگشتر هزینه خرید سه وانت را فراهم می‌آورد.


آیت الله موحدی کرمانی ، در سخنرانی خویش ، در سالگرد درگذشت مرحوم حضرت آیت‌الله سید جواد مدرسی در شهر یزد ، خاطره‌ای را که از یکی از آقازاده های ایشان ، شنیده بودند ذکر نمودند.

خاطره این بوده است که در یکی از ایام جنگ ، اعلام می شود که جبهه به خودروی وانت نیاز دارد ، مرحوم آیت‌الله مدرسی نیز به جهت علاقه شدیدی که در کمک به رزمندگان اسلام داشته‌اند ، عزم می‌کنند که بخشی از نیاز اعلامی را تامین کنند.

اعلام می شود که ایشان قصد دارند برای جبهه وانت تهیه کنند ، اما آنچه که برای هزینه کردن دارند یک انگشتر است که قصد فروش آن را دارند. موضوع اعلام می شود و متعاقبا شخص یا اشخاصی به قصد رضای الهی ، این کالای معنوی را به قیمتی بالا خریداری می‌نماید . ایشان نیز با مبلغ پرداختی ، سه دستگاه وانت خریداری و به جبهه ارسال می‌دارند .

این موضوع که در سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی آمده است ظاهراً برای بعضی از شنوندگان ابهام ایجاد کرده که این چه انگشتری بوده است که قیمتش به حدی بوده بوده که با آن سه دستگاه وانت خریداری شده است.

در رفع این ابهام ، لازم دیده شد این توضیح ارائه گردد که انگشتر مزبور ، انگشتری عادی بوده ، انگشتری شبیه انگشترهای عقیقی که خیلی‌ها در دست دارند ، ولیکن زمانی که ایشان اعلام کرده‌اند که می‌خواهیم وانت تهیه بکنیم و من می‌خواهم این انگشتر را در این راه هزینه کنم ، مردم به‌دلیل علاق‌ ای که به ایشان و کمک به جبهه‌ها داشته‌اند ، این انگشر ‌را ‌به قیمتی گزاف خریداری کرده‌اند.

شایان ذکر است که این موضوع معروف بوده و هست که مرحوم آیت‌الله مدرسی ، اعلی‌الله مقامه ، علاقه شدیدی به حضور در جبهه‌ها و دیدار با رزمندگان اسلام و نیز کمک به جبهه‌ها داشته‌اند.

منبع: فارس




برچسب ها :

وقتی ژنرال به زانو درآمد
 
حرفهای یک بسیجی‌که زنده زنده سوخت!
 
 
اگر به چشمان خودم ندیده بودم، امکان نداشت باور کنم کسی بتواند با چنین وضعی، چنین حرف هایی بزند. انگار خواب می دیدم اما آن بسیجی که هیچ وقت نفهمیدم کی بود، همان طور که ذره ذره کباب می شد...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،«علی مسجدیان» از رزمندگان پرسابقه لشکر۱۴ امام حسین(صلوات الله علیه) چنین روایت می کند:

اواسط اردیبهشت ماه ۶۱، مرحله دوم «عملیات الی بیت المقدس»، «حسین خرازی»، نشست ترک موتورم و گفت: «بریم یک سر به خط بزنیم». بین راه، به یک نفربر پی ام پی برخوردیم که در آتش می سوخت و چند بسیجی هم، عرق ریزان و مضطرب، سعی می کردند با خاک و آب، شعله ها را مهار کنند. حسین آقا گفت:« اینا دارن چی کار می کنن؟ وایسا بریم ببینیم چه خبره».

هرم آتش نمی گذاشت کسی بیشتر از دو- سه متر به نفربر نزدیک شود. از داخل شعله ها، سر و صدایی می‌آمد. فهمیدیم یک بسیجی داخل نفربر گرفتار شده و دارد زنده زنده می سوزد. من و حسین آقا هم برای نجات آن بنده خدا با بقیه همراه شدیم. گونی سنگرها را برمی داشتیم و از همان دو – سه متری، می پاشیدیم روی آتش.

جالب این بود که آن عزیزِ گرفتار شده، با این که داشت می سوخت، اصلا ضجه و ناله نمی زد و همین پدر همه ما را درآورده بود. بلند بلند فریاد می زد: «خدایا ! الان پاهام داره می سوزه، می خوام اون ور ثابت قدمم کنی. خدایا! الان سینه ام داره می سوزه، این سوزش به سوزش سینه ی حضرت زهرا نمی رسه. خدایا! الان دست هام سوخت، می خوام تو اون دنیا دست هام رو طرف تو دراز کنم، نمی خوام دست هام گناه کار باشه. خدایا! صورتم داره می سوزه، این سوزش برای امام زمانه، برای ولایته، اولین بار حضرت زهرا این طوری برای ولایت سوخت.»

اگر به چشمان خودم ندیده بودم، امکان نداشت باور کنم کسی بتواند با چنین وضعی، چنین حرف هایی بزند. انگار خواب می دیدم اما آن بسیجی که هیچ وقت نفهمیدم کی بود، همان طور که ذره ذره کباب می شد،این جمله ها را خیلی مرتب و سلیس فریاد می زد.

آتش که به سرش رسید، گفت: «خدایا! دیگه طاقت ندارم، دیگه نمی تونم، دارم تموم می کنم. لااله الا الله، لا اله الا الله. خدایا! خودت شاهد باش. خودت شهادت بده آخ نگفتم.»

به این جا که رسید، سرش با صدای تقی ترکید و تمام.

آن لحظه که جمجمه اش ترکید، من دوست داشتم خاک گونی ها را روی سرم بریزم. بقیه هم اوضاعشان به هم ریخت. یکی با کف دست به پیشانی اش می زد، یکی زانو زده و توی سرش می زد، یکی با صدای بلند گریه می کرد. سوختن آن بسیجی، همه ما را سوزاند.حال حسین آقا از همه بدتر بود. دو زانویش را بغل کرده بود و های های گریه می کرد و می گفت:«خدایا! ما جواب اینا را چه جوری بدیم؟ ما فرمانده ایناییم؟ اینا کجا و ما کجا؟ اون دنیا خدا ما رو نگه نمی داره، بگه جواب اینا رو چی می دی؟»

حالش خیلی خراب بود. آشکارا ضعف کرده بود و داشت از حال می رفت. زیر بغلش را گرفتم و بلند کردم و هر طوری بود راه افتادیم. تمام مسیر را، پشت موتور، سرش را گذاشت روی شانه من و آن قدر گریه کرد که پیراهن کره ای و حتی زیر پوشم خیسِ اشک شد. دو ساعت بعد، از همان مسیر برمی گشتیم، که دیدیم سه – چهار نفر دور چیزی حلقه زده و نشسته اند. حسین گفت:«وایسا به اینا بگو از هم جدا بشن. یه چیزی بیاد وسطشون، همه با هم تلف می شن. همون یکی بس نبود؟»

نزدیکشان ترمز زدم. یکی شان بلند شد و گفت:«حسین آقا! جمعش کردیما» . حسین گفت:«چی چی رو جمع کردین؟» طرف گفت: «همه هیکلش شد همین یه گونی».

فهمیدیم، جنازه همان شهید را می گوید که دوساعت قبل داخل نفربر سوخت. دور گونی نشسته بودند و زیارت عاشورا می خواندند. حسین آقا، از موتور پیاده شد و گفت: «جا بدید ما هم بشینیم، با هم بخونیم. ان‌شاءالله مثل این شهید،معرفت پیدا کنیم.»




برچسب ها :

پشت پرده زندگی ارمیا، خواننده محجبه آکادمی موسیقی گوگوش + عکس
پشت پرده زندگی ارمیا، خواننده محجبه آکادمی موسیقی گوگوش + عکس
 
نام اصلی این فرد اورینب مشایخی است که دراین شبکه با ظاهری با حجاب بنابر دستور سازمانی این گروهک مشغول آوازه خوانی است .گفتنی است این برنامه توسط خواننده بدنام و بدکاره زمان طاغوت (فائقه آتشین معروف به گوگوش) مدیریت می شود و ظاهرا نامبرده با همکاری گروهک تروریستی منافقین قصد دارد امسال تمام قد در خدمت این گروهک تروریستی باشد.

شبکه من و تو1 در سری برنامه آکادمی موسیقی گوگوش سعی در ایجاد الگویی دقیقا همانند الگو های رفتاری سازمان منافقین را دارد. سازمانی که هیچگاه اخلاق و انسانی را رعایت نکرده است. البته در ابتدای راه این سازمان با دنبال کردن مبانی اسلامی خودرا به عنوان یک تشکیلات دین محور معرفی کرد و از این طریق با جذب جوانان متدین مبارزات خود را با رژیم شاهنشاهی آغاز کرد.

 
 

خواننده به ظاهر با حجاب آکادمی موسیقی کیست؟

یکی از افرادی که در بعنوان خواننده در برنامه ای تحت عنوان آکادمی موسیقی در شبکه من و تو حضور پیدار کرده از اعضای گروهک تروریستی منافقین است.

بنا بر این گزارش فردی به نام ارمیا که با حجاب!!! در این برنامه در حال خوانندگی است عضو گروهک منافقین  است و برای افرادی که ذره ای با این سازمان تروریستی آشنا هستند این حرف قطعی و حتمی است. به دلیل اینکه منافقین رفتار شناسی خاص خود را دارند و افرادی که به دنبال مدرک هستند، افرادی هستند که تابه حال هیچ گونه مطالعه ای در رابطه با جنایات این سازمان مخوف نداشته اند! سازمان مخوفی که برپایه دروغ بنا شده است! 
حال حاضر شاهد هستیم که یکی از اعضای منافقین در یک شبکه طرفدار سلطنت حاضر شده و به نوعی ائتلاف پنهان را شکل داده است.

 

 

عکس گذرنامه اورینب مشایخی که در پرونده هویتی ایشون در سازمان منافقین خلق ثبت شده

نام اصلی این فرد اورینب مشایخی است که دراین شبکه با ظاهری با حجاب بنابر دستور سازمانی این گروهک مشغول آوازه خوانی است .گفتنی است این برنامه توسط خواننده بدنام و بدکاره زمان طاغوت (فائقه آتشین معروف به گوگوش) مدیریت می شود و ظاهرا نامبرده با همکاری گروهک تروریستی منافقین قصد دارد امسال تمام قد در خدمت این گروهک تروریستی باشد.

شبکه من و تو1 در سری برنامه آکادمی موسیقی گوگوش سعی در ایجاد الگویی دقیقا همانند الگو های رفتاری سازمان منافقین را دارد. سازمانی که هیچگاه اخلاق و انسانی را رعایت نکرده است. البته در ابتدای راه این سازمان با دنبال کردن مبانی اسلامی خودرا به عنوان یک تشکیلات دین محور معرفی کرد و از این طریق با جذب جوانان متدین مبارزات خود را با رژیم شاهنشاهی آغاز کرد. پس از پیروزی انقلاب و براندازی رژیم شاه سران جمهوری اسلامی با بی اخلاقی ها و خودسری های این سازمان برخورد کرد و درنتیجه این سازمان به یکی از دشمنان اصلی جمهوری اسلام ایران تبدیل شد. در زمان شروع جنگ ایران و عراق نیز این سازمان از هیچ گونه دشمنی با مردم ایران دریغ نکرد تا جایی که 12000 نفر از مردم عادی را به قتل رساندند تا رژیم ایران را قانع کنند تا با آنان تعامل نمایند.

از آنجا که سالهاست از سرنوشت رهبر اصلی این گروه خبری در دست نیست، مریم رجوی رهبری سازمان را در دست دارد و جنایت های خود را با هماهنگی سازمان های جاسوسی اسرائیلی و غربی پی گیری می کند. اما جدای از بخش تروریستی، این سازمان دست به انجام فعالیت های در زمینه فرهنگی و اجتماعی زده است تا به خیال خود در صورتی که حکومت فعلی ایران تغییر کرد خود را درون حلقه نظام حاکمیتی نماید و آرزوی خود یعنی بدست گرفتن قدرت را محقق نماید. از جمله این اقدامات فرهنگی ایجاد شبکه ماهواره ای منافقین، حضور در رسانه های اجتماعی اینترنتی مانند فیس بوک، بالاترین و پالتاک، ایجاد سایت های خبری، و ایجاد دفاتر و نهاد های به ظاهر بشردوستانه و حقوق بشری در کشورهای اطراف ایران به منظور ارتباط گیری با ایرانیان مهاجر و خارج نشین است که تا به حال نتوانسته است لکه ننگ ابدی خیانت را از دامن این سازمان تروریستی حتی کمرنگ کند!

جدیدترین توطئه این سازمان مخوف برای سفید کردن خود را می توانید در برنامه آکادمی موسیقی گوگوش مشاهده کنید. متذکر می شوdم به هیچ عنوان این چهره در صدد نام بردن از این سازمان نیست و فقط در پی ایجاد یک تصویر مثبت از بانوانی با این ظاهر (مریم رجوی) دارد. بانگاهی کوتاه به ظاهر ارمیا و شباهت او به مریم رجوی می توانیم به این موضوع پی ببریم. تاکید می کنdم هدف فقط و فقط  کاشتن یک ذهنیت خوب از این چهره در ذهن بینندگان است.

نام: اورینب

نام خانوادگی: مشایخی

متولد: اردیبهشت 1360

نام پدر: ح.مشایخی

نام مادر: ف.شهبازی

خواهر ایشون: ع.مشایخی

متولد: 1365

همسر اول: سید ع.ش (ساکن اصفهان)

نام فرزند از همسر اول در ایران: علی

طلاق در سال :85

مهاجرت به ترکیه در سال 86

ازدواج دوم: در سال 87

نام همسر دوم: میشائیل هانس

نام فرزندان ازهمسر دوم در آلمان:  ارلاوپانا – الیزابت


مادر و پدر ایشان از هم جدا شدند و پدر ایشون هم مجددا ازدواج کردند که مادر ارمیا همسر اول ایشون هستش.

مادر ساکن: ایران-تهران-منطقه نیروی هوائی

محله فعلی خیابان سازمان برنامه

پدر ساکن: ایران-تهران-شهرک غرب


همسر ارمیا با نام میشائیل هانس از مسیحیان جذب شده توسط این سازمان است که همکاری با این سازمان را پذیرفته است.

اورینب مشایخی یا ارمیا در آلمان توسط 3 خانواده طرفدارن منافقین حمایت مالی می شود پس از معرفی وی به شبکه من و تو1 مقدمات حضور وی برای شرکت در این شوی تلویزیونی انجام می شود. وی پس از گذراندن دوره های آواز و شناخت دستگاه های موسیقی وارد آکادمی موسیقی گوگوش شد. لازم به ذکر است این شخص به گونه ای انتخاب شده است که از هر نظر در فضای مجازی بدون سابقه قبلی است. شخصی که حتی یک ایمیل و  پروفایل در هیچ سایتی ندارد. این درحالی است که بقیه هنرجویان حاضر در آکادمی حضور فعالی در اینترنت هستند.

 

منبع: جبهه جهادگران مجازی




برچسب ها :

سایه دیکتاتورها!
 
از جیغ‌های وقیحانه تا رفتارهای چاله میدانی!
 
 
بهمن سال ۱۳۹۰ بود؛ شبی از شب‌های جشنواره فیلم فجر!
پژمان کریمی:فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» در تالار نمایش مرکز همایش‌های برج میلاد اکران شد. مضمون فیلم، حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری بود. برخی از هواداران آشوب و مخالف نظام دینی، در تالار حاضر بودند. آنها بازیگران فیلم را هو می‌کردند. یکی از بازیگران زن سینما، به حدی نسبت به انقلاب و نظام دینی کینه داشت [و دارد] که بازیگران نقش ماموران امنیتی را هو می‌کرد و جیغ می‌کشید، جیغ و خنده‌های عصبی و وقیحانه!

برای اولین بار نبود که طیفی از جماعت سینما، دشمنی خود را با نظام دینی بروز ‌دادند. اما اولین مرتبه بود که این طیف در اوج عصبانیت، رفتارهای چاله میدانی را بی‌پروا عیان کرد.

حادثه تالار نمایش مرکز همایش‌های برج میلاد در بهمن ۹۰، دو پیام اساسی داشت:
یک- طیف مخالف نظام دینی اردو زده در عرصه سینمای ایران با وجود سر دادن شعار دموکراسی‌خواهی و کوبیدن بر طبل «تحمل مخالف» به عنوان یک «ارزش»، نه تنها تحمل کوچک ترین مخالف‌خوانی و انتقادی را ندارد بلکه؛ مانند دیکتاتوری هتاک، بر مواضع ضد دینی و ضد ملی خود اصرار دارد!

دو- طیف یاد شده همچنان که بی‌تقیدی خود به آموزه‌های الهی را پنهان نمی‌کند، خود را ملتزم بر حفظ منافع ملی جا می زند!. حادثه تالار نمایش مرکز همایش‌های برج میلاد ثابت کرد مدعیان «ایران دوستی» ذره‌ای بر ایران ارزش قائل نیستند که اگر بودند به تمسخر شخصیت‌های مدافع منافع ملی نمی‌نشستند و برای شخصیت‌های اجنبی فیلم، کف نمی‌زدند!

مدتی پس از نمایش عمومی فیلم در سال ۹۱، همان زن بازیگر که در وقت اکران اثر یاد شده در جشنواره هو می‌کرد و جیغ می‌کشید، به همراه چند پسر لاابالی، در برابر تاتر شهر، به یکی از بازیگران اصلی فیلم یورش می‌برد و فحاشی می‌کند! ناسزاگویی به بازیگر و سایر عوامل فیلم قلاده‌های طلا، مدت‌ها در فضای اینترنتی- و به بهانه‌های گوناگون- ادامه داشت و متاسفانه همچنان ادامه دارد.

این ناسزاگویی‌ها یادآور تخریب شخصیت پروانه معصومی بود. جرم معصومی این بود که با پوشش حجاب برتر، از «اخلاق» دفاع کرد. مگر جرم الهام چرخنده چه بود که امسال در شب تولدش هدف ضرب و شتم به دست عده‌ای از اوباش قرار می‌گیرد؟!

اصلا جرم مریلا زارعی چیست؟ چون درفیلم متعلق به عرصه دفاع مقدس بازی کرد؟ چون پس از دریافت جایزه‌اش در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، به دفاع از چند ارزش نظام دینی پرداخت؟ چون به قهرمانانی ادای احترام کرد که با فضای فکری طیف سکولار سینمای ایران، فاصله دارند؟

چندی پیش در جشن منتقدین کارگردانی به نام مازیار میری، علیه بازیگر «شیار ۱۴۳»- مریلا زارعی- کنایه‌ای می‌زند و پس از آن فضای شبکه مجازی رنگ اهانت به زارعی را می‌گیرد؟

تردید نکنیم اگر سینمای ایران پیشرفت نمی‌کند و بالندگی نمی‌یابد، اگر سینمای ایران رشد چشمگیری ندارد، به سبب حیات طیف سکولار یاد شده است! طیفی که شعار دموکراسی می‌دهد اما زشت‌ترین رفتارهای مغایر دموکراسی را به نمایش می‌گذارد.

شعار تحمل مخالف می‌دهد اما مخالف را تحمل نمی‌کند. شعار ادب می‌دهد اما تجسم و مصداق بی‌ادبی است! از فرهنگ حرف می‌زند اما ضرب و شتم مخالف را سازماندهی و توجیه می‌کند. از حقوق مردم ایران دم می‌زند اما اعدام یک مفسد اقتصادی در سال جاری را محکوم می‌کند.

از حقوق انسانی قصه‌ها می‌گوید و می‌سازد اما حقوق مردم فلسطین را با ادعای اینکه فرد سیاسی نیستم و در سیاست دخالت نمی‌کنم، منکر می‌شود و از جنایت علیه فلسطین آشفته نمی‌شود!

طیف مخالف نظام دینی، همان اراده‌ای است که یک بازیگر سینمای ایران را به پرتگاه انزوا و نابودی سوق داد. همان اراده‌ای است که یک بازیگر سینما را به جرم عفاف، منزوی ساخت و به گوشه‌ فراموشی راند.

و افسوس که این طیف در لایه لایه دستگاه فرهنگی کشور نفوذ کرده است. از سوی دولت، قدر می‌بیند و یادش می‌رود که در گذشته هنرمندان محبوب دولت را «دولتی» می‌نامید و سرکوب می‌کرد!

برای منزوی کردن طیف دیکتاتور، دو راه وجود دارد:
یک، رسوا کردن عناصر آن:
در جشن منتقدین یک منتقد فیلم به نام جواد طوسی شعار داد «باید دیالوگ کنیم»، «باید تحمل کنیم»! همین فرد چندی پیش زشت‌ترین تعابیر را علیه منتقدان فیلمساز هدف علاقه خود، به کار گرفت!

این فرد آشنا با حقوق و امر قضا، از یک طرف شعار تحمل و دیالوگ می‌دهد اما از طرف دیگر منتقد را صرف منتقد بودن به ناسزا هدف می‌گیرد!

نمایش تناقض گفتار و شعار با رفتار طیف یاد شده، واقعیت وجودی‌شان را برملا می‌کند و آنها را از نگاه‌ها می‌اندازد!

دو- حمایت از عناصر متعهد سینما:
دیکتاتورهای سینما، دارای پول و نفوذ در بدنه دولت‌اند. به راحتی عناصر متعهد را طرد و منزوی می‌کنند. جهانگیر الماسی هفت سال است که بازی نکرده است. چون مواضع‌اش خوشایند صاحبان قدرت در سینما نیست. پس باید رسانه‌های اصولگرا نسبت به گذشته جدی‌تر به حمایت از عناصر متعهد سینمایی مشغول شوند و متعهدان سینما، تشکلی -اگرچه غیررسمی- برای تقویت یکدیگر فراهم سازند!

از نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌گویم زیرا مسئولان فعلی دستگاه فرهنگی دولت، به دلیل مرعوبیت، گویا نمی‌توانند منبع خیر واقع شوند!

طیف هدف اشاره، متاسفانه فربه‌تر شده است. این یعنی نظام دینی برای بهره از سینما در جهت آرمان‌ها و سیاست‌های متعالی به زحمت افتاده است!


منبع:کیهان



برچسب ها :

 دستگیری ۲۶ پسر و ۲۱ دختر در یک پارتی شبانه

 
 
طی چند شب گذشته با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی، پارتی شبانه در یکی از محلات شهر تهران شناسایی و تمامی افراد حاضر دستگیر شدند.
به گزارش دانا، طی چند شب گذشته و با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی، پارتی شبانه در یکی از محلات شهر تهران شناسایی و تمامی افراد حاضر دستگیر شدند.

این پارتی که در حوالی میدان شهید بهشتی تهران در یک منزل مسکونی( ویلایی) برگزار شده بود، توسط عوامل پلیس اطلاعات و امنیت مورد شناسایی قرار گرفت.

ماموران حاضر در محل ضمن بررسی همه جانبه و ارائه گزارش به رده مافوق و دریافت حکم قضایی لازم برای ورود به منزل اقدام به دستگیری ۲۶ نفر پسر و ۲۱ دختر حاضر در این پارتی شبانه کردند.

این افراد که قالبا دارای حالت مستی و ظاهرهایی بسیار زننده بودند در حال رقص و پایکوبی به صورت مختلط دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی به مراجع ذی صلاح قضایی تحویل داده شدند.



برچسب ها :