منوي اصلي
موضوعات وبلاگ
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

اگر از سرهایمان کوه ها بسازند هرگز در کتاب های تاریخ نخواهند خواند "خامنه ای" تنها ماند... ------------------------------------ امام خامنه ای (مدظله العالی) : ای جوانان و ای بسیجیان عزیز ، در هر جای کشور که هستید ، این بصیرت را روز به روز افزایش دهید .
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 1296
بازدید کل : 64429
تعداد مطالب : 735
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا ساعت فلش مذهبی سوره قرآن مهدویت امام زمان (عج)
روزشمار فاطمیه
دعای فرج اوقات شرعی ذکر روزهای هفته ذکر روزهای هفته آیه قرآن پخش زنده حرم حدیث موضوعی
پیج رنک گوگل
دعای فرج
زیارت عاشورا
ابر برچسب ها


[ مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]

[ Designed By Ashoora.ir ]

حضور "حاج قاسم"در راهپیمایی 22بهمن+تصویر

 

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافت.
به گزارش»شیعه نیوز»، مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی در منطقه و جهان داشته است.
 
شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کردند: ملت ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی و غیرقابل مذاکره می‌دانند.
 
 
برپایه این گزارش، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافت.
 
 
انتهای پیام/ س.ع
 
منبع: تسنیم



برچسب ها :

دفن دستخط نصرالله همراه با مادر احمدی نژاد(عکس)

 

سایت باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به همراه پیکر مرحومه سیده فاطمه قادری مادر احمدی نژاد یک برگ از دستخط یادگاری سید حسن نصرالله که بر صفحه اول یک قران مرقوم داشته بود به خاک سپرده شد.

به همراه پیکر مرحومه سیده فاطمه قادری مادر احمدی نژاد یک برگ از دستخط یادگاری سید حسن نصرالله  که بر صفحه اول یک قران مرقوم داشته بود به خاک سپرده شد.




برچسب ها :

اصل ماجراي پاسخ رهبري به نامه‌اوباما چيست؟ 
 

روزنامه وال استريت ژورنال از پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامي به نامه‌اي که رئيس‌جمهور امريکا در اکتبر 2014 به ايشان داده بود، خبر داده است.

به گزارش ايسنا، روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي مدعي شده است: آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران طي هفته‌هاي اخير به نامه‌ باراک اوباما در اکتبر سال 2014 که در آن خواستار همکاري تهران و واشنگتن براي مقابله با نيروهاي داعش شده بود پاسخ داده است.

اين در حالي است که پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئيس‌جمهور امريکا، جديد نيست و بر اساس اخبار بدست آمده، همان زمان محترمانه و البته صريح به نامه اوباما پاسخ داده شده بود.

انتشار خبر نامه اوباما به رهبر انقلاب نيز توسط وال استريت ژورنال انجام شده بود؛ بر اساس گزارش وال استريت ژورنال، اوباما در نامه خود به «امکان همکاري ايران و امريکا در مقابله با داعش» اشاره کرده بود.

رهبر انقلاب قبل از ارسال اين نامه و متعاقب، اظهارنظرهاي شفاهي مقامات امريکايي در گفت‌وگو با مقامات ايراني در خصوص حضور در ائتلاف عليه داعش، جزئيات درخواست مقامات امريکايي در اين زمينه را افشا کرده و مباني و دلايل مخالفت جمهوري اسلامي با حضور در اين ائتلاف را نيز بيان کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب، پس از ارسال نامه رئيس‌جمهور آمريکا، در سخنراني عمومي تلويحا به موضوع اشاره کرده و بار ديگر، با اشاره به زمينه شکل‌گيري گروه‌هاي نظير القاعده و داعش، اهداف اصلي استکبار از تشکيل جريان‌هايي نظير ائتلاف عليه داعش را تبيين کردند:

«جريان «تکفير» - اين چيزي که امروز در عراق و در سوريّه و در برخي از کشورهاي ديگر منطقه بُروز کرده و در واقع با همه‌ي مسلمانها مواجه‌اند، نه فقط با شيعه - ساخته‌ي دست خود استعمارگران است؛ اينها چيزي به نام القاعده، چيزي به نام داعش درست کردند براي مقابله‌ي با جمهوري اسلامي، براي مقابله‌ي با حرکت بيداري اسلامي، منتها دامن خودشان را گرفته است؛ امروز دامن خود آنها را گرفته است. البتّه امروز هم با يک نظر دقيق تحليلي وقتي انسان نگاه ميکند، ميبيند که تلاشي که امروز آمريکا و هم‌پيمانان آمريکا در آنچه «مواجهه‌ي با داعش» اسم گذاشته‌اند - که واقعيّتي ندارد - در اينجا دارند به‌خرج ميدهند، بيش از آنچه تلاش براي نابودکردن نطفه‌ي اين حرکت خبيث باشد، تلاش براي جهت‌دادنِ دشمني‌هاي مسلمانان ميان يکديگر است. سعي ميکنند مسلمانها را به جان هم بيندازند؛ عامل آن را امروز اين گروه جاهل و متعصّب و متحجّر و وابسته قرار داده‌اند والّا هدف همان هدف است؛ سعي آنها اين است که مسلمانان را از دشمن اصلي منصرف کنن




برچسب ها :

اجبار دختران دانش‌آموزان به رابطه نامشروع در انگلیس

تحقیقات نشان می دهد از هر ۱۰ دختر دانش آموز در انگلیس، ۴ نفر مجبور به روابط نامشروع جنسی شده‌اند.

 براساس تحقیقات دانشگاه‌های "بریستل" و "لندشایر مرکزی"، همراه "انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان"، میزان روابط نامشروع اجباری در نوجوانان انگلیسی نسبت به چهار کشور دیگر نظرسنجی شده شامل بلغارستان، قبرس، ایتالیا و نروژ بیشتر بوده است.

به نوشته‌ روزنامه‌ انگلیسی گاردین، این تحقیقات از ۴ هزار و ۵۰۰ کودک دانش آموز و مصاحبه با ۱۰۰ جوان در سراسر این پنج کشور به عمل آمده است.

این تحقیقات همچنین مشخص کرده است از ۵ دانش آموز دختر ۱۳ تا ۱۷ ساله در انگلیس، یک نفر متحمل خشونت‌های فیزیکی و یا ارعاب شده است.

دکتر کریستین بارتر محقق ارشد انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان، این وضع را نتیجه ی حمایت نکردن از نوجوانان می داند.

وی می‌گوید: یافته‌های تحقیقات ما در سراسر اروپا نشان می دهد که خشونت و سوء استفاده، آنلاین و آفلاین، در روابط مردم عامل یک مشکل اصلی است، با این وجود در بسیاری از کشورها به آن توجه نمی‌شود به در پی آن نوجوانان از خدمات مناسب و حمایت چندانی برخوردار نمی شوند.




برچسب ها :

عکس/ خوابیدن احمدی نژاد در قبر مادرش

خوابیدن احمدی نژاد در قبر مادرش



برچسب ها :

تصاویر/ مراسم ختم مادر احمدی نژاد

مراسم ختم والده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان عصر امروز جمعه در شهرک شهید محلاتی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.




برچسب ها :

درباره بازی دوگانه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس
از براندازی تا برد حداقلی
 
فعاليت‌هاي انتخاباتي با احتمال بارش فتنه!
 
 
 
جريان اصلاحات هم‌اکنون به اين اعتقاد رسيده است که توانسته با گذشت 5 سال از فتنه سال 88، بدنه هواخواه خود در خيابان‌ها را بازسازي و حتي بازنمايي کند و لذا اکنون به دنبال يک جرقه است. جرقه‌اي که شايد بايد در جريان انتخابات مجلس دهم زده شود!...
 
 اصلاح‌طلبان حدود ۱۳ سال است که در هيچ انتخاباتي نتوانسته‌اند حائز اکثريت آراي مردم شوند.

اين گزاره که بي هيچ تعارفي اصلاح‌طلبان را با چالش‌هاي جدي در مقابل تمامي ادعاهاي خود مواجه کرده است؛ مي‌رود تا سرنوشتي محتوم را در مقابل اين جريان سياسي قرار دهد و کاري کند که يا آنها مرگ سياسي اصلاحات را اعلام کنند و يا اينکه در حالتي کم احتمال حاضر باشند مانيفست فکري اصلاح‌طلبي را که شامل دودو زدگی با ولايت مطلقه فقيه، تأکيد بر سکولاريزاسيون و زندگي در دهکده جهاني آمريکا، برداشت‌هاي پلوراليستيک از دين و مخالفت با «مقاومت» است را تغيير دهند و اين تغيير را نيز اعلام کنند.

اما عقل سليم سياسي و تدقيق در سابقه رفتاري اصلاح‌طلبان اينطور خبر مي‌دهد که چهره‌هاي اين جريان هرگز چنين کاري نخواهند کرد.

به جاي توجه به خواسته‌هاي اشاره شده اما اين اصلاح‌طلبان هستند که دائم بر اکثريت بودن خود در جامعه تأکيد دارند. براي هر انتخاباتي خود را تعيين کننده فرض کرده و همه نوع رفتاري اعم از شرکت در انتخابات، قهر با انتخابات (مثل انتخابات مجلس نهم) و اعتراض خياباني به نتايج انتخابات (همانند آنچه در سال ۸۸ رخ داد) در پرونده آنها پيدا مي‌شود.

در تمام اين رخدادها و فروضات يک اصل اساسي به روشني قابل فهم است و آن اينکه ژنتيک جريان اصلاح‌طلب هرگز توان آشتي با نظام ولايت فقيه و آرمان‌هاي مؤکد امام راحل را نخواهد داشت و در اين راه چه در قدرت باشد و چه در اقليت محض؛ اما سمت و سوي فعاليت‌هايش متأسفانه باز هم به چيزي به نام براندازي و اسقاط نظام اسلامي ختم مي‌شود.

در راه انتخابات مجلس دهم

اصلاح‌طلبان تقريباً لحظاتي پس از آنکه رئيس جمهور روحاني بر صندلي ساختمان پاستور بعنوان رئيس جمهور تکيه زد؛ ساز خود را براي «انتخابات مجلس دهم» کوک و نواختن را کردند.

نواختني زودهنگام براي انتخابات که اگرچه همه مي‌دانستند اثري جز تلف کردن فرصت‌هاي کشور ندارد و بارها و بارها مورد تقبيح مقام معظم رهبري و فعالان سياسي دلسوز کشور نيز قرار گرفته است اما فهم اين مقوله براي اصلاح‌طلبان نامهم بود و چهره‌هاي اين جريان از دوسال قبل، از اعلام کانديداتوري گرفته تا حتي تعيين تکليف براي هيئت رئيسه مجلس آينده را نيز مورد اشاره قرار دادند.

در تمام طول دو سال گذشته ترجیع‌بند شعارهای اصلي اين طيف سياسي نيز بلوف «ما در اکثريت هستيم» بوده است.

جمله‌اي که البته طي ماه‌هاي اخير وارد فازهاي جديدتري مثل اشاره‌هاي گنگ اصلاح‌طلبان به مفهوم «موازنه اجتماعي»، ناراضي بودن جوانان کشور و همچنين «ضرورت سالم برگزار شدن انتخابات آينده» شده است.

خبري در راه است؟!

آذر منصوري، فعال زن اصلاح‌طلب اخيراً در يادداشتي در روزنامه اعتماد بر مفهوم «انتخابات آزاد» تأکيد کرده است.

احمد پورنجاتي، ديگر فعال اصلاح‌طلب نيز بر «ضرورت رخ‌نمايي بدنه اجتماعي» اين جريان اشاره کرده است.

از گوشه و کنار جبهه اصلاحات نيز کنايه‌هايي مبني بر ضرورت برگزاري انتخابات سالم! به گوش مي‌رسد.

اين گوشه و کنايه‌ها اما وقتي بغرنج‌تر به نظر مي‌رسند که پاي تأکيدات فراوان اصلاح‌طلبان بر مفهوم «موازنه اجتماعي» يا همان قدرت کف خياباني به ميان بيايد.

ماجرا بصورت واضح‌تر خود؛ پس از درگذشت يک خواننده جوان و شرکت تعدادي از مردم و جوانان سوگوار در مراسم تشييع وي آغاز شد.

حضوري که جبهه اصلاح‌طلبان بلافاصله به صحنه شتافته و با ادبيات گوناگوني تأکيد کردند که جمعيت حاضر در اين تشييع را «معترضان» تشکيل داده‌اند!

حميدجلايي‌پور، فعال سياسي اصلاح‌طلب که سابقه شرکت در کنفرانس ننگين برلين را نيز داشت بعدها در همين رابطه گفته بود: «عده‌ای، از ده‌ها هزار! تشییع‌کننده پاشایی درس نمی‌گیرند» و او همان کسي بود که مدتي قبل از وقوع فتنه سال ۸۸ نيز طي يک سخنراني برای تبلیغ و تحسین انقلاب‌هاي رنگي سخن گفته بود.

در صحبت‌هاي کسان ديگري همچون هادي خانيکي، آزادارمکي، ابراهيم اصغرزاده، صالحي اميري و چند اصلاح‌طلب ديگر نيز بر مفاهيمي مثل معترض بودن مشايعت کنندگان تأکيد شده است.

اما حرف‌هاي اساسي‌تر را ۲ نفر ديگر به زبان آوردند. نفر اول کسي بود که روزنامه شرق از وي با عنوان «يک جامعه شناس» ياد کرد. اين فرد در لابه‌لاي صحبت‌هايش با اشاره به حضور عده‌اي در مراسم تشييع خواننده جوان گفته بود: «نمايش، نمايش پاشايي نبود»!
و نفر دوم هم معاون وزير ورزش و جوانان بود که در لابه‌لاي مصاحبه‌اش با روزنامه اعتماد از اين گفته بود که ماجراي پاشايي «يک تست بود».

اکنون شايد آن گوشه و کنايه‌هاي انتخاباتي با اين اشاره‌ها که مشخصاً در حال به رخ کشيدن و تهديد با چيزي به نام «قدرت خياباني» هستند؛ معاني جديدتري را به ذهن القا کند...

فعاليت‌هاي انتخاباتي با احتمال بارش فتنه!

اصلاح‌طلبان طي ماه‌هاي اخير ۲ همايش را برگزار کرده‌اند. همايش اول را حزب وابسته به مهدي کروبي(فتنه‌گر در حصر) يعني حزب اعتماد ملي برگزار کرد و دومي که به «همايش اصلاح‌طلبان» مشهور شد، چند هفته قبل با حضور کثيري از اصلاح‌طلبان صف و البته بدون حضور حلقه اصلي و چهره‌هاي ستاد اصلاح‌طلبان برگزار شد.

شاه بيت دو همايش اشاره شده نيز دو نکته «تأکيد بر فکّ حصر از فتنه‌گران» و «تلاش براي کسب موفقيت در انتخابات مجلس دهم» بوده است.

شاه بيت‌هايي که البته ملحقاتش را در بيرون و با تأکيد کنايه‌وار بر «سالم برگزار شدن انتخابات» و نيز «ضرورت رخ‌نمايي بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان» دريافت کرد.

ملحقاتي که بي‌هيچ شک و شبهه‌اي، اولي بر القاي دوباره تقلّب! تأکيد مي‌ورزد و دومي هم پاي چيزي به نام اغتشاش خياباني! را به ميان مي‌کشد.

با خوانش اين حقايق و مداقّه در آنها بايستي اين تحليل را بيان کرد که اگرچه هنوز جوانب «ضربه فتنه سال ۸۸ به اصلاح‌طلبان» توسط آنها درک نشده و اگرچه «حرارت ۹ دي» هنوز در جان مردم ايران عليه فتنه و فتنه‌گران برافروخته است اما با تمام اين اوصاف، شوربختانه بايد گفت که اصلاح‌طلبان همچنان در حال تفکر پيرامون مفهومي به نام «براندازي» هستند.

با عنايت به گفته‌هاي اشاره شده مي‌توان به روشني دريافت که اين جريان سياسي هم‌اکنون به اين اعتقاد رسيده است که توانسته با گذشت ۵ سال از فتنه سال ۸۸، بدنه هواخواه خود در خيابان‌ها را بازسازي و حتي بازنمايي کند و لذا اکنون به دنبال يک جرقه است. جرقه‌اي که شايد بايد در جريان انتخابات مجلس دهم زده شود!

جالب آنکه رضا صالحي اميري، مدير کتابخانه ملي و از چهره‌هاي اصلاح‌طلب اخيراً در جلسه ماهانه بنياد باران (وابسته به محمد خاتمي) در کنار اشاره به جمعيت حاضر در مراسم تشييع خواننده تازه‌درگذشته؛ از آبستني کشور در زمينه «تحولات قوميتي» هم خبر داده است.

اين نکات وقتي در کنار تأکيد مؤکد اصلاح‌طلبان بر وجود مشکلات معيشتي در ايران و ناراضي بودن مردم از وضعيت مذکور! قرار مي‌گيرد به روشني تحليل بالا را مبني بر تلاش اين جريان سياسي بر ناآرام‌سازي کشور با هر جرقه‌اي اثبات مي‌کند.

برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب همچنين با تلاش مضاعف براي ايجاد احساس گره‌خوردگي معيشت به مذاکرات هسته‌اي و با علم به اينکه مذاکرات هسته‌اي هرگز به سرانجام نمي‌رسد (و فرض بر امضاي چيزي به نام توافق نهايي هم نه تنها تغيير ملموسي در زندگي مردم رخ نمي‌دهد بلکه توافق امضا شده نيز همانند مذاکرات هسته‌اي همين جريان در سال ۸۲ و ۸۳ شکسته خواهد شد)؛ تلاش کرده‌اند در کنار این به‌هم بافتن اشاره شده؛ پاي «موانع»! را به ميان بکشند و اينطور القا کنند که موانعي در فرادست دولت قرار دارند که نمي‌گذارند توافق نهايي هسته‌اي امضا شود و يا اگر امضا شد؛ لااقل دستاوردهايش براي مردم ملموس شود!

بحث «موانع» تاکنون چندين بار در کلام اين افراد و حتي عددي از چهره‌هاي دولتي مورد اشاره قرار گرفته است.

علي خرّم،‌ از ديپلمات‌هاي سابق و از چهره‌هاي نزديک به دولت چند ماه قبل در نشريه اصلاح‌طلب صدا و طي يادداشتي نوشت: «ظرف ۱۰ ماه آثار موفقیت‌های سیاست‌های خارجی در اقتصاد، صنعت و اوضاع اجتماعی پدید آمد و اگرچه با اعمال نفوذ برخی تفکرات، دامنه این موفقیت‌ها نتوانست وسعت یابد»

خرّم البته توضيح نداده بود که منظورش از «برخي تفکرات با نفوذ» که آنقدر قدرتمند هستند که حتي نمي‌گذارند دستاوردهاي مذاکره‌اي دولت! وسعت يابد، چيست؟! اما با اندکي تدقيق در صحبت وي مي‌توان، فهميد که خرّم چه گفت و چه منظوري داشت؟!
اکنون بايد براي تحليل بهتر، تمام اين پدیدارها را در کنار هم قرار داد.

اصرار اصلاح‌طلبان به برخورداري از يک بدنه اجتماعي و تأکيد بر تلاش براي رخ‌نمايي آن، تلاش براي ناراضي سازي مردم از نظام و اشاره‌هاي مشخص آنها به مقولاتي مثل ضرورت فکّ حصر، سخت بودن معيشت! و ايجاد شائبه در انتخابات مجلس دهم!
آيا اکنون واضح‌تر نيست که آنها فقط به دنبال يک جرقه تأثيرگذار هستند؟!

بزن و در رو؛ يا فتنه يا برد حداقلي

يک نکته مهم را نيز نبايد از نظر دور داشت. عاقل‌ترهاي اصلاح‌طلب که عموماً در حلقه ستادي اين جبهه و در نزديکي خاتمي قرار دارند؛ به نيکويي مي‌دانند که ضربه سال ۸۸ به آنها که منجر به حصر خانگي دو تن از فتنه‌گران و حبس و بازداشت تعدادی دیگر و محدوديت فعاليت‌هاي خاتمي شد؛ در صورت تکرار، اثري از آثار اصلاح‌طلبان را بر جاي نخواهد گذاشت.

براي همين است که آنان در تلاش‌هاي جديد خود با دقت بيشتري حرکت مي‌کنند.
در حرکت جديد آنها قرار است اگر هم قصدي براي تشويق به اغتشاش خياباني هست؛ اين قصد بايد به صورت زيرپوستي باشد و مثل سال ۸۸ نيست که چهره‌هاي اين جريان قبل از بروز رخداد، مردم را به حضور در خيابان تشويق کنند.

از سوي ديگر، حلقه ستادي اصلاحات با محوريت خاتمي همانگونه که تلويحاً در صحبت‌هاي کساني همچون رمضان‌زاده، عرب‌سرخي، الويري، مبلّغ، جلايي‌پور و ديگران مطرح شده است؛ به حضور فعال در انتخابات و تلاش براي حضور کمتر چهره‌هاي شاخص اصولگرا در مجلس آتي مي‌انديشند.

آنها به نيکي مي‌دانند که عمده چهره‌هاي مبرّز آنها به دليل ايفاي نقش در فتنه سال ۸۸، تأييد صلاحيت نخواهند شد و براي همين بايد پازل بازي انتخابات مجلس دهم را به‌گونه‌اي طراحي کنند که دو سرٍ برد ـ برد براي آنها داشته باشد.

يا طراحي يک اغتشاش براندازنه که به قول خودشان تست‌هايش انجام گرفته است يا عبور از انتخابات با هزينه‌هاي هرچه کمتر.

البته اين ديدگاه از سوي عددي از اصلاح‌طلبان صف و کساني که در حلقه اصلي جايي ندارند؛ همچون عارف و کواکبيان بخوبي فهم نشده است و آنان در سخنراني‌هاي خود بر تلاش اصلاح‌طلبان بر کسب اکثريت مجلس آينده اصرار مي‌ورزند.

اصراري که البته نه تنها مورد بي‌محلي حلقه اصلي اصلاح‌طلبان قرار گرفته است بلکه به تازگي از سوي وابستگان و اعضاي اين حلقه؛ مسئله تهديد به «تسويه»! نيز مطرح شده تا مخالفان ديدگاه‌هاي ستاد اصلي اصلاح‌طلبان بدانند که نبايد پا را از حد خود فراتر بگذارند.

نگاهي به آينده...

اکنون بايد منتظر ماند و ديد که کداميک از دو سر نقشه اصلاح‌طلبان ستادي محقق مي‌شود...؟! شکل‌گيري اغتشاشات خياباني با جرقه‌اي که مي‌تواند «انتخابات مجلس دهم»! باشد يا عبور آرام و با چراغ‌هاي خاموش از کنار انتخابات مجلس دهم و بعد هم سخن‌سرايي درباره اينکه ما برنده‌هاي واقعي انتخابات هستيم؟!

جالب آنکه به تازگي مؤلفه‌هاي جديدتري نيز به اين بازي اضافه شده و آن حمايت نمادين غرب از اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي است.

در همين زمينه، اخيراً کلوديا روت، نايب رئيس مجلس آلمان به ديدار محمدرضا عارف رفته و در اين ديدار حمايت‌گونه بصورت تلويحي براي عارف و اصلاح‌طلبان آرزو کرده است که در انتخابات مجلس آينده پيروز شوند!

در اينجا اما ذکر چند نکته نيز حائز اهميت به نظر مي‌رسد. نکته اول آن است که تحليل اصلاح‌طلبان از برخورداري از بدنه اجتماعي و کساني که حاضر باشند بخاطر مطالبات طرح شده از سوي اصلاح‌طلبان به خيابان‌ها بريزند؛ تحليل صحيحي نيست.

اصلاح‌طلبان در نظر نمي‌گيرند که چند برابر جمعيتي که در مراسم تشييع خواننده جوان حاضر شد؛ در مراسم تشييع سردار شهيد الله‌دادي و البته نه فقط در تهران که در ۴ شهر ايران حضور پيدا کردند.

آنها همچنين به قدرت روشنگري نظام اسلامي و خواص در قبال دسايس، توطئه‌ها و شبهات واقف نشده‌اند و متوجه اين معنا نيستند که نمي‌توانند برخي شبهات را در ذهن جامعه نهادينه و يا تئوريزه کنند.

«حمايت مردم از نظام اسلامي» و «طرفداري مردم از دين» هم مقوله‌اي است که در محاسبات اصلاح‌طلبان هيچگاه جايي نداشته است.

آنها هيچگاه نتوانستند و نخواهند توانست رخداد بزرگ و يوم‌الله «۹دي» را به درستي تعبير و تفسير کنند.

حمايت نمادين چهره‌هاي غربي و اروپايي از اصلاح‌طلبان براي پيروزي در انتخابات آتي نيز نوع نگاه مردم ايران به اين جريان سياسي را بيش از اين منفی خواهد کرد.



برچسب ها :

طی پیامی صورت گرفت
 

پیام تسلیت امام خامنه‌ای به احمدی‌نژاد


رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی درگذشت والده احمدی‌نژاد را تسلیت گفتند.
 



برچسب ها :

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، در پیامی درگذشت والده دکتر محمود احمدی نژاد را تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، در پیامی درگذشت والده دکتر محمود احمدی نژاد را تسلیت گفت.


متن پیام رییس جمهوری به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انالله و انا الیه راجعون
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
درگذشت والده گرامیتان موجب تأثر و تألم گردید. اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی و خانواده محترم صمیمانه تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن مادر مومنه و پرهیزگار رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان بویژه جنابعالی صبر و اجر مسألت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
انتهای پیام/




برچسب ها :

نرم افزار 32 تاثير نماز (موبایل)

در این نرم افزار 32 تاثیر نماز آمده و یک بسته ی کامل را در مورد تاثیر نماز به بازدید کنندگان ارائه داده است که برخی از ان ها عبارت اند از : 

تاثير نماز بر عفونت هاي تنفسي ... تاثير نماز بر بيماري هاي دهان و دندان ... تاثير نماز بر بيماري هاي پوستي ... و ...

 

برای دانلود اینحا کلیک کنید




برچسب ها :

احادیث نبوی و علوم آن

 
 

عنوان

نام نویسنده

توسل و رد شبهات

یوسف احمد دجوی مصری

وهابیت و تبرک

علی اصغر رضوانی

خدای مجسم وهابیان

علی اصغر رضوانی

تأویل صفات خدا

علی اصغر رضوانی

دیدگاههای دو خلیفه

نجاح الطائی

غدیر شناسی

محمد دشتی

چهارده قرن با غدیر

محمدباقر انصاری

بلندترین داستان غدیر به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن

محمدرضا انصاری

اسرار غدیر: گزارش تحلیلی از واقعه غدیرخم متن کامل و مقابله شده خطبه غدیر

محمدباقر انصاری

نقش امامت در زندگی انسانها نقش امامت در زندگی انسانها

حمید فتاحی

پاسخ به شبهات در شبهای پیشاور

نیره‌السادات صانعی

در مکتب اهل بیت علیهم السلام

عباسعلی اختری

مجموعه گفتمان های مذاهب اسلامی (دفتر اول)

محمدتقی فخلعی

مصحف در روایات و اخبار

علامه سید مرتضی عسکری

مجموعه: نماز وضو در کتاب و سنت وضو در کتاب و سنت

آیت الله جعفر سبحانی

جبر و تفویض

علامه سید مرتضی عسکری

توسل به پیامبران خدا و تبرک به آثار ایشان

علامه سید مرتضی عسکری

فرقه شناسی شیخیه

 

آداب مناظره و گفت و گو در اصول دین

آیت الله سید علی حسینی میلانی

احادیث ساختگی، بررسی و نقد احادیثی که در ترتیب خلفا و فضایل آن‌ها آمده است

آیت الله سید علی حسینی میلانی

احادیث منزلت

آیت الله سید علی حسینی میلانی

اصول کافی- جلد 1

شیخ کلینی

افضلیت علی علیه السلام

عبدالفتاح عبدالمقصود

الاحتجاج

احمد بن علی طبرسی

الاختصاص

محمد بن ابراهیم نعمانی

الارشاد

شیخ مفید

الاستبصار

شیخ طوسی

التوحید

شیخ صدوق

الخصال

شیخ صدوق

الفبای شیعه و سری از اسرار آل محمد (ص)

سلیم بن قیس هلالی

امالی شیخ صدوق

شیخ صدوق

امالی شیخ مفید

شیخ مفید

با پیشوایان هدایت‌گر، نگرشی نو به شرح زیارت جامعه کبیره

آیت الله سید علی حسینی میلانی

بحار الانوار

علامه مجلسی

تاریخ حدیث پیامبر

علامه سید مرتضی عسکری

تحریم دو حکم حلال

آیت الله سید علی حسینی میلانی

تحف العقول

حسن بن شعبه حرّانی‏

حدیث ثقلین

آیت الله سید علی حسینی میلانی

حدیث ولایت

آیت الله سید علی حسینی میلانی

حدیث کساء در کتب معتبر مکتب خلفا و مکتب اهل بیت(ع)

علامه سید مرتضی عسکری

خطابه‌ی غدیر

محمد باقر انصاری

خلافت ابوبکر در ترازوی نقد

آیت الله سید علی حسینی میلانی

داستان سپاه یمن، سخنی در اثبات ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام و نفاق خالد بن ولید

آیت الله سید علی حسینی میلانی

دستبردی در حدیث ثقلین

آیت الله سید علی حسینی میلانی

سنت پیامبر یا سنت خلفا؟!، واکاوی مفهوم و سند حدیث «به سنت من و سنت خلفای راشدین تمسک جویید»

آیت الله سید علی حسینی میلانی

صحیح بخاری و مسلم در ترازوی نقد

آیت الله سید علی حسینی میلانی

غدیر، آخرین جایگاه اعلام عمومی

آیت الله سید علی حسینی میلانی

من لا یحضره الفقیه-الجزء الثالث

شیخ صدوق

نگاهی به آیه‌ی ولایت

آیت الله سید علی حسینی میلانی

نگاهی به تفسیر آیه‌ی مباهله، پژوهشی در تفسیر و شأن نزول آیه‌ی مباهله

آیت الله سید علی حسینی میلانی

نگاهی به حدیث سد الابواب

آیت الله سید علی حسینی میلانی

نگاهی به حدیث غدیر

آیت الله سید علی حسینی میلانی

نگاهی به حدیث منزلت

آیت الله سید علی حسینی میلانی

ولایت علی (ع) در قرآن کریم و سنت پیامبر

علامه سید مرتضی عسکری

چشمه‌ی حیات

 

چگونگی نماز ابو بکر به جای رسول خدا صلّی الله علیه وآله

آیت الله سید علی حسینی میلانی

کمال الدین و تمام النعمه

شیخ صدوق




برچسب ها :

شهید محمدعلی رهنمون؛
 
نماز جماعت در عروسی!
 
 

شنیده بودیم نماز جماعت و اول وقت برایش اهمیت دارد، ولی فکر نمی کردیم این قدر مصمم باشد!

 

صدای اذان که بلند شد، همه را بلند کرد؛ انگار نه انگار عروسی است، آن هم عروسی خودش!

 

یکی را فرستاد جلو، بقیه هم پشت سرش، نماز جماعتی شد به یاد ماندنی.

 

 

رزمندگان شمال

 

 




برچسب ها :

سردار علی فردوس؛
سرداری که بعثی‎ها برای سرش جایزه گذاشته بودند +تصاویر
او آزاده و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس است که سه مقام شامخ رزمندگی، جانبازی و در نهایت اسارت در مسیر پاسداری از نظام اسلامی را با هم دارد.
 

 

به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، سردار علی فردوس آزاده و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس است که سه مقام شامخ رزمندگی، جانبازی و در نهایت اسارت در مسیر پاسداری از نظام اسلامی را با هم دارد و آوازه حماسه‎اش در کنار سایر رزمندگان چنان پیچیده بود که حتی دشمن نیز او را شناسایی کرده و برای سرش جایزه تعیین کرده بودند. برای آشنایی با زندگی جهادی فردوس، دقایقی همکلامش شدیم که ماحصل آن را تقدیم حضورتان می‌کنیم.


قدم در مسیر مجاهدت را از چه زمانی برداشتید؟

مثل خیلی از جوانان مسجدی قبل از انقلاب، در مسجد رودگر محله که مسجدی قدیمی و قلب شهر بابل است با انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) آشنا شدم. رساله امام که درمنزل عمه‌ام بود را مطالعه می‌کردم و به همراه پسرعمه‌ام شهید حجت‌الله بابازاده که از دانشجویان دانشگاه فنی بابل بود، در تظاهراتی که به مناسبت اربعین آقامصطفی خمینی فرزند امام (ره) برپا شد شرکت کردم که ساواک دانشجویان را دستگیر و زندانی کرد و من فرار کردم. آن زمان 14 سال داشتم.

 


چه خاطره‌ای از مبارزات انقلابی دارید؟

خانواده ما مذهبی بودند. روبه‌روی خانه ما سینما بود مادرم بسیار مذهبی بود و اجازه نمی‌داد تلویزیون ببینیم یا به سینمای قبل از انقلاب برویم. زمان شروع انقلاب در بابل بودم که مرحوم آیت الله هادی روحانی نماینده ولی فقیه در مازندران هر شب ماه مبارک رمضان سخنرانی می‌کرد. ساواک ایشان را دستگیر کرد. من و شهید احمد جغتایی کنار شهربانی سخنرانی ضبط شده مرحوم آیت‌الله روحانی را روی بلندگو گذاشتیم و مأموران شهربانی شهید جغتایی را دستگیر کردند و من فرارکردم و برای اینکه مأموران را بترسانم، هندوانه‌ای تهیه کردم و داخل خودروی گارد شهربانی انداختم. مأموران مرا تعقیب کردند اما توانستم فرار کنم. بعد به تهران رفتم و خانه پسرعمه‌ام مخفی شدم.


بعد از انقلاب چطور فعالیتتان را ادامه دادید؟

پنج روز بعد از انقلاب عضو کمیته شدم. سال59 از طریق بسیج وارد جبهه شدم و در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران بودم. درعملیات بازی دراز حضور داشتم که در آن عملیات چشم راستم را از دست دادم بعد از آن وارد دژبانی سپاه شدم. همچنین در درگیری با منافقین نقش فعال داشتم اسمم بر سر زبان‌ها افتاده بود منافقین چندین بار می‌خواستند مرا ترور کنند. یکبار بعد از مجروحیت در جبهه، وقتی به بابل آمدم سه نفر از منافقین در چهارراه ضرابپوری بابل به سمت ما تیراندازی کردند که 11تیر به دو دستم و10 تا تیر به شهید اسماعیل‌زاده و آقای یوسف‌نژاد از دوستانم خورد و شهید اسماعیل‌زاده بر اثر جراحات سال63 شهید شد و یک فرزند او هم در عملیات والفجر6 مفقود‌الاثر شد.

 


بعداز مجروحیت باز به جبهه برگشتید؟

بله، اولین بار نبود که مجروح می‌شدم. البته کمی بعد در سال 63 به اسارت درآمدم. یادم رفت بگویم که پیش از این وقایع وارد خط پدافندی گیلان‌غرب شده بودم و در عملیات فتح‌المبین شرکت کردم که شهید محمود خاک سار از سرداران و نیروهای خوب زمان حاج احمد متوسلیان را آنجا ملاقات کردم. ایشان همیشه می‌گفت یا خمپاره روی دوشم بنشیند، یا روی پیشانی‌ام که جایگاه سجده است. اتفاقاً درعملیات فتح المبین تیری به پیشانی‌اش خورد و به آرزویش رسید.


شهید خاک سار قبلش در عملیات شوش مجروح شده بود. در عملیات گیلان‌غرب فرمانده گروهان بود. در پنج قدمی عراقی‌ها بود که ترکش خورد اما یک آخ نگفت. منافقین او را کنارخیابان چنان زده بودند که چند ماه نمی‌توانست غذا بخورد و بالاخره در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید. او همیشه شیرینی به جبهه می‌آورد و می‌گفت این شیرینی شهادت است.

 


از خاطرات دوستان شهیدتان بگویید؟

یکی از دوستانم شهید یوسف سجودی بود که فرمانده گردان تیپ 8 نجف بود. دوست و همرزم دیگرم شهید سید حسین گلریز بود که قبل ا‌ز شهادت محافظ آیت الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران بود. به مردم می‌گفت من یک شهیدم. او خیلی با‌بصیرت بود. زمان بنی‌صدر مخالف بنی‌صدر و طرفدار شهید بهشتی بود. در عملیات بیت‌المقدس پایگاه شهید نصر آن موقع نیروهای گیلان و مازندران پخش می‌‌شدند که برای اولین بار فرمانده گروهان یک من بودم و گروهان 2 شهیدگلریز فرماندهش بود. کمی بعد عملیات بیت‌المقدس شروع شد که چند تا عراقی را اسیرکرد. یک اسیر که نارنجک دستش بود روی شهید گلریز انداخت زمانی که هنوز جان در بدنش بود به رزمنده‌ها می‌گفت به من دست نزنید. در حال خواندن قرآن بود که جان داد و به شهادت رسید. مزارش در آرامگاه معتمدی بابل زیارتگاه مردم شهید‌پرور است و هرکس حاجتی از زیارت مزارش می‌گیرد.

 


در عملیات محرم شهیدی بود به نام شهید مزدستان که بعدها فرمانده گردان صاحب‌الزمان شد. او قبل از عملیات پابرهنه شد کفش را روی گردنش انداخت و گفت می‌خواهم مثل حر شهید شوم و طی دو عملیات ارتفاعات موسیان را با همراهی رزمندگان فتح کردند و تلفات سنگین در جاده شهرک زبیداد به دشمن وارد کردند. بعد از عملیات محرم تمام تیپ‌های سپاه تبدیل به لشکر شدند و تیپ کربلا تبدیل به لشکر 25 کربلا شد.


گویا شما در عملیات‌های متعددی شرکت داشتید، روند رزمندگی‌تان چطور ادامه یافت؟

بنده درعملیات والفجریک هم حضور داشتم که با همکاری لشکر 7 ولی‌عصر ارتفاعات 175متری که ارتفاع سختی بود را گرفتیم. در عملیات محرم هم بودم که دشمن در این عملیات از ما تلفات سنگین گرفت و دست راست ما شهید ناصر بهداشت فرمانده گردان حمزه سیدالشهدا(ع) شهید شد. بعد از عملیات والفجریک باز به خط جفیر(طلائیه)برگشتیم و وارد عملیات والفجر4 در مریوان شدیم. در اینجا خوب است از شهید 14 ساله محمد زربیانی یاد بکنم؛ پیک تیپ‌یک کربلا که به ایشان سرباز کوچک امام‌زمان(ع) می‌گفتند.

 

ایشان کمی قبل از شهادت خواب دوستش شهید اصحابی را دیده بود که در باغ زیبایی است. روز بعد می‌خواستم او را به خط بفرستم که گفتند دارند در ارتفاعات پنجوین تک می‌زنند و شهید زربیانی سوار ماشین شد و تیرتانک مستقیم به سرش خورد و به شهادت رسید. بعد از آن آمدیم وارد عملیات والفجر6 شدیم که خیلی عجله‌ای انجام شد و گفتند دشمن را باید مشغول کنیم تا عملیات خیبر در طلائیه و جزیره مجنون انجام بشود. سردار شهید ذبیح اللهی در همین عملیات والفجر6 شهید شد و رزمندگان شمال دهلران منطقه چیلات عملیات انجام دادند و لشکر مازندران مقابل سپاه چهارم عراق ایستاد و رزمنده‌ها درطلائیه عملیات خیبر را انجام دادند.

 


چطور به اسارت درآمدید؟

بعد از 11 ماهی که از عملیات والفجر6 و خیبر گذشت، در شناسایی منطقه سومار در کنار شهید طوسی بودیم. قبل از اینکه به شناسایی بروم در چادر بودم که شهید تیموریان گفت تو اسیر می‌شوی. حدود 10 دقیقه بعد شهید طوسی مأموریتی داد و گفت نباید از آن با کسی صحبت کنی. در ادامه گفت: دیشب خواب پیامبر(ص) را دیدم که چهار تا سیب را به دو نفر داد و خوردند. دو نفر دیگر نصفه گذاشتند. کمی بعد به اتفاق شهید حسن ناطق و شهید اصغری و آقای حسین عباسعلی‌پور راه افتادیم. دشمن به ما کمین زد. چهار نفربودیم دو نفر شهید شدند و من و عباسعلی‌پور به اسارت درآمدیم. چند بار می‌خواستند ما را بکشند که سعادت شهادت نداشتیم و بالاخره بعد از شش سال اسارت آزاد شدیم.


گویا با اسم خاصی دربین بعثی‌ها معروف بودید؟

در رادیو عراق مرا با اسم مستعار «علی موحد» می‌شناختند و نمی‌دانستند علی فردوس هستم. همان کسی که او را ژنرال یک چشم خمینی می‌گفتند و برای سرم جایزه گذاشته بودند. در اسارت خودم را سرباز معرفی کردم. 28دی ماه 63 اسیر شدم و با مرحوم ابوترابی زمان اسارت بودیم. بعد از شش سال اسارت بعثی‌ها سال69 به همراه اسرا آزاد شدم. بعد از اسارت وارد سپاه شدم و الان بازنشسته هستم.

 

جوان


 




برچسب ها :

پیش بینی سردار سلیمانی از آینده داعش

 
سردار قاسم سلیمانی گفته است که پایان عمر داعش نزدیک است.

  فرمانده سپاه قدس این تحلیل را در یک سخنرانی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان بیان کرده و گفته است: با توجه به شکست های سنگینی که داعش و سایر گروه های تروریست در عراق و سوریه متحمل شده اند، مطمئن هستیم که این گروه ها به پایان عمر خود نزدیک شده اند.

منبع:  شفقنا




برچسب ها :

پاسخ هایی که قابل تامل است؛

پاسخ جوانان انگلیسی به نامه رهبر انقلاب + فیلم

در فیلم پیش رو پاسخ چند تن از جوانان انگلیسی به برخی پرسش های موجود در نامه رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
 نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، با واکنش های مختلفی در سطح جهان مواجه شده و مورد توجه بسیاری از جوانان و اندیشمندان قرار گرفته است. در فیلم پیش رو که در شهر لندن تهیه شده است، پاسخ جوانان انگلیسی به برخی از سوالات رهبر انقلاب که در این نامه درباره اسلام، نحوه و میزان آشنایی با این دین از جوانان پرسیده شده است که مطالب قابل تاملی را بیان می کنند.
 
 

پاسخ جوانان انگلیسی به نامه رهبر انقلاب | دانلود فیلم 

پخش فیلم با کیفیت متوسط:

پاسخ جوانان انگلیسی به نامه رهبر انقلاب | دانلود فیلم 

دانلود فیلم با حجم کم




برچسب ها :

اقامه نماز توسط موحدی کرمانی

تصاویر مراسم تشییع مادر احمدی‌نژاد/ مشایی و جوان‌فکر در میان حاضران

اسفندیار رحیم‌مشایی، علی‌اکبر جوان فکر، غلامحسین الهام، محمدعلی رامین، مجتبی ثمره‌هاشمی و سعید مرتضوی از حاضران در این مراسم بودند.
عماریون: مراسم تشییع پیکر مادر محمود احمدی نژادی صبح امروز در شهرک محلاتی تهران برگزار شد. برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صراط، در این مراسم که با حضور چهره های سیاسی ، مسئولان و دوستداران رییس جمهور سابق برگزار شد، آیت الله موحدی کرمانی بر مرحومه سیده فاطمه قادری نماز خواند.

اسفندیار رحیم‌مشایی، فریدون عباسی، علی‌اکبر جوان فکر، غلامحسین الهام، مرتضی تمدن،‌ صادق خلیلیان، سیدمحمد حسینی، محمدعلی رامین، مجتبی ثمره‌هاشمی و سعید مرتضوی از حاضران در این مراسم بودند.

تصاویر این مراسم را رسانه های نزدیک به احمدی نژاد منتشر کرده اند:




برچسب ها :

پیام سید حسن خمینی به احمدی نژاد در اینستاگرام

سید حسن خمینی نوه امام راحل در پیامی به محمود احمدی نژاد درگذشت مادر وی را تسلیت گفت.

به گزارش عصرایران متن این پیام که در صفحه اینستاگرام سید حسن خمینی منتشر شده به این شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه غفران واسع و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سید حسن خمینی




برچسب ها :

برپایی نماز جماعت در یک بوتیک تهرانی +عکس

 
 
حتما در اطراف میدان انقلاب تهران فروشگاه لباس قصر آینه را دیده اید. این مغازه حدود سه دهه است به مدیریت حاج مصطفی اداره می شود.
به گزارش مشرق، با وجود اینکه روز ۲۲ بهمن از آن روزهای شلوغ و پرکار لباس فروشی بود اما با این حال حاج مصطفی با شنیدن صدای اذان دست از کار کشیده و روانه مسجد می شود. اما متوجه می شود که سه چهار مسجدی که در نزدیکی مغازه وجود دارد بسیار شلوغ شده و جایی ندارند.

این شلوغی باعث نمی شود که حاج مصطفی از نماز جماعت دست بکشد و بلافاصله محیطی را در فروشگاهش خلوت کرده و موکتی پهن می کند. حالا تنها نیاز به یک امام جماعت داشت که آنهم در میان جمعیت راهپیمایان پیدا شد.





برچسب ها :

کتابخانه معصومین

 
 
 
 

ردیف

پیامبر اسلام، حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)

مؤلف

1

چهل داستان و حدیث از پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم)

عبداللّه صالحى

2

 زندگی نامه پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم)

------------------

ردیف

حضرت امیر المومنین (علیه السلام)

مؤلف

1

فروغ ولایت

 آیه الله شیخ جعفر سبحانی

2

غدیر على صفايى حائرى

3

(خلاصه الغدیر) غوصی در اقیانوس بی کران علامه امینی

4

اشعاری تقدیم به پیشگاه مولی الموحدین ------------------

ردیف

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث فاطمی(س)

عبداللّه صالحى

2

آئينه ايزد نما حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها حكيم ربانى و عارف صمدانى حضرت آيت الله محمد رضا ربانى
3 فاطمه سلام الله علیها گلواژه آفرينش سيد ضيا‌ء مرتضوى
4 فاطمه عليها سلام الگوى حيات زيبا  محمد جواد مروجى طبسى
5 در مکتب فاطمه سلام الله علیها دكتر على قائمى
6 نماز و عبادت فاطمه زهرا سلام الله عليها عباس عزيزى
7

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار
 
زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد اول

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
8

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار
 
زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد دوم

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
9

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار

زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد سوم

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
10

فاطمة الزهرا عليهاالسلام

علامه امينى

ردیف

حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و حدیث زندگانی امام حسن (علیه السلام) عبداللّه صالحى

2

صلح امام حسن (علیه السلام) سيد عبدالحسين شرف الدين
مترجم :
حضرت آيه الله
سيد على خامنه اى

3

صحیفه الحسن(علیه السلام) جواد قيومى اصفهانى

ردیف

حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

مؤلف

1

امام حسین (علیه السلام) از زبان شهید مطهری

عباس عزيزى

2

اسرار عاشورا (جلد 1و2 )

سيد محمد نجفى يزدى

3

داستان هایی از زمین کربلا

 ر - يوسفى

4

درسی که حسین (علیه السلام) به انسان ها آموخت

شهيد سيد عبد الكريم هاشمى نژاد

5

درس ها و عبرت های عاشورا در عرصه رفتار سیاسی

------------------

6 پیام های عاشورا و خطر تحریف

شهيد مطهرى

ردیف

حضرت امام زین العابدین (علیه السلام)

مؤلف

1

 امام زین العابدین (علیه السلام) ،جمال نیایشگران

 احمد ترابى

2

شرحی بر دعاهای صحیفه سجادیه آية الله حاج شيخ حسن ممدوحى

ردیف

حضرت امام محمد باقر(علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث از زندگانی باقر العلوم(علیه السلام)

عبدالله صالحی

2

زلال معرفت (پژوهشى در زندگانى امام محمد باقر عليه السلام )

محمد باقر طاهرى

3

با امام باقر عليه السلام در سايه قرآن

سيد عليرضا جعفري

4

عصر ظهور در كلام امام باقر علیه ‏السلام

كریم حیدرى نهند

ردیف

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)

مؤلف

1

مناظرات امام جعفر صادق (علیه السلام) و شاگردان ایشان

------------------

ردیف

حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث زندگانی موسی بن جعفر(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

2

 زندگانی تفصیلی امام موسى بن جعفر(علیه السلام)

------------------

ردیف

حضرت علیّ بن موسی الرّضا (علیه السلام)

 مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث

عبداللّه صالحى

2

قرآن کریم از منظر امام رضا(علیه السلام)

 آية الله جوادى آملى دام ظله

3

كتابشـناسى امام هشتم (علیه السلام) ------------------

4

كتب منسوب به امام رضا(ع) ------------------

ردیف

حضرت جوادالائمّه (علیه السلام)

 مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث

عبداللّه صالحى

2

معرفی شخصیت امام جواد (علیه السلام)

-------------------

3

سیره زندگانی و اخلاقی جواد الائمّه (علیهم السلام) -------------------

ردیف

امام علی النقی (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث زندگانی امام هادی(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

ردیف

حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حديث زندگانی امام عسگری(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

ردیف

حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه شریف)

مؤلف

1

نقد فیلم های آخر الزمانی ------------------

 

ردیف

پیامبر اسلام، حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)

مؤلف

1

چهل داستان و حدیث از پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم)

عبداللّه صالحى

2

 زندگی نامه پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم)

------------------

ردیف

حضرت امیر المومنین (علیه السلام)

مؤلف

1

فروغ ولایت

 آیه الله شیخ جعفر سبحانی

2

غدیر على صفايى حائرى

3

(خلاصه الغدیر) غوصی در اقیانوس بی کران علامه امینی

4

اشعاری تقدیم به پیشگاه مولی الموحدین ------------------

ردیف

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث فاطمی(س)

عبداللّه صالحى

2

آئينه ايزد نما حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها حكيم ربانى و عارف صمدانى حضرت آيت الله محمد رضا ربانى
3 فاطمه سلام الله علیها گلواژه آفرينش سيد ضيا‌ء مرتضوى
4 فاطمه عليها سلام الگوى حيات زيبا  محمد جواد مروجى طبسى
5 در مکتب فاطمه سلام الله علیها دكتر على قائمى
6 نماز و عبادت فاطمه زهرا سلام الله عليها عباس عزيزى
7

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار
 
زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد اول

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
8

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار
 
زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد دوم

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
9

ترجمه و تحقيق از جلد 43 بحارالانوار

زندگاني حضرت زهرا (عليهاالسلام ) - جلد سوم

علامه محمد باقر مجلسي
مترجم و محقق:
محمد روحاني زمان آبادي
10

فاطمة الزهرا عليهاالسلام

علامه امينى

ردیف

حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و حدیث زندگانی امام حسن (علیه السلام) عبداللّه صالحى

2

صلح امام حسن (علیه السلام) سيد عبدالحسين شرف الدين
مترجم :
حضرت آيه الله
سيد على خامنه اى

3

صحیفه الحسن(علیه السلام) جواد قيومى اصفهانى

ردیف

حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

مؤلف

1

امام حسین (علیه السلام) از زبان شهید مطهری

عباس عزيزى

2

اسرار عاشورا (جلد 1و2 )

سيد محمد نجفى يزدى

3

داستان هایی از زمین کربلا

 ر - يوسفى

4

درسی که حسین (علیه السلام) به انسان ها آموخت

شهيد سيد عبد الكريم هاشمى نژاد

5

درس ها و عبرت های عاشورا در عرصه رفتار سیاسی

------------------

6 پیام های عاشورا و خطر تحریف

شهيد مطهرى

ردیف

حضرت امام زین العابدین (علیه السلام)

مؤلف

1

 امام زین العابدین (علیه السلام) ،جمال نیایشگران

 احمد ترابى

2

شرحی بر دعاهای صحیفه سجادیه آية الله حاج شيخ حسن ممدوحى

ردیف

حضرت امام محمد باقر(علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث از زندگانی باقر العلوم(علیه السلام)

عبدالله صالحی

2

زلال معرفت (پژوهشى در زندگانى امام محمد باقر عليه السلام )

محمد باقر طاهرى

3

با امام باقر عليه السلام در سايه قرآن

سيد عليرضا جعفري

4

عصر ظهور در كلام امام باقر علیه ‏السلام

كریم حیدرى نهند

ردیف

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)

مؤلف

1

مناظرات امام جعفر صادق (علیه السلام) و شاگردان ایشان

------------------

ردیف

حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث زندگانی موسی بن جعفر(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

2

 زندگانی تفصیلی امام موسى بن جعفر(علیه السلام)

------------------

ردیف

حضرت علیّ بن موسی الرّضا (علیه السلام)

 مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث

عبداللّه صالحى

2

قرآن کریم از منظر امام رضا(علیه السلام)

 آية الله جوادى آملى دام ظله

3

كتابشـناسى امام هشتم (علیه السلام) ------------------

4

كتب منسوب به امام رضا(ع) ------------------

ردیف

حضرت جوادالائمّه (علیه السلام)

 مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث

عبداللّه صالحى

2

معرفی شخصیت امام جواد (علیه السلام)

-------------------

3

سیره زندگانی و اخلاقی جواد الائمّه (علیهم السلام) -------------------

ردیف

امام علی النقی (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حدیث زندگانی امام هادی(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

ردیف

حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام)

مؤلف

1

چهل داستان و چهل حديث زندگانی امام عسگری(علیه السلام)

عبداللّه صالحى

ردیف

حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه شریف)

مؤلف

1

نقد فیلم های آخر الزمانی ------------------



برچسب ها :

کتاب شیوه دعوت به نماز

نویسنده:محسن قرائتی

برای دانلود کلیک کنید




برچسب ها :

نماز راهی به سوی رستگاری

كتابهاي زير را مي توانيد بخوانيد(بدون دانلود)

 منبع:سايت تبيان

آثار نماز و پاداش نمازگزاران آثار مادي و معنوي نماز
آثار نماز نخواندن آثار گوناگون مسجد آثار فرهنگى، اجتماعى و تربيتى نماز جم...
آثار ذكر در سازندگي روحي و اخلاقي 3  آثار تربيتى نمازجعفر فكرى آثار تربيتى نماز
  آثار اخروي نماز  آثار و فوايد دعا آخرين نمازِ اولين نمازگزار
آخه حالا چه وقت نماز بود؟ آداب ركوع و سجود آداب كامل مصلي
آداب مسجد آداب نماز (1) آداب نماز (2)
آداب نماز (3) آداب نماز (4) آداب نماز آيات
آداب نماز جماعت آداب نماز جمعه آداب و شرايط دعا
آداب وضو آرامش بي انتها در پيشگاه پروردگار آسيب شناسي گرايش جوانان به مساجد ونما...
آموزش نماز مسئوليّت والدين است آنجا كه خواب از مناجات بهتر است آنچه پس از نماز مى سزد
آنچه شايسته نمازگزار نيست آيا مي توان نماز را به فارسي خواند؟ ابعاد و آثار نماز جمعه از نگاه مقام ...
اثر تربيتي نماز احاديث پيامبر (ص) در خصوص نماز   احكام نماز
 احكام مقدمات نماز احكام نماز احكام نماز 1
احكام نماز 2 احكام نماز 3 احکام سفر
احکام نماز جماعت از رساله امام خميني ... احکام نماز عيد فطر و قربان از رساله ا... احکام نماز قضا از رساله امام خميني (ر...
اذان ، نداي آسماني و ملكوتي اذان: جملات مخصوص براى اعلام وقت نماز... اذكار نماز
اذكروني اذكركم ارتباط گرايش جوانان به نماز با هنجاره... ارتباط گرايش جوانان به نماز با هنجاره...
ارتباط گرايش جوانان به نماز باهنجارها... ارزش و عظمت نماز ارزيابي و آسيب شناسي نقش رسانه ها در ...
ارزيابي و آسيب شناسي نقش رسانه ها در ... ارزيابي و آسيب شناسي نقش رسانه ها درگ... اركان اعتقادي و عبادي اسلام، به‏ويژه ...
 از خدا چه بخواهيم؟ از ژرفاي نماز از كجا بدانيم نمازمان قبول شده؟

 

پرتوي از اسرار نماز پرسشي درباره نماز پرواز با نماز
پنجاه مورد از نشانه هاي خدا و زيبايي ... پنجگاه نماز مزديسنا در شبانه روز پوشانيدن بدن و شرايط لباس نمازگزار
پيش گفتار پيشگيرى از افسردگى با نماز صبح پيشگيري از افسردگي با نماز صبح
پيشگيري از افسردگي با نماز صبح پيوند زكات و نماز در اسلام تأثير نماز بر انسان در سيره و سخن پيا...
تأثير نماز بر ثبات شخصيت تأثير نماز بر گناهان انسان تأثيرپذيري معماري مسجد از تحولاتاجتما...
تاثير نماز ، بر سلامت رواني كودكان تاثير نماز بر آرامش عضلات تاثير نماز بر احساس امنيت رواني
تاثير نماز بر اختلال شخصيت اسكيزوئيد تاثير نماز بر اختلال شخصيت پارانوئيد تاثير نماز بر اختلال شخصيت نارسيتيك
تاثير نماز بر اختلالات هيستريك تاثير نماز بر اعتياد تاثير نماز بر افزايش طول عمر
تاثير نماز بر ايمني حواس تاثير نماز بر بيماري آسم تاثير نماز بر بيماري افسردگي
تاثير نماز بر بيماري فشار خون تاثير نماز بر بيماريهاي اضطرابي تاثير نماز بر بيماريهاي پوست
تاثير نماز بر بيماريهاي روح گناهان تاثير نماز بر بيماريهاي روح گناهان تاثير نماز بر بيماريهاي مقاربتي
تاثير نماز بر پيشرفت درمانها تاثير نماز بر تلقين هاي سازنده رواني تاثير نماز بر حافظه و تمركز حواس
تاثير نماز بر خود شكوفائي تاثير نماز بر درمانهاي راز وارانه تاثير نماز بر روي بدن نمازگزار
تاثير نماز بر زخمهاي گوارشي تاثير نماز بر وسواس هاي فكري تاثير نماز بر وسواس هاي عملي
تاثير نماز بر عفونتهاي گوارشي تاثير نماز بر عفونت هاي تنفسي تاثير نماز بر عفونت كليه و مجاري ادرا...
تاثير نماز بر شيوع خودكشي تاثير نماز بر شياطين تاثير نماز بر شادابي جسم و روان
تاثير نماز بر سلامت جسمي كودكان تاثير نماز بر سكته هاي قلبي ومغزي تعقيبات و نوافل
تسبيح موجودات عالم تسبيح حضرت زهراء س ترك نكردن نماز حتّي در صحنه جنگ
تجلّى وحدت تبيين حكم امام (قدس سره) ب... تاريخ وجوب نمازهاى تجلى نماز در سيره بزرگان
تارك نماز نبايد محبوب باشد تاثيرنماز بر انحرافات جنسي تاثير نمازبر جلوگيي از خودكشي

 

تعليم نماز و وضو 2 تغيير قبله، فائده و اثرات آن، واعتراض... تفسير اذان از لسان گهربار اميرالمومني...
تفاوتهاى زن و مرد در نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز   تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تفسير نماز تفسير نماز تفسير نماز
تهجد و شب زندهداري توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نما... توجه به عبادت و ذکر گامي در جهت کسبتق...
جايگاه مسجد در اسلام جشنواره نماز و نيايش جلوههايي از عظمت و نورانيت نماز
چرا خداوند با ابراهيم(ع)دوست شد؟ چرا نماز بخوانيم؟ چرا نماز به زبان فارسى نه ؟
چرا نماز يکي از بهترين راههاي عبادت خ... چراغي براي روشني داخل قبرها چگونه مي توان ميان جوان و نماز پيوندآ...
چند پرسش و پاسخ درباره نماز چهل حديث از پيامبر اعظم ص در بارهنماز... چهل حديث نماز
چهل داستان در باره نماز و نماز گزاران... چهل نكته پزشكي پيرامون نماز چيزهايى كه نماز را باطل مى كند
حجة الاسلام شفتى حضور قلب در نماز حضور قلب در نماز
حضور قلب در نماز حضور قلب در نماز حضور قلب در نماز
حضور قلب در نماز حضور قلب در نماز از ديدگاه عالمان ربا... حضور قلب در نماز از ديدگاه عالمانربان...
حضور قلب در نماز از ديدگاه عالمانربان... حقيقت نماز حقيقت نماز قسمت اول
حقيقت نماز قسمت پنجم حقيقت نماز قسمت چهارم حقيقت نماز قسمت سوم
خصال تربيتي نماز خشوع در نماز خاطره هاي نماز
خاطرات امام خميني و نمازجهاد با نفس حكمت و فلسفه نماز حكمت و فلسفه نماز
حكمت و فلسفه دعا حكم نماز و روزه در قطبين حكم ترجمه در نماز از نظر مذاهب اسلامي...
حقيقت نماز قسمت ششم    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
 



برچسب ها :

دانلود کتاب با موضوع نماز

 

موضوعات این کتابها :
نماز در كلام امام خمينى (ره ) ، نماز در كلام مقام رهبرى آيت الله خامنه اى ، آداب نماز ، نماز از ديدگاه فرزانگان و انديشمندان ، نماز اول وقت ، نمازهاى : جماعت - جمعه ، نماز شب ، حضور قلب در نماز ، تعقیبات نماز ، فلسفه عبادات ، آثار و برکات نماز ...

دانلود کتاب از ژرفای نماز از آیت الله خامنه ای / حجم : 164 کیلوبایت / PDF

40 داستان درباره نماز و نمازگزاران / نویسنده : یدالله بهتاشی / حجم : 349 کیلوبایت / PDF

آشنایی با نماز / نویسنده : حجت الاسلام قرائتی / حجم : 174 کیلوبایت / PDF

از ژرفای نماز / نویسنده : حجت الاسلام قرائتی / حجم : 163 کیلوبایت / PDF


راز نماز / نویسنده : حجت الاسلام قرائتی / حجم : 301 کیلوبایت / PDF


پرتویی از اسرار نماز / نویسنده : حجت الاسلام قرائتی / حجم : 769 کیلوبایت / PDF

نماز خوبان / حكايات و داستانهايى از دانشمندان و فرزانگان / حجم : 100 کیلوبایت / HTML

نماز راز دوست/ نویسنده : على رستمى / حجم : 172 کیلوبایت / HTML

 




برچسب ها :

مناصب دولتی برخی و چالش رانت اطلاعاتی

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
 
«در سبد مشاوران وزرا و اعضای کابینه یازدهم البته، تنوع بسیاری به چشم می‌خورد؛ از اقتصاددان و تاجر و استاد دانشگاه گرفته تا شاعر و فیلم‌ساز و ورزشکار، اما در این میان، وزنه تاجران و فعالان اقتصادی از سایر حوزه‌ها سنگین‌تر است. این هم خوب است و هم بد. از این منظر که ممکن است رانت‌های اطلاعاتی، پول‌های بادآورده‌‌ای را نصیب عده‌ای کند و از سوی دیگر، این افراد، چم و خم‌های اقتصاد را بهتر می‌دانند و برایش، راهکار اجرایی دارند، پس این انتصابات، حرکت بر لبه تیغ است و باید با مراقبت صورت گیرد.»

به گزارش تابناک، کم نیستند خصوصی‌هایی که اکنون از اتاق بازرگانی راهی دولت شده‌اند و در قامت مشاوران اعضای کابینه حسن روحانی، از طالقانی و وزرا به پاستور رفته‌اند؛ جدیدترین‌شان هم حسن-ن دبیرکل اتاق بازرگانی ایران است که به تازگی از سوی ولی‌الله سیف، به سمت مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی منصوب شده است. البته او سمت دیگری هم در جریان انتخابات اتاق‌های بازرگانی از سوی رئیس پارلمان بخش خصوصی دریافت کرده و آن هم، عضو هیئت نظارت بر انتخابات اتاق تهران است.
تابناک می‌افزاید: برآوردها حکایت از آن دارد تعداد فعالان اقتصادی که از اتاق بازرگانی ایران و تهران و بعضا برخی شهرستان‌ها به دولت کوچ کرده‌اند، حداقل بیش از ۳۰ مورد است، این در حالی است که آنها همچنان به تجارت وکسب و کار خود ادامه می‌دهند و شاید بیش از آنکه حضور در جلسات دولتی برایشان پوزیشن خاصی را به همراه داشته باشد، رانت اطلاعاتی که از این میان نصیبشان می‌شود و در جریان تصمیمات آتی دولت قرار می‌گیرند. به هر حال، اکنون این افراد حلقه امین دولت شده‌اند و راهی جز قرار گرفتن در معرض دریافت این اطلاعات ندارند، اما دولت باید مراقبت‌های لازم را از این موضوع داشته باشد تا مبادا سوءاستفاده‌ای از این ناحیه صورت گیرد.

این گزارش می‌افزاید: برخی مشاوران رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران هم به حلقه معاون و صاحب‌منصبان دولت پیوسته‌اند که از جمله آنها، مسعود نیلی است که هم‌اکنون مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور است که پیش از آن، به سمت مشاور اتاق بازرگانی تهران منصوب شده بود و هم‌اکنون نیز روزهای دوشنبه، در کنار برخی دیگر از اقتصاددانان در مرکز بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران حضور می‌یابد و در آنجا، تحقیقات و پروژه‌های مطالعاتی اتاق را راهبری می‌کند. فرد دیگر، اکبر کمیجانی، قائم مقام فعلی کل بانک مرکزی است که بعد از انتصابش از سوی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، روانه دولت یازدهم شده است و اکنون مباحث ارزی و بانکی را پیگیری و تا حدودی سیاست‌گذاری می‌کند.

اما در این میان، اعضایی هم هستند از هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و ایران که اکنون از سوی وزرا و اعضای کابینه، حکم مشاوره‌ گرفته‌اند، نمونه آنها نیز کم نیست. از جمله محسن بهرامی ارض‌اقدس که البته در دوران وزارت محمد شریعتمداری بر وزارت بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی، سمت معاون وزیری را یدک می‌کشید، اما او پس از اتمام کار دولت هشتم، راه اتاق بازرگانی را در پیش گرفت و به جمع فعالان اقتصادی دولتی پیوست که کار خصوصی می‌کنند و به جمع هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پیوست. بهرامی هم‌اکنون در حلقه مشاوران دولت یازدهم قرار گرفته و البته با حکمی از سوی محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشاور او شده است.

تابناک می‌نویسد: البته این تمام داستان نیست و لیست بلند بالایی که از بخش خصوصی به دولت رفته‌اند یا از دولت به بخش خصوصی آمده‌اند، افراد دیگری را هم در خود جای داده است. نمونه آن، محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است که اکنون به سمت رئیس صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده است. یا مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران که از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، به سمت نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران منصوب شده است. یا احمد میدری که عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه اتاق ایران است و در سال ۹۱ از سوی محمد نهاوندیان، رئیس آن روزهای اتاق ایران، به این سمت منصوب شده و اکنون معاون علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بابک دربیگی هم که عضو دیگر شورای سیاستگذاری ماهنامه اتاق ایران است، از سوی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است. البته او در جریان فعالیت‌های انتخاباتی کنونی یکی از ائتلاف‌های بزرگ برای ورود به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی این ائتلاف را با حفظ سمت خود در وزارت ارشاد، راهبری می‌کند.



برچسب ها :

بفرمایید این هم رفراندوم!

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
 
در فرمول حکیمانه «نرمش قهرمانانه»، سهم «نرمش» به اندازه کافی- و شاید هم بیشتر - ادا شده است و اکنون نوبت به «قهرمانی» رسیده است. و اینکه، مردم در مذاکرات هسته‌ای پیش‌روی از تیم مذاکره‌کننده که آنان را فرزندان انقلاب می‌دانند انتظار صلابت دارند و...
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان و در تحلیل راهپیمایی باشکوه مردم در ۲۲ بهمن نوشت:«برتولت برشت» می‌گفت «می‌توان برای یک‌بار به همه دروغ گفت و می‌شود برای همیشه به یک نفر دروغ گفت، اما نمی‌شود برای همیشه به همه دروغ گفت.». اشاره برتولت برشت به این واقعیت در شرایط خاص دوران حیات وی (۱۸۹۸ تا ۱۹۵۶) یعنی نزدیک به ۶۰ سال قبل بوده است که هنوز «عصر انفجار اطلاعات» آغاز نشده بود و جاده اطلاع‌رسانی به قول نظریه‌پردازان موسوم به «اصحاب فرانکفورت» جاده یکطرفه و تحت مدیریت غرب بود. امروز اما هیچ رخدادی در هیچ نقطه‌ از نگاه دیگران مخفی نمی‌ماند و یا دستکم این که نمی‌تواند مانند گذشته، برای مدتی طولانی پنهان بماند.

روز یکشنبه هفته جاری - ۱۹ بهمن‌ماه ۹۳- رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش با اشاره به اظهارات چند روز قبل دیوید کوهن، یکی از مقامات آمریکایی که گفته بود؛ «تحریم‌های اقتصادی دست ایران را بسته است، آنها گیر افتاده‌اند و تیم مذاکره‌کننده ایران با دست‌های بسته در مذاکرات حاضر می‌شود»! خطاب به وی - بدون ذکر نام - فرمودند؛ «در روز ۲۲ بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟...»

دیروز مردم با حضور حماسی و چند ده میلیونی خود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آرزوهای بارها اعلام شده آمریکا و متحدانش را به قول حضرت امام(ره)، زیرگام‌های استوار خود لگدمال کردند و با شعارهایی نظیر «ما‌انقلابی‌هستیم»، «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، «نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت»، «نرمش کافی است، قهرمانی کنید» و خروش سراسری «مرگ‌بر آمریکا» بر ایستادگی خود در مقابل زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌های نظام سلطه جهانی تاکید ورزیدند و در عمل نشان دادند حق با رهبر معظم‌انقلاب است که «دست‌های ملت بسته نیست و آن طرفی که گیر افتاده، آمریکاست» و... در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛

۱- طی نزدیک به ۳۰۰ سال گذشته که دنیا شاهد چند انقلاب بزرگ بوده است- از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۹ میلادی تاکنون - هیچ انقلابی را نمی‌توان آدرس داد که در گذر زمان به تدریج کمرنگ نشده و نهایتا به یک «خاطره تاریخی» تبدیل نشده باشد و در این میان فقط - تاکید می‌شود فقط به فقط - انقلاب اسلامی در ایران است که نه تنها در گذر ایام رنگ نباخته بلکه علی‌رغم توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های بی‌وقفه دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنان، بر دامنه و ژرفای آن افزوده شده است و به قول حضرت آقا آنان که توهم کمرنگ شدن انقلاب اسلامی درگذر زمان را می‌پراکنند باید به این پرسش پاسخ بدهند که، اگر چنین است، چرا دشمنی‌های نظام سلطه با ایران اسلامی نه فقط کاسته نشده بلکه همه روزه شتاب و دامنه بیشتری یافته است؟ و به گفته امام راحل(ره) خطاب به آمریکا؛ «اگر می‌گوئید اتفاق مهمی نیفتاده است، پس چرا اینهمه هیاهو می‌کنید»؟!

و این اظهارنظر از «ایمانوئلوالرشتاین» جامعه‌شناس بلند آوازه آمریکایی که از قضا، به جمهوری اسلامی ایران کمترین علاقه‌ای ندارد، نیز خواندنی است. والرشتاین می‌‌گوید؛ تحقیقات و بررسی‌های من- و نه تحلیل و تفسیر وی- نشان می‌دهد که تمامی دکترین‌ها - گفتمان‌ها و نسخه‌های حکومتی- بعد از پدید آمدن به مرور رنگ باخته و نهایتا از میدان بیرون رفته‌اند، غیر از دکترین «ولایت‌فقیه» ]امام[خمینی که نه فقط کمرنگ‌تر نشده بلکه در گذر زمان بر اهمیت آن افزوده شده و ملت‌های دیگر را به خود جذب کرده است.

۲- در تمامی طول تاریخ چند صد سال اخیر، هیچ انقلاب و نظام برخاسته از آن را نمی‌توان یافت که بعد از پیروزی، حتی برای یک‌بار هم به مردم و ملت‌های تحت پوشش خود اجازه داده باشد با حضور میدانی درباره مقبولیت و یا مشروعیت آن اظهارنظر کنند و البته، برخی از کشورها، سالگرد انقلاب و یا سالگرد روی کار آمدن نظام حکومتی خود را به گونه‌ای تشریفاتی و با برپایی مراسم دولتی و نه مردمی، آنهم در مقیاس یک مراسم رسمی و کم‌دامنه، جشن گرفته‌اند. و اما، در همه جهان- تاکید می‌شود همه جهان- تنها انقلاب اسلامی ایران و نظام برخاسته از آن است که سالگرد پیروزی آن با حضور توده‌های چند‌ده میلیونی مردم گرامی داشته می‌شود و ملت با حضور همه ساله پرشورتر از سال قبل، وفاداری خود به انقلاب و نظام را اعلام می‌کنند و بر مقبولیت و مشروعیت آن تاکید می‌ورزند. حتی زیر بمباران‌ها و موشک‌پرانی‌های دشمن و یا شرایط خاص جوی نظیر برف، باران، سرمای سخت و...

۳- سه سال قبل، «دبورا سالامون» نویسنده و تحلیل‌گر صاحب‌نام روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشته بود «ما آمریکایی‌ها طی ۳ دهه گذشته درباره ایران به خودمان دروغ گفته‌ایم. رسانه‌های آمریکایی براساس یک توافق نانوشته از پوشش خبری درباره واقعیت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب خودداری کرده‌اند و در تحلیل رخدادهای این کشور انقلابی و مسلمان به گفته‌ها و نوشته‌های طیفی از مخالفان ایران در داخل و خارج مراجعه کرده‌اند و این در حالی است که مخالفان جمهوری اسلامی به جای انعکاس واقعیت‌ها، رویاهای تحقق نیافته خود را درباره ایران بازگو می‌کنند و نتیجه آن که امروز با ایرانی روبرو هستیم کاملا متفاوت با تصویری که از آن ارائه کرده‌ایم و در چالش با ایران به چاهی افتاده‌ایم که خود حفر کرده‌ایم».

«توماس فریدمن» سرمقاله‌نویس مشهور روزنامه نیویورک‌‌تایمز اظهارات همکار خود را تائید کرده و می‌نویسد؛ «ما در تحلیل ایران به جای درک آنچه توده‌ها می‌خواهند به سراغ گروههای مخالف جمهوری اسلامی رفته‌ایم، گروههایی که ساخته و پرداخته خودمان بودند، تصور ما این بود که انقلاب‌اسلامی ایران هم مانند سایر انقلاب‌ها بعد از مدتی‌ به دو بخش موافق و مخالف تبدیل می‌شود و با یک جریان مردمی روبرو خواهیم شد که از انقلاب ترجمه‌ای همراه و همساز با آمریکا خواهد داشت و می‌توانیم با حمایت از این جریان باردیگر ایران خارج شده از بلوک غرب را به این اردوگاه برگردانیم و از این واقعیت غافل بودیم که مخالفان انقلاب ایران در مقایسه با توده‌های طرفدار انقلاب تا چه اندازه کوچک و غیرقابل محاسبه هستند».

۴- مردم دیروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حماسی و چندده میلیونی در سراسر کشور بر باورهای عمیق خود به آموزه‌های اصیل انقلاب اسلامی و پیوند خویش با امام راحل(ره) و خلف حاضر او تأکید ورزیدند و این‌بار، باز هم گسترده‌تر و پردامنه‌تر از هر سال...

اکنون می‌توان به وضوح و بدون کمترین ابهامی نتیجه گرفت که؛
الف: حتی اگر رسانه‌های غربی و عبری و عربی هم واقعیت حماسه بزرگ دیروز و خواسته‌ها و مطالبات صریحا اعلام شده مردم را برای افکارعمومی ملت‌های خود سانسور کنند، مقامات سیاست‌ساز آمریکا و متحدانش به یقین پیام دیروز ملت را دریافت کرده و از این واقعیت غیرقابل انکار باخبر شده‌اند که مردم ایران یکپارچه و یکصدا در مقابل زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌های آنان ایستاده و خواهند ایستاد، بنابراین به طور طبیعی کفه خود را در چالش‌های مختلف کم‌وزن‌تر از ایران اسلامی ارزیابی‌ می‌کنند. این واقعیت بایستی از سوی مسئولان محترم کشورمان در هر سطح و جایگاهی که هستند مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود و از موضع برتر در مقابل حریف ظاهر و حاضر شوند.

ب: مردم با شعارهای برخاسته از شعور «مرگ بر آمریکا» نشان دادند که همصدا با امام راحل(ره) و خلف حاضر او، آمریکا را دشمن اصلی و غیرقابل‌اعتماد می‌دانند و بر این باورند که به قول حضرت امام(ره) باید هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند و از کینه‌توزی‌های آن غافل نباشند. بنابراین هیچکس حق ندارد، خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شود و یا آمریکا را «کدخدای جهان»! تلقی کرده و گشایش اقتصادی و سیاسی را در جلب‌نظر آمریکا! بداند!

ج: برخلاف آنچه مقامات و رسانه‌های آمریکا و متحدانش در شیپورهای فریب خود می‌دمند و سران و اصحاب وطن‌فروش فتنه در پی القای آن هستند، مردم این مرز و بوم در باورهای خود به اسلام و انقلاب و نظام و آموزه‌های آن یکپارچه و همصدا می‌باشند و سلیقه‌های متفاوت سیاسی فقط در این بستر واحد تعریف می‌شوند، نتیجه آن که؛ دنباله‌های داخلی دشمنان بیرونی در حلقه توده‌های عظیم مردم قابل تعریف نیستند که برخی به غفلت و شماری به حیلت، نظر دشمن پسند این گروه کم شمار و اندک را از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارند به عنوان دیدگاه و نظر بخشی از ملت قلمداد کرده و برای این ورشکستگان به تقصیر در پست‌های مدیریتی نظام، سهمی قائل باشند.

د: توده‌های چند ده میلیونی مردم در حماسه حضور دیروز، دیدگاه و نظر خود را درباره چالش‌ هسته‌ای و مذاکرات پیش‌روی به وضوح و بدون‌ کمترین ابهامی بیان داشتند و رفراندوم مورد نظر رئیس‌جمهور محترم با شفافیت و صراحتی مثال‌زدنی و ماندگار صورت پذیرفت. نتیجه این رفراندوم آن که؛ حاضر نیستند امتیاز نقد بدهند و وعده‌های «نسیه» تحویل بگیرند. راه‌کار گشایش اقتصادی را در مراجعه به ظرفیت‌های داخلی - اقتصاد مقاومتی - می‌دانند و نه در چالش هسته‌ای، اگرچه با شعار «نه تحریم، نه‌ذلت ، مذاکره‌با‌عزت» از مذاکره به شرط حفظ عزت نظام رویگردان نیستند ولی معتقدند در فرمول حکیمانه «نرمش قهرمانانه»، سهم «نرمش» به اندازه کافی- و شاید هم بیشتر - ادا شده است و اکنون نوبت به «قهرمانی» رسیده است. و اینکه، در مذاکرات هسته‌ای پیش‌روی از تیم مذاکره‌کننده که آنان را فرزندان انقلاب می‌دانند انتظار صلابت دارند و...

۵- حمل تصاویر و پلاکاردهایی در حمایت از حزب‌الله، مقاومت فلسطین، انقلابیون یمن و... در حماسه حضور دیروز، تاکیدی بود بر تکثیر ایران اسلامی و تبدیل ملت‌های مسلمان به امت اسلامی که این خواست مردم باید در سیاست خارجی مسئولان محترم جایگاه ویژه خود را داشته باشد.



برچسب ها :

آمریکا باید از سلاح‌های مرگبار ایران بترسد

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
 
ایران با داشتن موشک‌های سجیل و خلیج‌فارس، زیردریایی‌های غدیر، سامانه «اس-۳۰۰» و «حزب‌الله» لبنان می‌تواند از نقاط ضعف ارتش آمریکا بهره‌برداری کند و واشنگتن که صاحب بزرگ‌ترین ارتش دنیاست باید از این ابزارهای ایران بترسد.

«زاخاری کک» تحلیلگر آمریکایی در وبسایت آمریکایی تحلیلی «نشنال اینترست» درباره «۵ سلاح جنگی ایران که آمریکا باید از آنها بترسد»، نوشت: «بعد از جنگ سرد تاکنون هیچ کشوری مانند ایران، آمریکا را به چالش نکشیده است. از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و آمریکای لاتین، ایران هرگز هیچ فرصتی را برای محدود کردن نفوذ آمریکا از دست نداده است.»

وی هشدار داد: «گرچه آمریکا قدرتمندترین نیروی نظامی جهان را در اختیار دارد اما این نیروی نظامی نقاط ضعفی دارد که ایران می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند.»

نویسنده درباره دکترین نظامی کشورمان نوشت: «دکترین نظامی ایران بر مبنای بازدارندگی و بر اساس سه نوع قابلیت تدوین و اجرا می‌شود؛ زرادخانه موشکی رو به توسعه، جنگ دریایی نامتقارن - به‌خصوص تهدید به بستن تنگه هرمز - و گروه‌های شبه نظامی غیردولتی.» ایران برای اجرای دکترین فوق از سامانه‌های تسلیحاتی متعددی استفاده می‌کند اما در این میان ۵ ابزار ذیل از اهمیت حیاتی برخوردارند: ۱- موشک‌های «سجیل» (سجیل۱ و سجیل۲) ۲- زیردریایی‌های سری «غدیر/قادر» ۳- موشک‌ ضد کشتی «خلیج‌ فارس» ۴- حزب‌الله لبنان ۵- سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰». زاخاری کک سپس در توصیف زیردریایی‌های ایران می‌نویسد: «شاید بزرگ‌ترین قدرت بازدارندگی ایران این باشد که می‌تواند عبور نفت از تنگه هرمز را تهدید و مختل کند. در حدود ۲۰ درصد از نفت جهان باید برای رسیدن به بازارهای جهانی از این تنگه عبور کند.

وی در تشریح اهمیت زیردریایی‌ها برای ایران در خصوص بستن تنگه هرمز به عمق کم اکثر نقاط خلیج فارس اشاره کرده و می‌افزاید که نفتکش‌ها و کشتی‌های جنگی که می‌خواهند از خلیج فارس عبور کنند فقط می‌توانند از آبراهه‌های مشخص، قابل پیش‌بینی و معدودی عبور کنند که ایران به راحتی می‌تواند با زیردریایی‌های خود آنها را هدف قرار دهد.

این تحلیلگر آمریکایی با اشاره به اینکه «ایران انواع مختلفی از زیردریایی را در اختیار دارد»، اضافه کرد: «اما ناوگان رو به گسترش زیردریایی‌های ۱۵۰ تنی کلاس «غدیر/قادر» در هرگونه درگیری می‌توانند (سلاح) مرگبار باشند. نویسنده این مقاله در بخش بعدی، موشک بالستیک ضد کشتی «خلیج فارس» را «بخش ارزشمند دیگری از قابلیت‌های نامتقارن دریایی ایران» توصیف کرده و افزوده است: «این موشک سوخت جامد ومافوق صوت که بر اساس موشک «فاتح ۱۱۰» طراحی و ساخته شده است، به یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی مجهز است و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. ویژگی این موشک‌ها مافوق صوت بودن و خط سیر آنهاست.»

به عقیده این کارشناس و روزنامه‌نگار آمریکایی، «حزب‌الله»‌ لبنان چهارمین سلاح ایران است که آمریکا باید از آن بترسد. کک در این باره نوشت: «نفوذ به لبنان یک هدف کاملا استراتژیک برای ایران است و حزب‌الله در این خصوص یک «سلاح جنگی» چند منظوره و کاربردی در زرادخانه ایران محسوب می‌شود.»

نویسنده نشنال اینترست، نوشت: «بعد از تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، ایران از حزب‌الله برای تعلیم شبه‌نظامیان شیعه در عراق استفاده کرد. همچنین گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌دهد حزب‌الله در تعلیم شورشیان «حوثی» در «یمن» نیز دست داشته است. حضور حزب‌الله در حمایت از «بشار اسد» در سوریه از سال ۲۰۱۱ نیز بسیار قابل توجه بوده است.»

منبع: کیهان



برچسب ها :

تشکر صهیونیست‌ها از یک شبکه فارسی‌زبان

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
 
رسانه‌های صهیونیستی از شبکه انگلیسی-بهایی «من و تو» تشکر کردند.

به گزارش جام نیوز، نشریه انگلیسی «تایمز» با انتشار یک گزارش ویژه، از خوش‎خدمتی‎های شبکه «من‎وتو» به صهیونیست‌ها تقدیر کرد؛ خوش‎خدمتی‎هایی که تازه‎ترین نمونه‎اش، تولید و پخش مستندی تحت عنوان «پیشوای آلمان» به کارگردانی «رها اعتمادی» است.

«تایمز» از نشریات وابسته به شاخه بریتانیایی «نیوزکورپوریشن» است که از سال ۱۹۸۱ میلادی در مالکیت «روپرت مرداک» سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی- استرالیایی قرار دارد.

انتشار گزارش فوق در نشریه متعلق به مرداک، حاکی از تعمیق پیوند مدیران تلویزیون لندنی «من ‎و تو» با مافیای رسانه‎ای صهیونیسم جهانی است و تولید مستند «پیشوای آلمان» در این شبکه، به نوعی ادای دین نسبت به صهیونیست‌ها ارزیابی می‌شود.

البته این اولین باری نیست که شبکه یادشده به بهانه‎های مختلف به اسرائیل خوش‎خدمتی می‎کند. به‌طور سیستماتیک، پوشش جنایات اسرائیل و گروه‎های تروریستی دست آموز موساد از خط قرمزهای «من و تو» به حساب می‎آید. این تلویزیون فارسی زبان با یاد کردن از «داعش» با عناوینی مانند انقلابیون، گروه جهادی، دولت اسلامی و... رویکرد جانبدارانه خود را علنی کرده و در واقع تبدیل به تریبون اسرائیل و تروریست‎های وابسته به این رژیم شده است. همین امسال، کیوان عباسی که مدیر یک شبکه قاچاق زنان به آمریکای شمالی و مدیر «من و تو» است، از عقد قرارداد همکاری با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی خبر داد.




برچسب ها :

سرقت جايزه اسکار چارلي چاپلين در پاريس!

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
 
یکی از جایزه‌های اسکار چارلی چاپلین که بالغ بر یک میلیون یورو ارزش داشت، به سرقت رفت.
به گزارش واحد مرکزی خبر،رسانه‌های اروپا اعلام کردند سارقان جایزه اسکار افتخاری را که در سال ۱۹۲۹ به چارلی چاپلین اعطا شده بود و در ساختمان یک شرکت در پاریس نگهداری می‌شد، ربودند.

به نوشته مطبوعات فرانسه، ارزش این تندیس کوچک که با یک لایه نازک طلای بیست و چهار عیار پوشیده شده بود، بالغ بر یک میلیون یورو است. سارقان همچنین چند خودکار متعلق به ستاره سینمای صامت را با خود بردند. ارزش هر یک از این خودکارها نیز نزدیک به ۸۰ هزار یورو برآورد شده است. یک منبع نزدیک به این پرونده اعلام کرد سارقان کاملا از شرایط موجود در شرکت و محل نگهداری این اشیای گرانبها آگاهی داشتند و به هیچ چیز دیگر دست نزدند. بنا به اعلام رسانه‌های فرانسه، دادستانی پاریس مسئولیت تحقیق درباره این سرقت را به واحد مبارزه با خرابکاری محول کرده است.



برچسب ها :

جاسوس‌ها «سلام» نمی‌دهند!

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
 
سال ۱۳۷۴بود. یاد می‌آورم روزی را که در دفتر یک مجله سینمایی، ناخواسته شنونده گفت‌وگوی یک فیلمبردار مشهور سینما با همکار سینمایی‌اش بودم. او می‌گفت :
«چرا فکر می‌کنیم که غربی‌ها به فیلم‌های سیاه جایزه می‌دهند؟!»

باید از او پرسید: «چرا فکر نکنیم که غربی‌ها تنها به فیلم‌های سیاه جایزه می‌دهند؟!»

نگاهی کنیم به فهرست فیلم‌های ایرانی که در جشنواره‌های گوناگون خارجی، هدف تحسین قرار گرفته اند.

جدای از جشنواره‌های کم اهمیت مانند جشنواره‌های هندی و کره‌ای و ترکیه‌ای، در کدام جشنواره مطرح و در کدامین آیین مشهور سینمایی، فیلمی از سینمای ایران درخشیده است که آن فیلم، تصویری جذاب از ایران ارائه کرده است؟

در کدام فیلم هدف تحسین در فرامرزها و در قالب جشنواره‌ای مشهور، فیلمی به نمایش درآمده است که گویای دستاوردهای استراتژیک مردم ایران است؟ کدام فیلم تحسین شد که در آن، مردم ایران متمدن و اخلاق‌گرا معرفی شده اند؟ یک فیلم هم نمی‌توان مثال زد! یک فیلم!

این عبارت که «سینمای ایران در فرامرزها درخشیده است»، تنها و تنها یک «دروغ» آگاهانه و ناآگاهانه است که بر زبان برخی منتقدین و سینماگران ساختارگرا جاری می‌شود. دروغی که بی‌سوادی سیاسی و اوج بی‌بصیرتی برخی از اهالی فرهنگ این مرز و بوم را به رخ می‌کشد!

وقتی یک فیلم متعهدانه، برپایه آموزه‌های دینی ، یک فیلم منصف درباره واقعیت و اقتدار ایران و ایرانی، در جشنواره‌های غربی ، مجال نمایش و تحسین نمی‌یابد، چگونه باید این جشنواره‌ها را غیرسیاسی و صرفا هنری قلمداد کرد؟

وقتی تمام همت جشنواره‌های یادشده سرکوب فرهنگی ملت بزرگ ایران با تمسک به فیلم‌های سیاه ایرانی است، چرا باید در شکلی «احمقانه» حرف از بالندگی سینمای ایران در آن سوی مرزها زد؟!

آثاری که در ایران به دلایلی و از همه مهم‌تر به دلیل «غیر جذاب» و «سیاه» بودن، «مخاطب و تماشاگر» ندارند، آیا نمونه سینمای ملی، ارزشمند و فاخراند؟

آیا اساسا فیلم بدون مخاطب ، «سینما» است؟ مصداق «هنر» است؟ چرا هر فیلم سیاه - که مخاطب را برنمی‌انگیزد - تنها داوران جشنواره‌های غربی را شگفت زده می‌کند؟

مضحک است؛ ۷۰ میلیون ایرانی، قدرت درک فیلم «خوب» را ندارند و فقط اجنبیان جشنواره گردان و برخی اهالی نقد و سینمای داخلی، توفیق درک ارزش‌های ناگفته برخی فیلم ها - و اتفاقا سیاه - را درمی یابند!

جشنواره‌های غربی مانند «کن» یا مانند «برلین»، با نوع انتخاب و تحسین‌شان، ثابت کرده‌اند جز به اهداف سیاسی ضددینی و علیه استقلال کشورها، نمی‌اندیشند.
وقتی فیلم چندش‌آور «زندگی ادل» یا «آبی گرم‌ترین رنگ است» ساخته «عبداللطیف کشیش» در جشنواره شصت و ششم کن به عنوان اثری برگزیده معرفی شد، برخی منتقدین با اشاره به همزمانی برپایی جشنواره کن با تصویب قانون آزادی عمل همجنس‌گرایان در فرانسه، از سیاسی بودن انتخاب کن خبر دادند. مگر جز این است؟

وقتی جشنواره برلین برای بزرگداشت یاد یک مستندساز درجه چندم ایرانی تنها به دلیل جرم ضد امنیتی وی در ایران، صندلی خالی می‌گذارد، مگر می‌توان به فرهنگی بودن «برلین» و دوری آن از سیاست و سیاست پیشگی، حکم داد؟!

این جشنواره‌ها ادعای سیاسی ندارند اما کاملا سیاسی رفتار می‌کنند. پرچم سیاست ورزی به دست نگرفته‌اند اما در همان زمینی توپ می‌زنند که طراحان و استراتژیست‌های سیاسی برای آنان تعریف و تعیین کرده اند.

جشنواره‌ای چون برلین از مجرم ضدامنیتی ایرانی حمایت می‌کند و می‌گوید «حمایت من منشا فرهنگی دارد و در چارچوب احترام به آزادی بیان واندیشه» است.

اگر چنین است؛ کارگزاران برلین توضیح دهند که چرا وقتی «دیه دونه» فرانسوی مخالف صهیونیستم ، به دست دولت لاییک فرانسه، از فعالیت سینمایی و تاتری منع می‌شود، غیرت فرهنگی برلین نشینان ، برانگیخته نمی‌شود، یک صندلی به یاد دیه دونه ی رنگین پوست در جشنواره برلین، نهاده نمی‌شود و مقدس برشمرده نمی‌گردد؟!

قتل عام هزاران انسان بی‌گناه در عراق و سوریه و . . . مگر خبر از انحطاط فرهنگی نمی‌دهد؟ مگر احساس انسان را جریحه‌دار نمی‌کند؟ مگر بین قربانیان تروریسم «دولتی – صهیونیستی» و تروریسم تکفیری هدف حمایت غرب، هنرمندان نبودند و نیستند؟
چرا جشنواره‌ای چون برلین و. . . سکوت کرده است؟ چرا به یاد قربانیان انحطاط فرهنگی، صندلی و یادمان برپا نمی‌شود؟!

جشنواره شصت و پنجم برلین، فیلم یک سینماگر ضعیف ایرانی را که از نگاه دستگاه قضایی کشور ایران، مجرم ضد امنیتی است، نمایش می‌دهد و آن را «بزرگ» می دارد! چرا؟

فیلم درجه سوم « تاکسی» چه ویژگی‌ای دارد که سایر تولیدات یک ساله اخیر سینمای ایران بی‌بهره از آن ویژگی‌هاست؟! آیا بهتر از «تاکسی» فیلمی نبود؟ آیا فیلمسازی بهتر از سازنده تاکسی برای برلین شناخته شده نیست؟ پاسخ پرسش‌های یاد شده، روشن است.

سازنده «تاکسی»، کسی است که به عنوان دشمن نظام دینی و استقلال ایران، شناخته می‌شود. او در به اصطلاح فیلم آخرش که بصورت غیرقانونی ساخته شده، ایران را به مثابه یک زندان بزرگ تعریف می‌کند و واقعیت ایران را رذیلانه کتمان می‌نماید!

این فیلم حتما باب‌پسند جشنواره‌های غربی است که تلاش دارند سینمای سیاه را کلیت سینمای ایران معنا کنند و احساس جهانی را نسبت به ایران پیشرفته و مقتدر، وجه منفی دهند. زیرا، درصدداند مخاطب جهانی از درک واقعیت ایران پس زده شود. تا الگو بودن ایران و از این مهمتر سرمشق بودن دین اسلام برای سیاست ورزی و تحقق «عدالت»، کتمان شود.

روز یکشنبه این هفته، رئیس سازمان سینمایی کشور نامه‌ای گلایه‌آمیز، رو به مدیر جشنواره فیلم برلین نوشت و در آن از نمایش و تکریم «تاکسی» و رویکرد سیاسی جشنواره به سینما، گله کرد.

این نامه نوید می‌دهد که سرانجام برخی مدیران و تصمیم‌گیرندگان سینمایی کشور تا اندازه‌ای نسبت به سیاست پیشگی جشنواره‌های غربی آگاه شده‌اند. اما نامه نگاری تنها اقدام کارگزاران سینمایی نباید قلمداد شود. باید هزینه ارتکاب جرم در عرصه ی سینما بالا رود. باید برای به انزوا راندن بدخواهان مردم ایران که با گفتار و اثرشان، یاریگر اجانب‌اند، اقدام شود.

وقتی نیروهای علاقه مند به کشور، فریاد می‌زنند؛ مرعوبیت در برابر سینماگر بیگانه با مردم، یعنی تقویت دشمن در عرصه فرهنگ، نتیجه‌اش پررویی و قدرت و میدان عمل گرفتن فیلمسازانی است که سازنده فیلم تاکسی یکی از آنهاست.

یک نکته هم در پایان این مطلب بگویم! وقتی در سال ۷۳، فیلم «بادکنک سفید» ساخته صاحب فیلم تاکسی در فرانسه، تحسین شد، تهیه‌کننده فیلم – گروه کودک شبکه دوم سیما- نشستی خبری در محل شبکه دوم برپا کرد. خوب خاطرم هست که آقای فیلمساز، سیگار به دست و با تفاخر، رو به خبرنگاران گفت: «من در جشنواره جاسوس ندیدم!» این؛ میزان فهم و سواد و نوع بینش فیلمسازی است که اکنون جشنواره‌های نازیستی برای او کف می‌زنند. شاید او هنوز هم نمی‌داند که جاسوس‌ها جلو نمی‌آیند، سلام نمی‌دهند و خود را جاسوس معرفی نمی‌کنند. چه بسا، جاسوسانی که به حرفه جاسوسی در آمده‌اند و حتی خود . . . خبر ندارند!

منبع: کیهان



برچسب ها :

سرقت ٤میلیاردی دو آبدارچی در زعفرانیه

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
 
وقتی ٨ مرد نقابدار با حمله به یك شركت بازرگانی دست به سرقت ٤میلیارد تومانی از آن‌جا زدند، هیچ کس نمی‌دانست كه طراح اصلی این نقشه، دو آبدارچی شركت هستند.
 ١٥مهر‌ سال ٩٣ ماموران کلانتری ١٠٥سنایی در جریان یک زورگیری در خیابان خالد استانبولی قرار گرفتند؛ مأموران کلانتری در محل سرقت به تحقیق از پرسنل خدماتی و صاحب شرکت پرداختند که مشخص شد ٨ مرد با قمه و شمشیر وارد واحد تجاری متعلق به صاحب شرکت در طبقه دوم یک ساختمان تجاری شده، پس از بستن دست و پای خدمتکار و صاحب شرکت دست به سرقت ٤‌میلیارد تومان پول نقد در قالب چک‌های تضمینی بین‌بانکی و ٨‌میلیون تومان پول نقد داخل گاوصندوق و همچنین دو گوشی تلفن‌همراه متعلق به خدمتکار و صاحب شرکت به ارزش هرکدام ٢‌میلیون تومان كرده و پس از سرقت با یک موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند.

کارآگاهان انتظار داشتند که سارقان به شیوه تخریب در ورودی وارد شرکت شده باشند اما بررسی‌های به عمل آمده از محل سرقت مشخص کرد که هیچ‌گونه آثار ناشی از تخریب در ورودی آن مشاهده نشده است.

با توجه به مبلغ بالای سرقت شده که نشان از اطلاع سارقان از وجود این مبلغ در داخل شرکت می‌داد و همچنین نحوه ورود سارقان به داخل شرکت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید با همدستی یکی از کارکنان شرکت انجام شده باشد؛ بنابراین تحقیقات از پرسنل شرکت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تا ٣‌سال پیش، یکی از پرسنل خدماتی شرکت به‌نام «ضیاء» ٣٠ساله از اتباع افاغنه به مدت ١٣‌سال در شرکت مشغول به کار بوده اما به گفته صاحب شرکت به علت اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر حدود ٣‌سال پیش اخراج شده است.

تحقیقات درخصوص نقش احتمالی «ضیاء» در سرقت، در دستورکار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که با وجود اخراج از شرکت، وی در طول این مدت همچنان ارتباط دوستانه خود را با دیگر پرسنل خدماتی شرکت به نام حمید ٣٣ساله حفظ کرده است.

این ارتباط در حالی از سوی کارآگاهان مشخص شد که بنابر گفته مالباخته، سارقان نقابدار دارای لهجه اتباع افاغنه بودند، بنابراین تحقیقات از حمید درخصوص ارتباط وی با ضیاء آغاز اما او منکر هرگونه ارتباط با ضیاء شد. با توجه به دلایل به‌دست آمده درخصوص احتمال مشارکت حمید در سرقت، کارآگاهان وی را دستگیر كرده و در همان بازرسی اولیه از حمید، سه فقره از چک‌های سرقت شده از داخل شرکت را کشف كردند. این در حالی بود که مالباخته بیشترین حمایت مالی را در میان پرسنل شرکت از حمید انجام داده بود.

حمید که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و به طرح‌ریزی سرقت و همچنین مشارکت ضیاء در سرقت اعتراف کرد؛ با توجه به اعتراف «حمید»، ضیاء در زعفرانیه که در آن‌جا به‌عنوان سرایدار مشغول به کار بود، دستگیر شد. همچنین در بازرسی از مخفیگاهش ٨٠چک سرقتی بین‌بانکی به ارزش تقریبی ٢‌میلیارد تومان کشف شد. با دستگیری ضیاء ٦ متهم دیگر این پرونده نیز یك به یك شناسایی و هركدام در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

منبع: شهروند



برچسب ها :

پیست اسکی شب شمشک پلمپ شد

 
 
پیست اسکی شب شمشک به علت بروز برخی اتفاقات، پلمب شد.

 پس از اتفاقات رخ داده در مراسم افتتاح پیست اسکی شب شمشک در شامگاه پنجشنبه شانزدهم بهمن ماه، سرانجام مراجع قضایی اقدام به پلمب پیست اسکی شب شمشک کردند.

مراسم افتتاح پیست اسکی شب شمشک بدون انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیصلاح از جمله فدراسیون اسکی برپا شده بود و در آن اتفاقاتی خارج از عرف و نابهنجار رخ داد. با توجه به بررسی‌های انجام شده در نهایت مراجع قضایی و انتظامی تصمیم به پلمب پیست شب اسکی شمشک گرفتند.

فدراسیون اسکی بلافاصله پس از آگاهی از اتفاقات رخ داده در مراسم افتتاح پیست اسکی شب شمشک اعتراض شدید خود را نسبت به برگزار کنندگان این مراسم اعلام کرد و خواهان برخورد شدید با برپا کنندگان آن شد.


منبع: ایسنا




برچسب ها :

 برای پی بردن به نریاماده بودن سهره روش های زیادی وجود دارد که درزیربه انها اشاره میکنیم.

 

سهره نروماده ازنظرشکل وقیافه شبیه هم هستند که دربعضی مواردنمیتوان نریاماده بودن رابه راحتی تشخیص داد که دراین مواردباید ازتجربه های پیشین خودودیگران استفاده کردوکمی هم به شانس واقبال. یک توصیه برادرانه به شمااین است که هیچ موقع به حرف های فروشندگان گوش ندهید انها فقط به فکر پول جیبشان خودشان هستند نه شما. بهترین تصمیم گیرنده خودشما هستید وبه انتخاب خود ایمان داشته باشید.من به شخصه شاهد قسم های بی موردودروغ فروشندگان برای نربودن سهره ها بوده ام که باکمی بررسی کردن متوجه ماده بودن پرنده هاشدم. 

درشکل زیریک سهره نربالغ زیبا را مشاهده میکنید که دارای نقاب قرمز خوشرنگ است که گستردگی ان ازچشم نیز عبورکرده است.

 

 

قرمزی صورت سهره نردارای پهنا و وسعت بیشتری است که ازچشم نیز عبورمیکندواگر مانندشکل خطی فرضی ازانتهای قرمزی صورت به محل برخورد قرمزی به تاج وصل نماییم خط فرضی بدون زاویه وراست میباشدولی درپرنده ماده قرمزی صورت پرنده وسعت کمتری داشته وبه صورت اریب ازانتهای چشم به سمت تاج بازمیگردد.

 

 

امااین نشانه دلیل قاطعی برای تعیین جنسیت پرنده نمیباشد.بعد از چک کردن وسعت قرمزی صورت پرنده نوبت این است که پرهای شانه  کتف پرنده راچک نماییم همانطورکه درشکل بالامشاهده مینمایید رنگ پرهای شانه کتف پرنده نرسیاه ولی درپرنده ماده قهوه ای رنگ است.رنگ سیبیل های روی منقارواطراف بینی پرنده نرکه درشکل بالا با فلش نشان داده شده مشکی ولی درپرنده ماده خاکستری وروشن است.

یک راه دیگرفهمیدن نریاماده بودن سهره درمواردی که ازروش های پیشین شک به نریاماده بودن پرنده بردید استفاده ازطول بال پرنده میباشد به این طریق که طول بال  76-84میلی متر برای پرنده نر و  74-79میلی متر برای پرنده ماده است.

 

درشکل زیربا بررسی کردن موارد بالا مشاهده میشودکه تمامی مشخصات یک سهره نررادارا میباشد پس پرنده نرمیباشد.

 

 

  دربعضی موارد ممکن است قرمزی صورت ازچشم پرنده عبورکند ولی پرنده ماده باشد همانندشکل زیرکه میبینید قرمزی ازچشم پرنده عبورکرده ولی بانگاه کردن به شانه کتف پرنده مشاهده میشودکه رنگ پرها قهوه ای رنگ است همینطوربادیدن رنگ سیبیل های روی منقاردرنزدیکی بینی پرنده  باتوجه به رنگ خاکستری وروشن ان پی به ماده بودن پرنده میبریم.

 

 

درشکل زیر باتوجه به گذرکردن قرمزی صورت ازچشم اما چون به صورت اریب به تاج متصل شده ورنگ پرهای شانه کتف پرنده قهوه ای است پی به ماده بودن پرنده میبریم.

 

 

 ولی هرچه که ادم خبره باشدباز هم نمیتوان دربعضی موارد مانند شکل زیر به طورقطع نریاماده بودن سهره را تعیین کرد. درشکل زیر پرنده مشخصات ماده بودن ازقبیل نداشتن وسعت قرمزی صورت . قهوه ای بودن شانه کتف ها. روشن بودن سیبیل های پرنده ورگه های سفید درتاج راداردولی درزمان اماده شدن ومست شدن پرنده پی به نربودن ان میبریم.

 

 

حال به این نکته میرسیم :نمیتوان به طورقطع دربعضی مواردکه ممکن است خیلی نادرهم باشندبه نروماده بودن پرنده اطلاع پیدا کنیم به جزدرزمان مستی واماده بودن پرنده.سهره نردرزمان مستی اوازراباصدای بلندمیخواندوپس پرنده همان الت تناسلی به صورت برامده ونوک تیزمیباشدولی درسهره ماده به صورت قیفی وبادکرده میباشدکه درشکل زیر به نمایش درآمده است تصویربالایی پرنده نر وتصویر پایینی پرنده ماده میباشد.ممکن است پرنده ماده درزمان مستی اوازهم بخواندولی اوازخواندنش دارای تن صدای کم وبه صورت ناهماهنگ وکوتاه بلند است.

 

 

 

درخصوص جوجه سهره ها كمي اوضاع فرق ميكند و مشخص كردن نروماده پرنده مشكلتر است وبايد به تجربه شانس واقبال خود تكيه نماييد.هميشه درگل به دنبال جوجه سهره اي باشيد كه جثه بزرگترو رنگ پر روشنترورنگ سینه پررنگ تری نسبت به بقيه جوجه سهره هاي ديگر باشد. جوجه سهره نركال داراي چشم بزرگ و گرد است ولی درپرنده ماده چشم ریزتروبیضی ماننداست(مانندشکل زیر). ریشه نوك پرنده نر کلفت که اگر از نیم رخ به ان نگاه کنیم مماس بر پیشانی است.جوجه سهره كه از كالي درامده باشدرا ازطريق سیبیل های بالاي نوک نزدیک بيني و رنگ شانه كتف ميتوان نروماده بودن انرا تعيين كرد.در تصویرپایینی پرنده سمت چپ نر وپرنده سمت راست ماده میباشد.

 

 

 




برچسب ها :

مشخصات جوجه سهره نر به ترتیب اولویت:

( هرچه ازاولویت 1و2  فاصله بگیریم دلیل وسند نر بودن جوجه کم رنگ تر میشود.)

 

1- درابتدا باید به چشم جوجه سهره توجه نماییم که چشم ها باید گرد ودایروی باشند وچشم های جوجه باید طوری بنظر برسد که انگار تلسکوپی است.(دایره زرد رنگ) درحالی که چشم های ماده ها ریز و بیضی شکل میباشند.

 

 

 

2- ریشه نوک جوجه سهره نر پهن ( خط قرمز) و امتداد نوک سهره بر پیشانی سر پرنده مماس میباشد.(خط سبز)

 

 

3- شرارتی در صورت پرنده نر باید حس شود. صورت پرنده ماده کمی حالت مظلومیت دارد. این حس را پس از چند بار مقایسه بین جوجه های نر وماده میتوان تجربه کرد. همانند شکل زیرکه یک جوجه نر است:

 

 

4- اگر جوجه از کالی در آمده باشد میتوان با چک کردن رنگ شانه کتف ها و سیبیل های روک نوک که به رنگ سیاه در آمده اند ,جوجه نر را پیدا نمود. درحالی که رنگ شانه کتف های پرنده ماده قهوه ای وسیبیل روی نوک آن بور و روشن میباشد.

 

 

5- تعداد سفیدی های متوالی روی دم سه عدد باشد وسومین سفیدی نیز وسعت زیادی داشته باشد. البته جوجه هایی که دو عدد سفیدی رو دم انها وجود دارد نیز میتوانند نر باشند وهمینطور جوجه های دارای سه سفیدی متوالی روی دم نیز میتوانند ماده باشند ولی بیشتر نرها دارای سه سفیدی وبیشتر ماده ها دارای دو سفیدی روی دم هایشان میباشند.

 

 

6- سینه جوجه پررنگ تر باشد.

 

 




برچسب ها :

داعش به خلبان اردنی، مخدر تزریق کرده بود...

 
 
داعش اعتراف کرد که پیش از سوزاندن خلبان اردنی، مقدار زیادی مواد مخدر به او تزریق کرده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناظران پس از بررسی حالت های معاذ الکساسبه قبل از سوزانده شدن و مقاومت نکردن در برابر آتش و حتی دیر فریاد کشیدن، به این نتیجه رسیدند که به خلبان اردنی، مخدر قوی تزریق شده بود.

به گفتۀ این ناظران، الکساسبه تنها زمانی متوجه سوختن شد که عصبهای حسی او در حال سوختن بودند و چند ثانیه بعد، با سوختن عصبهای حسی، حس لامسه خود را از دست داده بود.

در حالی که به نوشته مرکز مطبوعاتی سوری، با توجه به این که تن و لباس الکساسبه به بنزین آغشته بود، حتی شعله کشیدنِ آتش برای احساسِ سوختن کافی بود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری "وتوی مصری" به نقل از برخی ناظران نوشت: هنگام سوزاندن الکساسبه به نظر می رسید که وی فاقد هوشیاری است و نمی دانست که چه بلایی قرار است بر سرش بیاید. برخی بر این باورند که او بدون ترس به استقبال مرگ رفت، اما در هر صورت او انسان است و اگر هوشیار بود، واکنش نشان می داد.

در این میان، عناصر وابسته به داعش، فاش کردند که "پیش از سوزاندن خلبان اردنی، مقادیر زیادی مخدر به او تزریق شد تا اطمینان حاصل شود که وی از درک آن چه در اطرافش می گذرد، عاجز است و توانایی فکر کردن یا انجام دادن هر حرکت یا عملی که تصویربرداری را به هم بزند، نداشته باشد."

ناظران درباره این اظهارات مسؤول داعش، گفتند: هدف داعش از تزریق مخدر، پشیمان جلوه دادنِ الکساسبه بود. آن ها می خواستند این گونه وانمود کنند که وی گناهی که مرتکب شده را درک می کند و مرگ و آتش را به عنوان مجازات، انتظار می کشد و بی آن که فریاد بکشد، کاملا تسلیم حکم سوزاندن است.



برچسب ها :

یه داستان جالب...

 


سه تا دختر جوان هرهفته با یه وضعیت نامناسب حجاب و عفاف میرفتن

گلزار شهداواسه این که مادرای شهیدان  رو اذیت کنن
هر هفته هم میرفتن سرخاک یکی از شهیدا ولی مادر اون

 شهید هیچی به اونا نمیگه به قول خودم حرصشون میگیره

 وهر دفعه با وضعیت بدتری میرن و آخر هم میرن کنار

اون مادر مینشینن مادر شهید هم خیلی تحویلشون میگیره

و از زیبایی اونا تعریف میکنه مادر شهید میگه حیف نیست

 این همه قشنگی رو نشون یه عده نامرد میدین و اینقدرقربون

صدقشون میره که دخترا شرمنده میشن وهفته ی بعد با حجاب

 کامل میرن گلزارشهداوهر هفته هم مثل خواهرشهید میرفتن

سرخاک.تاوقتی که مادر شهید هم فوت میکنه همون دخترا

هرهفته اول میرن سر خاک مادروبعد هم میرن سرخاک

 برادر شهیدشون.

 




برچسب ها :

هزینه معیشت 3 میلیون تومان شد

نمایندگان کارگران می‌گویند بسته پیشنهادی خود درباره مزد 94 را بر مبنای هزینه های معیشت اعلامی از سوی استان‌ها را تدوین و در نشست هفته آینده شورای عالی کار ارائه می کنند.

93/11/21

در هفته های آینده مباحث مربوط به تعیین مزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار داغ تر خواهد شد و نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت گفتگوهای جدیدی را در اینباره انجام خواهند داد. تاکنون چندین مرحله مذاکره و رایزنی در قالب شورای عالی کار برگزار شده است.

کارگران معتقدند شورای عالی کار باید تدابیر مناسبی را برای افزایش قدرت خرید کارگران در سال آینده بیاندیشد و در این زمینه لازم است تا دولت نیز بسته های حمایتی مستقیمی را از نیروی کار کشور ارائه و آن را در سال آینده عملیاتی کند.

به گفته مقامات کارگری، قدرت خرید کارگران در طول سال های اخیر تا 72 درصد کاهش یافته و این کسری در حال حاضر باعث مسائل معیشتی برای کارگران داشته است؛ از اینرو لازم است تا تصمیمات مناسبی در اینباره اتخاذ شود.

از سوی دیگر، کارفرمایان اعتقاد دارند به دلیل عدم حمایت های لازم دولت از تولید داخل و ناتوانی آنها در تامین هزینه های زندگی کارگران، افزایش های بیشتر از وضعیت موجود در توان آنها نیست و این دولت است که اینبار باید وارد عرصه شود و به معیشت کارگران کمک کند چون آنها برای سال آینده نیز امکان افزایش قابل توجه مزد نیروهای کاری خود را نخواهند داشت.

افزایش 72 درصدی هزینه های معیشت

طبق ماده 41 قانون کار، تعیین دستمزد سالیانه کارگران باید بر مبنای نرخ تورم موجود و معیشت کارگران تعیین شود اما در طول سال های اخیر هیچگاه نرخ های بالای تورم مبنای تعیین مزد کارگران قرار نگرفت و همواره حداقل های تعیین شده کمتر از نرخ تورم سالیانه اعلامی بانک مرکزی بوده است.

افت نرخ تورم اعلامی دولت در ماه های اخیر باعث شده تا کارفرمایان برای سال آینده بحث افزایش حداقل دستمزد به میزان نرخ تورم را مطرح و آن را دنبال کنند؛ اما کارگران می گویند برای تدوین بسته مزد سال آینده به دبنال اعداد و ارقامی هستند که بتواند هزینه های معیشت نیروی کار را تامین کند که قطعا بالاتر از نرخ تورم حدود 15 درصدی فعلی اعلامی بانک مرکزی خواهد بود.

غلامرضا عباسی با اعلام اینکه گزارش های نهایی از نمایندگان استانی کارگران در حال تدوین و ارائه است گفت: طی روزهای آینده نشستی در هیئت مدیره کانون عالی کارگران برگزار و درباره گزارش های ارائه شده استان ها بحث و بررسی می شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: کمیته دستمزد کانون عالی جلسه ای را برگزار می کند و بسته نهایی پیشنهادی خود را جمع بندی و برای بحث در شورای عالی کار ارائه خواهد کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین نشست شورای عالی کار نیز در دو هفته آینده با موضوع دستمزد برگزار می شود و یکبار دیگر نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت مباحث جدیدی را در این زمینه خواهند داشت.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: یکی از درخواست های کارگران از نمایندگان خود، پیگیری موضوع معیشت در شورای عالی کار است و این موضوع مورد تاکید است که دولت باید به کارگران توجهات بیشتری داشته باشد.

هزینه معیشت 3 میلیون تومان شد

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی حداقل دستمزد 609 هزارتومانی کارگران حتی تامین کننده یک سوم هزینه های ماهیانه خانوارهای کارگری نیز نیست. به صورت کلی در قالب بسته پیشنهادی که تدوین خواهیم کرد، موضوع تامین معیشت به ویژه در 16 قلم کالای اساسی مورد نیاز خانوار کارگری مورد توجه است.

به گفته عباسی، همچنین مباحث پیرامون تامین 2000 کالری مورد نیاز روزانه کارگران خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد هم اکنون هزینه های ماهیانه یک خانوار 4 نفره کارگری حدود 3 میلیون تومان است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه جامعه کارگری کشور از مسائل و مشکلات کارفرمایان اطلاع دارند گفت: اما این مسائل از طریق افزایش نیافتن دستمزد کارگران قابل حل نیست.

این مقام مسئول کارگری کشور تصریح کرد: در حال حاضر، 70 درصد تولیدات داخلی از سوی کارگران مصرف می شود؛ بنابراین افزایش قدرت خرید کارگران می تواند تاثیر مستقیمی در افزایش تولیدات داخلی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: در موضوع تامین معیشت کارگران خیلی نیازی به آمار و ارقام نیست چون خیلی از هزینه ها مشخص است و همه آن را می بینند. وقتی قیمت نان تا 40 درصد افزایش یافته دیگر نمی توان تاثیر آن را در زندگی کارگران محاسبه نکرد.

  




برچسب ها :

درباره آشوب فرهنگی و هرج و مرج هنری!
گشتاپوی کنترل مشاهیر؟!
مدافعین ما سر کدام بزنگاه توطئه خوابیده اند؟!
 
 
کیست که نداند «گلشیفته» پس از آن که همچون «ماهی رودخانه به دریا گریخت» جز نقش «روسپی نظام لیبرال سرمایه داری» هیچ کاسب نشد! عاقبت سایرینی که به نظامات ملی کشور خود پشت کنند هم همین است...
 

بهترین مسیر کنترل ذهن در فضای فعلی جوامع بشری را می‌توان در تلاش برای هدایت افکار و اعمال نخبگان تصور کرد. نخبگانی که خود از طیف وسیعی به واسطه سطح تاثیر گذاری متناسب با اهداف تعریف شده برخوردارند. بطور مثال اگر بنا بر تاثیر گذاری بر حوزه سیاست خارجی باشد طیف مذکور شامل مجموعه‌ای از دیپلمات‌ها، سیاسیون و اصحاب رسانه و خبرنگاران خواهد بود. اما آنجا که صحبت از «فتح فرهنگ» یک جامعه به میان می‌آید سطح و گسترده فضای جنگ نخبگانی نیز ارتقاء می‌یابد. چرا که فرهنگ ظرف همه تعاملات بشری است و با دستکاری آن در سطوح مختلف می‌توان از اقتصاد تا سیاست خارجی، از محصولات گیشه سینما تا محتویات گوشی تلفن همراه و از کلاس مدرسه تا متون دانشگاهی یک کشور، منطقه یا حتی گسترده‌ای به وسعت جهان را تحت تاثیر قرار داد. در چنین فضایی اولین تظاهرات دستکاری فرهنگی جوامع با تمسک بر ابزارهای دیپلماسی عمومی را می‌توان در تغییر ذائقه افراد و بروز معضلات اجتماعی متنوع اما بدون سبقه تاریخی مشاهده کرد.

بر همین اساس تکرار مجدد مفهوم مهم و تاریخ ساز ديپلماسي عمومي (Public Diplomacy) موضوعیت می‌یابد...

در فرهنگ واژگان اصطلاحات روابط بين الملل كه در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت خارجه آمريكا منتشر شد دیپلماسی عمومی اين چنين تعريف شده است: «ديپلماسي عمومي به برنامه هاي تحت حمايت دولت اشاره دارد كه هدف از آنها اطلاع رساني و يا تحت تاثير قرار دادن افكار عمومي در كشورهاي ديگر است؛ ابزار اصلي آن نيز انتشار متن، تصاوير متحرك، مبادلات فرهنگي، راديو و تلويزيون و اينترنت است.»

تقابل با مظاهر قدرت نرم دیگران شامل مفاهیم بلندی همچون ملیت، فرهنگ بومی، دین رسمی و یا سایر مولفه‌هایی که به یکپارچگی و دوام حضور یک گروه از مردم در طول سالیان سال در منطقه‌ای معین و مشخص منجر شده، همگی در ذیل اهداف دیپلماسی عمومی یک کشور علیه دیگری معنا می‌یابد. اما گسترده‌ترین شکل از دیپلماسی عمومی را اصولا باید در تقابل «دو نظام مستقل» با انگیزش‌های ذاتی متفاوت جست‌وجو کرد.

آنچه امروز در جامعه ایرانی بیش از همه مورد هجمه واقع شده «نظام یا حاکمیتی» است که در جنگ با سیستم لیبرال سرمایه داری موفق شده بدون تمسک چشم گیر بر مولفه‌های نظامی خود، جنگی نرم را تا درون تار و پود زر سالاران جهانی گسترش دهد. در چنین فضایی طبیعی است که رقیب از همه ابزارهای قدرت نرم خود به صورت دائمی به منظور «هدایت نخبگانی» جامعه حریف بهره می‌برد و تلاش می‌کند گروه‌هایی از مردم درگیر جنگ تمام عیار با حاکمیتی شوند که حقیقتا مردمی‌ترین شکل حیات نظام مند بروز یافته در تاریخ ایران به شمار می‌رود. اما چنین هدایت نخبگانی وسیعی را چگونه می‌توان مهار کرد؟

ابزارهای کنترلی

اگر اندکی از فضای بحث‌های تئوریک دانشگاهی فاصله بگیریم درخواهیم یافت که تقریبا همگی ما به نحوی متخصص در «جنگ نرم» به حساب می‌آییم! از پدر و مادری که به منظور تاثیر گذاری مثبت بر رفتار فرزندان خود هنجارهای مشروع زن و شوهری را از چشم آنها پنهان می‌کنند تا آن مجموعه بزرگی از بازیگران و خوانندگان و ورزشکاران که مقید به کنترل رفتار خود در منظر مردم به جهت حفظ دیسیپلین شهرت هستند. یعنی به همان اندازه که پدر و مادر در مقابل فرزندان خود یک جامعه کوچک نخبگانی تشکیل می‌دهند، سایر گروه‌های مشاهیر نیز از قدرت تاثیر گذاری بر جامعه برخوردار هستند.

این جنگی دائمی در محدوده اخلاقیات است که اغلب اعضای جامعه بدون آموزش چشمگیر، به کنترل حیطه آن اشتغال دارند. ما با یکدیگر بر سر «اخلاقیات«، «مذهب» یا «ملیت» جنگ نداریم چون پذیرفته ایم که مولفه‌های قدرت نرم جامعه ایرانی برآمده از همین بدیهیات تاریخی و فرهنگی و گفتمانی است. پس برای تعیین ابزارهای کنترلی هم نیازمند ابداعات و اختراعات عجیب و قریب نیستیم! حفظ عرفیات و شرعیات و حیطه اخلاق ایرانی کفایت می‌کند.

با این احتساب آنچه امروز در فضای قانون ستیز سایبر می‌گذرد «طبیعی» نیست و دست هدایتگری در میان است که گروهی از نخبگان را آشکارا به عرف شکنی و دریدن مرزهای اخلاقیات در منظر عموم ترغیب می‌کند. اینجا دیگر صحبت از «عکس‌های لو رفته» نیست! بلکه عمد بر لو رفتن یک سبک زندگی خاص و بزرگنمایی شده توام با تظاهر به خوبی و خوشی بدون ذکر حواشی یکی زندگی حقیقی برآمده از قوانین سیستم مصرف گرا، بی‌اخلاق و خانواده ستیز لیبرالی است.

تصویر ساز ی و تخریب گری!

همیشه اجرای یک «نمایش ناقص، تمرین نشده و بدون برنامه» خطرناک‌تر از تعریف کل ماجراست. به همان نسبت «گلشیفته فراهانی» به عنوان نماد یک «زن ایرانی بازیگر» در مقایسه با «آنجلینا جولی هالیوودی» غیرنرمال می‌نماید، هر چند در باطن طبیعتا جولی یک بازیگر جهانی با دامنه فسادی صد برابری است اما فضای پیرامونی او در اختیار حاکمیتی عاقل و دور اندیش است.

پس الگوی حقیقی نظام سرمایه داری مادر ۶ فرزند با ملیت و رنگ پوست متفاوت و ویترینی از اقدامات خیرخواهانه تعریف می‌شود و ویترین مشاهیر ایرانی با دخترکی مسلمان در ظاهر یک روسپی تزیین می‌شود! نه آن نماد حقیقت جامعه آمریکایی است و نه این نمونه‌ای سالم از یک جامعه فرهیخته! اما با تخریب ویترین یک سیستم می‌توان بر مجموعه بزرگی از مولفه‌های قدرت نرم آن تاثیری منفی گذاشت. ویترین جامعه مقید، اخلاق مدار و نسبتا سالم ما در فضای مجازی هم اکنون از جانب اقلیتی محض از مشاهیر مکرر تخریب می‌شود!

حاکمیت کجاست؟!

آیا اعضای جامعه ایرانی می‌توانند خود به تنهایی در برابر هجمه‌ای شدید که از جانب نظامات سیستم لیبرال سرمایه داری میلیارد میلیارد برای آن خرج می‌شود به تنهایی مقاومت کنند؟ سوال مهم‌تر این است که آیا تنها مقاومت مردمی برای دفع حملات فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی کفایت می‌کند؟ قطعا چنین نیست! مردم از هیچ یک از ابزارهای حاکمیتی برای تقویت جریان خیر و تقابل با جریان شر در جبهه‌ای گسترده و ملی برخوردار نیستند، بنا براین طبیعتا بدون تبیین ساختارها و نظامات حاکمیتی و ابداع سیستمی دقیق نمی‌توان از پس چنین هجمه سنگینی برآمد.

ابزارهای حاکمیتی بیگانه

بیایید برای تبیین این موضوع به سیستم مورد نظر ما که هم اکنون در غرب حکمفرماست نگاهی از نزدیک داشته باشیم. همانطور که ذکر شد، بازیگران، هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران تشکیل‌دهنده بخش مهمی از ویترین نخبگان غیرعلمی با قدرت تاثیر گذاری بر آحاد جامعه هستند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم از آنها که دوست شان داریم و اخبار و اطلاعات و سبک زندگی شان را دنبال می‌کنیم تاثیر می‌پذیریم.

هر طیفی که با بهره گیری از دستگاه‌های رسانه‌ای به صورت دائمی عرض اندام کند خواه ناخواه صاحب قدرت خواهد شد و جهت دهی به چنین قدرتی از وظایف ذاتی و انکار ناپذیر حاکمیت هاست. به همین جهت است که هالیوود به عنوان «وزارت فرهنگ و ارشاد» نظام لیبرال سرمایه داری با مجموعه برنامه‌های جهانی به کنترل سبک زندگی مشاهیر مبادرت می‌ورزد.

صحبت از سیستمی است که با ۳۰ سال فشار حاصل از تبلیغات حول سیاست‌های کاهش فرزندآوری، نسل اول هالیوود را تقریبا منقرض کرد و پس از آن با تغییر سیاست‌ها، سوپرمدل‌های سایز صفر همچون هایدی کلوم و آنجلینا جولی و ویکتوریا بکهام و کیت بلانشت و سایرین را مجبور به فرزند‌آوری با استاندارد ۴ بچه کرد، هر چند برخی از این حد نیز فراتر رفتند!

صحبت از سیستم پر قدرتی است که آشکارا از حاکمیتی بودن همه بخش‌های فرهنگ و هنرش سخن به میان می‌آورد و داستان مبارزات فاشیستی مدیران هالیوود با «حامیان کمونیسم» یا «انکار کنندگان هولوکاست» را مشتاقانه نسل به نسل بازگو می‌کند تا در سطور تاریخ گم نشود! علاوه بر آن در حال نیز، هر آن که همچون بریتنی اسپیرز، مایکل جکسون، جنت جکسون، مارلون براندو یا سایرین، از عمل به «برخی قوانین نانوشته» حاکم بر سیستم مذکور سر باز زند در ملا عام با چنان عقوبت سنگینی مواجه می‌شود که گویی از عرش به فرش افتاده است! این یعنی لیبرال سرمایه داری در حیطه سیاست‌های خود با کسی شوخی ندارد!

سیستم سلیقه ای- حزبی

حال بیایید سیستم خودمان را بررسی کنیم؛ مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما به صورت دوره‌ای و با سلایق حزبی و قبیله‌ای پس از هر دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند. به این ترتیب نظام ما دست کم در ۳۶ سال اخیر هرگز یک سیستم یکپارچه فرهنگی به خود ندیده است. در چنین شرایطی «بهترین ها» هم تنها به سلایق، علایق و آرمان‌های خود پایبند بوده‌اند و از فرصت و امکانات کافی برای طراحی یک سیستم مدیریتی یکپارچه، نظارت و ارتقاء بخشی زیرمجموعه فرهنگ و هنر کشور بی‌بهره بوده‌اند. به این ترتیب دست کم عنان بخشی از کار همواره در دست مدیران طرح «دیپلماسی عمومی» دشمن بوده است.

هر کدام از مشاهیر که براساس میل و سلیقه ذاتی خود به جبهه «خوبی و خیر» خواسته یا ناخواسته کمک رسانده‌اند در تنهایی به شعفی درونی می‌بالند و از سیستم چیز زیادی به آنها نرسیده است! چه بسا همچون حاتمی کیا، نرگس آبیار یا خیلی‌های دیگر به سبب فاصله گرفتن از طراحی نقشه دشمن، تنبیه سیستماتیک هم شده باشند! چون به هر حال «ارشاد» در سیستم ما «سلیقه‌ای» تعریف شده است و «حزبی» تکلیف آن تعیین می‌شود.

دوپینگ سایبری گشتاپو!

گشتاپوی نظام لیبرال سرمایه داری با تمسک به قدرت برآمده از محیط حاکمیت ستیز سایبر، در شبکه‌های اجتماعی می‌تازد و همچون اقلیتی صهیونیست، شخصیت و وجهه آنها که حتی براساس الگوهای ساختگی خودشان در تیم «ارزشی ها» هم نیستند اما بنا بر رویه یک زندگی نرمال گاه در محرم، حسینی عمل می‌کنند را آشکارا مقابل چشم همگان «ترور شخصیت» می‌کنند.

جالب اینجاست که مجموعه رسانه‌های ناآگاه یا فریب خورده داخلی نیز در تحلیل این ماجراها به جای آسیب شناسی و کنار زدن پرده‌های فریب، به تئوری «بی‌تربیتی مردم» متوسل می‌شوند! حال آن که تقصیر از کسانی است که بدون هر گونه عاقبت اندیشی مقابل تریبون مهم ارشاد می‌ایستد و می‌گوید: «ما هر اندازه از وظایف‌مان را که مشتری داشته باشد، واگذار می‌کنیم!» خوب واضح است که چه کسی در صف پیش خرید همین ساختار نیم بند فعلی سال هاست زنبیل گذاشته است!

دوگانه‌سازی عامدانه

اما بدترین شکل مبارزه با ساختار فاشیستی شکل گرفته در فضای فرهنگ و هنر را باید در نوع فعلی آن جست‌وجو کنیم. گروه‌هایی از مردم به نام «حزب ‌للهی ها» یا «حامیان فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی» همچون سازمانی مردم نهاد به ساختارسازی موازی با حاکمیت روی آورده‌اند بی‌آن که دغدغه اصلی یعنی ساختارمند کردن نظام فرهنگ و هنر حاکمیت را مجدانه پیگیر باشند. جشنواره فجر انقلاب برای شما، جشنواره مردمی عمار برای ما! جشنواره موسیقی انقلاب برای ضد انقلاب، حامد زمانی برای ما! شیار ۱۴۳ و میهمان داریم برای ما، فیلم فتنه برای شما! شبکه افق برای ما، باقی برای شما!

بزرگ‌ترین دستاورد چنین سیستمی، تلقین دوگانگی جامعه، به همه زیرمجموعه فرهنگ و هنر کشور است. کم کم کسی برای ساختار فشل حاکمیت تره هم خرد نمی‌کند! این گونه می‌شود که بازیگران فتنه ۸۸ به روی سن انقلاب رفته و پنجه به سیمای نظامی می‌کشند که چهارپایه شهرت را زیرپای آنها گذاشته است و گرنه کیست که نداند «گلشیفته» پس از آن که همچون «ماهی رودخانه به دریا گریخت» جز نقش «روسپی نظام لیبرال سرمایه داری» هیچ کاسب نشد! عاقبت سایرینی که به نظامات ملی کشور خود پشت کنند هم همین است منتها ظاهرا نظام هیچ علاقه‌ای به ساختارسازی پس از ۳۶ سال کم کاری از خود نشان نمی‌دهد! این دست اقدامات، گرچه ممکن است به خلق آثار ارزشمند در مقاطعی خاص بیانجامد و در جای خود واجد منزلت و ارزش باشد اما چون به ساختارسازی نمی‌انجامد، نمی‌تواند و نباید به عنوان حرف آخر نظام و جریان ارزشی تلقی شود.

چه کنیم؟

الف- مهم‌ترین اقدامی که می‌توان به آن اندیشید ایجاد اصلاحات قانونی در ساختار حاکمیت است. وزارتخانه‌های زیربنایی که با اصول و ارزش‌های حاکمیتی سر و کار دارند را نمی‌توان به شیوه حزبی و سلیقه‌ای اداره کرد. این حرفی است که دست کم۳۶ سال تجربه آشوب فرهنگی و هرج و مرج هنری پشتوانه اش است.

از استاد علیزاده‌ای که نشان شوالیه فرانسه را قبول نمی‌کند تا شجریانی که خود را زخمی لمپنیسم ماهواره‌ای می‌بیند همگی موید این هستند که سیستم خوب عمل نمی‌کند و از پس «هدایت و ارشاد» زیرمجموعه، توام با ارتقاء دهی بهنگام و هشدار و انذار در زیرصدای متن فرهنگ و هنر کشور برنیامده است. پس تعیین مدیر وزارت خانه‌هایی همچون فرهنگ و ارشاد، علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش را بهتر است به نهادهای بالادستی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی بسپاریم.

ب- بنا نبود که مردم هم انقلاب کنند و هم مثل اجزای جدا افتاده از سیستم خود برای برآورده شدن آرزوهای بلند آرمانشهری شان ساختارسازی موازی با حاکمیت راه بیندازند! صدر تا ذیل این مملکت متعلق به «انقلاب اسلامی» مردم ایران است. پس اگر بازیگران و هنرمندانش آشکارا در فضای مجازی کشف حجاب می‌کنند و باز سوپراستار فیلم‌های هر شبی سیمای ملی و سینمای وطنی هستند یعنی یک‌جای کار اساسی می‌لنگد! اگر یک لابی پرقدرت در سینما خود مروج روابط نامشروع است و بزرگان سینما را تا مرز جنون عصبانی کرده، باید پذیرفت که حاکمیت گوش هایش را محکم گرفته تا نشنود! اصلاح سیستم از ضروریات است و با ترویج دوگانگی در جامعه، هم مردم متضرر می‌شوند و هم حاکمیت.

ج- اگر مدیری خود مروج حاکمیت دوگانه در سیستم است چه کسی مسئولیت رسیدگی به تخلفاتش را دارد؟ قطعا مردم قادر به تنبیه متخلف نیستند!

د- بر حاکمیت واجب است سیستم «ارتقاء دهی» مجموعه بزرگ هنرمندان مومن و متعهد کشورمان را عملیاتی سازد. اگر الهام چرخنده در میانه بازگشت از مسیر گذشته، ترورشخصیت شد و کارش در مسیر «زهرایی» جشن چادری شدن دختران مومن و دانشجوی کشور به «سی سی یو» کشید وزیر فرهنگ باید از ناراحتی دق کند. چرا که مسیر دعوت از مشاهیر برای خوش رقصی در سفارتخانه‌های انگلیس و فرانسه و غیره چند بانده و مجهز به قطارهای سریع السیر است!

تازه آنها از چنان سیستم ارتقایی برخوردارند که به عنوان اولین دست خوش، «حق شهروندی» نظام لیبرال سرمایه داری را همچون «هویجی» آویخته از ریسمان، به هنرمندان پشت کرده به وطن پیشکش می‌کنند. و متاسفانه لایک شدن در نظامات آینده فرهنگ و هنر کشور از سایر مزایای آن به حساب می‌آید!

ه- حکومت داری دولا دولا نمی‌شود! نمی‌توان گفت هم طرف براندازان نظام را می‌گیریم و به فیلم‌های حامی فتنه مجوز می‌دهیم و هم دست بر سر شیار ۱۴۳ خواهیم کشید. بزرگ‌ترین دلیل صحت این مدعا زمین گیری ارزشی‌های سینمای ایران در بازی اکران است و بوی آزار‌دهنده سالن‌های کنسرت مختلط تهرانی که ورود دوربین به آنها ممنوع است! صیانت نکردن از حریم فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی یعنی آوانس دهی به آنها که سالهاست سر بر بالین آرامش نگذارده‌اند تا مقابل همه روزنه‌های نفوذ باند فرودگاهی احداث کنند. مدافعین ما سر کدام بزنگاه توطئه خوابیده اند؟!


منبع:کیهان




برچسب ها :

دستور چهل‌‌گانه رهبرمعظم برای انقلاب‌در فضای کاپیتولاسیونی‌مجازی
ناگفته‌هایی درباره فضای رها شده مجازی
مجلسی‌ها کم‌کاری نکنند!
 
 
در قانون پارلمان آلمان آمده که باید تمام حوزه شینگل را از اینترنت آمریکا جدا بکنیم. در اتحادیه اروپا قانون مشابهی تصویب می‌شود. در بلژیک و برزیل تصویب کردند که باید اینترنت آمریکایی را قطع کنیم. آن‌وقت در ایران تصویب کردند که اینترنت آمریکایی را ده برابرش بکنیم!...

 شبکه‌های ضداجتماعی و غالباً صهیونیستی-آمریکایی موقعیتی را فراهم می‌آورند تا تهدیدات پیچیده و فرهنگ محور دشمن را بسترسازی کنند، ازآنجایی‌که فضای‌مجازی و شبکه‌های ضداجتماعی با سرعت بسیاری در حال رشد و توسعه می‌باشند تمام شئون زندگی بشر را می‌توانند تسخیر کنند و غفلت از این موضوع می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری بر امنیت اخلاقی و اجتماعی و درنهایت امنیتی عمومی جامعه داشته باشد. یله و رها بودن این حوزه در ایران باوجود پیش‌بینی سازوکارهای مختلف و بازی در پازل استکبار، دغدغه‌ای است که بسیاری از دلسوزان آن را فریاد می‌زنند. تا جایی که سه‌سال پیش مقام معظم رهبری شورای‌عالی فضای‌مجازی را جهت فرماندهی «انقلاب در فضای‌مجازی» تشکیل دادند؛ اما کم‌کاری‌ها کار را به‌جایی رساند که حتی این شورا که سران سه قوه را در خود جای داده است، راه به‌جایی نبرد و امروز مهیاسازی بستر فساد و انهدام بنیان خانواده تا جاسوسی و فراخوان اغتشاش رهاورد این فضایی است که دشمن برای جنگ با ما آماده کرده است و فرزندان ایران اسلامی با حمایت‌های دولتی مشغول درو کردن محصولات آلوده آمریکایی در این شبکه‌هایند!! اینکه چه کسانی پشت این نابسامانی‌ها هستند و چه کسانی کم‌کاری کرده‌اند و... مطالبی بود که در گفت‌وگو با روح‌الله مومن‌نسب مطرح و در گزارش قبلی منتشر کردیم، در این مجال برخی ناگفته‌هایی که تکمیل‌کننده مباحث گذشته است را از زبان این کارشناس خبره فضای‌مجازی مرور می‌کنیم:

پیوست‌فرهنگی در محاق

بر اساس ماده یک سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه هر پروژه و طرح مهمی در کشور باید با پیوست‌فرهنگی ارائه شود که در همین راستا کمیسیون پیوست‌فرهنگی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و حالا چهار سال و تقریباً هشت ماه از آن گذشته است و در این مدت فقط یک طرح در کشور پیوست‌فرهنگی داشته است و آن‌هم رایتل بوده و جالب اینکه پیوست‌فرهنگی این شرکت نیز یک صفحه سفید است که بالای آن نوشته‌شده پیوست‌فرهنگی و پائین این صفحه سفید را مقامات مربوطه امضا کرده‌اند!! یعنی به خاطر اینکه بتوانند مجوز بگیرند یک صفحه سفید را به‌عنوان پیوست‌فرهنگی ارائه داده‌اند! و همه هم آن را امضاء می‌کنند(!) خوب این‌گونه دهن‌کجی به قانون را کجا می‌توان پیدا کرد؟

گروه سه‌نفره‌ای که شورای‌عالی مجازی را دور می‌زند

ببینید نسل سوم مخابرات اصلاً پیوست‌فرهنگی ندارد. دبیر شورای‌عالی فضای‌مجازی اعلام کرد که غیرقانونی است. اعضای شورای‌عالی فضای‌مجازی گفتند غیرقانونی است. ۵۹ نفر از نماینده‌های مجلس و دادستان کل کشور گفتند که غیرقانونی است. برخی از مراجع تقلید مثل آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله علوی گرگانی فتوای حرمت داده‌اند. حضرت آقا به جد گفته‌اند که پیش از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های اقماری آن، این کار خلاف قانون انجام نشود، حتی با وعده‌های بی‌جا، انتظارات کاذب هم ایجاد نشود. با همه این مخالفت‌ها می‌بینیم وزارت ارتباطات مجوز نسل سوم و بالاتر را صادر می‌کند و متأسفانه رسانه‌ملی که رییس آن تنها عضو حقیقی و حقوقی شورای‌عالی فضای‌مجازی است، تبلیغات این کار خلاف قانون و خلاف شرع را عملیاتی و پخش می‌کند(!)

جالب است بدانیم در وزارت ارتباطات یک کمیسیونی هست به اسم تنظیم مقررات که سه عضو آن را دولت منصوب می‌کند و هر سه عضو آن از اصلاح‌طلبان معروف و وابسته به حزب منحله مشارکت هستند. آن‌وقت این شاخه مشارکت بود که تصویب کرد نسل مخابرات عوض شود! یعنی این‌گونه شورای‌عالی فضای‌مجازی را از گردونه تصمیم‌گیری در این عرصه مهم خارج کردند. شورای‌عالی فضای‌مجازی که سران سه قوه، رئوس ۱۲ وزارتخانه و نهاد مهم کشور ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و صداوسیما و کارشناسان این حوزه به انتخاب امام خامنه‌ای را در خود جای داده است، به‌راحتی توسط یک گروه کوچک دولتی دور زده می‌شود و صدای هیچ‌کس هم در نمی‌آید(!)

پیچ‌درپیچ‌های یک وزارتخانه

به‌عنوان نمونه در وزارت ارتباطات معاونت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در شورای‌عالی فضای‌مجازی معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی، کمیسیون عالی تنظیم مقررات و دبیرخانه تنظیم مقررات، تماماً یک مأموریت دارند! آقای جهانگرد که قبلاً از سوابقش در فتنه‌ها و سمت‌ها و عناوین پرشمارش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بودیم و ردش در همه جای وزارت ارتباطات دیده می‌شود، خود را یک بوروکرات می‌داند و بوروکرات‌ها معتقدند که آن‌قدر سازوکار ببند و با ایجاد این پیچ‌درپیچ‌ها هر کاری می‌خواهی انجام بده.

مافیاهای متعدد واردات پهنای باند و دلالان اطلاعات و کاسبان تجهیزات مخابراتی و دکان‌های عده‌ای در دامین و آی پی فروشی و کاسبی‌های تحریم و اهالی زد و بندهای حاشیه «دبلیو.اس.آی.اس» و «آی.سی.اِی.اِن» و درآمد تجار فیلترشکن‌ و قاچاقچی‌های پهنای باند همکار «اُ.تی.تی»های صهیونیستی و مجوز فروش‌ها و حق‌السهم بندی‌ها و مدیری که کارتابل خود را در خانه‌اش در آمریکا امضا می‌کند و ده‌ها راز مگوی دیگر حضرات هم بماند برای مجالی دیگر، به‌شرط حیات.

وزارتخانه‌ای با اختیارات سه قوه!

تنها به این بسنده کنم که وزارت ارتباطات یک پدیده است! این وزارتخانه هم اختیار قانون‌گذاری دارد، هم در بسیاری از حوزه‌ها انحصار در اجرا دارد و هم باید بر حسن انجام مأموریت‌های خودش نظارت کند! یعنی مثل مجلس قانون می‌گذارد، خلاف اصل ۴۴ در دولت انحصار اجرا دارد و مثل قوه‌قضاییه اختیار نظارت و حتی صدور حکم هم دارد و آن وقت است که به قول رییس‌جمهور وقتی همه این اختیارات یکجا جمع شود، فسادآور می‌شود!

اختیارات وسیع پنج‌تایی‌ها

در وزارت ارتباطات یک جایی هست به نام شورای‌عالی فناوری اطلاعات که اختیارات آن از شورای‌عالی فضای‌مجازی هم بسیار بیشتر است. باز در جای دیگر جایی هست به نام شورای‌عالی انفورماتیک که اختیارات بسیار زیادی دارد. شورای‌عالی اطلاع‌رسانی و شورای‌عالی افتا و... حدود پنج‌تا شورای‌عالی وجود دارد که با مصوبات مجلس یا مصوبه هیئت دولت، اختیاراتشان در بسیاری از حوزه‌های فضای‌مجازی به‌مراتب از شورای‌عالی فضای‌مجازی بیشتر است. شورای‌عالی فضای‌مجازی که توسط حضرت آقا راه‌اندازی شده و سران سه قوه و تمام نهادهای کشور هم از اعضای آن هستند را ببینید تا چه حد تضعیف کرده‌اند...

مجلسی‌ها هم کم گذاشتند

مجلس می‌بایست یک کارگروه تشکیل می‌داد و تمامی قوانین مغایر و یا موازی با شورای‌عالی فضای‌مجازی را ملغی می‌کرد و یا به نفع شورای‌عالی فضای‌مجازی تغییر می‌داد. باید بدانیم که این خواست رهبر انقلاب بوده است و نقل است که حضرت آقا در جلسات پیش از تشکیل شورای‌عالی فضای‌مجازی خطاب به آقای لاریجانی گفته بودند که شما در رابطه با این شورا قانون‌گذاری کنید و مشکلات و موانع آن را برطرف کنید ولی متأسفانه می‌بینیم که مجلس حتی یک ماده‌قانونی دراین‌باره تصویب نکرده است و سال گذشته با تصویب اعطای بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای شورای‌عالی فناوری اطلاعات، عملاً شورای‌عالی فضای‌مجازی را ازنظر مالی به زیر زیرمجموعه دولت تنزل داد! این شگفت‌انگیزترین کار مجلس اصول‌گرا بود!

یک نفر کابل بکشد ۲۴ نفر فکر محتوا باشند

۲۵ نفر عضو شورا هستند که فقط یک نفر آن‌ها فنی است که آن‌هم اگر بپذیریم آدم فنی است! فقط وزیر ارتباطات است و مابقی اعضا، محتوایی هستند. پیام این چینش حضرت آقا چیست؟ یعنی اهمیت مباحث فنی نسبت به مباحث محتوایی یک بیست‌وپنجم است؛ یعنی یک نفر کابل بکشد و ۲۴ نفر فکر کنند که از این کابل چه محتوایی عبور کند. آن‌وقت ببینید در وزارت ارتباطات چه خبر است. انواع رانت‌ها و مافیاهای پیچیده که برخی از آن‌ها را می‌توان به اسم‌ورسم نام برد جولان می‌دهند و برای زیرساخت تا محتوا تصمیم می‌گیرند! و این مثل آن است که مسئول خدماتی یک ساختمان، اداره تمام ساختمان و ترددها و تملک‌ها را به اختیار بگیرد!

پیام عدم حضور مدعیان

حتی عدم حضور برخی افراد مدعی در این حوزه در بین ۲۵ نفر خود نیز دارای پیام است. چرا اسم فردی که خود را پدر اینترنت ایران می‌داند در بین این افراد نیست؟ یا نام آن دیگری که خود را مغز متفکر فناوری اطلاعات در ایران می‌داند و یا آن‌یکی که می‌گوید توپولوژی شبکه و تمام تجهیزات بکار رفته در حوزه فناوری اطلاعات با نظر و تائید من خریداری و نصب شده است یا آن‌کسی که مدعی است تمام مدیران این حوزه دانشجویان او بوده‌اند و... در جمع اعضای شورای‌عالی فضای‌مجازی دیده نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد پیام امام‌خامنه‌ای از عدم انتخاب این افراد این بوده است که باوجود و حضور برخی تفکرات پوسیده و وابسته نمی‌توان در فضای‌مجازی انقلاب کرد.

انقلاب اینترنتی آغاز می‌شود

اینکه حضرت آقا می‌گویند باید در فضای‌مجازی انقلاب صورت بگیرد دارای مفهوم است. به نظرم در یک تطبیق با انقلاب اسلامی، شورای‌عالی فضای‌مجازی در مرحله قبل از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است! حضرت آقاچهل دستور در رابطه با فضای‌مجازی به همه اعضای این شورا از سپاه و ناجا گرفته تا مجلس و دولت داده‌اند؛ که اگر این دستورات اجرایی می‌شد، اینترنت ایران و جهان متحول می‌شد ولی متأسفانه امروز بعد از گذشت حدود سه‌سال هیچ‌یک از آن‌ها اجرایی نشده است و برخی را دقیقاً مخالف عمل کرده‌اند که شرح آن‌ها بماند برای زمان دیگر؛ یعنی حضرت آقا با این دستورات یک اتمام‌حجت با مسئولین و خواص کرده‌اند و احتمالاً در سال آینده خود ایشان مستقیماً به موضوع ورود پیدا کنند. این می‌شود مرحله‌ای که حضرت امام در آن دوران مفهوم پیچیده کاپیتولاسیون را خیلی ساده و عامیانه توضیح دادند؛ که انقلاب نیز از همان نقطه شروع شد. الآن هم در فضای‌مجازی کاپیتولاسیون داریم؛ یعنی قوانین و مقررات کشور به نفع خارجی‌ها و کاملاً علیه مردم است.

چهل دستور برای یک انقلاب

انقلاب در فضای‌مجازی هم باید با همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد؛ یعنی اول باید ما استقلال داشته باشیم و بعد به آزادی برسیم تا بتوانیم یک مردم‌سالاری مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام ایجاد بکنیم که آن چهل دستور رهبر انقلاب نیز بر همین اساس پی‌ریزی شده است.

شورایی که خوابیده شد!

شورا به چند دلیل نتوانست کار بکند اول اینکه کسانی که از در بیرونشان کرده بودند از پنجره آمدند داخل و گردنه‌های اصلی مدیریتی شورا را گرفتند و اجازه برگزاری جلسات باکیفیت و اثرگذاری مطلوب را ندادند؛ یعنی در آخرین جلسه این شورا که قرار بوده ماهی یک‌بار تشکیل شود، تازه پس از سه‌سال به بیستمین جلسه رسیده است به کیفیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی پرداخته می‌شود و بعد از چند جلسه تصویب می‌شود که محتوای پیامک‌های تبلیغاتی باید قانونی باشد! دلیل دیگرش قوانین موازی و وجود شوراهایی با مأموریت‌ها مشابه و اختیارات قانونی فراتر از این شورا است. بعد می‌بینیم یک شورا با یک ساختمان عریض و طویل و نیروی انسانی فراوان، عملاً خروجی ندارد.

مأموریت اندرویدی اوباما

اوباما در اسفند سال ۸۹ در کنگره سخنرانی می‌کند که از او سؤال شده بود که بودجه کلان جنگ نرم علیه ایران را کجا خرج کرده‌اید. اوباما در بند اول گزارش خود به کنگره می‌گوید با بودجه جنگ نرم علیه مردم ایران، اندروید را وارد ایران کرده‌ام. بعد نگاه می‌کنیم می‌بینیم اسمارت فون ها اولین بار به‌صورت انحصاری توسط شرکت گسترش انفورماتیک ایران وارد کشور شدند که یک شرکت صددرصد‌دولتی است.

وقتی واردات اینترنت آمریکایی ده برابر می‌شود

وقتی اسنودن می‌گوید ۱۴میلیارد بسته اطلاعاتی طی یک ماه از ایران سرقت شده، معنی آن چیست؟ و نهادهای مسئول چه‌کار می‌کردند؟! در همان ماه که از ما ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی سرقت شد از فرانسه که ازنظر وسعت و جمعیت اندازه کشور ماست، ۷۰ میلیون قطعه-داده سرقت شده که عکس‌العمل‌ها به آن را دیدیم. از آلمان که این‌همه سروصدا شد ۱۴۰میلیون سرقت شده است بر اساس همان سند، می‌بینیم در آلمان چه قانون‌هایی تصویب کردند. پارلمان آلمان قانونی تصویب کرد که حتی یک رأی منفی نداشت که خودشان گفتند این رأی بالا به یک قانون، در تاریخ آلمان بی‌سابقه است در این قانون بیان‌شده است که باید ما تمام حوزه شینگل را از اینترنت آمریکا جدا بکنیم. در اتحادیه اروپا قانون مشابهی تصویب می‌شود. در بلژیک و برزیل تصویب کردند که باید اینترنت آمریکایی را قطع کنیم. آن‌وقت در ایران تصویب کردند که اینترنت آمریکایی را ده برابرش بکنیم!

بر اساس زیرساخت‌های موجود و توسعه بدون برنامه آن الآن رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند دولت الکترونیک ما را قطع کند. چراکه «کیل سوئیچ اینترنت» زیردست اوباماست؛ یعنی اختیار دولت الکترونیک ما در دست رئیس‌جمهور دولتی است که با ایران اسلامی سر تخاصم و دشمنی دارد و وزیر ارتباطات ما دلال پهنای باند اینترنت و نماینده آژانس امنیت ملی آمریکا در ایران شده است و بجای سیاست‌های کلی نظام، در جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های رسمی آمریکا اعمال می‌شود(!)

شاید اگر مردم ما این چیزها را بدانند و مطالبه کنند، ویروس‌های خطرناک وابستگی سخت‌تر و محدودتر رشد کنند و این اطلاع‌رسانی و ایجاد مطالبه وظیفه رسانه‌ها و به طریق اولاً رسانه‌های حزب‌اللهی است.




برچسب ها :

نیروهای انقلابی از وجود برخی محرومیت‌ها رنج می‌کشند
انقلاب اسلامی با آزادی فحشا و بی‌دینی مخالف است
پیام انقلاب پشت هیچ دیواری متوقف نخواهد شد
 
 
رئیس مرکز پژوهش علوم انسانی اسلامی صدرا، حجت‌الاسلام رضا غلامی در دهه فجر درباره «رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» سخنرانی کرده است که متن آن در ادامه آمده است

متن کامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی در مسجد حضرت ولی عصر (عج)، شهرک شهید محلاتی، که در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری به مناسبت دهه مبارکه فجر صورت گرفت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم،

الحمدلله رب العالمین، الصلاة والسلام علی رسول الله و علی آله الطیبین الطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، و کان حقا علینا نصر المؤمنین.

سلام عرض می‌کنم خدمت برادران و خواهران عزیز و جا دارد سپاسگزاری کنم از جناب حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، امام محترم مسجد ولی عصر (عج) شهرک شهید محلاتی که این فرصت را برای حقیر فراهم ساختند تا خدمتتان برسم.

همانطور که اعلام شده است، عنوان سخنرانی بنده، آینده انقلاب اسلامی است. البته من در این سخنرانی قصد ندارم درباره آینده انقلاب اسلامی گمانه زنی علمی کنم؛ این کار در جای خودش ممکن است ولی بحث امشب حقیر آینده نگری به روش تجربی نیست. هدف من در این سخنرانی، بررسی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

گفتمان واقع بینی، روشی منصفانه برای ارزیابی انقلاب اسلامی

در اینگونه بحث‌ها، قبل از هر چیز این پرسش مطرح است که شما چه ارزیابی‌ای از کارنامه ۳۵ ساله انقلاب اسلامی دارید؟ به بیان دیگر، آیا به انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن در ایران، نمره قبولی می‌دهید؟ برای پاسخگویی به این پرسش، ما نیازمند یک روش درست هستیم. بهترین روشی که می‌توانیم مورد استفاده قرار دهیم، «گفتمان واقع بینی» است که همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

گفتمان واقع بینی یعنی چه؟ گفتمان واقع بینی یعنی اینکه: به عملکرد انقلاب و نظام سیاه و سفید نگاه نکنیم؛ نه منکر نقاط ضعف باشیم و نه منکر نقاط قوت، و به بیان دیگر، نقاط ضعف را در کنار نقاط قوت ببینیم.

فراموش نکنیم که سیاه نمایی و یأس پراکنی، یکی از برنامه‌های اصلی دشمن طی دهه‌های گذشته بوده است. آن‌ها با به راه انداختن ماشین دروغ سازی و شایعه پراکنی، در ۳۵ سال گذشته، از هر تلاشی برای ارائه تصویری غیر واقعی و مخدوش از انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرده‌اند. بنابراین، مراقب باشیم در ارزیابی انقلاب اسلامی تحت تأثیر فضاسازی دشمن قرار نگیریم و در پازل آن‌ها بازی نکنیم.

تأمین منافع ملی تنها در گرو تحقق اصول و آرمان‌های انقلاب است

قدم نخست برای ارزیابی انقلاب اسلامی، این است که اصول و آرمان‌های ناب انقلاب را به درستی بشناسیم و از بطن آن‌ها شاخص استخراج کنیم. در پرانتز عرض کنم که هر ملت اصیلی دارای یک یکسری اصول و آرمان هاست. برای ملت‌های اصیل، بین این اصول و آرمان‌ها نه تنها هیچ تضادی وجود ندارد، بلکه بدون تحقق آن‌ها امکان تأمین منافع بنیادین ملت وجود ندارد؛ لذا اینکه امروز عده‌ای می‌آیند و بین اصول و آرمان‌ها و منافع ملی القاء دوگانگی می‌کنند، یا ناشی از بی‌سوادی آن‌ها، یا ناشی از مخالفتشان با بخشی از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ البته این‌ها جرأت هم ندارند مخالفت خود را ابراز کنند بنابراین، می‌آیند و بین منافع ملی و اصول و آرمان‌های انقلاب تقابل بوجود می‌آورند این در حالی است که از رهگذر نادیده گرفتن اصول و آرمان‌ها، تأمین هیچ منافعی برای ملت ما متصور نیست.

دوران سرسپردگی به عمال خارجی برای همیشه سپری شده است

خوب، ما در عرصه سیاسی چه اصول و آرمان‌های داریم؟ آیا ما به دنبال دست یابی به عالیترین سطح از استقلال سیاسی نبوده و نیستیم؟ یعنی نمی‌خواهیم کشور را از اسارت و بردگی نظام استکبار جهانی و مزدوران آن آزاد کنیم؟ حال پرسش من این است که وضع فعلی ما در زمینه استقلال سیاسی نسبت به دوران قبل از انقلاب اسلامی چگونه است؟ آیا ما امروز به برکت انقلاب، مجاهدت مردم و خون شهداء استقلال سیاسی نداریم؟ یقیناً می‌توانیم بگوییم، امروز هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی و انقلابی از استقلال سیاسی برخوردار نیست. دیگر گذشت آن دورانی که سفارتخانه‌ها و آدم‌های درجه دو و سه غربی برای ایران تعیین تکلیف کنند؛ و برای کشور ما رئیس انتخاب کنند.

نظارت شورای نگهبان ضامن مردم سالاری در ایران است

آیا ما با انقلاب اسلامی، به دنبال برچیده شدن بساط استبداد و خودکامگی و برقراری نظام مردم سالاری دینی نبودیم؟ آیا نمی‌خواستیم مردممان در چارچوب احکام مترقی و سعادت بخش اسلام و با آزادی کامل برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و مسؤلان کشور را انتخاب کنند؟ حال پرسش من این است که وضع امروز ایران با گذشته چگونه است؟ در این ۳۵ سالی که از عمر انقلاب سپری شده، تقریباً به طور میانگین، هر یک سال یک انتخابات آزاد در ایران برگزار شده و مردم ایران مسؤلان مختلف با سلایق و افکاری متفاوت را بر سر کار آورده‌اند. کدام کشور را سراغ دارید که میزان مشارکت مردم در انتخاباتش در حد ایران باشد؟ مردم در کشورهای غربی که خود را کانون و سرچشمه دموکراسی در جهان معرفی می‌کنند، در چه حدی در انتخابات شرکت می‌کنند؟

عده‌ای متأثر از دشمنان انقلاب می‌گویند با وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان و تأیید صلاحیت‌ها از طرف این شورا، انتخابات در ایران آزاد نیست! سؤال من از این افراد این است که اولاً، کدام کشور را سراغ دارید که در خصوص تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مکانیزمی نداشته باشد؟ ثانیاً، چگونه می‌توان قبول کرد که به اسم آزادی، افراد فاسد با پشتیبانی ثروتمندان یا قدرتهای خارجی وارد انتخابات شوند و کرسی‌های مسؤلیت را در کشور ما غصب کنند؟ آیا در چنین شرایطی، ملت ایران به اهداف مقدس خود خواهد رسید؟

امروز هیچ قدرتی جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد

و اما در عرصه امنیتی، شرایط ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً ممتاز است. آنهایی که با تاریخ ایران خصوصاً تاریخ معاصر آشنایی دارند، تأیید می‌کنند که هر‌گاه در ایران جنگی رخ داده و به خاک کشورمان تعرضی صورت گرفته است، ملت ما در اثر بی‌لیاقتی شاهان و وزراء، بخشی از خاک خود را از دست داده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ما جنگ ۸ ساله را پشت سر گذاشتیم و در این جنگ تحمیلی، همه قدرت‌های عالم پشت سر رژیم مفلوک بعث قرار گرفتند و از همه طرف ایران را تحت هجمه قرار دادند اما حتی یک وجب از خاک کشور هم به دشمن واگذار نشد.

امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی از جهت دفاعی، در بهترین شرایط قرار دارد. نیروهای مسلح ما با وجود تحریم‌های مختلف، به خواتکایی رسیده‌اند و از حیث قدرت نظامی، از ارتش‌های بزرگ دنیا چیزی کم ندارند. دقت داشته باشید، اگر اینگونه نبود، بعد از جنگ ۸ ساله، دشمن یعنی خود امریکا، بار‌ها به خاک ما تجاوز کرده بود. اینکه دائماً می‌گویند درباره ایران، گزینه نظامی هم روی میز است، درست است لکن آن‌ها جرأت حمله نظامی علیه ایران را ندارند. البته این را هم تأکید کنم که قدرت دفاعی ما، بیش از آنکه ناشی از سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی باشد، ناشی از روحیه شهادت طلبی جوانان ماست؛ محصول غیرت و مردانگی و محصول فرهنگ عمیق ایثار و شهادت جوانان ماست. دشمن از این‌ها می‌ترسد.

شرایط فرهنگی کشور به مراتب از گذشته بهتر است

در حوزه فرهنگی، مگر ملت ایران به دنبال جاری و ساری شدن فرهنگ اسلامی و گرایش انبوه جوانان به اسلام عزیز نبوده و نیست؟ آیا ما به دنبال منهدم شدن بسترهای علنی فحشا در کشور نبودیم؟ در طول ۳۵ سال گذشته، دشمن در عرصه فرهنگ، دائماً ما را بمباران کرده است. قبلاً کجا این شبکه‌های ماهواره‌ای بود؟ کجا فضای مجازی به این گستردگی وجود داشت؟ خوب، از شما سئوال می‌کنم، وضع امروز ما از جهت فرهنگی با پیش از انقلاب اسلامی چگونه است؟ صد‌ها برابر بهتر است. هم اکنون، عده‌ای یا تحت تاثیر سیاه نمایی دشمن، یا برداشت‌های سطحی یا قطعه‌ای خود از وضع فرهنگی جامعه و تعمیم این برداشت به کل جامعه، می‌گویند در گذشته وضع بهتر بود! پس انصاف و واقع بینی کجا رفته است؟ بله، کسی نمی‌تواند منکر معضلات فرهنگی در کشور یا آسیب‌های اجتماعی که یا ناشی از هجمه فرهنگی غرب، و یا ناشی از کم کاری‌های دولت‌ها در عرصه فرهنگ است، باشد؛ نیروهای انقلابی بیش از همه از مشاهده معضلات رنج می‌کشند ولیکن واقعیت این است که امروز شرایط فرهنگی کشور یعنی دلبستگی مردم به شعائر و ارزش‌های دینی به مراتب و به مراتب بهتر از گذشته است و تحقیقات می‌دانی نیز این واقعیت را کاملاً تایید می‌کند.

پیام انقلاب پشت هیچ دیواری متوقف نخواهد شد

از سوی دیگر، و در عرصه جهانی، انقلاب اسلامی در زمینه نشر فرهنگ ناب اسلامی و بیدار کردن مسلمانان از خواب غفلت موفق عمل کرده است. به چهره امروز جهان نگاه کنید! چه تفاوت‌هایی با گذشته دیده می‌شود؟ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، غربی‌ها می‌گفتند نظام کمونیستی را به سرعت شکست می‌دهند و اسلام سیاسی نیز که به کلی به حاشیه رفته و استحاله شده است، پس، به زودی جهان در قبضه ما خواهد بود! در واقع، غربی‌ها اساسا تصور نمی‌کردند یک انقلاب عظیم با زعامت یک مرجع عالی دینی آن هم شیعه، در ایران که کانون غربگرایی در خاورمیانه است شکل بگیرد و اسلام سیاسی را احیاء کند.

وقوع انقلاب اسلامی، در حقیقت به مثابه یک سکته مغزی برای نظام سلطه گر غرب بود و تداوم انقلاب و روشنگری‌های وسیعی که کرد، موانعی جدی و مستحکم در برابر حرکت ظالمانه غرب برای تسخیر جهان و استعمار نوین ملت‌ها بوجود آورد. البته پیام انقلاب اسلامی با پول و قدرت رسانه‌ای جهانی نشد؛ ما نه پولی برای این کار داشتیم و نه از مشابه بوق‌های رسانه‌ای غرب برخوردار بودیم لکن خاصیت حرف حق این است که به سرعت منتشر می‌شود و پشت هیچ دیواری متوقف نمی‌شود.

انقلاب اسلامی خودباوری را به جوانان ما برگرداند

و اما در عرصه علمی، وضع ما پیش از انقلاب اسلامی چگونه بود؟ چه تعداد دانشگاه و مرکز تحقیقاتی داشتیم؟ چه تعداد دانشجو به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی داشتیم؟ کشور ما در عرصه علم و نوآوری علمی چه رتبه‌ای داشت؟ اصلا رژیم غربگرای پهلوی، اجازه می‌داد که جوانان ایرانی توانایی‌ها و استعدادهای خود را باور کنند؟ خودباختگی را در دانشگاه‌های کشور رواج دادند و به دانشجویان و استادان اینگونه القاء کردند که ما بدون غرب هیچ چیز نیستیم و باید صبح و شب به طرف غرب سجده کنیم تا تکه نانی به طرف ما پرت کنند! ما حتی باور نداشتیم که از عهده تولید یک سوزن خیاطی هم بر می‌آییم. حالا چطور؟ امروز به برکت انقلاب اسلامی جوانان ایرانی به خودباوری رسیده‌اند. صد‌ها دانشگاه و مرکز پژوهشی بزرگ داریم. بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو داریم که ۳۵% آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. از جهت علمی، رتبه ایران در بعضی عرصه‌های کلیدی نظیر دانش و فناوری هسته‌ای، نانو یا پزشکی و غیره زیر ۲۰ و حتی در مواردی زیر ۱۰ ارزیابی شده است.

انقلاب اسلامی با بخش مهمی از محرومیت‌ها مقابله کرده است

در عرصه اقتصادی، امروز همچنان مشکلات زیاد است. اما میزان فقر و محرومیت در دوران سیاه پهلوی چقدر بود؟ چند درصد از جامعه از امکانات زیربنایی برای زندگی نظیر جاده، برق، آب آشامیدنی یا مخابرات برخوردار بود؟ با روستا‌ها که آن زمان بیش از ۴۰% جمعیت کشور در روستا‌ها متمرکز بود چه برخوردی می‌شد؟ معادلات خانی و اشرافی چه بر سر روستایی آورده بود؟

قبل از انقلاب اسلامی، زندگی مرفه مخصوص عده‌ای خاص از مرتبطین به شاه و درباریان و امثالهم بود و اما امروز به برکت انقلاب و به برکت حرکت‌هایی نظیر جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، کمیته امداد و غیره، بخش عمده‌ای از محرومین جامعه از یک زندگی عادی برخوردارند. حقیقتا نظام اسلامی در جهت محرومیت زدایی کارهایی بزرگی کرده است هرچند فاصله ما با نقطه مطلوب زیاد است. در تحلیل شرایط اقتصادی نباید تاثیر فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب طی ۳۵ سال گذشته را نادیده گرفت.

البته ما به لطف الهی بخشی از تهدیدات ناشی از تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم اما کسی نمی‌تواند تأثیرات سوء تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را منکر شود. البته بی‌برنامگی‌ها، بی‌عرضگی‌ها و غلط کاری بعضی مدیران هم هست. دولت‌ها طی ۳۵ سال سپری شده، به مراتب بهتر از این می‌توانستند کار کنند لکن یقینا اگر این تحریم‌های ظالمانه نبود، وضع اقتصادی کشور اینگونه نبود.

نیروهای انقلابی از وجود برخی محرومیت‌ها رنج می‌کشند

نیروهای انقلابی امروز از وجود برخی محرومیت‌ها در کشور رنج می‌کشند. کسی تصور نکند ما‌ها نسبت به مشکلات مردم در بعضی شهر‌ها، نسبت به معضل بی‌کاری بخشی از جوان‌ها درد نمی‌کشیم. هنوز خیلی از امکانات، عادلانه در کشور توزیع نشده و کارهای نشده فراوان است با این وجود، عرض من این است که باید در تحلیل شرایط اقتصادی کشور منصف بود و بلندگوی دشمن نشد.

پس جمعبندی ما از کارنامه انقلاب این است که بله، علی رغم ضعف‌ها و کمبودهایی که در عرصه‌های گوناگون داریم، و باید برای رفع آن‌ها مجاهدت کنیم، و با وجود مانع تراشی‌های مداوم دشمن، انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن در این ۳۵ سال، توفیقات بزرگی داشته است. این را تأکید می‌کنم که ما باید برای توفیق انقلاب اسلامی با همه وجود مجاهدت کنیم. این انقلاب امانت الهی دست ماست؛ یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای تاریخی مسلمانان، شیعیان و پیروان اهل بیت (ع)، علماء و بزرگان این بود که روزی حاکمیت اسلامی با محوریت ولایت فقیه برقرار گردد. خوب، این اتفاق عظیم در دوران حیات ما افتاده است. مبادا نسبت به این انقلاب بی‌مهری کنیم و در انجام تکلیف الهی خودمان سستی کنیم.

البته نقش امداد الهی را هم نباید نادیده گرفت. توفیقات را به خودمان نسبت ندهیم. منبع همه موفقیت‌ها خداست. اگر نبود لطف و فضل الهی، و اگر نبود دعای حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، هر یک از این هجمات برای از دست رفتن انقلاب و بازگشت به دوران سیاه قبل یعنی عصر استبداد و بی‌دینی کافی بود. خداوند بر ملت مؤمن ایران منت نهاد و آنان را بر دشمنان انقلاب پیروز کرد چراکه مردم ایران برای خدا قیام کردند و بنا به وعده قطعی الهی، ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

پایایی انقلاب منوط به تحقق اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است

حال وقتی می‌خواهیم درباره آینده انقلاب اسلامی صحبت کنیم، پرسش نخست این است که پایایی و مانایی این انقلاب به چه چیزهایی است؟ به ظاهر و صورت انقلاب یا به سیرت و جوهر انقلاب؟ آیا ما باید به همین که جمهوری اسلامی به شکل تشریفاتی استمرار داشته باشد دل خوش کنیم یا نه، ما به دنبال حیات حقیقی انقلاب و نظام اسلامی هستیم؟ البته صورت انقلاب هم در جای خود مهم است لکن وظیفه اصلی آن حراست از گوهر و مغز انقلاب است. خوب، جوهر انقلاب را در چه عناصری می‌بایست جستجو کرد؟ همانطور که اشاره کردم، این عناصر‌‌ همان اصول و آرمان‌های ناب انقلاب است.

انقلاب اسلامی با آزادی فحشا و بی‌دینی مخالف است

در این صورت باید دید، آیا ملت و نظام ما می‌تواند در آینده استقلال سیاسی خود را حفظ کند؟ آیا می‌تواند از مردم سالاری دینی پاسداری کند؟ آیا می‌تواند از نعمت عظیم ولایت فقیه حراست کند؟ آیا می‌تواند همچنان در جهت استقرار فرهنگ اسلامی در زندگی فردی و جمعی خودش پافشاری کند؟ در این ۳۵ سال، خیلی‌ها تلاش کردند فرهنگ اسلامی را از ما بگیرند و فضای جامعه را آلوده کنند. حتی عده‌ای از امکانات نظام علیه فرهنگ اسلامی بهره بردند. مجوز به فلان فیلم کثیف، مجوز به فلان کتاب مبتذل یا به فلان خواننده و غیره. می‌خواهند حساسیت‌ها را از بین ببرند و منکر را در جامعه عادی کنند. ملت ما اگر در مقابل این خباثت‌های به ظاهر فرهنگی بایستد، انقلاب ماندگار خواهد شد و الا بدون رودربایستی باید گفت، انقلاب شکست خواهد خورد. در اینجا کسی تصور نکند انقلاب اسلامی با آزادی فرهنگی مخالف است! خیر، ما طالب آزادی هستیم و حاضریم جان خود را هم برای آزادی بدهیم اما آزادی فضائل انسانی نه آزادی فساد؛ نه آزادی زدن ریشه‌های دین و اخلاق؛ نه آزادی توطئه علیه ملت.

ملت ایران هیچگاه به آمریکا دست دوستی نخواهد داد

از طرف دیگر، این سؤال مطرح است که آیا ملت و نظام ما در آینده می‌تواند همچنان در برابر نظام سلطه و ظلم در دنیا ایستادگی کند و آن را به سمت اضمحلال پیش ببرد؟ توجه داشته باشید که حیات انقلاب به این است که هیچوقت با امریکای جنایت کار دست دوستی ندهیم. حتی مسؤلان ما حق ندارند ادای دوستی با امریکا را هم در آورند. به همین خاطر ملت ما قدم زدن مسؤل ایرانی با وزیرخارجه دولت ستمگر امریکا را هم تحمل نخواهد کرد و فرد خاطی را به دلیل این حرکت مضحک و خلاف منافع ملی توبیخ می‌کند.

بعضی ساده لوحانه می‌گویند شما با آمریکایی‌ها چه کار دارید؟ بگذارید خصومت‌ها پایان بپذیرد. پاسخ ما این است که این آمریکایی‌ها هستند که دست از سر ما و ملت‌های مستقل بر نمی‌دارند؛ این‌ها هستند که هر روز برای تحصیل منافع نامشروعشان دست به جنایت می‌زنند. آمریکایی‌ها هستند که از پهلوی دوم به بعد، هر روز علیه ملت ایران دسیسه کرده‌اند. ذات رژیم ایالات متحده هم خراب است لذا هیچ تضمینی وجود ندارد تا زمانی که بخواهیم اصول و آرمان‌های انقلابی خود را حفظ کنیم، دست از سر ما بر دارند. به همین دلیل است که می‌گوییم قضیه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست. این قضیه تمام شود، قضیه جدیدی شروع می‌شود. آن‌ها به چیزی جز تسلیم ملت ایران راضی نخواهند شد.

امروز سخنان شبه روشنفکران عهد قجری توسط بعضی‌ها تکرار می‌شود

از سوی دیگر، باید دید، آیا ملت ایران در آینده می‌تواند با اتکاء به توانایی‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد خود، کشورش را به پیشرفت برساند؟ آیا می‌تواند با پلمپ کردن چاه‌های نفت خود، که مانع تحرک اساسی کشور شده، اهدافش را محقق کند؟ ما دنبال پیشرفت برون زا و تشریفاتی نیستیم. این معنای پیشرفت نیست که مانند بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع و سرنوشت خودمان را به دست غربی‌ها بدهیم و آن‌ها لعاب توسعه را به کشورمان بزنند! ما می‌خواهیم با دست خودمان کشورمان را به عالیترین سطح از پیشرفت برسانیم هر چند از فرصت عادلانه برای تعامل با دیگران نیز صرف نظر نمی‌کنیم. امروز بعضی‌ها سخن روشنفکران عهد قجری را تکرار می‌کنند که برای پیشرفته شدن باید از فرق سر تا نوک پا غربی شد! اتفاقا ما بر عکس این سخن مرتجعانه، می‌گوییم غربی شدن یعنی عقب ماندگی، یعنی درجا زدن. ما زمانی به پیشرفت حقیقی دست پیدا می‌کنیم که از غرب عبور کنیم.

در گفتمان انقلاب اسلامی، پابرهنه‌ها ولی نعمت ما هستند

موضوع دیگری که پایایی انقلاب در گرو آن است، موضوع عدالت گستری و فقر زدایی است. باید توجه داشت، هرگاه دغدغه عدالت و محرومیت زدایی از بین رفت، آن روز انقلاب به آخر خط رسیده است. ما باید بدون وقفه برای پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها تلاش کنیم. این سزاوار نیست که عده‌ای در کشور از همه نوع امکاناتی برخوردار باشند و عده‌ای دیگر در تأمین نان شب خود مشکل داشته باشند. این یک مساله حیاتی است. نظام اسلامی به مثابه یک اصل، پابرهنه‌ها را ولی نعمت خود می‌داند و هیچ چیز نباید بین نظام و قشر مستضعف فاصله بیندازد.

به هر حال، اگر پاسخ ما به سؤالاتی که طرح کردم مثبت باشد؛ یعنی حاضر باشیم پای اصول و آرمان‌های انقلاب بایستیم، شک نکنیم که هیچ عاملی نمی‌تواند به انقلاب ضربه بزند و آن را شکست بدهد. در غیر اینصورت، روشن است که شانسی برای ماندگاری انقلاب نیست هرچند ممکن است شکل و ظاهر آن حفظ شود.

اگر ولی فقیه نبود، بار‌ها استبداد را در لباس‌های گوناگون به کشور بر می‌گرداندند

علاوه بر این‌ها، ما برای آینده، به دو عنصر کلیدی نیاز مبرم داریم: یکی از این عناصر ولایت فقیه است. دقت داشته باشید که ضامن استقلال کشور، ضامن جمهوریت و مردم سالاری و از همه مهم‌تر، ضامن اسلامیت نظام، ولایت فقیه است. اگر ولایت فقیه نباشد، ظرف چند ماه استبداد را در لباس‌های گوناگون به کشور بر می‌گردانند. مقام معظم رهبری در چهارمین نشست اندیشه راهبردی که با موضوع آزادی برگزار شد، فرمودند اگر امام (ره) نبود، عده‌ای‌‌ همان سالهای نخست انقلاب استبداد را به کشور بر می‌گرداندند. مگر در فتنه ۸۸ می‌خواستند چه کار کنند؟ می‌خواستند جلوی رأی مردم و جلوی جمهوریت و مردم سالاری بایستند و با تحمیل میرحسین موسوی از طریق فشار و خشونت، ایران را دوباره استبداد زده کنند لکن ولی فقیه این اجازه را به آنان نداد.

کشور ما با مدل‌های غربی به پیشرفت نخواهد رسید

عنصر دوم، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است. نباید از نظر دور داشت که با مدل‌های غربی نمی‌توان کشور را به پیشرفت رساند. مدل‌های غربی، جدای از مشکل مشروعیت، با مشکل کارآمدی نیز روبروست. امروز دلیل شکل گیری جنبش وال استریت در امریکا و اروپا چیست؟ شعار مردم در غرب جز این است که شر نظام سرمایه داری را از سرمان کم کنید؟ آن‌ها دارند با صدایی بلند از مظالم نظام سرمایه داری و حاکمیت ۱ درصد بر ۹۹ درصد سخن می‌گویند؛ حال با چه منطقی باید در موضوع پیشرفت پای خود را جای پای غربی‌ها بگذاریم؟!

در آخر عرایض قصد دارم توجه شما را به یک موضوع فوق مهم جلب کنم و آن، رمز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در آینده است. رمز اصلی موفقیت، اعتماد و اتکاء تام به خداوند متعال و فهم و درک حرکت توحیدی و اقتصادات آن است. رمز اصلی توفیق این است که باور کنیم حق ماندنی و باطل رفتنی است و تا زمانیکه در مسیر حق باشیم موفقیم. باید بدانیم که نهایتا جریان مؤمنین در این دنیا پیروزند و خداوند این حق را بر خود مسلم ساخته است که این اتفاق بیفتد. و کان حقا علینا نصر المؤمنین. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

منبع: تسنیم




برچسب ها :

لبخند در جنگ

گراي ديده بان و خمپاره چي هاي تازه كار
 
یک روز که مشغول دیده بانی بودم، هدفی را در دوربین دیدم و با بی سیم به آن ها گفتم یک گلوله خمپاره بیندازید
 
 
به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله، وبلاگ "سپهر حزب‌الله" نوشت:

يكي از رزمندگان ايران اسلامي در سالهای دفاع مقدس، خاطره طنز جالبي از میان خاطرات شنیدنی خود را از ایامی که در اوایل جنگ در مناطق غرب کشور به دیده بانی در جبهه مشغول بوده است این گونه روایت می کند:

در اوایل دوران جنگ تحمیلی در منطقه سر پل ذهاب دیده بانی و آتش خمپاره ها را هدایت می کردم. آن ایام تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی درجبهه های جنگ حضور داشتند که آموزش های نظامی مورد نیاز از جمله استفاده از ادوات و تسليحات مختلف را طی نکرده بودند ولی به جهت شرایط آن روزهای جنگ و کمبود نیروی متخصص نظامی، از آن ها در واحد هاي مختلف استفاده می شد. چند نفر از نیروهای تازه وارد را به واحد ادوات ،قسمت خمپاره ی ۸۱ فرستاده و در یک آموزش مختصر و ساده برای استفاده از قبضه خمپاره به آنها این طور توضیح داده بودند که این خمپاره ی ۸۱ است و این گلوله خمپاره، شما فقط این تكه فلزی را که ضامن گلوله است خارج کنید، بعد آن را داخل لوله ی خمپاره بیندازید که به سمت هدف شلیک شود.



یک روز که مشغول دیده بانی بودم، هدفی را در دوربین دیدم و با بی سیم به آن ها گفتم یک گلوله خمپاره بیندازید، آن ها گلوله ای شلیک کردند که به فاصله ی ۱۰۰ متری در سمت چپ هدف اصابت کرد، دوباره گفتم ۱۰۰ تا به راست، یک گلوله ی دیگر شلیک کنید؛ منتظرماندم و بعد از چند دقیقه گلوله ی دوم شلیک شد، گلوله ۱۰۰ متر عقب تر از هدف به زمین خورد؛ من که هدف را در دوربین می دیدم به آنها گفتم ۱۰۰ متر به جلو اضافه کنید و باز هم منتظر شدم، این بار دیدم که شلیک خمپاره خیلی طول کشید، وقتی از پشت بی سیم سوال کردم که پس چرا گلوله ی خمپاره را به سمت هدف شلیک نمی کنید، در جواب گفتند که ۵۰ متر بیشتر نمی توانیم برویم، جلوی ما دره است؛ از شنیدن این حرف تعجب کردم و معنی آن را نفهمیدم، کمی بعد متوجه شدم که این ها برای شلیک به سمت هدف، کل قبضه ی خمپاره انداز را که شامل: سینی، لوله و دو پایه است به همراه گلوله ی خمپاره برمی دارند و به این طرف و آن طرف برده و جا به جا می کنند و با توجه به گرايي كه من از هدف اعلام مي كنم نسبت به آن دور و نزديك مي شوند و از دستگیره های برد و سمت روی قبضه خمپاره انداز استفاده نمی کنند. البته اين اتفاق خيلي هم عجيب نبود، چون آموزش كافي براي استفاده از قبضه ي خمپاره انداز را نديده و نسبت به تنظيم برد و سمت آشنايي نداش
.



برچسب ها :

وقتی متهم اصلی، محرومان می‌شوند!
تصویر روشنفکران از طبقه مستضعف در جشنواره فجر
 
 
متأسفانه اکثریت قریب به اتفاق فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر، آن‌قدر بی حس و حال و بد ریتم هستند که در این میان، اگر فیلمی ضرباهنگ و سروشکل استانداردی داشته باشد می تواند همه را مرعوب خودش کند...
پایگاه خبری انصارحزب الله:جشنواره فیلم فجر سال هاست به کارزاری برای تبلیغ و حمایت از سینمای شبه روشنفکری تبدیل شده است و سایر جریان های سینمایی ما در این جشنواره، منزوی هستند. این نوع فیلم ها، نگره خاصی به جامعه و دنیای پیرامون دارند. «رخ دیوانه» و «دوران عاشقی» نمونه هایی از نوع نگاه به مسائل اجتماعی در جشنواره فجر امسال است.

رخ دیوانه؛ مرگ محرومان در شطرنج طبقات

فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی را می توان أثری خوش نقش و نگار اما درون تهی دانست. این فیلم، مجموعه ای از کلیشه هایی است که با حداقل بداعت و خلاقیت در ایده پردازی با روکشی پر از زرق و برق ظاهری به تصویر کشیده شده.

متأسفانه اکثریت قریب به اتفاق فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر، آن‌قدر بی حس و حال و بد ریتم هستند که در این میان، اگر فیلمی ضرباهنگ و سروشکل استانداردی داشته باشد می تواند همه را مرعوب خودش کند. درست مانند آنچه درباره فیلم هایی چون «رخ دیوانه» و «عصر یخبندان» پیش آمده است. مسلم است که در خیل پرحجم فیلم های کشدار و خواب آور، چنین فیلم هایی کدخدا می شوند!

«رخ دیوانه» با وجود خوش ساخت بودن اما هیچ حرف تازه ای برای گفتن ندارد. جوانان فیلم، همان تصویر صدها بار تکرار شده در سینمای سال های اخیر ایران را دارند، بدون اندکی نوآوری و تازگی. جوانانی که یا آس و پاس و طغیانگر هستند، یا مشتی بچه پولدار عشق فرنگ! چیزی که به عنوان «جوان ایرانی» در سینمای ما به نمایش در می آید، خارج از این دو حالت نیست. فیلمسازان ما یا همه گروه ها و طیف های نسل جوان را نمی بینند و یا نمی خواهند ببینند!

گفته می شود که تولید فیلم «رخ دیوانه» به شش سال قبل بر می گردد، اما محتوای فیلم به ماجراهای چند ماه قبل صفحه «بچه پولدارها» در شبکه های اجتماعی شباهت دارد؛ چند جوان متعلق به خانواده‌های ثروتمند که وجه مشترک همه آن ها «بی پدر و مادر» بودن است، یک گروه در فضای مجازی تشکیل داده اند. برخی از آن ها از شدت رفاه زدگی، برای تفریح و خوشگذرانی، ماشین های گران قیمت خود را به در و دیوار می کوبند و می خندند!

اما در این میان دو جوان از طبقه کم درآمد با آن ها بُر می خورند. محور اصلی مضمون فیلم «رخ دیوانه» قرار گرفتن تعدادی جوان از دو قشر متفاوت اقتصادی در یک موقعیت خاص است. البته نگاه فیلم به این موقعیت اصلا بی طرفانه نیست. این فیلم به طور آشکار، به حمایت از «بچه پولدارها» پرداخته است. به زعم فیلم، فشارهای جاری بر قشر فرودست جامعه نه به دلیل مناسبات غلط اقتصادی، بلکه ناشی از بدرفتاری این آدم هاست. با فیلمی روبرو هستیم که می گوید فرزندان کاخ نشین ها، آن گونه که همه فکر می کنند نیستند و حتی در جوانمردی از سایر مردم هم سبقت می گیرند و بچه های پایین شهری نامرد و ریاکار هستند و برای پول دست به هر کاری می زنند! در نهایت نیز این پولدارهای فیلم هستند که باقی می مانند و راه خود را می روند و محروم های فیلم، به دست همدیگر کشته می شوند.

مضامین اخلاقی و اجتماعی «رخ دیوانه» نیز از شدت کهنگی بوی نا می دهند! معمولا در این جور فیلم ها انواع و اقسام جرائم و رفتارهای بزهناک به خورد مخاطب داده می‌شود و سرانجام همه چیز با یک پیام سطحی و شعاری جمع می شود. پیام هایی از این دست که دروغ و کلاهبرداری کار بدی است، یک روزه نمی توان میلیاردر شد، فقیرها باید دست از حسادت به پولدارها بردارند و ... به همین پیش پا افتادگی! تصور بیمار «ایرانیان به طور ژنتیک دروغگو» هستند که اول بار در «جدایی نادر از سیمین» مطرح شده بود و به برخی دیگر از فیلم ها سرایت کرد، در «رخ دیوانه» هم به نمایش در آمده است. چون همه فیلم بر پایه دروغ و فریبکاری آدم ها به یکدیگر شکل گرفته است.

نقش آفرینی بازیگران فیلم نیز همه تکراری است؛ طناز طباطبایی عین نقش خود در فیلم «مرهم» را تکرار می کند، ساعد سهیلی مشابه «کلاشینکف» است، امیر محمدزند مانند سریال «مثل شیشه» پلیس شده است، بیژن امکانیان همان پدر شیک و ثروتمند اما مستأصل و درمانده «تقاطع» است و صابر ابر هم همان صابر ابر همیشگی است.
نمی توان «رخ دیوانه» را فیلمی درباره شبکه های اجتماعی دانست. این سوژه در فیلم محو است و فراز و نشیب های روایی فیلم هیچ ربطی به فیس بوک ندارد. وقتی می توانیم بگوییم یک فیلم به آسیب شناسی یا تحلیل شبکه های اجتماعی پرداخته که این موضوع نقشی محوری و عامل را در فیلم بازی کند که در این فیلم این گونه نیست.

دوران عاشقی؛ تحقیر جنوب شهری ها

فیلم «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان نیز ازجمله فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که تصویری منفی و بدسیرت از قشر مستضعف جاممعه نمایش می دهد. محور اصلی روایت فیلم، خیانت است؛ داستان تکراری زن هایی که به شوهرشان مشکوک هستند و مردهایی که برای تنوع زن دوم می گیرند!

شخصیت اصلی فیلم، وکیلی به نام بیتا تمدن (با بازی لیلا حاتمی) است. زن ثروتمندی که مظهر ایثار، انسانیت و «تمدن» است. تضاد شخصیت موقر و تحسین برانگیز او با تصویر تحقیر آمیزی که فیلم از مردم جنوب تهران نشان می دهد، زننده است. حضور چند دقیقه ای خانم وکیل ثروتمند و باکلاس در یکی از محله های فقیرنشین پایین شهر، با سرقت ماشین او همراه می شود. البته او آن‌قدر بزرگ‌منش است که دزد ماشین خود را می بخشد! یکی از موکل های او، دختر فقیری است که همسر موقت مردی شده که به وی ظلم کرده است. وقتی خانم تمدن در دادگاه به سود او به پیروزی می رسد، همین دختر فقیر به خاطر مشتی پول همه چیز را به هم می ریزد و موجب باخت تمدن می شود.

آرش فهیم
منبع: کیهان



برچسب ها :

گزینه های روی میز ملت
ضربه متقابل ملت انقلابی در یوم‌ الله حضور
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
 
از سربند‌های "من انقلابی‌ام" جوانان ، آتش زدن پرچم‌های آمریکا ،اسرائیل و انگلیس تا محکوم کردن توهین به پیامبر مهربانی‌ها و کنایه به پیاده‌روی نابجای ظریف و جان‌کری با حمل دست‌نوشت‌هایی به حضور مردم در این همایش باشکوه ملی جلوه دیگری بخشیده بود....

پایگاه خبری انصارحزب الله: "ملت ایران در روز ۲۲ بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد." این بخشی از بیانات رهبر عظیم شان در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در نوزدهم بهمن ماه بود. و سه روز بعد یعنی در روز ۲۲بهمن‌ماه مردم باحضور تاریخی و حماسه‌ساز، در سراسر کشور ضربه متقابل خود را زدند.



راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران و بیش از یک هزار شهر و شهرستان و ۵۰۰۰ روستای سراسرکشور برگزار شد. ملت ایران بار دیگر با حضور سراسری در جشن آغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با شور نشاط و یکپارچه پاسخ دندان شکنی به تهدیدات دشمنان دادند و راه «مقاومت، پیشرفت و تعالی» را گزینه های روی میز دولتمردان برای عبور از گردنه های سخت دوران دانستند. امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه بر شعارهای انقلابی، شعارهایی پیرامون مقابله با داعش سر می‌دادند.و با در دست گرفتن عکس شهدای مدافع حرم جای آنها را در این جشن ملی خالی کردند.



گرد و غبار سنگین و شرایط نامناسب جوی در خوزستان نتوانست مانع حضور انبوه، متراکم و پرشور مردم در راهپیمایی امسال شود و مردم استان شانه به شانه هم در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

در تهران همزمان با حضور مردم در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی رحمت‌اللهی باریدن گرفت. راهپیمایان با حمل پلاکاردهای با عنوان "ما فقط از توافق خوب حمایت می‌کنیم" به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای فرسایشی کردن مذاکرات هسته‌‌ای و بهره‌برداری یک طرفه از توافق هسته‌ای، واکنش نشان دادند.



از سربند‌های "من انقلابی‌ام" جوانان ، آتش زدن پرچم‌های آمریکا ،اسرائیل و انگلیس تا محکوم کردن توهین به پیامبر مهربانی‌ها و کنایه به پیاده‌روی نابجای ظریف و جان‌کری با حمل دست‌نوشت‌هایی به حضور مردم در این همایش باشکوه ملی جلوه دیگری بخشیده بود.

راهپیمایان تهرانی با پخش پوسترهایی درخصوص فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه در برابر متخلفان شدند.



ماکت‌های پهپاد آرکیو ۱۷۰ ایرانی نیز در برخی از زوایای راهپیمایی به چشم می‌آمد. بر روی این ماکت‌ها جمله‌ای از امام خمینی(ره) «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و جمله‌ای از رهبرانقلاب «ما جهاد با صهیونیست‌ها را واجب می‌دانیم» نقش بسته بود.

در این همایش باشکوه رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی گفت: ما استقلال را آسان به دست نیاوردیم تا آسان از دست بدهیم، استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی و بیگانه‌هراسی نیست. استقلال به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده‌ایم، اراده مردم حاکم است و نخواهیم گذاشت هیچ ابر قدرتی در اراده ملی ملت بزرگ ایران تاثیر بگذارد. روحانی افزود: اینکه می‌گویند ایران به خاطر تحریم‌ پای میز مذاکره آمد، دروغ می‌گویند؛ اگر فکر می‌کنید ایران به خاطر تحریم تسلیم شده چرا به تحریم ادامه نمی‌دهید.

در پایان مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن قطعنامه‌ای در ۱۰ بند قرائت شد. دربخشی از این قطعنامه آمده است: ملت فهیم و آزاده ایران، با توجه به سناریوهای مستمر و زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم و تحریک تا جنگ نرم و تلاش برای بیگانه‌سازی نسل جوان با حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و القای دروغ و چهره‌ای وارونه از انقلاب، امام و رهبری و مأیوس‌ساختن مردم نسبت به آینده انقلاب و کشور، برنامه‌ها و اقدامات قوای سه‌گانه ـ به‌ویژه قوه مجریه ـ در حل مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های فرهنگی و مقابله با نفوذ فتنه‌گران و چهره‌های وابسته به اردوگاه لیبرال سرمایه‌داری غرب را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهد با تدبیر، هماهنگی و همت جهادی مطالبات عمومی در این عرصه‌‌ها را محقق ساخته و دشمنان داخلی و خارجی را در پیگیری راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب و نظام" مأیوس و ناامید سازند.

گفتنی است علاوه بر حضور مسئولان کشوری و لشکری و ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان، امسال بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از ۲۸۰۰ خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری دادند.




برچسب ها :

محمود احمدی نژاد عزادار شد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
 
دکتر محمود احمدی نژاد پس از وداع با مادر مکرمه اش در یکی از بیمارستانهای تهران برای حضور در راهپیمایی عظیم و دشمن شکن ۲۲ بهمن عازم خیابان آزادی شد.

به گزارش مشرق به نقل از دولت بهار، ساعتی پیش بانو سیده فاطمه قادری، والده ماجده دکتر محمود احمدی نژاد دار فانی را وداع گفت. رییس جمهور سابق پس از وداع با مادر مکرمه اش در یکی از بیمارستانهای تهران برای حضور در راهپیمایی عظیم و دشمن شکن ۲۲ بهمن عازم خیابان آزادی شد.



برچسب ها :

عکس/حضور سعیدجلیلی در جمع راهپیمایان مردم‌اهواز

 
 


به گزارش فارس سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز همراه با مردم اهواز بدون ماسک در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه حضور یافت.




برچسب ها :

بررسي شرايط اقتصادي و معيشتي و رفاهی مردم قبل و بعد از پیروزی انقلاب

رشد متوازن و پرشتاب و افزایش قدرت خرید مردم

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۲
 
بر خلاف تصور عوام، علیرغم تمام مشکلات مورد اشاره و فراز و فرودهای فراوان بخش اقتصادی ، در نهایت وضعیت اقتصادی کشور پس از انقلاب از رشد متوازن و پرشتابی برخوردار بوده و با اینکه به علت پیشرفت فن‌آوری‌های نوین ، نیازها و خواسته های زندگی مردم متحول و دچار تعدد و تنوع فراوان شده است ، اما طی این مدت ، قدرت خرید مردم به طور نسبی افزایش یافته است
 
هجمه‌ها و كارشكني‌ها

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، کارشکنی‌های بیگانگان سبب شد تولید نفت کشور از ۶ میلیون بشکه در روز به ۴ میلیون و صادرات آن از ۵/۵ میلیون بشکه به ۴/۲ میلیون بشکه در روز کاهش ‌یابد و متقابلاً میزان مصرف داخلی با افزایش بیش از سه برابری مواجه‌شده و به‌تدریج از نیم میلیون بشکه به ۶/۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

در آن ایام؛ فشارها در حدی بود که به رغم تلاشهای فراوانی که برای رفع این مشکل انجام پذیرفت، در سال ۱۳۶۵ از تنها منبع درآمد کشور یعنی نفت، فقط ۶ میلیارد دلار عاید کشور شد و با رشد تدریجی بهای نفت، این مقدار در سال ۱۳۸۶ به۷۰ میلیارد دلار افزایش یافت و مجدداً پس از تحریمهای اخیر با کاهش شدید تا حد ۵۷ میلیارد دلار مواجه شد که بخش عمده آن در بانکهای خارجی بلوکه شده است.

به این ترتیب در مقطعی از تاریخ انقلاب، سطح درآمد سرانه حاصل از فروش نفت که قبل از آن ۷۰۰ دلار بود ، به ۱۲۰ دلار رسید و این در حالی است که ارزش جهانی هر دلار که در آخرین سال ماقبلِ انقلاب برابر ۳۰۰ ین ژاپن بود، پس از انقلاب به علت آشفتگی وضعیت اقتصادی جهان، به‌تدریج تا حد ۱۰۰ ین کاهش یافت، یعنی علاوه بر بحران‌های تحمیلی به کشور و کاهش تولید و صادرات نفت، ارزش واحد پول پایه در مبادلات نفتی نیز بشدت تنزل یافته و کسری درآمد کشور مضاعف گردید.

این وضعیت در حالی شکل گرفته بود که اولاً درآمد ارزی کشور تا حدود یک پانزدهم کاهش حقیقی داشته، یعنی اگر در سال ۱۳۸۶ مبلغ ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، با ۲۴ میلیارد دلار دریافتی در رژیم گذشته برابر بوده و این در شرایطی ‌است که در آن سال تنها ۷۰ میلیارد دلار از محل صادرات نفت درآمد کسب کرده‌ایم و ثانیاً هزینه مقابله با صدها توطئه خُرد و کلان مانند؛ جنگ، به ایران تحمیل شده بود و ثالثاً جمعیت در حال افزایش کشور که از ۳۵ میلیون نفر قبل از انقلاب به بیش از ۷۵ میلیون نفر بالغ گردیده بود، اینک به منابع و امکانات جدید نیاز داشت و رابعاً همگام با ارتقاء سطح آگاهی مردم و رشد فن‌آوری و گسترش دستاوردهای انقلاب، دامنه توقعات و تنوع انتظارات جامعه نیز بشدت افزایش یافت.

طبیعی است بروز این وضعیت ، موانع و مشکلات زیادی را در مسیر دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ایجاد و فرصتهای فراوانی را در جهت رشد و پیشرفت جامعه از مسئولین کشور سلب نمود.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه در سخنرانی‌های مختلف از جمله؛ در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران در تاریخ ۱۴/۱۱/۹۰ ، ضمن تاکید و یادآوری توطئه‌ها و خباثتهای دشمنان انقلاب و با اشاره به برخی فرصت‌طلبی‌ها و کم‌کاری‌های رخ داده در نظام اداری و اجتماعی کشور، در مورد دستاوردهای کسب شده می‌فرمایند: «همه این پیشرفت‌های علمی و اجتماعی و فنی در شرایط تحریم اتفاق افتاده است ؛ این خیلی مهم است. دروازه‌های علم را ، دروازه‌های فناوری را بر روی ما بستند ، راهها را مسدود کردند ، محصولات مورد نیاز ما را به ما نفروختند و ما اینجور پیشرفت کردیم»

بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که بر خلاف تصور عوام، علیرغم تمام مشکلات مورد اشاره و فراز و فرودهای فراوان بخش اقتصادی ، در نهایت وضعیت اقتصادی کشور پس از انقلاب از رشد متوازن و پرشتابی برخوردار بوده و با اینکه به علت پیشرفت فن‌آوری‌های نوین ، نیازها و خواسته های زندگی مردم متحول و دچار تعدد و تنوع فراوان شده است ، اما طی این مدت ، قدرت خرید مردم به طور نسبی افزایش یافته است ، به طوری‌که در قیاس با حقوق دریافتی یک کارمند دیپلمه دولت که در سال ۵۶ بین۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان بود، هم‌اکنون این مقدار به حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

دستيابي به فن آوري و دانش كامل چرخه سوخت هسته‌اي و قرار گرفتن در رديف پنج كشور برتر جهان در اين زمينه و همچنين ورود موفقيت آميز و همزمان با ساير كشورهاي پيشرفته به عرصه علوم جديد مانند: نانو تكنولوژي که رتبه هفتم جهانی را به خود اختصاص داده و سایر علوم جدید از جمله؛ ليزر، ميكرو الكترونيك، ورود به علم ساخت روبات و كسب موفقيتهاي جهاني در مسابقات روبوتيك ، توسعه سخت‌افزاري و ساخت ابر رایانه، توسعه نرم افزاري و بهره برداري گسترده از علوم رايانه‌اي در كشور و كسب ۳۶۲ مدال در المپيادهاي مختلف علمي جهان، بخش دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، که در کشور سابقه قبلی نداشته است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ از فرهنگ و اقتصاد تا پیشرفت‌های نظامی افزايش بي‌سابقه ظرفيت دانشگاه‌ها از ۱۵ واحد دولتی به ۶۱۵ واحد (۱۱۵واحد دولتی ۵۰۰ واحد غیر دولتی) و افزایش تعداد دانشجويان از حدود ۱۷۵ هزار در قبل از انقلاب به بيش از ۴ میلیون۲۰۰ هزار دانشجو در بعد از انقلاب اسلامي ، افزايش تعداد مدارس از ۴۷ هزار به ۱۹۴ هزار واحد براي پاسخگويي به رشد دويست درصدي دانش آموزان و مقابله با بيسوادي و ارتقاء سطح سواد از ۳۵درصد با سواد ابتداي انقلاب به ۸۸درصد در حال حاضر و كسب جوايز بين‌المللي در اين زمينه ، از مهمترين مصاديق پیشرفت و توسعه يافتگي در مسير نهضت نرم‌افزاري به‌شمار مي‌رود. اما در ادامه به شكل گذرا به مقايسه پيشرفت هاي حاصل شده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خواهيم پرداخت و معيار ما در اين زمينه استناد به آمار و ارقام رسمي است:

ايران قطب منطقه‌ای توریسم سلامت

افزایش تعداد پزشکان از ۱۵ هزار نفر به بیش از ۱۱۱۰۰۰ نفر و رفع کامل نیاز کشور به جذب پزشك خارجي و همچنين تغییر و تبدیل کشور به قطب منطقه‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بيماران خارجي در انواع بیماری‌ها و همچنين دستيابي به دانش كشت سلولهاي بنيادين، قرار گرفتن در رديف كشورهاي برتر پيوند كليه و درمان بیماری‌های چشمی، كسب تجارب ارزشمند براي مقابله با انواع عوارض و بيماريهاي ناشي از عوامل شيميائي، بخشی از مهمترین دستاوردهای نوین بخش پزشکی کشور است.

کسب رتبه نخست تولید دارو در سطح خاور میانه، تولید ۹۷درصد از داروهای مورد نیاز و و صادرات دارو از جمله داروهاي بيوتكنولوژي ، خود كفايي در ساخت انواع واكسن ، ريشه‌كني فلج اطفال و ساير بيماريهاي فراگير، پوشش واکسیناسیون از۳۰درصد به ۱۰۰درصد، افرايش تعداد بيمارستانها و مراكز درماني، توسعه بهداشتي كشور و موفقيت در اولويت پيشگيري بر درمان و در نهايت افزايش اميد به زندگي از ۵۷ سال به ۷۴ سال و كاهش مرگ و مير كودكان زير یک سال سال از بيش ۱۲درصد در سال ۵۷ به کمتر از ۵/۱درصد و کاهش مرگ و میر مادران از ۵۴/۲درصد به ۲۴/۰درصد در بعد از انقلاب، از ديگر دستاوردهاي علمي در شاخه پزشكي محسوب مي‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان انقلاب پزشکی نام برد.

صنايع

رشد صنعت در كشور به قدری سريع و پرشتاب بود كه علاوه بر احداث شهرک‌های صنعتی متعدد در حاشیه شهرهای کشور، ساخت مجموعه‌ها تولیدی در روستاهای نيز به یک برنامه مستمر تبدیل شده است، علاوه بر افزايش تعداد كارخانجات بايد به محصولات متنوعي كه در اين مجموعه‌ها توليد و در بسیاری از موارد به خارج از كشور صادر مي شود هم اشاره نمود. ساخت هواپيما و بالگرد سبك و نيمه سنگين(شخصي و عمومي) و همچنین ساخت كشتي و توليد انواع قايق كه براي اولين بار در تاريخ كشور رخ داده است، افزايش قابل توجه توليد فولاد از نیم میلیون تن قبل از انقلاب به ۳۸ میلیون تن در سال و کسب رتبه ۱۴ جهانی ، افزایش تولید سیمان از ۳/۶ میلیون تن به حدود ۸۰ میلیون تن ، افزایش تولیدات معدنی از ۲۰ میلیون تن به ۲۲۰ میلیون تن ، افزايش و توسعه تولید و صادرات خودرو با انواع خودروهاي سبك و سنگين، افزايش و توسعه انواع كارخانجات لوازم خانگي و صنعتي و دهها مورد مشابه، از ديگر افتخارات صنعتي كشور به شمار مي روند.

افزايش و توسعه پالايشگاهها و مراكز پتروشيمي و ساخت بيش از ۴۰ كارخانه بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در سه دهه گذشته، بخش دیگری از اقدامات زیر بنایی انقلاب اسلامی است که در مجموع باعث شده تا میزان خودکفایی کشور در صنعت نفت از ۴درصد به ۸۰درصد ارتقاء یافته و تولیدات پتروشیمی نیز از۴ میلیون تن در سال ۵۷ به ۳۸ میلیون تن در بعد از انقلاب برسد.

علاوه بر اين؛ ساخت انواع نيروگاههاي بادي، گازي، فسيلي و ساخت اولين نيروگاه هسته‌اي در بوشهر و اولين نيروگاه انرژي‌هاي زيرزميني در اردبيل و قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران در رديف چهارمين كشور سازنده سد و ارائه انواع خدمات فني، عمراني و تخصصي در زمينه‌هاي مختلف به ساير كشورها نيز، برگ زرين ديگري از كتاب پر افتخار انقلاب اسلامي است.

در مجموع اين رويكرد مبارک باعث شده تا نسبت حجم صادرات نفتی به غیر نفتی از ۲درصد قبل از انقلاب اسلامی، به بیش از ۴۵درصد در شرایط فعلی رسیده و توازن نسبی برای صادرات سایر اقلام ایجاد شود.

از دو شهر بهره مند از نعمت گاز در سال۵۷ تا ۷۵۰ شهر امروز

قبلاً نيز اشاره شد كه بسياري از پيشرفتهاي كشور، مرهون تلاش دولت و ملت سرافراز ايران اسلامي در سالهاي پس از انقلاب است ، به‌طوري‌كه پيشرفت‌هاي مربوط به قبل از انقلاب اسلامي چه از نظرتنوع موضوع و چه از نظر وسعت و گستره عمل، بحدي ناچيز بوده كه در قياس با وضعيت فعلي کشور و حتی بسیاری از کشورهای همطراز منطقه و جهان، قابل بحث و بررسي نيست.

ايجاد و توسعه شبكه گاز شهري از مهمترين اين مصاديق است كه فراگير شدن آن تنها در سايه الطاف الهي در نظام مقدس جمهوري محقق شد، به‌طوري‌كه هم‌اکنون سهم ۱ درصدی گاز در سبد انرژی کشور، به حدود ۸۰درصد رسیده و از مجموعه دو شهر برخودار از شبكه گاز شهري با تعداد ۵۰ هزار انشعاب در قبل از انقلاب اسلامي ، در حال حاضر حدود ۷۵۰ شهر با ۵/۱۳ میلیون انشعاب از نعمت گاز برخوردارند و برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار روستا از اين نعمت الهي بهره می‌برند.

افزایش راه‌های اصلی و فرعی کشور از ۳۶ هزار کیلومتر به بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر، توسعه راه آهن از ۴ هزار کیلومتر به نزدیک ۲۰ هزار کیلومتر و ساخت اولين مترو كشور در تهران و توسعه و تعميم آن به ساير شهرهاي بزرگ، افزايش فرودگاهها از ۲۲ فرودگاه به حدود ۱۰۰ فرودگاه، افزايش تعداد بنادر و ارتقاء ظرفیت آنها از ۱۰ میلیون تن به بیش از ۱۲۵ میلیون تن، ساخت و توسعه پايانه هاي مسافري و باربري در اكثر شهرها، توسعه ناوگان دريايي از ۲۲۱۷ تن ظرفيت در سال ۵۷ به ۱۷۸۷۶ تن در سال ۸۱ و در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان دریایی منطقه دستاوردهای دیگری است که در عرصه حمل و نقل رخ داده است.

علاوه بر این؛ افزایش تعداد سدهای مخزنی کشور از ۱۳ سد به حدود ۵۰۰ سد ، دستاورد فوق‌‍‌العاده بزرگ دیگری است که باید از آن به عنوان انقلاب در عرصه آب کشور نام برد ، البته در کنار این اقدامات ، گسترش سایر زیرساختها مانند؛ افزایش ظرفیت ورزشگاهها از ۱۶۹ هزار نفر روز به بیش از ۶/۱ میلیون نفر روز را نیز نباید فراموش کرد.

سرعت سرسام‌آور رشد خدمات عمومي و اجتماعي

راه اندازي تلفنهاي همراه در كشور با بيش از ۵۴ ميليون مشترك و ایجاد حدود ۶۰ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری و ارتباط با تعداد زیادی از کشورهای جهان، توسعه شبكه مخابراتي در اقصي نقاط شهري و روستايي كشور و افزايش تعداد مشتركين تلفن ثابت (خطوط تلفني مشغول به كار) از۸۵۰ هزار اشتراك در قبل از انقلاب به حدود ۲۷۴۷۸۰۰۰ اشتراك درحال حاضر و تعداد روستاهاي برخوردار از شبكه مخابراتي از ۳۱۲ روستا به بیش از ۵۳۰۰۰ روستا و دفاتر خدمات الکترونیک به ۱۰۰۰ روستا که برای اولین بار ایجاد شده، دستاوردهایی است که به بخش فناوری ارتباطات اختصاص دارد .

در صنعت برق نه تنها کشور به خودكفايي۱۰۰درصد رسیده، بلکه با گسترش نیروگاهها و افزایش تعداد تولید از ۱۷ میلیارد کیلو وات ساعت برق، به بیش از ۲۰۰ میلیارد کیلو وات ساعت برق در سال، به یک صادرکننده نیز تبدیل شده است. گستردگي قابل توجه شبكه‌های ‌انتقال نیرو و افزايش تعداد مشتركين از ۳۳۹۹۰۰۰ مورد در ابتداي انقلاب به حدود ۲۶ میلیون مشترک و برخورداری حدود ۵۳۵۹۸ روستا یعنی ۹۹درصد روستاهاي کشور از نعمت برق، توفیق دیگری است که در این بخش کسب شده است. لازم به یادآوریست که؛ در حال حاضر تعداد روستاهای دارای برق از ۴۳۶۷ روستا به بیش از ۵۸۰۰۰ روستا رسیده است.

همچنين توسعه شبكه‌هاي توزيع آب آشاميدني با افزايش انشعابات از۷/۳ ميليون رشته (مشترك) در اوايل انقلاب به ۱۱۹۰۸۶۵۸ مشترك و تعداد شهرهاي برخوردار از شبكه آب بهداشتي از۴۵شهر به بیش از ۱۰۰۰ شهر و از چند صد روستا به حدود ۳۳۲۹۷ روستا در حال حاضر، از مهمترين دستاوردهاي خدماتي نظام اسلامي محسوب مي شود، به‌طوري‌كه بيش از ۶۳ ميليون نفر جمعيت كشور از موهبت استفاده از شبكه لو‌له كشي آب آشاميدني بهداشتي برخوردار شده‌اند و شبكه فاضلاب نیز بیش از ۲۶۳ شهر با ۲۱ ميليون نفر جمعیت يعني حدود ۴۸۶۳۶۰۰۰ مشترك(رشته) را تحت پوشش خود قرار داده اشت، این در حالي‌است‌كه تعداد شهر‌هاي برخوردار از سيستم فاضلاب در قبل از انقلاب حدود ۱۵ شهر با ۲۸۰۰ مشترك بوده است. علاوه بر این باید به افزايش چندين برابري زمينهاي زير كشت ناشي از توسعه سدهای ساخته شده و تقويت سیستم آبخيز داري نیز اشاره کرد .

افزایش مستمری بگیران تأمین اجتماعی از ۸۹ هزار نفر به به حدود ۴ میلیون نفر و بیمه خدمات درمانی از ۱۰درصد به بیش از ۹۵درصد، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، اجرای طرح مسکن مهر، توسعه صنعت توريسم، ايجاد و توسعه تعاونيها، برگزاري انواع نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و فراهم نمودن زمينه‌هاي ارتفاء سطح كيفيت زندگي مردم از ديگر دستاوردهاي قابل توجه نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه اجتماعی و خدماتی است.

اقتصاد و كشاورزي

بخش اقتصادي اگرچه بعد از انقلاب بواسطه عداوت‌ورزی دشمنان، با فراز و فرودهای فراوان مواجه گشته، اما در نهایت با افزايش رشد توليد ناخالص ملي کشور، از ارتقاء كمي و كيفي قابل توجهي برخوردار بوده است، به‌گونه‌ای‌كه پس از فراغت از جنگ تحميلي و به دنبال حذف يا كاهش هزبنه‌هاي مربوط به آن، نظام اقتصادي كشور از رشد اقتصادي ۵۶/۵ درصدی در سال ۷۲ به رشد ۰۳/۸ در سال ۸۲ دست يافت و منجر به افزايش قابل توجه ذخيره ارزي در کشور گردید. همچنين درآمد سرانه به قيمت ثابت نيز از ۷/۴ ميليون ريال در سال ۷۲ به ۵/۶ ميليون ريال در سال ۸۲ رسيد و پس از آن نیز این روند شتاب بیشتری به خود گرفت و به اين ترتيب در رديف۲۰ كشور برتر جهان قرار گرفت.

ايجاد و توسعه بازارهاي بورس و مناطق آزاد تجاري و افزايش صادرات غير نفتي اعم از سنتي، كشاورزي، صنعتي و معدني كه در سال ۸۱ به‌ترتيب چهار ميليارد و ۶۰۸ ميليون دلار، يك ميليارد و ۷۳۶ ميليون دلار، دو ميليارد و ۲۱۲ ميليون دلار و ۶۶۱ ميليون دلار بوده، مؤيد رشد مناسب در اين زمينه مي‌باشد.

وزارت بازرگاني اين ميزان را در مقايسه با سال ۵۷ بترتيب ۵/۷ و ۷/۳ و ۵/۱۲ و ۶۰ برابر افزايش اعلام كرده است كه البته بايد به اين ميزان رشد قابل توجه سالهاي اخير و همچنين صادرات برق و گاز را نيز اضافه نمود، به اين ترتيب ميانگين رشد سالانه ارزش صادرات كالاهاي غير نفتي در سالهاي ۵۵ تا ۸۱ ده برابر ميانگين رشد سالانه ارزش واردات كالا به كشور اعلام شده است و این میزان با برابری نسبی حجم صادرات نفتی و غیر نفتی به یکدیگر در چند سال اخیر به چندین برابر افزایش یافت. همچنين در اين رابطه بايد به افزايش ميزان درخواست سرمايه گذاري خارجي كه در یک دهه اخیر به چند برابر رسید و حاكي از شرايط خوب اقتصادي و امنيت سرمايه گذاري در كشور است نيز اشاره نمود.

بنابراین با مجموعه اقدامات زيربنايي انجام شده طي سالهاي انقلاب درآمد سرانه كشور فقط طي ده سال مذكور ده برابر شد، اما متأسفانه این روند با تحمیل فشارهای اقتصادی و سیاسی و تحریمهای گسترده دولتهای غربی در سالهای اخیر و عمدتاً در سایه رفتار اقتصادی ناجوانمردانه افراد فرصت طلب، تا حدود زیادی سرعت خود را از دست داد. ایران تا سال ۱۳۴۱ از نظر مواد غذای کاملاً خودکفا و حتی صادر کننده گندم بود ، اما متأسفانه اجرای طرح آمریکایی اصلاحات ارضی که با هدف نابودی کشاورزی ایران اجرا شد، سرانجام کشور ما به وارد کننده مواد غذایی از جمله؛ محصول راهبردی گندم تبدیل گردید، به همین دلیل توسعه كشاورزي پيوسته يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسئولين جمهوري اسلامي بوده و حضرت امام (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری(دامت برکاته) همواره اين نكته را از مهمترين محورهاي توسعه كشور بيان مي كردند.

به همين دليل اين موضوع نيز از نظر مسئولين برنامه‌ريزي كشور دور نمانده و اگر چه تا رسيدن به وضعيت مطلوب فاصله زيادي وجود دارد، اما توسعه در اين زمينه در حدي بوده كه در سال ۱۳۸۶ تولیدات کشاورزی از ۲۰ میلیون تن در سال به بیش از ۱۰۰ میلیون تن و تولید مواد پروتئینی از ۳/۳ میلیون تن به بیش از ۱۲ میلیون تن رسید و پس از آن نیز افزایش چشم‌گیری داشته است. در حدی‌که کشور پس از ۴۰ سال، مجدداً‌ در سال ۱۳۸۳ با تولید ۱۵ میلیون تن گندم به خودكفايي در این محصول راهبردی رسید و در نتیجه این وضعیت، فرصت صدور گندم در سال ۱۳۸۶ را ممکن ساخت، البته هم‌اینک این شرایط براي خودكفايي در مورد ساير محصولات كشاورزي مانند؛ برنج و فرآورده گوشتي و دامي مانند؛ انواع گوشت سفيد و گوشت قرمز نيز فرآهم شده است.

افزايش سطح زمينهاي زير پوشش آبياري از طريق احداث سدهاي مختلف و توسعه سيستم آبياري مکانیزه (قطره اي و باراني)، زهكشي كانالهاي آبياري، مكانيزه نمودن كشاورزي، توسعه كشت نيشكر و دانه‌هاي روغني در جهت نيل به خود كفايي كامل و افزايش قابل توجه سيلوهاي نگهداري گندم نيز از مواردي است كه دربخش كشاورزي به پيشرفتهاي قابل توجهي دست يافته اند و به همين دليل جمهوري اسلامي براي اولين بار موفق به كسب نشان ملي و منطقه اي سازمان بهره وري آسيا شده است.



برچسب ها :

عکس/هم‌نفسی توییتری روحانی با خوزستانی‌ها

 
 
عکس زیر در صفحه توییتر حسن روحانی، رئیس جمهور با هدف همدردی با مردم مصیبت‌زده خوزستان منتشر شده است.





برچسب ها :

برف بازی با احمدی نژاد

 
 
در حوزه ارتباطات یک بحثی داریم به نام زمینه خبر! زمینه این اتهامات را خود آقای احمدی نژاد و جریان رسانه ای اش در هشت سال حاکمیتشان ایجاد کردند.
«پارس»- سید محمدرضا اصنافی- روزهای بچگی که هنوز حماقت دسته جمعی بشری در گرم کردن زمین به ثمر ننشسته بود و کم و بیش زمستانهای سرد و برفی داشتیم، برف بازی برای پسر ها تمرین یک جور جنگ بود. سنگر سازی، گوله سازی و نهایتا نشانه گیری. فرآیند گلوله سازی هم وقت گیر بود و هم تخصصی و از آن سو هر چقدر که گلوله پرتاب می کردی؛ چه به طرف می خورد و یا به سنگرش در واقع داشتی انبار گلوله های طرف مقابل را به گلوله دسترنج خودت مجهز تر می کردی.

ساده تر ها همان اول همه چیزشان را بی مکث به سمت طرف مقابل پرتاب می کردند. زرنگ تر ها هم می رفتند گوشه ای پناه می گرفتند و هر از گاهی با سری نشان دادن، طرف را به پرتاب هر چه در توان دارد تحریک می کردند.

حملات اتهام فساد اقتصادی به احمدی نژاد که به نظر می رسد تازه شروع شده و هر روز تند خواهد شد مشابه همین برف بازی است.

در حوزه ارتباطات یک بحثی داریم به نام زمینه خبر! زمینه این اتهامات را خود آقای احمدی نژاد و جریان رسانه ای اش در هشت سال حاکمیتشان ایجاد کردند.

در واقع برف این بازی را خود احمدی نژاد آورده اما رقبای ایشان هم بد نیست مواظب گلوله برفی های که به سمت احمدی نژاد پرتاب می کنند باشند و بداند این ها همه قدرتی است که در سنگر احمدی نژاد تجمیع می شود و وای از روزی که او برف بازی را شروع کند!

به خصوص که هم با برف باز حرفه ای طرف هستند و هم اینکه این برف ها به دوستان هم بد نمی چسبد!



برچسب ها :

کجایند قلم های روشنگر و عمارهای فرهنگی؟!
و ناگهان شیطان ها می میرند!
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹
 
چون میدانند قدرت ما اگر در موشک ها و سلاح هامان است، قوتمان در نماز و امر به معروف و حجاب و عاشورا و ولایت است . و قوت ، الهی است. آنچه از آن سردرنمی آورند و نخواهند درآورد این ابرقدرت های متظاهر و شرور غربی!..
پایگاه خبری انصارحزب الله: اینجا ایران است؛ عروس ممالک دنیا ! درّ زیبای ( بلاشک ) بی نظیر جهان . خاک پاکش تطهیر شده با خون جوانان برومندش . به عمر تاریخ محل تاخت و تاز ظالمان و بیگانکان ...

اینجا ایران است و زمان به وقت ۲۲ بهمن است. بیست و دوم بهمنی که تاریخ دگری در عمر این خاک پاک رقم میزند؛ که تاریخ را دگرگون می کند. که جهان را منقلب و جهانیان را مات و مبهوت می کند. که مردی می آید که آمدنش شبیه پیغمبران است و انگار دارد تمرین می دهد « بشر » را برای آمدن موعود عج الله فرجه . که آمدنش به بشر در قعر ناامیدی ها فرو رفته ، امید می آموزد.

روح خداست. رحمت خداست. شبیه مسیحاست. معجزه اش زنده کردن به یک دم و نفخه قدسی است. که دلش برای مردم، برای محرومان، برای مستضعفان، برای کوخ نشینان، برای عیال خداوند، برای پابرهنه ها می‌تپد و قلوب ملت آن سان برایش می‌تپد که حیات از دو چشمه زلال کلامش می‌گیرند. دیرآشنای ملت ها و مردمان و ابنای بشری است...

او آشناست. بسیار آشنا. پیشتر انگار او را در هیبتی متفاوت تر در بیت المقدس و مصر و حجاز و... دیده است تاریخ! قوت و حول الهی اش، خلیل اللهی است و دم قدسی اش، عیسوی. حکومت و استقامت و عدم خشیتش الا لله، یوسفی است...

او خلق و خویش محمدیه صلی الله علیه و آله است، با فقرا حشر و نشر دارد و از کاخ‌نشین ها بیزار است. مشی و مرامش علوی علیه السلام است و خاکی و بی پیرایه و متواضع و جزوی از مردم است. تمام مردم عالم او را از خود میدانند و او برای مرارت های بشری بسیار رنج کشیده است.

او را سکوت و فریاد هر دو حسینی علیه السلام است. بر می آشوبد، طوفان می کند به کلامی، قیام می کند، قیامش قیامت می کند و بشر را از خواب گران بیدار می کند. او نه لشگر دارد و نه سپاه و نه نیرو ! اما قدرتمندان و ابرقدرت ها را به زانو درآورده است .
چون او را نیازی به قدرت نیست و به قوت قیام می کند . به حول و قوه الهی ؛ چونان پیغمبران و مردان خدا.

امام خویش را وصف میکنم . امام نادیده ی خویش را . هم او که چون میرفت ، ما طفل بودیم و از ثقل واقعه و عظمت مصیبت بی خبر بودیم ...

هیچ فعل ماضی به کار نمی برم ، چون او زنده است . مکتبش ، مرامش ، راهش ، کلامش ، نگاهش که تکثیر شده است و جهان را گرفته است.

و ما ، نادیده عاشقان حقیقی و صادق اوییم . دلدادگان مرامش و شاگردان مکتبش .
محاسبات دشمنانش درست از آب درنمی آید . چون نه او ، نه ما را ، نه مکتبش را نمی شناسند . انقلابش را نمی شناسند . گمان می کنند انقلابش و قیامش از شورش های خیابانی سراسر دنیاست که هیچ مفهوم و معنا و آرمانی در عقبه اش ندارد!

سردرنمی آورند از مکتب اسلام. از حقانیت اسلام. از عظمت یگانه پرستی... سردرنمی‌آورند که خداوند، خود حافظ اساس این دین است. سردرنمی آورند و به شمشیر چوبین چون اطفال به جنگ خدا می آیند و می گویند : محمد صلی الله علیه و آله برای ما مقدس نیست!

و عنقریب است که شمشیرهای پولادین سپاهیان محمد صلی الله علیه السلام؛ فرزندان راستین خمینی کبیر، اطفال سیاست غرب شرور را مضمحل کند.

اینها گویا فراموش کرده اند محمد صلی الله علیه و آله برای ارکان و ذرات عالمین مقدس است. سرور کائنات است. ممدوح آسمانیان است. خداوند مدحش را گفته و به مقامی از قرب رسیده که تصورش هم برای بشر غیر ممکن است...

گویا فراموش کرده اند ابابیل را ! سنگهان نشان دار را! فراموش کرده اند مردی خواهد آمد که امام روح الله، تنها یکی از معجزات مکتب و قیام و ظهور جهانی او بود.

از محمد صلی الله علیه و آله می ترسند. از قرآن می ترسند. از حجاب می ترسند. از امر به معروف و نهی از منکر می ترسند. از حزب الله و انصارالله می ترسند. از فریاد و تکبیر و نماز و حسین علیه السلام و عاشورا و خمینی و خامنه ای علیهم السلام و ۲۲ بهمن و من و تو می ترسند!

چون میدانند قدرت ما اگر در موشک ها و سلاح هامان است، قوتمان در نماز و امر به معروف و حجاب و عاشورا و ولایت است. و قوت، الهی است. آنچه از آن سردرنمی آورند و نخواهند درآورد این ابرقدرت های متظاهر و شرور غربی!

و اگر قدری با خویش صادق باشیم، در طول سالیان اخیر از همه آنچه قوت ماست و از امام روح الله آموخته ایم غافل مانده ایم ...

باید منتقد خویش بود. باید به تهذیب خویش پرداخت و نواقص را پیشتر از آنچه زیباییهایمان را زشت کند، رفع نمود و اصلاح کرد. نقد میکنم خویش را ... در سالی که دارد به پایان میرسد و مقتدایمان سال فرهنگش نامیده است .

به علم و آگاهی خویش در جهان مفاخره می کنیم . به شهید شهریاری ، به داریوش رضایی نژاد ، به مصطفی احمدی روشن... به قدرت جهانی خویش می بالیم. به سردار شاطری ، به سردار طهرانی مقدم ، به سردار سلیمانی ...

پس کجایند سرداران فرهنگی ما ؟ کجایند علمداران جبهه فرهنگی ما ؟ چرا در دنیا می درخشیم چونان درخشیدن الماسی در زمین و آسمان ، اما در داخل و درونمان ، موج بدحجابی ها و فسادهای خرد و درشت ، قلب اهل ایمان را به درد آورده است ؟

کجای کار می لنگد و کجا کم کاری شده که اینگونه است؟ نکند زمانی به خود آییم و ببینیم از میراث و امانت امام و شهدایمان، کالبدی بی جان مانده است؟! کجایند قلم های روشنگر و عمارهای فرهنگی؟ کجایند اصحاب هنر دردمند؟ چرا فقط برای تک دشمن، پاتکی کوتاه داریم و تمام؟

دربرابر فیلم های موهن ، فیلمی می سازیم و گاهی حتی فقط سکوت می کنیم ! در برابر چاپ و نشر کتاب های غیر مکتبی و منافی با باورهامان ، چند سطری می نویسیم و گاهی حتی فقط سکوت می کنیم !

در برابر هجمه های پرفشار و تاکتیک های پیچیده فرهنگی دشمن ، می نشینیم و نگاه می کنیم. سیل که بیاید یک جا را خراب نمی کند جای دیگر را آباد بگذارد!

و ما از این هجمه و شبیخون و سیل خانمان برانداز سالهاست در غفلتیم. روح انقلاب، کلمات امام ماست ، عرفان و ایدئولوژی و بینش اوست که برای انتقالش به نسل های چهارم به بعد انقلاب هیچ کاری نکرده ایم.

در واقع ما از عرفان امام خویش دور افتاده ایم... خوب به یاد دارم نوجوانی بودم مشتاق و شیفته و واله کلمات و قلم و چهره نورانی امام خویش . سالهای سال گشتم تا مجموعه ای از سخنرانی های تصویری امام رضوان الله علیه را پیدا کنم و متاسفانه نیافتم ... و هنوز هم در حال گشتن و پیدا نکردنم .

آیا می شود آن چهره نورانی را به دو چشم خویش دید و آن کلمات و آن لحن قدسی را شنید و از فکرش دل و ذهن را تهی کرد و واله و شیدایش نشد؟

نمی شود. و من اصلا نمیتوانم بفهمم چرا صدا و سیما با آن همه امکانات و گستردگی اختیاراتش، در سی و شش سال بعد از انقلاب و بیست و پنج سال بعد از ارتحال امام عزیزمان ، هنوز آرشیو این سخنرانی ها را تکثیر نکرده است؟

چرا اصحاب فرهنگ و قلم نمی گویند مردم را که همیشه برای فروختن حسین علیه السلام به یزید ، بهانه گندم ری نیست؟! گاهی گندم، بهانه است و گاهی ماهواره و واتس آپ و وایبر و اینستاگرام و فیس بوک و ...  بهانه ها زیادند تا فرزندان آدم را از حسین علیه السلام جدا کنند.

یکبار دوره کامل این سخنرانی های امام راحل را تکثیر کنید و ببینید آنکه ساعتها وقت بگذارد و پای صحبت های این دلربای جمارانی بنشیند انقلاب خمینی را در درون خویش می یابد یا نه؟!

دیگر می تواند از آن نور دل بکند برود سراغ واتس آپ و وایبر و ... یا نه؟ باید در چهره این مرد آسمانی ساعتها نگریست تا لبریز نور شد باید نور رخساره اش وجودت را دربر بگیرد تا قوت الهی را با همه جانت ادراک کنی...

فقط آنکه نور باطن امام روح الله را که در ظاهرش نیز می توان رویت کرد درک کرده باشد می تواند معنای « انفجار نور » را بداند. و چه کسی جز اهلش می فهمد انفجار نور چیست؟ انفجار نور ... در قعر ظلمات زمین و زمان .

انفجار نور ؛ آن وقت که ظلمت جهان را سراسر آکنده بود و انسان ها در لجنزاری متعفن در منیات و هواهای نفسانی و خواهش های باطل دست و پا می زدند...

انفجار نور شد؛ وقتی مردی آمد که آمدنش چونان آمدن پیغمبران و قدیسان و مردان خدا بود... و انفجار نور، میثاق فطرت بود.

و ما نسل امیدیم. نسلی که بشارت های بزرگ از مقتدایش گرفته است برای درک درخشش و ظهور آن نور بزرگتر. ما نسل فرزندان راستین و احزاب هزار در هزار امام خویشیم . نسل سازش ناپذیر. نسل عاشورا مداران غیور. نسل چشم انتظاران هر صبح و شام گسترده شدن بیرق « البیعة لله » بر بیکرانه های عالم. نسلی که زیر بار هیچ عهد و بیعت زور و جور و ظلمی نمی رویم . آموخته ایم از امام خویش، فریاد را، خشم را ، خروش را، باطل ستیزی و حق دوستی را.

دیگر دنیا نباید خواب ما را ببیند، خفتن و غفلت ما را.  ما از بشارت های مقتدایمان و از انذارهایش ، هر روز مشق می کنیم این کلمات مولی الموحدین علیه السلام را: « ... آنگاه آدم را در سرایی که عیشش بی زحمت در اختیار بود ساکن کرد و جایگاهش را به امنیت آراست و او را از ابلیس و دشمنی او ترساند اما دشمنش به جایگاه زیبای او و هم نشینی اش با نیکان رشک برد و آدم به وسوسه دشمن ، یقین را به تردید و عزم محکم را به دو دلی و شادی را به ترس جابجا کرد و ندامت را به خاطر فریب خوردن به جان خرید ... »

مبادا که این جایگاه امن را که خدا به واسطه نور اماممان و خون شهدامان نصیبمان کرده، به غفلت از دست بدهیم و فریب ابلیس بخوریم.

نباید فراموش کنیم اماممان انذارمان داد شیطان بزرگ را ...اگر چه شیطان هم می میرند و ابلیس هم گردن زده می شوند به دست مردی که روزی خواهد آمد و نورش عالمگیر خواهد شد...



برچسب ها :

نماینده بدون حجاب عربستان در سازمان ملل+عکس

 
 
سخنرانی بدون حجاب یک زن به عنوان نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد جنجال به پا کرد.
ماجرای حضور بدون حجاب نماینده عربستان در جلسه سازمان ملل در محافل مختلف بخصوص در میان مقامات این کشور جنجال به پا کرد.

پایگاه اجتماعی توئیتر اعلام کرد هشتک منال رضوان اولین زن سعودی که در شورای امنیت بدون حجاب ظاهر شد و به نمایندگی از طرف عربستان سعودی سخن گفت، محبوبیت زیادی در ساعات گذشته کسب کرده و محبوبیت هشتک وی ظرف چند ساعت ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

منال رضوان به دو علت جنجال گسترده‌ای بین سعودی‌ها، اعراب و خارجی‌ها به پا کرده است. یکی به علت اینکه زن است و دیگری که جنجال برانگیز‌تر است حضور بدون حجاب وی در شورای امنیت است.

برخی از سعودی‌ها به رضوان افتخار می‌کنند و برخی دیگر معتقدند وی نماینده عربستان نیست. این در حالیست که برخی دیگر معتقدند حضور وی بیانگر دوگانگی حکومت است زیرا زنان عربستان نمی‌توانند کاری را انجام دهند که رضوان انجام داد.

منال رضوان دبیر اول هیئت عربستان سعودی در سازمان ملل سی‌ام ژوئیه گذشته نمایندگی هیئت سعودی در شورای امنیت را در جلسه سازمان ملل درباره حقوق غیرنظامیان بر عهده داشت.

به نظر می‌رسد منال رضوان علاوه بر تجربه سیاسی، جرأت قابل توجهی هم دارد زیرا در انتقاد و حمله شدید به اسرائیل و سیاست‌های خشونت بار این رژیم تردیدی به خود راه نداد و در جلسه اعلام کرد اسرائیل به عنوان یک اشغالگر حق ندارد درباره حمایت از حقوق بشر و غیرنظامیان بخصوص زنان سخن بگوید.

وی تاکید کرد اسرائیل از انواع آزارهای جسمی و روحی و جنسی علیه زنان فلسطینی و عرب استفاده می‌کند که همه آن‌ها جزء جنایات جنگی به شمار می‌رود و اوج این خشونت و وحشی‌گری زمانی است که زنان فلسطینی ناچار می‌شوند در پست‌های ایست و بازرسی نظامی وضع حمل کنند که این کار زنان و فرزندان آن‌ها را با خطر مرگ روبرو می‌کند.


منبع: ابنا



برچسب ها :

عکس/هنجارشکنان،گشت امنیت‌اخلاقی و یک برج‌!
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
 
وضعیت نامناسب و نامتعارف برخی شرکت‌کنندگان و حتی هنرمندان شرکت کننده در چند روز اخیر جشنواره فیلم فجر به قدری نامناسب بوده که برخی به طعنه از این رویداد سینمایی به شوی لباس تعبیر می‌کردند. عدم تدبیر مسئولین برج میلاد و جشنواره فیلم فجر برای کنترل این وضعیت باعث شده نیروی انتظامی برای جلوگیری از نامناسب‌تر شدن اوضاع در برج میلاد تهران و در حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ سینمایی مستقر شود.











برچسب ها :